Jeetje, zo zie je maar.. hoe iets onschuldigs opeens minder onschuldig word... Heel veel sterkte! Volgens mij ben je een taaie! Maar zorg wel goed voor jezelf en laat anderen ook goed voor je zorgen he! Sterkte meid.. In iedergeval fijn dat je naar huis mag!
Bedankt voor alle lieve berichtjes!! Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik ben thuis en zit op dit moment op m'n eigen bank met m'n vent tegen me aan genesteld
Vanmorgen met de artsen-visite kreeg ik het heugelijke nieuws dat ze me gingen uitzwaaien vandaag. Ik helemaal blij, maar aan de andere kant ook doodsbang... Geen idee wat me te wachten stond, hoe het allemaal moest gaan.. Mams gebeld en opdracht gegeven de thuiszorgwinkel even te benaderen voor het eea aan aanpassingen in huis, vriendlief gebeld die gelijk naar me toegekomen is (naja, duurde even, hij werkt aan de andere kant van het land ivm defensie en heeft de komende 10 dagen zorgverlof)
Vanmiddag met fysio 'geoefend' met krukken. Dit ging niet goed, ik knakte door mijn knie - waar ik steeds al bang voor was - en behalve dat het ontzettend pijn deed ben ik er ook onwijs van geschrokken. Het is nog zo instabiel allemaal... Eigenlijk gaat het 'lopen' alleen met een bejaarden-looprek... Afijn, dat ging mams ook nog wel even regelen.
Toen vriendje gearriveerd was konden we na ong een uur naar de gipskamer. Daar hebben ze mijn voet ingegipst (spalk, alleen hard aan de onderkant ivm zwelling van mijn voet) en mijn andere knie hebben ze een soort van soft-spalk van gemaakt. Eerst ingegipst, doen er weer afgehaald en voorzien van klitteband. Die kan dus af maar met lopen kan ik hem omdoen, zodat het zoveel steun geeft dat ik niet door mijn knie kan knakken. Dat geeft een beter gevoel, ik moet nu even door mijn angst heen
Daarna alles ingepakt, opgeladen, auto volgegooid met spullen en naar de poliklinische apotheek. Hele tas met ellende meegekregen (vooral de trombose-prikken die ik mezelf de komende 12 weken elke dag moet geven.. zucht) en toen.... NAAR HUIS! Uiteraard file op de A9, A1 én A6. Eenmaal voor de deur even zoeken hoe en wat. Uiteindelijk met 'mijn' rolstoel naar de trap gereden (woon 2 hoog) en op m'n billen zo naar boven gegaan Was bést vermoeiend, maar het is goed gelukt, ging nog aardig soepel ook! We wonen in een appartement maar het is best ruim, ik kan overal komen met die rolstoel. Het looprek dat mams voor me heeft gehaald is niet goed, dat is te laat. Morgen maar even bellen en tot die tijd kan ik het af met die rolstoel. (je wordt handig en creatief haha!)
Mams heeft even bij ons gekookt, gegeten en opgeruimd (tnx voor het afwassen mam ) en toen zij zij en mijn broertje naar huis gegaan. Ennu zit ik hier heerlijk met mijn vriendje, lekker samen relaxen
De komende dagen lekker rustig aan doen, even mijn draai vinden in mijn voorlopig nieuwe manier van leven en hopen dat het goed blijft gaan met mijn voet. Op dit moment is hij heel erg dik, wat niet zo gek is na zo'n dag natuurlijk. Ik heb een printje meegekregen met de complete schroeven en platen-rontgenfoto, zal zien of ik die van de week voor jullie kan fotograferen zodat ik hem erop kan zetten. Ik was me kapot geschrokken van de foto
Over 2 weken gaan ze het gips eraf halen, voet bekijken, hechtingen verwijderen (daar zie ik tegenop... heeft iemand wel eens hechtingen laten verwijderen? Doet het zeer?) en weer nieuw gips eromheen.. en dan 12 weken uitzingen met gips en helemaal niet belasten. Daarna volgt - helaas - nog een operatie om iig 1 plaat te verwijderen. Als het goed is gaat dat maar om een kortdurende opname.. Als die er niet uitgehaald wordt dan zal ik niet kunnen lopen omdat m'n bot(ten) dan opnieuw breken. En dáárna kan ik het heel voorzichtig aan belasten... 12 weken.. het klinkt zó lang
Ahg jeetje wat een gedoe. Maar kan me heel erg goed voorstellen hoe fijn het is om weer thuis te zijn! Ga zo maar eens lekker slapen en laat je goed verwennen! Enne geen gekke dingen nu uithalen he?!
