Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:07

Ik ben denk ik van mijn pfeiffer weer af (stiekem even afkloppen) ben er gelukkig weer snel boven op gekomen.
Eerder kon ik ook echt niet tegen koffie. Nu kan ik er wel weer gewoon tegen gelukkig. Al heb ik soms wel dagen dat het niet lekker valt.
Heb afgelopen week ook voor het eerst weer 1 alcoholisch drankje gedronken maar die steeg wel echt meteen naar mijn hoofd.
Maar ik moet zeggen dat ik alles eigenlijk wel kan eten en drinken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 18:32

Mensen hoe is het met jullie?

Ik ben mijn werk weer aan het opbouwen, vanaf maandag is de bedoeling dat ik weer volledig ga meedraaien. Zie er wel tegenop eigenlijk, afgelopen week heb ik weer alleen maar op de bank en op bed gelegen (wat prima kon, want ik had een week vrij).
Ben erg benieuwd hoe het komende week gaat dus.

Jullie aan de beterende hand?

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:37

IK heb Pfeiffer gehad, niet echt iets van gemerkt.... achteraf gezien was ik misschien iets vermoeider maar verder.. Ben er ook pas achter gekomen nadat ik het had gehad.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:05

Ik kom er ook weer bovenop gelukkig, in begin november begon het dus ben wel blij dat het nou beter word :) Als dat niet zo was was ik sowieso niet over gegaan op school, nu is er nog hoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:54

Ik heb nu sinds 4 maanden ook een enorm zware variant van pfeiffer te pakken: mijn acute fase duurt ook nog steeds door. Regelmatig keelontstekingen ik word er niet goed van. Ik lijk meer op een kasplantje qua energie dan op mijn oude zelf. Ik zit dan nu ook noodgedwongen in de ziektewet. Ik wil zo graag alles weer, maar het gaat niet. Ik moet nu donderdag opnieuw bloed laten prikken, en ik doe netjes rustig aan. Maar leuk is anders :+

ladyliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:59

Hallo!
ik heb ook heftige pfeiffer gehad, 2 jaar lang.
Ontzettende lage weerstand van gekregen dus ook ontzettend vaak ziek.
een jaar na mijn pfeiffer werd ik weer zo moe en ziek, toen hebben ze mijn amandelen eruit gehaald
en ik voel me als herboren :) echt top!
Pfeiffer is echt vervelend :( sterkte voor iedereen die ermee loopt!!!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:19

Ik vind het verschrikkelijk, ik had eigenlijk wel verwacht dat ik er nu zo ongeveer na 3,5 maand er wel vanaf zou zijn. Maar nee hoor.. En die lever van mij, auw auw auw. Deze week toch maar weer leverfuncties prikken. Ik wordt er zo moe van, ik wil gewoon weer vooruit kunnen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:34

Ik ben vanaf gisteren weer volledig aan het meedraaien op mijn werk (sinds oktober!) en ik ben na 2 dagen al gesloopt. Kom toch weer koortsig thuis, echt balen. Maar vind het ook wel weer leuk om te werken gelukkig.

Jans, jij hebt het flink te pakken ook zo te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:35

Ja ik baal er echt van.. contract is ook niet verlengd dus ik zit nu echt in de ziektewet, inclusief uitkering. Hopelijk kan ik over een poosje wel weer ergens aan de bak, maar zoals ik er nu voorsta.. pfff.. blij als ik een paar uur wakker ben zegmaar. Ik pak nu smiddags vaak nog wat slaap mee :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:36

Deed ik ook hoor, en nog steeds. Ik sliep hele middagen lang en nu op mijn vrije dagen nog steeds. Heerlijk :D

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:42

Denise_Tink schreef:
Ik vind het verschrikkelijk, ik had eigenlijk wel verwacht dat ik er nu zo ongeveer na 3,5 maand er wel vanaf zou zijn. Maar nee hoor.. En die lever van mij, auw auw auw. Deze week toch maar weer leverfuncties prikken. Ik wordt er zo moe van, ik wil gewoon weer vooruit kunnen..

