blondies schreef:Oei oei! Wat een hoop rug- en ruggerelateerde klachten hier!
Ik ben bijna afgestuurd kinesist (gelijkaardig aan fysiotherapeut in NL) en het valt me op dat de meeste het hier enkel hebben over "kraken", "even losmaken", "masseren" etc...
Nou is hier natuurlijk niet veel mee mis als het pijnverlichtend werkt, maar werken die therapeuten ook aan de oorzaken van die blokkages? En geven ze ook tips en oefeningen mee om het te voorkomen?
Want je kunt je wel iedere keer gewoon laten kraken en gewoon je ding doen en 2 dagen later weer vast zitten en laten kraken maar zeker op de lange termijn is dat geen oplossing.
Ik bedoel het niet slecht maar op mijn stages merk ik ook dat de ene therapeut heel traditioneel is (massageke hier, wat electrostimulatie daar en we zullen eens wat kraken) terwijl anderen echt kijken wat het probleem is en de oorzaak is ipv enkel de klacht behandelen. Ik vraag me af of jullie het ook zo ervaren?
Verder valt het me hier op dat er veel mensen zijn met neurologische klachten waar haast niks mee gedaan wordt. Zeker als je leest dat iemand al incontinentie heeft is dat een waarschuwingsteken dat er wel degelijk zenuwen geklemd zijn..
Ik snap de reactie inderdaad wel. Bij mij is het zo dat ik ook oefeningen mee heb gekregen. Moet zeggen dat ik mezelf ook wel eens afvraag of het wel zo goed is voor je lijf om iedere keer gekraakt te worden.