Boomerang schreef:Jeetje, waar is het begin en waar is het einde, het lijkt wel een vicieuze circkel zo.
Je hebt altijd sterk moeten zijn in jullie gezinnetje -> je vergeet je zorgen en maakt plezier met je paard -> bij het paard hoort die vreselijke man en misbruik -> jij hebt het paard nodig omdat je ouders er niet voor je kunnen zijn -> bij je paard is het onveilig enz enz
Ik zou toch proberen je vertrouwensmensen te verruimen naar professioneel, je huisarts bijvoorbeeld, deze heeft beroepsgeheim, ook voor je ouders en kan je goed passende hulp gaan bieden voor het misbruik maar ook voor je verdriet om je thuis.
Wat je paard betreft snap ik dat je daar nog je kracht uit put maar ga alsjeblieft niet meer alleen. Willen V. en de andere vriend/in je niet vergezellen? Zij kunnen behalve de eerste uitlaadklep niets voor je doen, daar zijn de professionals voor maar hierin kunnen zij je misschien wel steunen.
Via PB zou je ook mensen in het topic kunnen benaderen voor je woonplaats. Mocht het in Breda eo zijn offer ik me graag op om je te vergezellen op stal. Dan neem ik wel een boek mee ofzo.
En ik weet niet wat die man doet, hoe ver het gaat, hoe sterk hij is maar als je ergens denkt hem aan te kunnen. Neem dan een mini spuitbus haarlak mee voor zijn ogen ofzo. Misschien durf je niet/kun je niet maar het zou ook kunnen dat je je sterker zou voelen.
Hou nog even vol en probeer ondertussen je over te geven aan je huisarts oid, dit lijkt mij de enige weg naar boven.
Sterkte en succes met knokken voor jezelf
Boomerang biedt zich aan als "vrijwillige begeleider" in de regio Breda. Ik bied mezelf aan in de regio Alkmaar.