[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:27

Dat is helemaal een mooie oplossing ja :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:17

Ja idd :D

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:48

Hallo :)

ik heb aan jullie een vraag.
voor anderhalf jaar terug ben ik inplaats van de beginners pil aan minulet gegaan, ik ben veranderd omdat ik hele erge buikpijn van de beginnerspil kreeg
in het begin had ik ook geen last van de minulet, maar het probleem stapelt zich weer opnieuw op.
ik ben maar 2/3 dagen ongesteld en verschrikkelijk buikpijn dit was dus de reden waarom ik ben overgeschakeld ben toen naar een andere pil.

wat vinden jullie naar de dokter gaan om een andere pil ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:45

Ehhh, lijkt me wel dus als je zoveel klachten hebt.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:17

Hey bokkers.

Ik heb een 2 cyclussen geleden seks gehad. Ik heb mijn pil na die cyclus doorgenomen om wille van een vakantie dus ik heb geen zekerheid gehad. Mijn laatste pil van mijn laatste cyclus heb ik vorige week donderdag ingenomen en ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb mijn pil dagelijks stipt ingenomen, niet gebraakt en ook geen diarree gehad. Ik heb hem ook niet gecombineerd met andere geneesmiddelen. Ook op vakantie heb ik seks gehad. Normaal gezien wordt ik op maandag ongesteld, ten laatste dinsdagmorgen maar ik heb ze nog steeds niet. Ik heb enkel gisteren wat buikkrampen gehad, voor de rest niets. Ik eet wel meer, maar dat doe ik altijd als ik ongesteld moet worden en ik moet wel veel vaker naar het toilet. Voor de rest geen opgezwollen of pijnlijke borsten oid. Ik ga vanavond even naar de dokter maar ondertussen zit ik mezelf hier op te vreten van angst. Is er een kans?..

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:41

Naar aanleiding van je verhaal denk ik van niet.
Maar als je het echt zeker wil weten moet je ff een testje doen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:47

Wartertje: kijk 100% zekerheid heb je nooit. Ik heb ook een aantal keer gedacht toen ik nog aan de pil was, dat ik vast zwanger moest zijn omdat ik 1 of 2 dagen later dan normaal ongesteld was. Maar ik ben nooit tussen de pil door zwanger geweest.

Ja er bestaat een kans. Maar die is wel heel erg klein.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:36

Watertje: als ik het goed begrijp heb je de pil dus doorgeslikt en doe je dat normaal gesproken niet? Als ik de pil doorslik dan duurt het bij mij daarna ook vaak 1 of 2 dagen langer voor ik ongesteld wordt. Nav je verhaal zou ik me nog niet al teveel zorgen maken hoor :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:17

Ik wil jullie alvast heel hard bedanken voor de reacties! Ik was een beetje in paniek vanmorgen! :) Ondertussen is mijn menstruatie stilletjes aan aan het doorkomen en bovendien heb ik een test afgelegd die overduidelijk negatief was. Ik ben dus weer gerust! :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:20

Gelukkig!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:58

Weten jullie hoe het zit met je eisprong en pilgebruik? Ik gebruik zelf de nuvaring en ben deze tijdens de seks verloren in de nacht dat ik eigenlijk weer moest beginnen (staat gelijk aan het te laat innemen van de eerste pil van je strip). Zit behoorlijk in de stress, dus hoop dat iemand me gerust kan stellen :\ Ben sowieso van plan om een zwangerschapstest te doen na mijn volgende cyclus, maar om nou nog 3 weken zo in de stress te zitten zie ik niet echt zitten..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:51

Tijdens pilgebruik heb je geen eisprong als het goed is, ik weet niet hoe dat zit met de nuvaring? Normaal gesproken is de eerste pil van je strip vergeten wel een probleem. Volgens mij staat er dan de 7 dagen erna condooms gebruiken en als je de 7 dagen ervoor seks hebt gehad dokter bellen. Als je binnen 72 uur (toch?) zit zou je de MAP kunnen overwegen, of even de dokter bellen voor advies.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:19

Ik zou sowieso even met je dokter bellen en misschien is de MAP ook een goed idee in jouw geval. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:10