Oh, meid doe asjeblieft rustig aan !
Eind oktober 2010 is bij mij ook vasgesteld dat ik Pfeiffer had. Had ook echt alle klachten vreselijk heftig.
Ik heb niet genoeg 'uitgerust' ( >;) volgens de dokter ) & nu heb ik CVS !!
Crhonische vermoeidheids syndroom.. oftewel ; Je hele leven, Ik hou nu dus mijn hele leven deze klachten.
Btw, ik heb ook tot huilends toe pij gehad in mn lever. ( niet te beschrijven ) Mijn moeder en ik waren ten einde raad. want er was niks te zien op de echo etc. etc. etc. & toen ben ik naar een osteopaat gegaan, & sinds toen is het mischien wel 25% minder geworden ! Mischien een tip voor jou ?

Hopelijk kom je ervan af meid.. CVS wens ik niemand toe ! :n

Liefsx

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:46

Fleur_Bijl schreef:
Denise_Tink schreef:

Oh, meid doe asjeblieft rustig aan !
Eind oktober 2010 is bij mij ook vasgesteld dat ik Pfeiffer had. Had ook echt alle klachten vreselijk heftig.
Ik heb niet genoeg 'uitgerust' ( >;) volgens de dokter ) & nu heb ik CVS !!
Crhonische vermoeidheids syndroom.. oftewel ; Je hele leven, Ik hou nu dus mijn hele leven deze klachten.
Btw, ik heb ook tot huilends toe pij gehad in mn lever. ( niet te beschrijven ) Mijn moeder en ik waren ten einde raad. want er was niks te zien op de echo etc. etc. etc. & toen ben ik naar een osteopaat gegaan, & sinds toen is het mischien wel 25% minder geworden ! Mischien een tip voor jou ?

Hopelijk kom je ervan af meid.. CVS wens ik niemand toe ! :n

Liefsx

Dat is niet het probleem, ik mag niks van mijn ouders maar ik wil zo graag. Ze zijn zo ontzettend voorzichtig met me maar voor mijn gevoel belemmeren ze me, ik ben wel moe maar toch wil ik dingen doen. Ik ben lichamelijk moe, zoveel dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen maar 's nachts wordt ik vaak wakker omdat ik geestelijk gewoon ''uitgeslapen'' ben, moeilijk om uit te leggen. Auwts, wat vervelend voor je. Ik heb het inderdaad, ook hier in mijn buurt vaker gehoord dat het kan leiden tot CVS en ook dat is waar mijn dokter me voor waarschuwt aangezien ik teveel wil.
Bij mij is de pijn aan mijn lever vergeleken met het begin al een stuk minder geworden, maar het is soms zo ondragelijk. Ik kan het inderdaad niet beschrijven.. Een osteopaat, mag ik vragen wat die gedaan heeft bij je? Niks met je lever zelf neem ik aan. Die 25 % is in ieder geval de moeite waard om het tenminste te proberen, bedankt voor de tip!

Ik wil je daarnaast ook heel veel sterkte wensen! Ik gun het niemand om me zo moe en verschrikkelijk te voelen als dat ik me de afgelopen maanden heb gevoeld, en zeker niet chronisch! Sterkte :*

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:02

ik heb pfijfer denken ze in oktober van 2009 opgelopen.
was een week goed ziek hoge koort hele dagen slapen.
vervolgens na week op bed weer fulltime aan het werk gegaan (in de paarden dagen van 12 uur).
ik werd al moeier en niet lekker dacht gewoon oververmoeid vervolgens naar andere stal over gegaan waar ik perdag meer dan 10 paarden perdag reedt mijn vermoeidheid werd erger lichamlijk maar geestelijk was ik af.
kreeg allemaal rare dingen, gordelroos, wondroos in mijn oor en steeds flauwvallen, heel vaak koorts, rare plekken op me lichaam.
maar ik werkte wel door..
naast mijn baan deed ik nog een avond opleiding om mijn wiskunde tehalen waardoor ik mijn diploma had en deed ik sportklas in deurne één dag in de week naar school
dit is finest voor mijn lichaam geweest.
pas in april 2010 waneer ik echt op was zijn we naar dokter gegaan om bloed te testen.
ik was namelijk helemaal leeg en op, jankbuien weet ik het allemaal tegen overspannenheid aan.
er bleek dat ik pfijfer had en dat ik echt rust moest gaan houden.
ik heb alleen maar geslapen 2 maanden lang, mijn eigen paarden hebben we verkocht omdat ik er niet meer op kon rijden. ontslag genomen op het bedrijf waar ik werkte.
zelfs ben ik van mijn opleiding moeten gaan omdat ik niet eens meer 1x perweek naar deurne kon gaan.
;(