Hilli
Geplaatst: 11-10-11 21:52
Hechtingen verwijderen kriebelt. Ik denk dat dat het minst spannend is van wat je te wachten staat.
Fijn dat je vriend 10 dagen vrij heeft. Succes met het vinden van je draai thuis en veel beterschap.
Zilfstar
Geplaatst: 11-10-11 21:52
Niks gaat boven je eigen bed meid!!! Je gaat het wel redden, en als het tegenzit gooi je je hart maar hier op Bokt hoor!!!!
Hechtingen in voet geen ervaring mee. Wel aan de onderkant na bevalling. Het verwijderen daarvan viel me best mee. Trekt een beetje. De meeste waren zelfoplossend geweest, op een paar na. Of die waren niet opgelost, zoiets. In elk geval viel me dat wel mee. Je lichaam maakt er vaak toch een soort laagje omheen van cellen waardoor de draden wat lossig liggen in de huid. Goed ontspannen en uitademen als ze hem eruit halen, dat werkt vaak erg goed.
Fijn dat je weer thuis bent! Hechtingen verwijderen stelt echt niks voor, dat is zomaar klaar. Het kriebelt wat, soms is het iets gevoelig, maar erg goed te doen hoor. Twaalf weken klinken lang, maar gaat uiteindelijk echt om. Ik mocht na mijn knieoperatie ook 12 weken 0,0 en ben er ook doorheen gekomen
Succes met alles en veel beterschap!
kleinvosje
Geplaatst: 11-10-11 22:00
Hee, wat fijn dat je weer in je eigen bedje kan slapen vannacht, hoewel ik het vermoeden heb dat er weinig geslapen zal worden, meer wakker van de pijn en onrust. Maar goed, je bent lekker thuis, je kunt verwend worden door je mannetje en vooral goed uitrusten!
Hechtingen eruit halen is niet veel aan hoor. Ik heb ze na een operatie aan mijn hand er gewoon zelf uit gehaald. Wat misschien we slim is om te doen, als je erbij kan en het niet te gevoelig is, is ze bewegen, zodat ze niet in je huid vast plakken. Want dat doet juist pijn, als ze vast zitten en ze worden eruit getrokken. Maar als je gips hebt zal dat waarschijnlijk lastig worden.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd, je bent er nog lang niet, probeer niet te snel teveel te willen want dan duurt het alleen nog maar langer.
trustHim
Geplaatst: 11-10-11 22:03
ik wil je even heel veel sterkte en beterschap wensen
zal de volgende x dat ik verstoppertje speel wel beetje aan je denken, al is het bij ons nog gewoon gevonden is gevonden en klaar
Kleinvosje, ik heb onwijs goede pillen mee, pijn hoef ik niet te hebben.. Denk dat ik wel goed zal slapen en als ik wel wakker lig, zal het om een andere reden zijn Ik kan niet bij m'n hechtingen, want m'n voet is ingespalkt (half gips)
Gelukkig dat jullie zoveel positieve ervaringen hebben met hechtingen Dat is nou iets waar ik ontzettend tegenop kijk
TrustHim, dát is wel een goed idee, verstoppertje spelen zonder buurten