Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lang of kort haar

Ik heb op dit moment lang haar.
950 (79%)
Ik heb op dit moment kort haar.
119 (9%)
Ik heb afwisselend lang en kort haar.
111 (9%)
Anders
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1195

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:41

ik laat het juist wel altijd heel erg uitdunnen!!
ze knipt het altijd eerst in model en op de goede lengte enz.
en vervolgens gaat ze mn hele haar nog eens langs met die uitdun schaar.
elke keer weer de grapjes van: nou van het haar wat hier op de grond ligt kunnen ze echt een hele pruik maken enz.
kapster is met mijn haar ook altijd 2x zolang bezig ..
ook een keer naar de kappersacademie geweest in amsterdam (geen aanrader!), arme kind kreeg kramp in der handen van al dat knippen :P
nee maar zonder dat uitdunnen is het veel te zwaar, dan kan ik t niet in een staart dragen en ook veel te warm.
al moet ik zeggen dat ik het bij mij niet heel erg vind opvallen dat het zo dik is. je ziet t er niet echt vanaf.. niet dat je denkt "wooow wat een bos :O" (ja als ik met nat haar ben gaan slapen en ik de volgende dag met ontploft haar uit bed kom haha).

met uitgaan stijl ik het ook meestal. ik sta altijd als een debiel te dansen en gek te doen de hele avond en anders is mn haar na 10 min een grote klittenbende.
foto'tje op t strand (t is een vreselijke foto maar gaat even om mn haar he! haha)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6944_n.jpg
we stonden hier gelukkig redelijk uit de wind maar savonds kwam ik niet meer door mn haar heen met mn borstel..

bravespots: ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld :j heb ik vaak ook een beetje

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:08

Femke_L schreef:
en nu (snel even gemaakt, dus niet letten op mijn tntpost kleding :') ):
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... G_8393.jpg

Staat je goed!
Veel vlotter!

Om iedereen mee te overtuigen om te doneren:
Afbeelding

Heb een cabrio en nu lekker geen klitten meer na lekker uitwaaien met het dak open _/-\o_

Zwitsal

Re: Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:22

oe wauw.. dat lange haar!! jaloers!!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:30

Dat lange haar is echt zo mooi, mijn haar word helaas niet langer. Maar ik hou het lekker zo, no way dat er een schaar ingaat die niet alleen de dode puntjes knipt.
Korte kapsels vind ik vaak mooier bij personen die stijl haar hebben of een beetje slag(is weer makkelijk te stijlen). Voor krullen blijf ik halflang en langer mooier vinden.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:19

Ethelate schreef:
Afbeelding

Heb een cabrio en nu lekker geen klitten meer na lekker uitwaaien met het dak open _/-\o_

Ik vond dat lange haar dus echt veel mooier :o Valt bij jou heel mooi natuurlijk met een mooie slag.
Maar je kunt het altijd weer laten groeien *\o/*

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:23

Femke_L schreef:
Tot november heb ik altijd lang haar gehad... Daarna heb ik mijn haar gedoneerd en een (lichte) boblijn gehad. Nu is zit er al weer een ander model in.. maar ben erg tevreden.. al laat ik het wel weer wat langer groeien, gewoon omdat ik lang haar zelf wel erg leuk vind.
Maar ik ben van mening dat het kapsel wat ik nu heb, mij niet misstaat!

Voor:
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... 20K2/1.jpg

Tussen:
Afbeelding

Na:
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... 0K2/14.jpg

Ik vindt hoe je het nu hebt, het beste bij je passen :)
Wat een mooie kleur haar heb jij zeg... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:23

[LZP] > [MW]

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:34

Nu heb ik mijn haar zo lang..
Afbeelding
Ik denk nog ongeveer 10 tot 15 cm en dan komt het tot mijn stuit.
Ik heb het eerder al zo lang gehad, maar ik was het helemaal zat, dus heb het afgeknipt tot net onder mijn schouder.
Spijt dat ik had !!! :(
Ik heb ook al een hele tijd niet bij de kapper geweest, wat wel nodig is want mijn punten zijn erg dood en sommige gespleten.
Maar zodra het tot mijn kont komt, of ergens bij die lengte, wil ik het daarna wel knippen. Maar niet zo kort als wat ik eerst had, want ik had veel spijt en dat wil ik niet nog geen keer :) Al hoewel ik wel denk dat kort haar me wel past, hou ik liever lang haar :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:49

Ethelate schreef:
Afbeelding

Jeetje, wat een sund. :o Je had een mooie slag erin!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:55

Ik vond bij jou ook lang haar mooier, maar ach het groeit wel weer aan :+ Ik ben nu mijn haar sinds een paar maanden ook aan het kweken, wil het ook graag doneren. Dus nu laat ik het eerst flink groeien, zodat het niet megakort wordt als ik straks een vlecht eraf knip.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:32

ik heb er spijt van dat ik het weer heb laten groeien :o ik heb het heel lang heel lang gehad :D tot mijn heupen, en toen whoppa tot een paar centimeter. Heerlijk zo kort!
Toen weer bedacht dat ik langer haar wilde, en heb het nu tot mijn schouders... maar eigenlijk mis ik het korte heel erg :)) alleen nu zit ik weer van, hoelang het wel niet duurde dat het al zo lang was... is toch zonde. Maar dat korte was zo fijn, argh. En mijn omgeving is ook niet echt van 'jaaaah afknippen!'

