Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:45

Haha echt een raar gevoel is dat, en als je hebt gegeten voel je je helemaal erg, Ik heb echt het gevoel alsof ik rond loop als een dikke vent :s ben ook wel een beetje ronder geworden, smeer ook al met vitamine E olie want heb geen zin in lelijke striemen :$

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:52

ja dat voelt echt heel apart ! Soms denk ik nu al van pfff voel me echt zo tonnetje rond geval! en dat wordt alleen maar erger straks hahaha gelukkig me mannetje ook een super lieverd en zorgt die goed voor me. Vitamine e olie, werkt dat ?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:53

stagediver.. je kan smeren wat je wilt maar die striemen kan je altijd krijgen:)

TS van harte!! zwanger zijn is toch heel speciaal dus geniet ervan!!

liefs mij

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:54

Dankje linsim26 ! En denk inderdaad dat je striemen nooit 100% wegkrijgt, aangezien je toch (bah klinkt wel raar) uitgerekt word

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:55

Uhh.... Zolang jij zorgd dat jou huid goed en flexibel is, is de kans op striemen veel minder hoor ;-) dat is wetenschappelijk bewezen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:55

striemen komen vaak als je ineens heel hard groeit dan kan de huid het zeg maar niet meer bijhouden.

ach je krijgt er iets geweldig moois voor terug he:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:56

Ik ga toch eens kijken voor die olie haha, het is zowiezo denk ik ook wel lekker ontspannend voor je zelf. Misschien ook leuk voor me vriend :D Hij wil zowiezo nu al bij alles betrokken zijn, wel logisch haha, dus misschien wel leuk

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:00

Het is ook erfelijk bepaald wbt striemen. Ik heb me ook lam gesmeerd met vit E olie,maar tevergeefs.
Ik had alleen striemen bij de eerste,bij de 2e is er naar mijn weten niks bijgekomen en bij nr 3 ook geen striem.
Mijn striemen zijn nu ook zo licht dat ze nog amper zichtbaar zijn.

Wbt opgeblazen voelen,zoals ik het lees denk ik dat je organen/darmen plaats maken voor je groeiende baarmoeder.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:01

linsim26 schreef:
striemen komen vaak als je ineens heel hard groeit dan kan de huid het zeg maar niet meer bijhouden.

ach je krijgt er iets geweldig moois voor terug he:)

Yep ;-) en als je het flexibel houd, en voedzaam rekt het lekker mee :) Als jou huid droog is, dan krijg je inderdaad striemen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:03

@steph86 mijn moeder heeft het nooit heel erg gehad, misschien is dat ook weer een voordeel haha. Ik las ook inderdaad dat het komt door het groeien, al voelt het wel apart haha.
@stagediver, ik smeer zowiezo altijd voor ik me bed in kruip me helemaal goed in, omdat ik soms wel last heb van een droge huid.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:06

Gefeliciteerd! Altijd erg leuk om zulk nieuws te horen! Zelf geen ervaring oid, maar toch heel wat! Gefeliciteerd! :D

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:07

ik heb totaal geen droge huid gehad tijdens beide zwangerschappen en bij de laatste groeide ik de laatste maand ineens heel hard en hoepla daar waren de streepjes..:)
en ik smeerde trouw maar inderdaad het is ook erfelijk bepaald.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:08

Mioux schreef:
@steph86 mijn moeder heeft het nooit heel erg gehad, misschien is dat ook weer een voordeel haha. Ik las ook inderdaad dat het komt door het groeien, al voelt het wel apart haha.
@stagediver, ik smeer zowiezo altijd voor ik me bed in kruip me helemaal goed in, omdat ik soms wel last heb van een droge huid.

Ja is ook het beste, Vitamine E olie moet je trouwens wel snachts opdoen hoor, je wilt het niet op je kleren krijgen, het is vet vies stroperig spul haha, Maar het werkt supergoed Mijn buik voeld zo zacht als een baby kontje :D Ook kan je Bio Oil gebruiken of olijf olie ofzo.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:08

Dankjewel lotte_wessel! Ik ook nog niet, maar geloof dat het nu wel mee ga maken haha
@linsim26 Misschien heb ik dan geluk dat me moeder er niet zo last van had :D
Zou dat baby olie ook helpen? van zwitsal? :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:09

ik denk dat je echt iets sterkers moet hebben alhoewel zwitsal ruikt wel lekker :p

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:11

Ja daarom haha ik heb altijd zwitsal gebruikt was gewoon verzot op de geur, zo lekker!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:19

Hier in Canada verkopen ze helaas geen zwitsal :(

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:19

Ten eerste: gefeliciteert!