Goed, even een kleine update. Aangezien ik op het moment van bellen naar de HA al 80 uur onderweg was kon in geen normale MAP meer nemen. Dat wist ik van tevoren en ben daarom gaan Googlen en kwam de Ella One pil tegen. Dit is ook een MAP, maar kan ingenomen worden tot 120 uur na onveilig vrijen en is al die tijd niet vermindert betrouwbaar. De normale MAP is na 72 nog maar voor 58% betrouwbaar, dus is wellicht ook een overweging waard voor anderen die later zijn dan de 'morning after'. Mijn HA had nog nooit van deze MAP gehoord (die wilde gewoon 4 weken afwachten en dan testen :\ ), maar wilde wel een recept uitschrijven. Heb 5 apotheken moeten bellen voordat ik er 1 te pakken had die die pil verkocht, maar uiteindelijk toch gelukt. Ook bij de apotheek wisten ze me niks te vertellen over deze MAP, maar aangezien ik weinig keus had heb ik na het lezen van de bijsluiter de pil maar gewoon genomen. Ik verwacht wel meer bijwerkingen dan bij de normale MAP, aangezien dit een wat heftiger middel is, dus ik ben benieuwd.

Moraal van het verhaal: er is een MAP die tot 120 uur na onveilig vrijen onverminderd betrouwbaar is, in tegenstelling tot de normale MAP die naarmate je 'm inneemt minder betrouwbaar wordt. Je moet er alleen wel zelf naar vragen. Ook wordt hij niet vergoed door je verzekering, ik heb 32,91eu moeten betalen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:19

Goed om te onthouden, thanks voor de info :)

En sja wat is nou 30 euro? Anders heb je 3 weken en stress en als je pech hebt een kind...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:30

Dat was inderdaad ook mijn reactie, maar vond het wel het vermelden waard. :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:04

Bedankt voor de tip Vanilia :) Hoe gaat het met de bijwerkingen, heb je ergens last van of valt het tot nog toe mee?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:25

Kan niet zeggen dat ik me helemaal topfit voel, maar heb 'm nu 1.5 uur geleden ingenomen en heb nog geen last van misselijkheid/braken/buikkramp/whatever.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:44

hallo,

ik heb net ook even een topic geopend maar toen kreeg ik dit topic van iemand en heb toch een vraagje.
ik heb eigenlijk altijd aan het begin van mijn menstruatie pijn en ik heb altijd aleve gebruikt maar nu helpt het dus niet meer.
welke gebruiken jullie?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:49

Ik nam altijd een Nurofen, vriendin van mij was héél goed met Perdolan Femina.
Mijn mama is heel goed met Dafalgan, maar in 'de week' krijg ik daar dan weer maagklachten van.

Even uitproberen zou ik zeggen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:57

@optiwolk: Perdolan en Dafalgan zijn merknamen die niet in nederland te verkrijgen zijn.

Dafalgan een paracetamol in hoge dosering (1000mg, dus in nederland 2 tabletten van 500mg)
Perdolan is paracetamol met cafeine en acetylsalicylzuur. In nederland komt dit het meeste in de buurt van Chefarine.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:58

Excuses, dat wist ik niet ;)
Weer wat bijgeleerd vandaag!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:00

De meeste middelen die bij jullie in de vrije verkoop zijn zijn in nederland niet onder die naam te krijgen. Vandaar dat ik even de werkzame stoffen gepost heb met hetgeen daar in nederland het dichtste bij komt. In belgie zijn ook dingen in de vrije verkoop die in nederland op recept moeten en omgekeerd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:39

liefmeisje21 schreef:
hallo,

ik heb net ook even een topic geopend maar toen kreeg ik dit topic van iemand en heb toch een vraagje.
ik heb eigenlijk altijd aan het begin van mijn menstruatie pijn en ik heb altijd aleve gebruikt maar nu helpt het dus niet meer.
welke gebruiken jullie?

dat heb ik ook een tijd gehad. niks anders hielp..

ik ben toen weer begonnen na paar maanden.. neem meteen bij eerste bloeding 2 tegelijk! en na minimaal 8 uur de volgende.. ik doe het zelfs midden in de nacht als het nodig is word er wakker van (pijn)(als ik 12 uur wacht dan werkt het bij mij niet meer) (eet er wel bij niet op lege maag)

als ik wacht tot ik pijn heb helpt het niet tot weinig.

voordeel ook is dat je minder erg bloed hebt ik het idee.

bij mij is vooral de 1e 2 dagen erg. dus ik slik maar 4 pillen per maand.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:44

liefmeisje21 schreef:
hallo,

welke gebruiken jullie?

Voor ik aan de pil ging had ik ook veel last van buikpijn. Wat bij mij heel goed hielp was paracetamol codeïne, dat is alleen op recept verkrijgbaar. Je mag er ook absoluut geen alcohol bij gebruiken, maar t is een erg goede pijnstiller.