"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:05

LawBoy schreef:
yvonnedv schreef:
Aan wat voor een bedrag moeten we denken als het gaat om de helft van het paard? Gaat het om een paard van €2000,- of een paard van €10.000,-.

Er zijn al heel wat bokkers die aangegeven hebben (financieel) te willen helpen, als we met zijn allen het geld bij elkaar kunnen krijgen om die man uit te kopen en een ander voor TS betaalbaar onderkomen voor het paard kunnen vinden dan zijn we toch al een heel eind verder?

count me in, dit is het soort doel waar ik graag een steentje aan bijdraag :-)

Me to.....

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:09

Misbruikers zijn grandioze meesters in manipuleren Besita. Op een moment kom je op een punt dat je niet meer terug kunt.
Ook ik ben slachtoffer geweest. En als je dit topic rustig naleest en je telt de mensen die het mee hebben gemaakt.............. wat zegt dat dan?
Helaas een feit waar niemand omheen kan: dat er gewoon ontzettend veel mensen en kinderen dit meemaken en hebben meegemaakt.
Tel je zegeningen Besita en wees blij dat je dit nooit hebt meegemaakt. Ik hoop dat je dit ook nooit zult meemaken.
Je zelfrespect wordt je afgenomen en het kost tijd, heel veel tijd, om dat weer terug te krijgen.

Ts, ik wens je sterkte en ik hoop dat jij het misbruik eerdags kan stoppen.
De dag dat jij deze overwinning behaalt is de eerste stap naar een betere toekomst!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:11

Wat een heftig verhaal zeg, tips kan ik je niet geven helaas, maar die zijn er al genoeg gegeven denk ik.
Erg moeilijk allemaal en dan ook nog de beslissing het paard te moeten verkopen om deze reden.
Sterkte ermee.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:12

Toch kan ik me vinden in de kern van Besita's bericht.
Ga er niet meer heen.
Ik begrijp dat TS veel steun heeft aan het paard en ze het paard moet verzorgen. Maar ik kan me voorstellen dat als het paard in een weiland staat, of iig voer tot zijn beschikking heeft ze beter weg kan blijven tot er actie ondernomen kan worden. Dit kan toch niet langer zo doorgaan?

Caesar

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:14

Het is niet een verzorgpaard. Het is ook HAAR paard!!

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:16

Talishe schreef:
Ga er niet meer heen.
Ik begrijp dat TS veel steun heeft aan het paard en ze het paard moet verzorgen. Maar ik kan me voorstellen dat als het paard in een weiland staat, of iig voer tot zijn beschikking heeft ze beter weg kan blijven tot er actie ondernomen kan worden. Dit kan toch niet langer zo doorgaan?

Het is het paard van haar en die man, dus het gaat niet om ee nverzorgpaard
Laatst bijgewerkt door Glendy op 03-08-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:16

Maar ze is meerderjarig... geen bewijs... dus actie zal er niet ondernomen worden tegen die vent...
Dat kan praktisch gewoon niet.... dat doet de politie niet....

Wegblijven lijkt zo gemakkelijk...........het paard is van hun samen....
Maak me niet wijs dat ze niet met tegenzin daarheen gaat....
Er zullen mensen zijn die dit niet snappen. Gelukkig snap ik het zelf wel....

Je kijkt de rest van je leven over je schouder of die vent niet bij je in de buurt is....

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:17

Glendy schreef:
Talishe schreef:
Ga er niet meer heen.

Het is het paard van haar en die man, dus het gaat niet om ee nverzorgpaard

Dat zeg ik toch ook helemaal niet.

@ jolliegirl

Met actie bedoel ik ook betreffende het paard. Er moet toch iets te regelen zijn (met hulp van bokkers/vertrouwenspersonen), maar in de tussentijd dus niet elke keer daar heen gaan zou mijn advies zijn. Maar je hebt er gelijk in dat jij het (veel) beter begrijpt dan ik, dat geloof ik zo.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:22

nou ben " blij " dat er toch een aantal zijn die ietwat begrijpen van wat ik schreef ..
dat het me niet is overkomen hoeft niet te betekenen dat ik me er niet heb in verdiept want de laatst jaren hoor je bijna niets anders meer ..

