Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:33

Kim90 schreef:
Adil, je zegt dat het kind niet levensvatbaar is zonder de mens, en dat je het daarom niet erg vind dat er geaborteerd word, maar een kind met totale levensvatbaarheid is 37 weken oud. Dus dan beredeneer ik dat je er niet op tegen zult zijn als de grens wat hoger gelegd zou worden. Aangezien ze dan voor jou ook nogsteeds niet levensvatbaar zonder mensen kunde zijn.

Dan moet je ophouden met beredeneren en mij dingen toe te schrijven die ik niet gezegd heb! :)*

Ik ben er absoluut niet voor de grens te verhogen, die grens is er niet voor niks, maar ik zie niet in de grens te verlagen, nogmaals, de grens is er niet voor niks! Vastgesteld door mensen die er meer verstand van hebben dan al ons bokkers hier bij elkaar ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:36

LifeSucks schreef:
e.

De toon waarop je het schrijft zullen velen je niet in dank afnemen, vooral de ongewenst kinderlozen hier op bokt, de Christenen en de mensen die met veel pijn en moeite kinderen hebben gekregen.
Schrik niet van de vloed aan pb's die je krijgt.

Dus moet iedereen maar rekening met die mensen houden, maar die mensen hoeven geen rekening te houden met mensen die oprecht denken zoals TS denkt?

H_nalanta, hoe sta jij dan bijv tegen het peventief nemen van een morningafterpil?
Ongelukje tijdens de sex, condoom scheurt, volgende dag naar de huisarts voor een morningafterpil. Bevruchting (en dus celdeling) kan op dat moment al plaats gevonden hebben

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:39

stef schreef:
H_nalanta, hoe sta jij dan bijv tegen het peventief nemen van een morningafterpil?
Ongelukje tijdens de sex, condoom scheurt, volgende dag naar de huisarts voor een morningafterpil. Bevruchting (en dus celdeling) kan op dat moment al plaats gevonden hebben

En dat niet alleen. Wat dacht je van een spiraal?

Citaat:
Het koperhoudende spiraaltje geeft een lichaamsvreemde reactie in het baarmoederslijmvlies (het endometrium), wat versterkt wordt door koper. Dit is een ontstekingsreactie zonder dat er sprake is van een infectie, die innesteling van het embryo tegengaat. Verder vermindert de beweeglijkheid van de zaadcellen. De Mirena® bevat geen koper maar geeft een hormoon af waardoor aangroei van het baarmoederslijmvlies geremd wordt. Hierdoor kan het op den duur atrofisch worden en kan de menstruatie (grotendeels) wegblijven

De werking is dus om innesteling van embryo te voorkomen. Allemaal moordenaars en opsluiten, de vrouwen met een spiraal...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:40

BraveSpots schreef:
De werking is dus om innesteling van embryo te voorkomen. Allemaal moordenaars en opsluiten, de vrouwen met een spiraal...

En vrouwen die de pil slikken en mensen die condooms gebruiken...
Zoals de Paus zegt: 'geen zaad verloren laten gaan' :D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:41

BraveSpots schreef:

Sluit ze dan niet op bij Joran, die maakt ze alsnog zwanger :Y)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:42

Adil: Ik zeg niet dat je het gezegd hebt, maar als jij dat als argument geeft voor aborteren dan lijkt mij dat je je dat met 28 weken ook niet erg zou vinden aangezien je argument dan nogsteeds geldt? :)*

En ben ik benieuwd waarom je het wel erg vind als de leeftijd hoger gezet zou worden. Want dan kom je op het feit dat de foetus gewoon wat meer ontwikkeld is, maar nogsteeds niet levensvatbaar is zonder mensen kunde.

Levensvatbaarheid vind ik dan namelijk nogal een vreemd argument, dat is een baby als ie geboren is met 37 weken.
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 15-06-11 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

InekeH87 schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Welk kind? Dat erwtje?

Hier in BE is een abortus mogelijk tot 14 weken, juist omdat het dan nog geen menselijke vorm heeft aangenomen.

