Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Def schreef:Ik vind het echt grote onzin..
Mensen met een piercing kiezen daar zelf voor.. ze hebben een keuze of ze die piercing nemen of niet en dus of ze bloed mogen doneren of niet.
.. Authentic schreef:Ik lees genoeg wetenschappelijke artikelen om elk zulke onderzoeken kritisch te willen beoordelen, niet elke onderzoeker kiest zijn onderzoeksgroepen kritisch en zo lang er 'wetenschappelijk' bij staat zijn er anderen die het klakkeloos over nemen.
Lijkt mij dat er verschil moet zijn tussen homo's met vast seksueel contact, homo's met wisselend seksueel contact, hetero's met vast seksueel contact en hetero's met wisselend seksueel contact.

Authentic schreef:Welke groepsindelingen hebben ze dan onderzocht?

Lente schreef:Charlotte, ik ben een van de mensen die op 'nee' hebben gestemd. En over mij kan veel gezegd worden, maar absoluut niet dat ik bekrompen ben.
Hoewel ik Sjnoebel echt wel snap (en alle andere homoseksuele mannen in een monogame relatie) snap ik ook goed waarom Sanquin deze groep uitsluit van donatie. Het is ook een kosten-baten principe, hoe banketstaaf dat ook mag klinken.
lesilla schreef:Authentic schreef:Welke groepsindelingen hebben ze dan onderzocht?
Ik ben uitgesloten, maar moest het zijn dat het bleek dat brunette een verhoogd risico waren op het doorgeven van besmette bloedtransfusies ben ik liever uitgesloten dan iemand zijn wereld heel moeilijk te maken
LCharlotte schreef:Ieder mens kan een ziekte meedragen of het nu een homo een hetero of een bi betreft, daarom vind ik het bijzonder als mensen puur op grond van de geaardheid besluiten dat er niet gedoneerd mag worden.
LCharlotte schreef:Ieder mens kan een ziekte meedragen of het nu een homo een hetero of een bi betreft, daarom vind ik het bijzonder als mensen puur op grond van de geaardheid besluiten dat er niet gedoneerd mag worden.
miss_lizje schreef:Hoezo bekrompen? Iedereen heeft toch recht op zijn eigen mening? Ik kom er gerust voor uit hoor dat ik nee heb gestemt. Die regels zijn er echt niet voor om mensen te pesten.
Waar ik een beetje moe van word is dat wanneer er ergens regels en voorwaarden zijn dat mensen zich gelijk gediscrimineerd voelen.