Maar ik zit er toch echt over te denken de schaar er in te zetten... :o

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:40

Ik heb het een half jaar geleden van lang ineens kort laten knippen ga ff zoeken naar foto's :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:46

Ik heb lang haar.. Ik zal het ook echt nooit vrijwillig afknippen :n ik houd écht niet van kort haar. Vind het vaak bij anderen ook echt niet mooi :n kwestie van smaak..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:50

kwestie van smaak inderdaad. Soms zie ik meiden voorbij komen met dooie poedels op de kop, en dan hoor ik ze trots praten over hun prachtige lange haren en denk ik... meid, knip het af, of knip er een model in want het hangt alleen maar :))

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:51

Ik heb momenteel m'n haar tot mn BH-sluiting :)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:17

Twiggy2008 schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik vind het spuuglelijk, stekeltjes bij vrouwen. ;)
Zo onvrouwelijk, bah! (En dan heb ik het over eigen keuze, he, niet over mensen die chemo e.d. gehad hebben).

Maar kort haar wil niet persee betekenen stekeltjes, je hebt ook ontzettend leuke kapsels voor kort haar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:21

Ik heb volgens deze indeling ook lang haar, maar zo voelt het niet :n
Ik had het altijd tot mijn middel, maar een jaar of 4 geleden heb ik het afgeknipt tot net op mijn schouders. Veel mooier :j Nu heb ik het even wat langer, om het eventueel op te kunnen steken als ik ga trouwen, maar eigenlijk vind ik dit nu echt te lang. Gaat zo hangen dan!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:25

xSOULSISTER schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik vind het spuuglelijk, stekeltjes bij vrouwen. ;)
Zo onvrouwelijk, bah! (En dan heb ik het over eigen keuze, he, niet over mensen die chemo e.d. gehad hebben).

Maar kort haar wil niet persee betekenen stekeltjes, je hebt ook ontzettend leuke kapsels voor kort haar.

Ja, dat weet ik ook wel ;) , maar we hadden het toen over stekeltjes. ;)

Overigens hou ik over het algemeen gewoon niet van kort haar bij vrouwen. Er zijn zo weinig vrouwen die het echt goed staat. Kijk, bij een Sylvie Meis vind ik het prachtig staan, al hoewel het lange haar ook mooi stond. Dat zijn uitzonderingen. Vind ik dan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:26

Ethelate schreef:
Femke_L schreef:

Staat je goed!
Veel vlotter!

Afbeelding

Het lange haar vind ik veeeeeeeeeeeel mooier bij je staan, sorry. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:28

@twiggy: Smaken verschillen, vind Sylvie Meis sowieso al niks. Veel te neppe uitstraling. :D ;) Maar ik vind kort haar bij bepaalde vrouwen echt heel erg mooi!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:33

Wendy schreef:
@twiggy: Smaken verschillen, vind Sylvie Meis sowieso al niks. Veel te neppe uitstraling. :D ;) Maar ik vind kort haar bij bepaalde vrouwen echt heel erg mooi!

Ik vind haar verder ook niets, maar ik vind wel dat ze het heel goed kan hebben. Verder heb ik niets met haar, laat dat duidelijk zijn. ;)

En mijn haar mag dan vast 'hangen', ik ben er razend trots op, want het is iets wat gewoon echt bij mij hoort. Mijn lange, blonde haren. :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:57

@twiggy: tegen wie heb je het nou? Tegen mij of tegen Ethelate? Of tegen ons allebei ;) ?
Ik vind het bij Ethelate (en trouwens ook bij mezelf) veel leuker kort(er)!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:04

Ik heb 1 stuk kort (net aan mijn kaaklijn) en de andere kant over schouderlengte. Mijn doel is om het 1ne stuk nog langer te laten groeien en ik laat telkens de andere kant kortknippen.
Dus lang of kort? Geen van beide :Y)

Edit: zo dus:
Meest geforceerde lach ooit, maar ach, het is een duidelijke foto :')
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:34

Twiggy2008 schreef:
En mijn haar mag dan vast 'hangen', ik ben er razend trots op, want het is iets wat gewoon echt bij mij hoort. Mijn lange, blonde haren. :)

Bij mij stond het gewoon niet zo mooi uiteindelijk, bij jou vast wel :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:44

Femke_L schreef:
@twiggy: tegen wie heb je het nou? Tegen mij of tegen Ethelate? Of tegen ons allebei ;) ?
Ik vind het bij Ethelate (en trouwens ook bij mezelf) veel leuker kort(er)!

De ene post was tegen Ethelate en de andere post tegen Wendy (zie de gequote stukjes erbij). Is toch duidelijk??? ;)
Ik vind bij sommigen het model van het lange haar niet altijd even mooi. Maar met wat lagen of speelse stukjes kun je lang haar echt wel pittiger maken, hoor. :)

Halflang vind ik overigens ook vaak mooi bij veel vrouwen/meiden. Maar echt kort, nee sorry, het is gewoon niet mijn ding. :o