Dat over die menselijke vorm klopt niet helemaal. Met 98 dagen (14 weken) ziet een kindje er zo uit: Afbeelding echt een mensje. Armen benen hoofd, echt volledig herkenbaar als een mens. Dus die grens van 14 weken omdat het dan nog geen mens is, is onzin.

edit: nog een klein feitje. In de 14e week begint de foetus te bewegen en kan er op de echo worden gezien dat hij/zij op zijn duim zuigt en de armpjes en benen beweegt.

jemig, vooral lekker doorgaan hoor, iemand een nog groter schuld gevoel aan te praten, omdat iemand zich toevallig naar de maatstaven va bokt 'te luchtig uit' :roll:

Alsof een abortus nog niet genoeg is om te verwerken.
Ik heb hier geloof ik geen woorden voor :+

Bonita_Bon

InekeH87 schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Welk kind? Dat erwtje?

Hier in BE is een abortus mogelijk tot 14 weken, juist omdat het dan nog geen menselijke vorm heeft aangenomen.

Dat over die menselijke vorm klopt niet helemaal. Met 98 dagen (14 weken) ziet een kindje er zo uit: Afbeelding echt een mensje. Armen benen hoofd, echt volledig herkenbaar als een mens. Dus die grens van 14 weken omdat het dan nog geen mens is, is onzin.

edit: nog een klein feitje. In de 14e week begint de foetus te bewegen en kan er op de echo worden gezien dat hij/zij op zijn duim zuigt en de armpjes en benen beweegt.

Omdat het eruit ziet als een mens zou je geen abortus meer mogen plegen? Als het aan zijn duim zuigt (wat totaal geen bewustzijn aangeeft) zou je geen abortus meer mogen plegen?
Krom.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:43

stef schreef:

Daar ben ik niet tegen, als je daarmee een abortus kunt voorkomen. Tsja, hoe ga ik uitleggen wat ik denk haha! Ik vind een klompje cellen al wel een kind, het heeft misschien nog niet de vorm maar het wordt wel een kind.. Waar de grens precies ligt vind ik erg lastig.. Vind het sowieso een moeilijk onderwerp want wat doe je bij verkrachting?

BraveSpots schreef:

:roll:

Bonita_Bon

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:46

Leuk die wegdraaiende oogjes H_Nalanta, maar waar trek jij dan wel de grens?

050206051012

H_Nalanta schreef:
Vind het sowieso een moeilijk onderwerp want wat doe je bij verkrachting?

Weg laten halen! Per direct! Desnoods zou ik mezelf van de trap laten stuiteren!

Captain

Beter lezen, dat vind ik dus lastig. IMO vind ik een week al teveel, spiraal en morningafterpil vind ik prima.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:47

maarja, in feite doet een morningafterpil toch hetzelfde? Die maakt ook een einde aan een embryo, alleen dan in een veel eerder stadium (kan tot max 36 uur na bevruchting even uit mijn hoofd?)

In geval van verkrachting, dat vind ik op zich wel een goede dat je dat erbij haalt, want dan ligt alles ineens helemaal anders en staan veel mensen ineens achter de abortus. Ok, dus dan is het ineens geen moord meer zoals sommige het noemen?

Ik zal het wel nooit begrijpen denk ik....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:48

Ts, ik ben blij voor je dat je er zo mee kán om gaan, dat je de beslissing hebt kunnen nemen, dat je er nu vanaf bent (wat een enorme opluchting moet zijn) en dat je vriend je is blijven steunen is ook een bloemetje waard! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:49

Tsja, ik vind het bij verkrachting ook laten zitten hoor.. Maar dat is natuurlijk gewoon een enorm lastig punt..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:49

En hoe wil jij een kind opvoeden waarvan de vader je verkrachter is?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:50

