Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:38

die kwamen met dingen als huidaandoeningen, eczeem en ook wel een schimmelinfectie maar dan met een (voor mij) niet werkende behandeling.
eczeem is niet zo'n rare diagnose.. heb verder ook eczeem plekjes op andere plaatsen, zonne-allergie/eczeem en vroeger flink astma gehad, en ook een hele droge huid die je vaak bij eczeem ziet.
Maar het was toch fijn geweest als ze ruim een jaar geleden gewoon even een iets uitgebreider testje op schimmels hadden gedaan.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:37

Wat fijn dat je er dan nu eindelijk vanaf (lijkt te) zijn/bent! Hopen dat het nu definitief wegblijft. Gek genoeg is het bij mij ineens ook over gegaan, de zeldzame keren dát ik wat voel (en de laatste keer was afgelopen zomer, met veel in bikini = zweetstof) smeer ik MultiGyn en nu is het toch alweer een tijd weg.

Wat bij mij toch wel heeft geholpen ook, is Cutivate-creme. Dat maakte bij mij de huid rondom de vagina steviger, waardoor die minder snel scheurde en ik dus minder snel last had van een schraal gevoel. De dokter adviseerde mij toen ook om babyolie te smeren voordat ik bv. ga paardrijden of fietsen en vooral geen inlegkruisjes te dragen op die momenten. Misschien kun jij daar ook nog iets mee Zwitsal?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:47

Oké, ik weet oud topic maar even een vraag...

Ik heb er weer eens last van.. echter wist ik het van de week niet zeker en heeft de dokter zonder uitstrijkje me één pil gegeven van gynodakterin.. dat heeft even 2 dagen goed geholpen (di-wo-do) .. 3 dagen dus. Maar nu.. nu word ik helemaal gek.
De dokter wilde me niets extra's geven en kan me pas dinsdag!! zien om een uitstrijkje te nemen.......
Ik vroeg; ja en wat doe ik dan als ik helemaal gek word in het weekend. Ja bel de huisartsenpost maar.
Wat zouden jullie doen? Denken jullie dat zij wel iets zullen geven?

Ik word niet goed ervan.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:49

Er zijn ook creme's, die had hij je best kunnen geven in combinatie met een pil. De creme's geven vaak wel iets verlichting. Helaas ben je nu te laat om het nog te bestellen, maar je kan ook gewoon creme kopen (daktarin). Dat is precies dezelfde als die je op recept zou krijgen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:55

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:55

Ik denk dat je bij de HAP idd gewoon een nieuw kuurtje krijgt. Als je gek wordt van de jeuk (heb ik ook wel eens gehad, echt zo erg dat er nog maar 1 ding was waar ik aan dacht en dat was jeuk :x ) zou ik dat zeker gewoon doen.

Ik heb hier overigens nu een heel duidelijk verband gevonden met de pil.... Zelfs medicatie geven als ik midden in een strip zit werkt niet, alleen in de stopweek heeft het effect..
Heb nu een doorrverwijzing gekregen naar gynaecoloog, 20 febr afspraak.. ben benieuwd

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:20

Dat klopt focusses, nadat ik de pil niet meer slikte had ik geen last meer, zoals nu met spiraaltje...
Heb het nu gewoon door een foutje..
Word inderdaad gek van de jeuk. Alles opengekrabd. Kan er haast niet van lopen. :=

Ik ga even kijken naar jouw link Casarell en anders ga ik zo bellen.

Oh jeej! Ik heb gebeld en ik mag bij de apotheek het recept afhalen.
Nog maals de gynodakterin. Dan kom ik denk ik wel uit tot dinsdag.
Enige minpunt is dat die gynodakterin zo brand. :=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:42

Het spul in bovengenoemde link zorgt ervoor dat het niet meer jeukt en zorgt ervoor dat de infectie makkelijk naar buiten komt..
De PH waarde van de vagina wordt hersteld, zonder branderig gevoel _/-\o_

Oja.. dit spul is niet PH neutraal zoals bv lactacyd.. dit spul heeft een PH van 3,8.. staat op het doosje vermeld ;)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:05

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen dus misschien staat het al ergens, maar heb je wel eens opgeschreven wanneer je het kreeg? Dat je het in een soort dagboekje bij kan houden?

*Na de sex plassen?
*Niet badderen in olie/zeep/schuim etc
*Niet met zeep wassen en al die andere onzin als lactacyd maar gewoon ALLEEN water
Verder kun je het vaak krijgen rond de periode dat je ongesteld bent/wordt, als je antibiotica gebruikt, teveel suikers enz.

Enne die verhaaltjes over een tampon met yoghurt, daar zou ik dus echt niet aan beginnen als ik jou was!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:22

Je onderbroeken heet wassen(60 graden)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 15:07

Kleine update...

Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Hij heeft gekeken (ook met eendenbek :+ ) en zag er allemaal normaal uit. Om te weten of er wat zit van een infectie is er een kweek afgenomen, ook op minder vaak voorkomende schimmels. Daardoor is de uitslag er pas over 3 weken... Dus heb weer een afspraak in maart... to be continued... heb ondertussen nog wel klachten ;(

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:37

Ik bleek uiteindelijk soort van exceem te hebben.
Loop nu bij de dermatoloog.
Ik slik Hydroxini en krijg zalf met cortessteroiden.
Liep er al 4 jaar mee bij de gynaecoloog kwamen ze er niet uit.
Sinds 2 weken van de dermatoloog nieuwe zalf gehad omdat de vorige niet zo hielp en nu zo goed als jeuk vrij....
Hij zegt: We halen alles uit de kast om het weg te krijgen...
Er kwamen ook soort van kloofjes op me huid en steeds kwamen de vellen er van af...
Dan was het even jeuk vrij en dan begon de cirkel weer....