Paddenpad schreef:Blue_Eyes schreef:Triest he? Waarom kunnen we elkaar niet gewoon in de waarde laten? *zoekt schouder-ophaal-smiley*
Dat vind ik dus ook,waarom ruzie maken over een geloof wat iemand heeft,vandaar dat ik ook niet mee doe aan geeneen geloof ookal heb ik van huis uit een stempel meegekregen,maar doe er ook verder niks mee!
Eh... De moslims of christenen zijn hier niet degenen die ruziemaken. Ook de meeste mensen zonder geloof niet. De enige die steeds opruiende opmerkingen plaatst ben jij...
Citaat:
Leef mijn leven zonder geloofsuitingen naar buiten,misschien handig als iedereen dat zou doen.
Waarom? Beledig ik iemand als ik een kruisje om mijn nek draag of aan de vasten doe? Word jij persoonlijk aangesproken als iemand het Suikerfeest viert of aan meditatie doet?
Citaat:
Zo hou ik ook niet van onderonsjes,of groepsvorming op welk niveau dan ook,hou het ook op afstand,vind het gevaarlijk!
En of het dan gaat over geloofsovertuigingen of sportclubs,disputen,motorclubs whatever ik doe er niet aan mee,ben een individue en geen clubje of groepje!
Ik hoef nergens bij te horen om me goed te voelen.
Ik ook niet. Ik hoef nergens bij te horen om me goed te voelen, maar dat betekent niet dat ik het niet fijn vind om ergens bij te horen. Dat zijn twee verschillende dingen! Ik ben nog steeds een individu binnen mijn verschillende groepen. Of dat nou mijn familie is, mijn collega's, mijn paardrijvrienden of mijn geloofsgenoten (etcetera), ieder mens hoort ergens bij en toch kun je dan je eigen identiteit behouden, juist door de verschillende aspecten aan jouw leven, de combinatie van groepen waar je bij hoort en die jou ieder voor zich een stukje vormen tot wie je bent. Geen enkel probleem en ook geen gevaar. Pas als je slechts bij 1 sterke, beinvloedende groep hoort en alle andere buitensluit, dan moet je op gaan letten.
Anyway. On topic maar weer.