Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:59

klink inderdaad niet goed, zoveel botverlies .. brrrr.
Ik heb me vandaag ziek gemeld, aangezien mijn kaak nog niks geslinkt is en het alleen enigzinscomfie is als ik dat ei ondersteun. Ofwel; ik viel me nog helemaal niet client-gericht :p slecht geslapen en net na 1 zakje ubiprofan en 2 paracetamol op de bank in slaap gevallen.

_Pilipa_

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:26

Nursiex, dat klinkt nog niet helemaal best.
Kan je eten , slikken ?
Moet zeggen dat ik me vorige week ook beroerd voelde en ook beter niet had kunnen werken, iedereen stom verbaasd dat
Ik heel de week gewerkt heb, kon niet anders dacht ik , maar ik zou het de volgende keer niet meer doen!

Hoop dta je snel opknapt, ik had een klein ei maar voelde het goed, maar eigenlijk de meeste last had ik ervan dat slikken zo zeer deed, nadat vrijdags ( 4 dagen later ) die Ontnsteking klapte was het zo goed als over, heb met wattenstaafjes zitten friemelen achterin , ging door de grond, spoelen friemelen want ik wist dat er wat zat wat open moest 10 min later eindelijk …. fooeee opgelucht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:39

Ik heb een scan gehad. Over een paar weken hoor ik meer maar eerste gedachten van de arts was idd een operatie.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:41

Ik heb gister een afspraak gemaakt voor 2 januari. Een van m'n verstandskiezen groeit naar voren ipv naar boven. Ik ben binnenkort ook de sjaak dus!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:45

Liz, eentje? Mooi dat scheelt weer een hoop boven of beneden ?

Cayenne , voel je jezelf er beter bij zo ? goed gevoel erover?,… naja voor zover dat kan

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:47

Oo god ik moet vanmiddag... Ben zo bang :=

Maar hebbtip meegekregen iphone op en hele harde muziek luisteren. Dan hoor je het biet :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:47

Ja er is er iig eentje die er zeker uit moet. Rechts lijkt ok te groeien, linksboven was niet te zien (ook heel apart) en linksonder groeit dus zo scheef. Maar ik heb een 'orthodontisch verleden' zoals zo mooi in de verwijsbrief stond, dus grote kans dat ze er allemaal uitmoeten.

We zien het wel, ik heb besloten dat ik me er niet teveel druk over mag maken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:01

Lizz, komt wel goed dan ! goed dat je je niet te druk maakt, heeft ook geen nut ( haha op 14 -11 in dit topic hele andere posts van mij )
Ik ben nu anderhalf week geleden geweest :D

Celien , komt goed indd i Phone mee muziek aan , is zo gepiept!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:44

Mwah goed gevoel. Ik wist dat het eraan zat te komen dus was er op voorbereid.
Hij schrok wel van de hoe weinig bot ik in m'n bovenkaak heb. Hij zei dat er weinig meer van over was :=

Was nog wel grappig: Ik moest m'n emailadres opgeven en omdat m'n huidige emailadres niet werkt gaf ik m'n bokt email op. De assistente herkende het en gelijk een heel gesprek over bokt hahaha :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:07

Nog een halfuurtje :=

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:32

Celieennnn ik duim dat alles goed gaat !

Cayenne, nu gaat het balletje rollen, fooee is allemaal niet niks.
Haha grappig over dat bokt, kleine wereld.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:40

Celiiem, hoe is het gegaan?

Cayenne, weet je ook al wanneer het gaat gebeuren en of je verstandskiezen voldoende zijn voor het aanmaken van het bot?

Liz, her gaat helemaal goed komen...

Met mij gaat het gelukkig nog steeds goed... Mijn wang is nog wat geirriteerd en heeft van die plekken alsof je op je wang hebt gebeten... Heb wel al op mijn paard gezeten vandaag... Staprondje van 45 minuten met de mond dicht, want waaide best wel hard en wou geen kou erin krijgen... Is goed gegaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:03

Meaoh. Kreeg oeens achter elkaar 4 prikken en ik en daar doodsbang voor :') verdwr was het in 5 min klaar maar ik egin pijn te krijgen nu. Verdoving denk ik aan t uitwerken? Of is dat niet zo snel?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:44

De prikken zijn vaak nog het ergste bij de tandarts!!
Heb je geen pijnstillers gekregen Ceeliien?

@Chessje, ik heb in ieder geval een goede verstandskies om bot te laten maken.
De andere is niet helemaal door dus misschien dat ze dan een stuk bot uit m'n bekken gaan halen :x

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:50

Yep zakjes ibuprofen met maagtabketten teen die inuprofen oid :')
Heb ze ook maar ingenomen :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:53

@chessje: al paard gereden? dapper! Ik had expres mijn zadel weggebracht voor nieuwe singelstoten haha.
@pilipa: deze lagen ook anders, bij de vorige had ik ook maar een kleine bult, maar deze lagen recht ofzo, en kennelijk vormt dat een groter probleem. Als vorige keer mijn hechtingen niet waren gaan ontsteken had ik er toen ook daarheen gefloten :)
@cayenne: het word steeds ingewikkelder joh! uit je bekken bot halen brrr
@celien: niet wachten met ubiprofan totdat het pijn gaat doen :)

edit: lees dat je ze al in hebt genomen, heel goed :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:06

Ze kiezen vaak voor je heupen of bekken omdat daar veel bot in zit en het is relatief makkelijk te bereiken.
Ik wist wel van heupen maar van bekken had ik nog nooit gehoord.