Mioux schreef:
@corinne1981 dat ga ik dan ook zeker navragen! want ja wij hebben 3 katten haha. 1tje is van mij die in het avatar, en 2 van mijn moeder. Mijn moeder doet op zaterdag de bak en ik op woensdag. Hier staat wel bij:

Hoe krijgt u toxoplasmose?

De kat is 'gastheer' van deze parasiet. Via de uitwerpselen van vooral jonge katten, verspreidt de parasiet zich. De mens raakt besmet via de mond. Als u bijvoorbeeld eerst met uw handen aan de kattenbak zit, of in de aarde van een tuin, en daarna uw handen niet wast, geeft u de parasiet de gelegenheid om in uw lichaam te komen. U kunt ook toxoplasmose krijgen door het eten van besmet koeien-, schapen- of varkensvlees dat niet goed gekookt of gebraden is.

U krijgt geen toxoplasmose door de kat of het vee aan te raken.

Wij doen de kattenbak altijd met handschoenen, en een vuilnis zak eromheen en legen dus we raken niks aan,en ik was zowiezo uit voorzorg altijd mijn handen... :)

ten tweede: qua oa toxoplasmose, idd de kattenbak niet meer verschonen of dat met handschoenen aan doen, zorgen dat je groentes en fruit goed afwast (via aarde kan het daar ook op zitten) en tuinieren niet meer doen of met handschoenen aan. De kans dat je het krijgt is niet heel groot, maar het is wel dusdanig vervelend dat je het niet wil krijgen. Mensen die zeggen dat je je kat de deur uit moet doen: das dus echt niet nodig.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:21

@stagediver zit je in canada joh ! wow ! dat is bale ndat ze het niet hebben ! ik ben er echt verslaafd aan !
@aiborn, zowiezo doe ik het altijd met handschoenen, vind dat wel zo schoon En groente en fruit was je toch altijd? ook ben je niet zwanger? althans ik wel :D En tuinieren gaat toch niet haha we hebben alleen grint we zijn niet echt tuinmensen hihi. En mijn kat zou ik ammanooit never niet de deur uit kunnen doen. Hoe dan ook zij is ook een beetje mijn kindje :D En ik neem geen dieren voor even, maar voor hun hele leven ;)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:22

Ja nog eventjes hoor, wil in nederland bevallen, Mn vriend is canadees namelijk ;-) die komt lekker naar nederland mee :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:26

Ah oke! anders had ik zo een zwitsalletje willen opsturen voor je! ik ben verslaafd eraan en kan dus best begrijpen als je dat mist :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:28

haha :D ik waste zelfs mn paarden ermee echt erg! straks kunnen we heerlijk onze baby-tjes smeren haha
Blijf je trouwens gewoon doorrijden?? of rij je momenteel niet?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:32

Haha ook verslaafd dus! Ik rijd op het moment niet, ik zou een pony gaan inrijden maar dat word dus ook niet echt slim, ik heb volgende week donderdag een gesprek met de eigenaren om te kijken hoe of wat we kunnen regelen. Ik wil wel het liefst blijven poetsen zolang het gaat, en Sunny die ik verzorg is ook niet de makkelijkste en moet je stevig in je schoenen staan.. Dus als we iemand ervoor gaan zoeken dan wordt dat misschien lastig, aangezien niet veel mensen genoeg ervaring hebben die het aandurven. Ze is al zo sterk, en de meeste die misschien willen wonen heel ver weg of vragen (erg veel) geld..

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:35

Mja ik moest mijn eigen pony in rijden (Mijn fjord) Maar dat dier is stront agresief, ach beetje gedrags problemen leuk. maar nu kan ik der niets mee en mijn moeder vermoord me als ik erop ga zitten :-) Mijn andere paardje doet het wel oke , af en toe wat herten sprongen :D Dus vind mijn ma ook niet zo tof, Mag wel op der ouwe 17 jarige fjord rijden die niet vooruit te branden is ACHHHHH doe ik dat toch lekker :p heb toch al 3 jaar niet op mijn eigen paard gezeten een paar maanden extra mag ook wel :S Beetje jammer dat je nu zo alles zo voorzichtig moet zijn

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:39

Ja ik vind het ook ! ik had eindelijk een lief leuk verzorgpaardje gevonden en die mensen zijn ook zulke schatten! Bereid dingen te leren enzo en vertrouwen er ook op dat ik goed met sunny en de rest van paardjes en spullen omga.. Ik hoop dat ze het snappen en dat ik iedergeval sunny mag blijven poetsen, al had ik door haar vorige week al wel een gekneusde pols toen mevrouw vond dat ze ervandoor mocht gaan door het stroomdraad omdat in t weiland ernaast lekkerder gras stond.. dus we moeten even nog kijken wat we gaan doen en hoe !