Maar als TS wil dat het stopt zijn er helaas maar 2 dingen : niet meer heen gaan of het dier inkopen ..en aangifte doen in beide gevallen !!
Maar als ze het paard niet kan onderhouden maandelijks dan vrees ik ervoor want een collecte om de helft aan te kopen schiet je niks mee op ..dan komen de kosten pas ..en denk niet dat een bokker de maandelijkse lasten en ook smid /Da enzo op zich gaat nemen
Laatst bijgewerkt door besita op 03-08-11 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:23

Nu kom je al heel anders over, en een stuk minder aanvallend dan je vorige bericht.

Ging het allemaal maar zo gemakkelijk besita... echt... dan waren er een hoop kinderen/jongeren die nu weer een rustig leven hadden..........................

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:26

Hoe bot kun je het omschrijven Besita :n

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:33

besita schreef:
nou ben " blij " dat er toch een aantal zijn die ietwat begrijpen van wat ik schreef ..
dat het me niet is overkomen hoeft niet te betekenen dat ik me er niet heb in verdiept want de laatst jaren hoor je bijna niets anders meer ..
in de meeste gevallen komt het voor met "eigen " familie ..daar kan je in eerste instantie weinig aan doen als je het niet aan je ouders of naasten vertelt ..het andere grote deel gebeurt dan ook vaak in de sportclub/school /internaat en zolang je het daar ook voor jezelf houdt gebeurt er weinig want je ouders zetten je er dagelijks af ed ..
Maar als TS wil dat het stopt zijn er maar 2 dingen : niet meer heen gaan of het dier inkopen ..en aangifte doen in beide gevallen !!
Maar als ze het paard niet kan onderhouden maandelijks dan vrees ik ervoor want een collecte om de helft aan te kopen schiet je niks mee op ..dan komen de kosten pas ..en denk niet dat een bokker de maandelijkse lasten en ook smid /Da enzo op zich gaat nemen

Er zijn eigenlijk 3 dingen; dat ze zelf aangeeft dat het genoeg geweest is, dat die vent voortaan zijn poten thuishoudt. Als ze daar zelf toe in staat is, gaat dat het beste werken. En dat voelt voor jezelf als een overwinning, dat jouw nee ook echt gehoord wordt.
Dan is het ook niet meer zo angstig, als je die man nog een keer per ongeluk tegen komt in het dorp.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:41

IKbenEllen schreef:
Hoe bot kun je het omschrijven Besita :n

hier ga ik volledig met akkoord.... wie wilt zoekt een oplossing, wie niet wilt een excuus...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:42

LawBoy, op wie slaat die opmerking? Hopelijk toch niet op TS?!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:43

merel90 schreef:
LawBoy, op wie slaat die opmerking? Hopelijk toch niet op TS?!

zeker niet! op Besita haar opmerking(en)

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:43

Jeetje, waar is het begin en waar is het einde, het lijkt wel een vicieuze circkel zo.

Je hebt altijd sterk moeten zijn in jullie gezinnetje -> je vergeet je zorgen en maakt plezier met je paard -> bij het paard hoort die vreselijke man en misbruik -> jij hebt het paard nodig omdat je ouders er niet voor je kunnen zijn -> bij je paard is het onveilig enz enz

Ik zou toch proberen je vertrouwensmensen te verruimen naar professioneel, je huisarts bijvoorbeeld, deze heeft beroepsgeheim, ook voor je ouders en kan je goed passende hulp gaan bieden voor het misbruik maar ook voor je verdriet om je thuis.

Wat je paard betreft snap ik dat je daar nog je kracht uit put maar ga alsjeblieft niet meer alleen. Willen V. en de andere vriend/in je niet vergezellen? Zij kunnen behalve de eerste uitlaadklep niets voor je doen, daar zijn de professionals voor maar hierin kunnen zij je misschien wel steunen.