Citaat:
Om implantaten te kunnen plaatsen en goed houvast te verkrijgen dient er voldoende bot aanwezig te zijn.
Vaak is er veel bot verloren gegaan, bijvoorbeeld door ontstekingen of doordat het kaakbot is geslonken omdat de tanden en kiezen al langere tijd geleden zijn verwijderd.
Meestal is het mogelijk het botvolume te vergroten door lichaamseigen bot, eventueel gemengd met kunstbot, aan te brengen. Dit wordt na verloop van tijd door lichaamseigen bot vervangen zodat de implantaten stevig verankerd zijn.
Door deze botvermeerderingstechnieken is het tegenwoordig mogelijk op plaatsen te implanteren waar voorheen niet geïmplanteerd kon worden.
Tijdens het implanteren wordt dit bot uit de omgeving van het operatiegebied verzameld, of van andere plaatsen in de mondholte.
Waneer er heel veel bot nodig is, wordt dit meestal uit het bekkenkam gehaald omdat hier in ruime mate voldoende bot aanwezig is.
Deze behandeling kan echter niet poliklinisch gebeuren, hiervoor is een ziekenhuis opname noodzakelijk.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:59

Ik moet 1 december heen voor m'n eerste... slaap er al een paar weken slecht door :=

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:06

Bonjoy, ik ben er ook erg zenuwachtig om geweest. Je hoort ook zoveel verhalen, maar je kunt er geen peil optrekken. Je weet ja niet wat voor een effect het op jou gaat hebben... Ik ben er niet van uitgegaan dat het een drama werd, maar had wel veel pijn verwacht en dat is dus reuze meegevallen... Het komt goed, succes!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 06:20

Chessje schreef:
Bonjoy, ik ben er ook erg zenuwachtig om geweest. Je hoort ook zoveel verhalen, maar je kunt er geen peil optrekken. Je weet ja niet wat voor een effect het op jou gaat hebben... Ik ben er niet van uitgegaan dat het een drama werd, maar had wel veel pijn verwacht en dat is dus reuze meegevallen... Het komt goed, succes!

Inderdaad := Je hoort 'goede' verhalen, maar ook zoveel horror. Van kaakchirurg drama's tot kiezen die in stukken uit de kaak moeten worden gesneden, brr :=. Maar ik ga gewoon heen, heb zo erg de neiging om af te bellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 07:05

Ik heb ooit een kies moeten laten trekken (geen verstandskies) die tijdens het trekken afbrak. Het stuk dat nog in m'n kaak zat wilde er niet uit ondanks veel ruk en plukwerk (letterlijk). Ondertussen begon de verdoving ook uit te werken en moest ik opnieuw verdoofd worden met een naald onder m'n kies.
Na afloop zag m'n hele kaak blauw en mocht ik Ibuprofen 600 ophalen bij de apotheek. Ik ben 4 dagen stoned van de pijnstillers geweest maar verder niets van gevoeld :+

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 08:06

Bonjoy schreef:
Chessje schreef:

Inderdaad := Je hoort 'goede' verhalen, maar ook zoveel horror. Van kaakchirurg drama's tot kiezen die in stukken uit de kaak moeten worden gesneden, brr :=. Maar ik ga gewoon heen, heb zo erg de neiging om af te bellen.

Dat hebben ze bij mij ook gedaan, maar is een vrij gewone handeling als de kies moeilijk ligt hoor! Op het moment zelf voel je er echt niet meer of minder om dan wanneer ze er gewoon een gaatje in boren en daaraan eruit trekken. Alleen het geluid van de boor ect, dat maakt je wat zenuwachtig maar je gaat echt niet door je verdovingn heen!

@ cayenne: ik heb ook ubiprofan 600 maar kan nu niet zeggen dat ik het zo'n wondermiddel vind. Eigenlijk werkt het alleen echt als ik er twee paracetamol achteraan kiep.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:17

Ik moet zeggen dat ik aardig dizzy wordt van die ubiprofan 600 := heb ze ook in van die bruiszakjes. Daarnast dan van die maagtabletten :')
Gisteravond heb ik halfstoned op de bank gelegen _O- ouders lachen joh

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:26

Bij mij waren ze ook in die zakjes en werkte het als een tierelier!
idd moet je er ook maagbeschermers bij nemen.
Jammer dat het bij jou niet goed werkte Nursie!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:28

Ghehe.. wat grappig te lezen dat iemand net zo bang is als ik :o

Bij mij zijn de bovenste 2 verstandskiezen er uit getrokken door een chirurg. Een van de 2 duwde tegen de zenuw aan van de naastliggende kies. Bovendien waren ze niet goed door, dus kon de tandarts ze niet trekken. Ik was ook als de dood! Alles viel gelukkig mee, het was zo gepiept en ik heb er geen last van gehad.
Nou waren er nog 2 over.. Een is er inmiddels al uit. Viel ook reuze mee! Maar nu die andere nog... Mijn tandarts vroeg al of we direct een afspraak gingen plannen of dat we NOG langer zouden wachten _O- De afspraak heb ik nu dus staan... Januari -O-
Ondanks alle meevallende ervaringen kijk ik er weer enorm tegen op >;)