vervolgens heb ik die hele zomer alleen mar gerust en geslapen.en in september weer een nieuwe opleiding gestart.
ik ben nu nog heel veel en vaak ziek, heb verschillende dingen geprobeert acupunctuur, natuurgenezers, vitaminepillen noem het maar op maar niets hielp.
vorig jaar heb ik nog een zware longontsteking gehad 3 ontstekingen in één long onverklaarbare bacterie door me lichaam als gevolg 2 weken ziekenhuis.

ondertussen zijn we nu bijna 2 jaar verder.
ik rijdt sinds januari weer 3 paarden op een dag. _/-\o_
zodra ik moe ben ga ik direct naar bed.
uitgaan is voor mij bijna geen optie dan moet ik 4 dagen bij komen.
deel zoveel mogelijk mijn tijd in en ben nog heel vaak eigenlijk te vaak ziek.

ik kan alleen zeggen luister naar je lichaam.
dit heb ik genegeerd en ben door blijven werken. van soms 12 paarden op 1 dag rijden kon ik er werkelijk waar niet eens meer één rijden.

zodra je moe bent neem je rust. en let er gewoon op.

wij zijn nu ook bezig om mijn amandelen te laten verwijderen maar de huisarts wilt dit tot nu toe nog niet..

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:11

Denise_Tink schreef:
Dat is niet het probleem, ik mag niks van mijn ouders maar ik wil zo graag. Ze zijn zo ontzettend voorzichtig met me maar voor mijn gevoel belemmeren ze me, ik ben wel moe maar toch wil ik dingen doen. Ik ben lichamelijk moe, zoveel dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen maar 's nachts wordt ik vaak wakker omdat ik geestelijk gewoon ''uitgeslapen'' ben, moeilijk om uit te leggen.

Ik herken dit zo erg.. Ik ben ook net 18 en ga vanaf mijn 15e eigenlijk elk weekend uit, ik heb altijd veel gewerkt altijd leuke dingen gedaan. Door m'n vermoeidheid en ziekte 'mag' ik nu eigenlijk niks meer, terwijl ik zo graag bezig ben altijd. Ik voel me zo vaak opgesloten en alleen, en veel mensen begrijpen dan ook niet dat je niet kan omdat het gewoon niet mag.. Ben er ook zeker achter gekomen wie m'n echte vrienden zijn! Sterkte !

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:13

Eva1993 schreef:
Denise_Tink schreef:
Dat is niet het probleem, ik mag niks van mijn ouders maar ik wil zo graag. Ze zijn zo ontzettend voorzichtig met me maar voor mijn gevoel belemmeren ze me, ik ben wel moe maar toch wil ik dingen doen. Ik ben lichamelijk moe, zoveel dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen maar 's nachts wordt ik vaak wakker omdat ik geestelijk gewoon ''uitgeslapen'' ben, moeilijk om uit te leggen.

Ik herken dit zo erg.. Ik ben ook net 18 en ga vanaf mijn 15e eigenlijk elk weekend uit, ik heb altijd veel gewerkt altijd leuke dingen gedaan. Door m'n vermoeidheid en ziekte 'mag' ik nu eigenlijk niks meer, terwijl ik zo graag bezig ben altijd. Ik voel me zo vaak opgesloten en alleen, en veel mensen begrijpen dan ook niet dat je niet kan omdat het gewoon niet mag.. Ben er ook zeker achter gekomen wie m'n echte vrienden zijn! Sterkte !

Ik herken het helemaal van wat je zegt. Mijn situatie is dus precies hetzelfde! Werken kan niet, uitgaan kan niet, naar mijn verzorgpaardje kan niet. En het kan wel, ik moet het alleen bezuren 's avonds of de volgende dag maar ik krijg er de kans niet toe. En inderdaad, wat je zegt, je leert je echt vrienden kennen. Ik ben ze ontzettend dankbaar vaak, maar sommige mensen stellen je toch wel teleur.. Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen, en beterschap natuurlijk!