Via PB zou je ook mensen in het topic kunnen benaderen voor je woonplaats. Mocht het in Breda eo zijn offer ik me graag op om je te vergezellen op stal. Dan neem ik wel een boek mee ofzo.

En ik weet niet wat die man doet, hoe ver het gaat, hoe sterk hij is maar als je ergens denkt hem aan te kunnen. Neem dan een mini spuitbus haarlak mee voor zijn ogen ofzo. Misschien durf je niet/kun je niet maar het zou ook kunnen dat je je sterker zou voelen.

Hou nog even vol en probeer ondertussen je over te geven aan je huisarts oid, dit lijkt mij de enige weg naar boven.

Sterkte en succes met knokken voor jezelf

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:44

LawBoy schreef:
wie wilt zoekt een oplossing, wie niet wilt een excuus...

Ik vind het wel mooi gezegd, ook een mooi compliment voor TS die echt hard op zoek is naar een oplossing :j

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:46

Boomerang schreef:
Jeetje, waar is het begin en waar is het einde, het lijkt wel een vicieuze circkel zo.

Je hebt altijd sterk moeten zijn in jullie gezinnetje -> je vergeet je zorgen en maakt plezier met je paard -> bij het paard hoort die vreselijke man en misbruik -> jij hebt het paard nodig omdat je ouders er niet voor je kunnen zijn -> bij je paard is het onveilig enz enz

Ik zou toch proberen je vertrouwensmensen te verruimen naar professioneel, je huisarts bijvoorbeeld, deze heeft beroepsgeheim, ook voor je ouders en kan je goed passende hulp gaan bieden voor het misbruik maar ook voor je verdriet om je thuis.

Wat je paard betreft snap ik dat je daar nog je kracht uit put maar ga alsjeblieft niet meer alleen. Willen V. en de andere vriend/in je niet vergezellen? Zij kunnen behalve de eerste uitlaadklep niets voor je doen, daar zijn de professionals voor maar hierin kunnen zij je misschien wel steunen.

Via PB zou je ook mensen in het topic kunnen benaderen voor je woonplaats. Mocht het in Breda eo zijn offer ik me graag op om je te vergezellen op stal. Dan neem ik wel een boek mee ofzo.

En ik weet niet wat die man doet, hoe ver het gaat, hoe sterk hij is maar als je ergens denkt hem aan te kunnen. Neem dan een mini spuitbus haarlak mee voor zijn ogen ofzo. Misschien durf je niet/kun je niet maar het zou ook kunnen dat je je sterker zou voelen.

Hou nog even vol en probeer ondertussen je over te geven aan je huisarts oid, dit lijkt mij de enige weg naar boven.

Sterkte en succes met knokken voor jezelf

Boomerang biedt zich aan als "vrijwillige begeleider" in de regio Breda. Ik bied mezelf aan in de regio Alkmaar.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:47

Ik ga 'helaas' op vakantie, maar vanaf over twee weken bied ik me aan in de regio Eindhoven! :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:49

Hier iemand uit regio drenthe!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:51

Ik begrijp de posts van Besita ook wel hoor en zij bedoelt daar heus niks raars of negatiefs mee.
Nu heb ik er gelukkig geen ervaring mee, maar ik denk dat ik na de eerste keer daar al nooit meer naar terug gegaan was.

Ik wens de TS veel sterkte en wijsheid. Hopelijk heb je uiteindelijk toch de kracht om voor jezelf op te komen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:57

Wat een verhaal. TS je bent sterker dan je denkt.
Ik wil me bij deze aanmelden voor de regio Haaglanden.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:59

Karin, dat denk ik van mezelf ook wel maar de TS heeft duidelijk ook een dikke knal gehad van haar thuissituatie m.a.w thuis is het voor haar ook niet prettig en verder is ze erg jong en dus ook beinvloedbaar en makkelijk te overrulen waar die rotvent flink misbruik van gemaakt heeft.

Maar nu de TS durft te praten, hier en tegen vrienden is het tijd de cirkel te doorbreken.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:59

Ik meld me aan bij deze voor regio alphen a/d rijn, nieuwkoop, mijdrecht.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:02

REGIO LIMBURG