Sorry maar als je pas met 14 weken abortus laat plegen gewoon omdat je het kind niet wilt dan vind ik het erg. TS heeft een abortus met 7 weken, dat is al anders. Dan nog vind ik abortus moeilijk, juist omdat ik in mijn omgeving zie hoe wonderlijk zelfs dat hele hele jonge leven kan zijn (ik studeer moleculaire levenswetenschappen met als afstudeer richting embryologie en ontwikkeling). Ik zou het om de simpele reden dat het met een paar weken al echt een mensje is niet over mijn hart kunnen verkrijgen om om andere redenen dan gemaksredenen abortus te laten plegen.
Dingen als de morning after pill heb ik zelf weinig bezwaren tegen, of het verstandig is om dit vaak te doen is een tweede. 1 maal de morning after pil gebruiken brengt namelijk evenveel schade aan je lichaam als 10 jaar pil gebruikt. MAP is dus niet zo slim om vaak te gebruiken, maar kan een prima oplossing zijn bij een ongelukje etc.

@bonita als je de grens bij bewustzijn gaat leggen dan mag je een kind tot een jaar of 2 weg laten halen, voor die tijd hebben ze namelijk geen bewustzijn. Kunnen zichzelf niet als ik herkennen en hebben geen inzicht in complexe sociale situaties. Sorry is even heel heel krom, maar dit hele topic is krom.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 15-06-11 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:50

stef schreef:
In geval van verkrachting, dat vind ik op zich wel een goede dat je dat erbij haalt, want dan ligt alles ineens helemaal anders en staan veel mensen ineens achter de abortus. Ok, dus dan is het ineens geen moord meer zoals sommige het noemen?

Ik denk dat dit topic inmiddels -helaas- niet meer over de situatie van TS gaat, maar over abortus in het algemeen.
Als ik verkracht zou zijn en daardoor zwanger geraakt, dan zou ik het per direct weg laten halen, dan zou ik niet wachten tot week 22 en daar zit het verschil.
Mocht ik nu zwanger raken, dan sla ik mezelf voor m'n kop dat ik niet voorzichtiger ben geweest, maar denk ik in mijn geval: 'waar er 1 kan eten kunnen er ook 2 eten'.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:51

Je spreekt jezelf tegen Nahalta.

Eerst in een cel(embryo) al een kind en een embryo doden is een moord.
En plots is het 'moeilijk onderwerp' en lastig om de grens te leggen...

Probeer de volgende keer voor je straffe uitspraken doet om te bepalen wat je nu precies wel of niet vind. Zeker als je mensen van moord beschuldigd.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:51

Ayasha schreef:
Ts, ik ben blij voor je dat je er zo mee kán om gaan, dat je de beslissing hebt kunnen nemen, dat je er nu vanaf bent (wat een enorme opluchting moet zijn) en dat je vriend je is blijven steunen is ook een bloemetje waard! :)

Absoluut :j Waarschijnlijk maakt het de relatie sterker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:52

Miseria schreef:
Ayasha schreef:

Absoluut :j Waarschijnlijk maakt het de relatie sterker.

:j Zoek ze maar eens die blijven. :)
Hier zou het er ook uit gaan, voorheen al maar nu zeker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:58

ik snap het nooit zo goed, jaarlijks komen er duizenden beesten om bij het kappen van regenwouden... Omdat we zo nodig houten spullen willen, dan nog die duizenden bomen die worden gekapt. Dagelijks worden er duizenden beesten vermoord, omdat wij zo nodig vlees moeten eten. Dieren worden afgeschoten om de (leef)situaties leefbaar te houden in bossen.

Maar een amper volgroeid klompje cellen, dat wordt verwijderd omdat het kind hoogstwaarschijnlijk toch nooit in een gelukkige stabiele leefsituatie op zal groeien. Dat wordt er over een soort van koelbloedige moord gesproken ....

Over de hypocrisie van de mens gesproken zeg..... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:08

Het gaat vooral om de manier waarop je hebt brengt..

Ik kan me voorstellen dat mensen die maar niet zwanger kunnen raken, een beetje pissig worden van de *\o/*-poppetjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:09

KoudbloedKim schreef:

Ik kan me voorstellen dat mensen die maar niet zwanger kunnen raken, een beetje pissig worden van de *\o/*-poppetjes.

Ik denk.... zelfbescherming?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:11

KoudbloedKim schreef:

TS werd voor de ingreep toch ook niet pissig van mensen die *\o/* blij waren met hun zwangerschap.