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:27

Aangezien ik op internet niet echt duidelijke informatie kan vinden vraag ik het aan jullie;

Zijn deze symptomen: koorts/opgezette klieren/keelpijn bij iedere pfeiffer-patient van toepassing?
Ik ben de laatste tijd erg vermoeid, 'bijslapen' helpt niet, na een lange nacht wordt ik gewoon totaal niet uitgerust wakker. Natuurlijk is iedereen weleens moe maar de laatste tijd echt een zwaar hoofd. (kan opzich ook door examenstress komen)
Verder heb ik geen van deze ziekteverschijnselen gehad (ik ben ook al jaren niet ziek geweest).

Ik heb een tijdje geleden met iemand gezoend die achteraf pfeiffer blijkt te hebben.. (de banketstaaf)
ook heb ik de laatste tijd soms ineens vreemde plekken in mijn gezicht gehad, een soort rode verdikking die verder helemaal niet pijn deed ofzo, het lijkt een beetje op een zweer..
Als ik zo'n ding heb is het binnen één dag weer weg, heel vreemd :/

Kan iemand me hier meer over vertellen? vind het zo overdreven om naar de dokter te gaan.. ;p

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:39

francaa schreef:
Aangezien ik op internet niet echt duidelijke informatie kan vinden vraag ik het aan jullie;

Zijn deze symptomen: koorts/opgezette klieren/keelpijn bij iedere pfeiffer-patient van toepassing?
Ik ben de laatste tijd erg vermoeid, 'bijslapen' helpt niet, na een lange nacht wordt ik gewoon totaal niet uitgerust wakker. Natuurlijk is iedereen weleens moe maar de laatste tijd echt een zwaar hoofd. (kan opzich ook door examenstress komen)
Verder heb ik geen van deze ziekteverschijnselen gehad (ik ben ook al jaren niet ziek geweest).

Ik heb een tijdje geleden met iemand gezoend die achteraf pfeiffer blijkt te hebben.. (de banketstaaf)
ook heb ik de laatste tijd soms ineens vreemde plekken in mijn gezicht gehad, een soort rode verdikking die verder helemaal niet pijn deed ofzo, het lijkt een beetje op een zweer..

Kan iemand me hier meer over vertellen? vind het zo overdreven om naar de dokter te gaan.. ;p

Ik zal zeggen niet bij iedere pfeiffer patient. Hier in mijn omgeving hebben ook mensen pfeiffer gehad zonder opgezette klieren, keelpijn of wat dan ook en zijn er ook ontzettend ziek/moe van geweest. Je klachten zoals die moeheid, en het niet uitgerust wakker worden en die rode ''uitslag'' klinkt in mijn oren wel bekend, alleen ik had er dus wel opgezette klieren bij, dus misschien dat dat het verschil maakt.

Aangezien je toch wel met iemand gezoend hebt die pfeiffer had, kan het toevallig zijn dat je er last van had maar ik denk toch dat het slim is om een keer naar de dokter te gaan. Je kunt altijd een keer teveel laten prikken, dan een keer te weinig. Wanneer je het hebt en je gaat het verwaarlozen, is dat niet goed. Dus ik zou zeggen ga toch een langs de dokter. Ik zou zeggen sterkte ermee!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:17

Ik ben er dus net achtergekomen dat ik pfeiffer gehad heb. Ik ben er dus mee door gelopen. Wel ben ik al een hele tijd niet fit, heel erg moe, grieperig, buikpijn etc. Daarnaast heb ik dus een te snelle schildklier.. Dat verklaard wel alles. Ik heb er dus mee doorgelopen, maar nu heeft het me 2 weken geleden echt gebroken .. Het enigste wat ik nu doe is slapen slapen en nog eens slapen..

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:53

Mikaa schreef:
Ik ben er dus net achtergekomen dat ik pfeiffer gehad heb. Ik ben er dus mee door gelopen. Wel ben ik al een hele tijd niet fit, heel erg moe, grieperig, buikpijn etc. Daarnaast heb ik dus een te snelle schildklier.. Dat verklaard wel alles. Ik heb er dus mee doorgelopen, maar nu heeft het me 2 weken geleden echt gebroken .. Het enigste wat ik nu doe is slapen slapen en nog eens slapen..

en het enigste wat je dan nu ook moet doen is slapen slapen slapen slapen succes!!!

