Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Denise_Tink schreef:Ik vind het verschrikkelijk, ik had eigenlijk wel verwacht dat ik er nu zo ongeveer na 3,5 maand er wel vanaf zou zijn. Maar nee hoor.. En die lever van mij, auw auw auw. Deze week toch maar weer leverfuncties prikken. Ik wordt er zo moe van, ik wil gewoon weer vooruit kunnen..
Fleur_Bijl schreef:Denise_Tink schreef:Ik vind het verschrikkelijk, ik had eigenlijk wel verwacht dat ik er nu zo ongeveer na 3,5 maand er wel vanaf zou zijn. Maar nee hoor.. En die lever van mij, auw auw auw. Deze week toch maar weer leverfuncties prikken. Ik wordt er zo moe van, ik wil gewoon weer vooruit kunnen..
Oh, meid doe asjeblieft rustig aan !
Eind oktober 2010 is bij mij ook vasgesteld dat ik Pfeiffer had. Had ook echt alle klachten vreselijk heftig.
Ik heb niet genoeg 'uitgerust' (volgens de dokter ) & nu heb ik CVS !!
Crhonische vermoeidheids syndroom.. oftewel ; Je hele leven, Ik hou nu dus mijn hele leven deze klachten.
Btw, ik heb ook tot huilends toe pij gehad in mn lever. ( niet te beschrijven ) Mijn moeder en ik waren ten einde raad. want er was niks te zien op de echo etc. etc. etc. & toen ben ik naar een osteopaat gegaan, & sinds toen is het mischien wel 25% minder geworden ! Mischien een tip voor jou ?
Hopelijk kom je ervan af meid.. CVS wens ik niemand toe !![]()
Liefsx
Denise_Tink schreef:Dat is niet het probleem, ik mag niks van mijn ouders maar ik wil zo graag. Ze zijn zo ontzettend voorzichtig met me maar voor mijn gevoel belemmeren ze me, ik ben wel moe maar toch wil ik dingen doen. Ik ben lichamelijk moe, zoveel dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen maar 's nachts wordt ik vaak wakker omdat ik geestelijk gewoon ''uitgeslapen'' ben, moeilijk om uit te leggen.
Eva1993 schreef:Denise_Tink schreef:Dat is niet het probleem, ik mag niks van mijn ouders maar ik wil zo graag. Ze zijn zo ontzettend voorzichtig met me maar voor mijn gevoel belemmeren ze me, ik ben wel moe maar toch wil ik dingen doen. Ik ben lichamelijk moe, zoveel dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen maar 's nachts wordt ik vaak wakker omdat ik geestelijk gewoon ''uitgeslapen'' ben, moeilijk om uit te leggen.
Ik herken dit zo erg.. Ik ben ook net 18 en ga vanaf mijn 15e eigenlijk elk weekend uit, ik heb altijd veel gewerkt altijd leuke dingen gedaan. Door m'n vermoeidheid en ziekte 'mag' ik nu eigenlijk niks meer, terwijl ik zo graag bezig ben altijd. Ik voel me zo vaak opgesloten en alleen, en veel mensen begrijpen dan ook niet dat je niet kan omdat het gewoon niet mag.. Ben er ook zeker achter gekomen wie m'n echte vrienden zijn! Sterkte !
francaa schreef:Aangezien ik op internet niet echt duidelijke informatie kan vinden vraag ik het aan jullie;
Zijn deze symptomen: koorts/opgezette klieren/keelpijn bij iedere pfeiffer-patient van toepassing?
Ik ben de laatste tijd erg vermoeid, 'bijslapen' helpt niet, na een lange nacht wordt ik gewoon totaal niet uitgerust wakker. Natuurlijk is iedereen weleens moe maar de laatste tijd echt een zwaar hoofd. (kan opzich ook door examenstress komen)
Verder heb ik geen van deze ziekteverschijnselen gehad (ik ben ook al jaren niet ziek geweest).
Ik heb een tijdje geleden met iemand gezoend die achteraf pfeiffer blijkt te hebben.. (de banketstaaf)
ook heb ik de laatste tijd soms ineens vreemde plekken in mijn gezicht gehad, een soort rode verdikking die verder helemaal niet pijn deed ofzo, het lijkt een beetje op een zweer..
