Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
InekeH87 schreef:Aaron hoezo zou light niets uitmaken in vergelijking met gewone cola? Je krijgt toch een hele berg aan caloriën en koolhydraten minder binnen. Bovendien stilt cola light nog eens heel goed de honger, daardoor eet je nog minder. Mijns inziens de ideale manier om af te vallen.
Ik heb nu ook altijd een flesje water naast me liggen, dat drink ik inmiddels ook makkelijk weg. Drink nu zo'n 3 liter water en dan nog een paar koppen thee en 2 pakjes chocomelk per dag.
Die cola limonade ga ik eens proberen, vermoed alleen wel dat die vreselijk zoet is

Varekaj schreef:Er zitten minder calorietjes in light en minder suiker, maar wel een massa vervangproducten zodat het toch "lekker" zou smaken oa aspartaam.
Elke diëtiste en sportleraar zal je overmatig gebruik van cola of frisdrank afraden. Je wordt gefopt waar je bijstaat door de fabrikanten met het idee "0% suikers". Het zit er wel in, maar gewoon in een andere vorm. Bekijk het etiket maar eens, dan zie je hoeveel smaakvervangers en kleurstofproducten er in zo'n drankje zitten.
Net hetzelfde met kaas en boter waarop staat "0%vet". Dat KAN gewoon amper, vet is 1 van de basisingrediënten van die producten en dat komt al alleen uit de melk waarmee het gemaakt wordt. Ze kunnen wel minder vet dan oorspronkelijk bevatten, maar echt 0%? twijfel ik heel sterk aan.
De ongezonde vetten zijn er misschien wel uit, maar de goede vetten niet. En ondanks "gezond vet" moet je er toch nog steeds mee opletten.
Terug naar de drank. Fysiek merk je misschien niet zo snel verschil, maar het is er wel. Je gaat je suikerkick gewoon op een andere manier opvangen door vb. meer fruit te eten. Ook opletten met teveel vruchtensapjes. Bij vaak drinken kan dat schadelijk zijn voor je tandglazuur. Je lengt het beter aan met klein drupje water. heb je meer drank en toch iets gezonder
.