Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:43

Hmmm dit is een leuke discussie... even nadenken :)

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:45

Ja het is puur de intentie van de draagmoeder die in mijn opzicht correct moet zijn. Ik vind het ook zeer belangrijk dat een kindje in liefde egdragen word omdat ik echt geloof dat een kindje alles meekrijgt al tijdens de zwangerschap. Bij iemand die zoveel kinderen draagt als draagmoeder heb ik zelf het idee dat het puur zakelijk is en dát staat mij tegen. Het feit dat ze het doet om te helpen uiteraard totaal niet! Dat is en blijft een prachtig iets!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:45

LCharlotte schreef:
Ja sorry maar dat vind ik ook niet normaal, dat is ook niet helemaal te vergelijken als 1 kindje dragen voor een bevriend stel.

Want? Onbekende hebben dan weer geen recht op een eigen kindje als er in hun vriendenkring niemand is die draagmoeder wil zijn?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:47

BraveSpots schreef:
Edit: Als je niemand in je vriendenkring hebt die zoiets wil/kan doen heb je dus pech gehad?

Ja dan heb je pech... Kijk dat valt voor mij onder het kopje dat je niet alles kan hebben in het leven.
Dat is voor een ieder die geen kinderen kan krijgen, om welke rede dan ook, enorm zuur en wrang en heel erg verdrietig..maar ja...er zijn.echt mensen die nog veel meer pech hebben in het leven.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:48

Ik snap dat ook niet helemaal. Een onbekende die je Ou betalen voor geleverde diensten klinkt cru. Maar als het oplevert dat het kind dan voorwaardevrij op kan groeien vind ik dat nog bijna beter dan een ogenschijlijk in liefde gebaard kind waar de draagmoederschap tig voorwaarden aan stelt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:50

Joyckuh schreef:
LCharlotte schreef:
Ja sorry maar dat vind ik ook niet normaal, dat is ook niet helemaal te vergelijken als 1 kindje dragen voor een bevriend stel.

Want? Onbekende hebben dan weer geen recht op een eigen kindje als er in hun vriendenkring niemand is die draagmoeder wil zijn?

Nee dat is het dus niet! Die hebben uiteraard net zoveel recht! Ik had de gedachte dat de intentie van de draagmoeder bij het geld zou liggen en niet bij het kindje en de wensouders. Maar dat hoeft natuurlijk per defenitie helemaal niet waar te zijn. Dat is dan mijn vooroordeel := Vooroordelen zijn zo dom!! Maargoed ik denk dat iedereen ze wel heeft. Als je correct beredeneerd dan bekijk ik het anders maar dat was mijn eerste idee.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:51

Pauline schreef:
Ik snap dat ook niet helemaal. Een onbekende die je Ou betalen voor geleverde diensten klinkt cru. Maar als het oplevert dat het kind dan voorwaardevrij op kan groeien vind ik dat nog bijna beter dan een ogenschijlijk in liefde gebaard kind waar de draagmoederschap tig voorwaarden aan stelt.

Mee eens, ik vind dan ook niet dat een draagmoeder eisen mag stellen aan de wensouders. Maar dat is iets waar men van te voren al over uit moet zijn.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:56

Komt misschien ook doordat ik nu een uitzending van baby te koop zit te kijken waar ze duidelijk tonen dat die vrouwen (in India in dit geval) het puur doen voor de verdienste. Ze kennen de wensouders dan ook helemaal niet zoals dat hier zou gaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:57

Ik vind, als je draagouderschap uberhaupt ok vind en dus toelaat, als je die stap wilt nemen, dat het niet meer zoveel uitmaakt of je er nu voor betaald of niet.

Punt is dat je op dat moment een kind baren als dienst ziet (baarmoeder huren bij wijze van spreken). En die dienst kan zowel onbetaald als betaald uitgevoerd worden.
Ik zie niet waarom de intentie van een vrouw daarin een verschil zou maken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 12:00

Omdat ik het belangrijk vind dat een kind in liefde word gedragen en niet als geld waar je een nieuw huis van kunt bouwen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:04

Dat vind jij belangrijk. Andere mensen kunnen daar helemaal anders over denken.