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:52

Denise_Tink schreef:
Ik zal zeggen niet bij iedere pfeiffer patient. Hier in mijn omgeving hebben ook mensen pfeiffer gehad zonder opgezette klieren, keelpijn of wat dan ook en zijn er ook ontzettend ziek/moe van geweest. Je klachten zoals die moeheid, en het niet uitgerust wakker worden en die rode ''uitslag'' klinkt in mijn oren wel bekend, alleen ik had er dus wel opgezette klieren bij, dus misschien dat dat het verschil maakt.

Aangezien je toch wel met iemand gezoend hebt die pfeiffer had, kan het toevallig zijn dat je er last van had maar ik denk toch dat het slim is om een keer naar de dokter te gaan. Je kunt altijd een keer teveel laten prikken, dan een keer te weinig. Wanneer je het hebt en je gaat het verwaarlozen, is dat niet goed. Dus ik zou zeggen ga toch een langs de dokter. Ik zou zeggen sterkte ermee!

Dankjewel voor je reactie, misschien is het inderdaad toch wel slim om gewoon even bij de dokter te laten checken!
het zou echt vreselijk slecht uitkomen, wil graag mn vwo-diploma halen dit jaar :')

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:55

francaa schreef:
Denise_Tink schreef:

Dankjewel voor je reactie, misschien is het inderdaad toch wel slim om gewoon even bij de dokter te laten checken!
het zou echt vreselijk slecht uitkomen, wil graag mn vwo-diploma halen dit jaar :')

Het lijkt me wel slim als je dat doet ja, beter voor niks dan wanneer je wel pfeiffer hebt. Haha ik ken het, ik wil ook heel graag m'n havo-diploma halen dit jaar. Alleen of het er nu nog in gaat zitten, laten we het hopen! Sterkte en succes! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 23:22

Vervelend Mikaa, maar neem je tijd. Slaap zoveel als je wilt en nodig hebt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:30

francaa schreef:

Hoi ik heb dat ook gehad keelontsteking en hing rond de 38, 5 hele lamme armen alsof je ergens lang aan gehangen hebt ook lamme benen en misselijk om niets de eerste weken echt hondsberoerd geweest en echt vreemd ziek. Ik kon niks meer gelukkig net examen gehad een ander meisje kreeg het voor haar examen in het begin van het jaar, maar haalde het wel.
de stress van het examen zorgt ervoor dat het sneller kan toeslaan. Ik kon nog net mn paard afzadelen die erg verbaasd keek. altijd oren plat als ze moest endacht dat ik ging aansingelen. Ik haalde het zadel eraf en zij hup oren weer naar voren. even geaaid en ik was al kapot, ik wilde kijken naar de les maar echt niet haalbaar was nog meegeweest naar bieb, En helemaal leeg mezelf aan de trapleuning naar boven trekken. Toen was jack de ripper op tv en ging ineens over mn nek dat hioort er ook bij, van die gekke dingen. Ikn had het in 94, 95 en weet het nu nog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 20:49

Heb deze week eindelijk sinds begin oktober weer volledig meegedraaid op mijn werk. Was even bikkelen, viel me erg zwaar. Ben doodmoe, weer koortsig thuis gekomen en heb sinds vandaag weer dikke klieren in mijn nek..... Echt balen.

niezzuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:54

Dat is weer balen Goof! :(:)

Met mij gaat het nog steeds hetzelfde (= dus niet echt goed), nog steeds weinig naar school enzo. Ben er nu wel echt helemaal klaar mee...
M'n vwo-diploma kan ik nu natuurlijk wel op m'n buik schrijven. (ik probeer nog wel al m'n toetsen te maken, maar doordat ik bijna geen lessen volg is het bijna onmogelijk om goede cijfers te halen)

Ik krijg maandag wel een behandeling van een osteopaat voor m'n pfeiffer, dus ik ben echt heel erg benieuwd of dat gaat helpen, ik hoop het!
Iemand hier ervaring met ostheopathie?

Beterschap iedereen!