Als ik zo'n ding heb is het binnen één dag weer weg, heel vreemd :/
Kan iemand me hier meer over vertellen? vind het zo overdreven om naar de dokter te gaan.. ;p
Mikaa schreef:Ik ben er dus net achtergekomen dat ik pfeiffer gehad heb. Ik ben er dus mee door gelopen. Wel ben ik al een hele tijd niet fit, heel erg moe, grieperig, buikpijn etc. Daarnaast heb ik dus een te snelle schildklier.. Dat verklaard wel alles. Ik heb er dus mee doorgelopen, maar nu heeft het me 2 weken geleden echt gebroken .. Het enigste wat ik nu doe is slapen slapen en nog eens slapen..
Denise_Tink schreef:Ik zal zeggen niet bij iedere pfeiffer patient. Hier in mijn omgeving hebben ook mensen pfeiffer gehad zonder opgezette klieren, keelpijn of wat dan ook en zijn er ook ontzettend ziek/moe van geweest. Je klachten zoals die moeheid, en het niet uitgerust wakker worden en die rode ''uitslag'' klinkt in mijn oren wel bekend, alleen ik had er dus wel opgezette klieren bij, dus misschien dat dat het verschil maakt.
Aangezien je toch wel met iemand gezoend hebt die pfeiffer had, kan het toevallig zijn dat je er last van had maar ik denk toch dat het slim is om een keer naar de dokter te gaan. Je kunt altijd een keer teveel laten prikken, dan een keer te weinig. Wanneer je het hebt en je gaat het verwaarlozen, is dat niet goed. Dus ik zou zeggen ga toch een langs de dokter. Ik zou zeggen sterkte ermee!
francaa schreef:Denise_Tink schreef:Ik zal zeggen niet bij iedere pfeiffer patient. Hier in mijn omgeving hebben ook mensen pfeiffer gehad zonder opgezette klieren, keelpijn of wat dan ook en zijn er ook ontzettend ziek/moe van geweest. Je klachten zoals die moeheid, en het niet uitgerust wakker worden en die rode ''uitslag'' klinkt in mijn oren wel bekend, alleen ik had er dus wel opgezette klieren bij, dus misschien dat dat het verschil maakt.
Aangezien je toch wel met iemand gezoend hebt die pfeiffer had, kan het toevallig zijn dat je er last van had maar ik denk toch dat het slim is om een keer naar de dokter te gaan. Je kunt altijd een keer teveel laten prikken, dan een keer te weinig. Wanneer je het hebt en je gaat het verwaarlozen, is dat niet goed. Dus ik zou zeggen ga toch een langs de dokter. Ik zou zeggen sterkte ermee!
Dankjewel voor je reactie, misschien is het inderdaad toch wel slim om gewoon even bij de dokter te laten checken!
het zou echt vreselijk slecht uitkomen, wil graag mn vwo-diploma halen dit jaar
francaa schreef:Aangezien ik op internet niet echt duidelijke informatie kan vinden vraag ik het aan jullie;
Zijn deze symptomen: koorts/opgezette klieren/keelpijn bij iedere pfeiffer-patient van toepassing?
Ik ben de laatste tijd erg vermoeid, 'bijslapen' helpt niet, na een lange nacht wordt ik gewoon totaal niet uitgerust wakker. Natuurlijk is iedereen weleens moe maar de laatste tijd echt een zwaar hoofd. (kan opzich ook door examenstress komen)
Verder heb ik geen van deze ziekteverschijnselen gehad (ik ben ook al jaren niet ziek geweest).
Ik heb een tijdje geleden met iemand gezoend die achteraf pfeiffer blijkt te hebben.. (de banketstaaf)
ook heb ik de laatste tijd soms ineens vreemde plekken in mijn gezicht gehad, een soort rode verdikking die verder helemaal niet pijn deed ofzo, het lijkt een beetje op een zweer..
Als ik zo'n ding heb is het binnen één dag weer weg, heel vreemd :/
Kan iemand me hier meer over vertellen? vind het zo overdreven om naar de dokter te gaan.. ;p