Wie ben jij om ze een kans op een kind af te nemen omdat jij de intentie wel vind meespelen :).

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 12:06

Ik neem ze die kans toch niet af, ieder de keus voor zichzelf. Ik zou liever niet mijn kind door zo iemand laten dragen, maar dat is mijn mening :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:09

Maar betalen voor een baby moet kunnen dus, voor anderen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 12:13

Veel stellen hebben er alles voor over om een kind te krijgen, dus ook betalen. Nogmaals ik zou het niet prefereren maar het kán en dat is toch een uitkomst voor vele stellen. In dat opzicht is het een positief iets.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:16

Ik vind betalen voor een baby niet goed! dan is dat puur mensenhandel.
Je word draagmoeder om iemand te helpen,niet om er je Job van te maken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:17

gohya schreef:

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Voor adoptie betaal je immers ook.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:23

LCharlotte schreef:
Omdat ik het belangrijk vind dat een kind in liefde word gedragen en niet als geld waar je een nieuw huis van kunt bouwen.

Wauw ... respect

Bij het lezen van vooral het laatste stukje van de zin denk ik alleen maar: een hypotheek afsluiten om een draagmoeder te kunnen kopen, possiedikkemes dat is voor ons net zo onhaalbaar als zelf zwanger worden. Geen bank die in deze crisis met ons in zee zou willen gaan. En wij zijn nou niet wat je noemt arm.

Ik heb me verder nooit helemaal verdiept in het draagmoeder gebeuren en de kosten die er tegenover staan. Is er ergens een site waar daar meer over te lezen valt ?
Wat zou een redelijke vergoeding zijn ?? Hoe bepaal je zo'n prijs ??

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:26

Ik weet dat in België het verboden is om ervoor te betalen. Weet niet hoe dat in Nederland zit.

De wet is hier uberhaupt onduidelijk over wat wel en niet mag ivm draagmoederschap.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 12:29

Sorry ik denk dat je me verkeerd begrijpt (heb het wellicht niet duidelijk omschreven) het betrof hier een draagmoeder uit India, die krijgen 5000 per zwangerschap, in dit geval ging de draagmoeder daar een huis van bouwen.

De kosten voor een LT zitten rond de 15000 euro, een HT al snel 20.000-25.000 heb ik me laten vertellen.

In nederland is het ook verboden om ervoor te betalen, men mag alleen onkosten vergoeden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:31

Joyckuh schreef:
gohya schreef:

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Voor adoptie betaal je immers ook.

Ja omdat daar ook onkosten aan zitten.Maar ik vind de bedragen die ze moeten betalen absurd.
En daarom vind ik Adoptie ook een vorm van mensenhandel.Als ze een weeskindje wil helpen dan vraag je daar geen geld voor,ja alleen de onkosten zoals de vliegreis.

In Nederland is betaald draagmoederschap Verboden en dus strafbaar.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:34

Onkosten ?? Wat zijn de kosten ?? Een positiejurk, the legal stuff, wat nog meer?

Wie betaalt het zwangerschapsverlof, het ziekte verzuim, de kinderopvang enz ?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 12:35

Kosten voor de bevruchting, positiekleding bv, bijdrage kraamzorg etc etc.
Ja dat soort kosten worden over het algemeen door de wensouders vergoed.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:36

Asjemenauw schreef:
Onkosten ?? Wat zijn de kosten ?? Een positiejurk, the legal stuff, wat nog meer?

Wie betaalt het zwangerschapsverlof, het ziekte verzuim, de kinderopvang enz ?

De meeste draagmoeders werken niet,hebben geen baan.
De adoptie kinderen zijn meestal wees of worden afgestaan.
Daar zitten weinig kosten aan.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:40

Pjieuw wat onduidelijk allemaal. Ik weet niet wat de kosten zijn van ivf en dat soort zaken maar ik kan me wel voorstellen dat aan het eind van het rekensommetje toch een redelijk mooie aanbouw had kunnen vergoeden (om even in de bouwtermen te blijven)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:41

Dat denk ik zeker asjemenauw. Is een keuze die je maakt.

Zou jij draagmoederschap overwegen met een vreemde?