Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dat is wetenschappelijk bewezen.
Mioux schreef:@steph86 mijn moeder heeft het nooit heel erg gehad, misschien is dat ook weer een voordeel haha. Ik las ook inderdaad dat het komt door het groeien, al voelt het wel apart haha.
@stagediver, ik smeer zowiezo altijd voor ik me bed in kruip me helemaal goed in, omdat ik soms wel last heb van een droge huid.
Ook kan je Bio Oil gebruiken of olijf olie ofzo.
Mioux schreef:@corinne1981 dat ga ik dan ook zeker navragen! want ja wij hebben 3 katten haha. 1tje is van mij die in het avatar, en 2 van mijn moeder. Mijn moeder doet op zaterdag de bak en ik op woensdag. Hier staat wel bij:
Hoe krijgt u toxoplasmose?
De kat is 'gastheer' van deze parasiet. Via de uitwerpselen van vooral jonge katten, verspreidt de parasiet zich. De mens raakt besmet via de mond. Als u bijvoorbeeld eerst met uw handen aan de kattenbak zit, of in de aarde van een tuin, en daarna uw handen niet wast, geeft u de parasiet de gelegenheid om in uw lichaam te komen. U kunt ook toxoplasmose krijgen door het eten van besmet koeien-, schapen- of varkensvlees dat niet goed gekookt of gebraden is.
U krijgt geen toxoplasmose door de kat of het vee aan te raken.
Wij doen de kattenbak altijd met handschoenen, en een vuilnis zak eromheen en legen dus we raken niks aan,en ik was zowiezo uit voorzorg altijd mijn handen...
En tuinieren gaat toch niet haha we hebben alleen grint we zijn niet echt tuinmensen hihi. En mijn kat zou ik ammanooit never niet de deur uit kunnen doen. Hoe dan ook zij is ook een beetje mijn kindje
En ik neem geen dieren voor even, maar voor hun hele leven
die komt lekker naar nederland mee
ik waste zelfs mn paarden ermee echt erg! straks kunnen we heerlijk onze baby-tjes smeren haha
Mijn andere paardje doet het wel oke , af en toe wat herten sprongen
Dus vind mijn ma ook niet zo tof, Mag wel op der ouwe 17 jarige fjord rijden die niet vooruit te branden is ACHHHHH doe ik dat toch lekker :p heb toch al 3 jaar niet op mijn eigen paard gezeten een paar maanden extra mag ook wel :S Beetje jammer dat je nu zo alles zo voorzichtig moet zijn