Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:39

Ik train bij Fortuna :)
Onze groep traint nu nog op de baan omdat wij echte beginners zijn die vanaf 0 conditie op aan het bouwen zijn. Als we straks wat verder zijn gaan we ook de weg op, rondje broekpolder etc.
De AV heeft nog verschillende loopgroepen van diverse niveaus die al de weg op gaan, ook verder weg en afhankelijk van het niveau ook een hoger tempo lopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:51

Misschien is dat wel een goede als ik klaar ben met 'Start to Run'. Vooralsnog voldoet dat prima, maar als ik al wat verder ben wil ik misschien wel persoonlijke begeleiding :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:51

Ik heb Evy :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:59

Zo, ik ben wel trots op mezelf! Ik had vandaag weer bosloop met school (1500 meter door het bos) en mijn tijd is nu (binnen 2 weken hardlopen) al met meer dan anderhalve minuut verbeterd *\o/*

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:06

*Meld zich*

Ik ben ook begonnen met hardlopen, maar dan op de loopband thuis. Telt dat ook? :D Elke dag een half uurtje. Het doel is om over twee weken een rondje Kralingse Bos te lopen (+- 4km).

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:09

Mag ik me ook melden?

Ik ren nu sinds anderhalve week. Ben een aantal jaar geleden een keer begonnen en eigenlijk laten verwateren. Mijn stalgenootje heeft mijn moed weer aangewakkerd en ik vind het heerlijk!

Heb nu 2 x les 1 gedaan van Start to run (Evy) en 1 x les 2. Dit omdat ik de 1e keer les 1 bijna niet volhield := . Nu gaat het prima en ren ik wat langzamer om beter op adem te blijven. De snelheid komt nog wel :P .

Ik ren nu ong 5,60 km p/u met Runtastic.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:11

Maris, Goed bezig! Collega'tje van mij heeft ook al meerdere keren les 1 gelopen omdat ze de drie minuten niet redt.. Ze gaat trouwens wel op de band bij de sportschool, maar buiten houdt ze het niet vol!
MRIIIS, Dit is misschien ook iets voor jou om rekening mee te houden?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:13

Ik zat er idd ook aan te denken om ook buiten te gaan lopen, goeie :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:17

Wat is AV? Ik moet meteen aan een arabier denken :') , maar dat zal vast niet goed zijn!

Hee Maris :wave: ! (dat is degene die ook as vrijdag mee gaat zwoegen ;) ).

Mriiiis: Rennen is rennen toch? Maar vind je dat niet verschrikkelijk saai? Helemaal nu het zo'n lekker weer is?
Het schijnt inderdaad dat loopband gemakkelijker is dan buiten lopen, maar vraag me niet waarom! Heb het ooit eens een keer gehoord..

Goed hoor Verax!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:20

Ik schat zo in dat AV staat voor Atletiek Vereniging?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:27

Ahh :)*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:19

Cer schreef:
Ik schat zo in dat AV staat voor Atletiek Vereniging?

:j
Ik ga helaas niet trainen ;(
Mijn blaas is zo geïrriteerd en heb een branderig gevoel met plassen... Ben bang dat er wéér een blaasontsteking op komst is. Ik blijf dus liever thuis om t in de gaten te houden en zo nodig meteen naar de HAP te kunnen.
Pffff baal er echt van...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:49

Balen Mas! Gelukkig heb ik nog nooit blaasontsteking gehad. Ben je nog naar de HAP geweest?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 06:51

Dat is idd een geluk Mootje, ik moet zeggen dat ik best jaloers op je ben :j
Voor mij is dit nu nummer 4 in 4 maanden tijd, zie ook mijn topic: [MW] 3 keer in 4 maanden tijd blaasontsteking, dokter vind niks.. Dus als iemand de gouden tip heeft?

Ik ben idd nog naar de HAP geweest en daar een kuurtje gehad. Morgen probeer ik naar mijn HA te gaan om uit te zoeken hoe dit kan. Eventueel moet ik me door laten verwijzen naar een uroloog, zeiden ze bij de HAP...

Ben ooit eens naar hardlooptraining gegaan terwijl mn blaas gevoelig was. Dat was ook geen succes en toen heb ik de training halverwege af moeten breken. Hardlopen met blaasontsteking is geen doen :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:13

Ik daarentegen ben gevoelig voor nierstenen.... Ik dacht toen echt dat ik doodging :+
Balen dat de dokters niets kunnen vinden. Inderdaad, sporten met een geïrriteerde blaas is niet fijn!

Ik ga vanavond les 3 doen... Ik ben benieuwd :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:19

Nierstenen lijkt me ook geen feest idd :n

Succes alvast met les 3, hopelijk knapt het weer een beetje op :)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:53

Mootje schreef:
Ik daarentegen ben gevoelig voor nierstenen.... Ik dacht toen echt dat ik doodging :+
Balen dat de dokters niets kunnen vinden. Inderdaad, sporten met een geïrriteerde blaas is niet fijn!

Ik ga vanavond les 3 doen... Ik ben benieuwd :)

Ik ook les 3 vanavond :D . Eerst nog m'n paard doen dus ik krijg het nog druk vanavond hihi.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:45

@ mas heb je al cranberry's of cranberry sap geprobeerd? Zowel mijn moeder als een vriendin hebben er veel baat bij. Volgens mij zijn er ook pillen van.
Groetjes s

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:46

Jup, die slik ik al heel lang en ook extra vitamine C.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:49

Sunshine: Ja, ik loop verschillende routes. Kijk vooraf meestal hoe lang het stuk is dat ik wil lopen. Heb een aantal hele mooie routes hier in omgeving. Kan dus lekker afwisselen!
Cer: Volgens mij is het zelfs beter om duurloop en interval af te wisselen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Yv: Haha ah, vandaar! Ik dacht al, die gaat hard! 4,8 km is goed zeg!
Darkchrystal: Gewoon jezelf een schop onder de kont geven en gaan! Niet elke keer uitstellen. Tips voor kleding: www.hardloopaanbiedingen.nl sportbh’s heb ik gewoon van de hema.
VeraX: ik zou niet gaan hardlopen op basketbalschoenen. Lees het topic even door, daar staat al genoeg geschreven over het belang van goede schoenen :) Gefeliciteerd met je nieuwe pr! 1,5 minuut sneller is heel netjes!
Goed dat je bent gaan lopen Mootje! Het is verleidelijk om op de bank te blijven zitten he?
Knap dat je bent gaan lopen Lelijke_heks!
Thnx voor de tip kiwipitje! Die ga ik ook even downloaden. Even kijken of het wat is voor me.
Vervelend van je blaas mas! Beterschap!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:57

Hey ik ga vanavond weer. Kijken of de volle minuut lukt :) maar is pas de tweede keer. Heb gister bij decathlon een
jas shirt en horloge gekocht maar geen bh, wat vallen die maten klein. Bij runn in ben ik wel geslaagd voor een bh, wel 50 euro lichter maar ga er ook mee paardrijden dus... Heb daar ook voor schoenen gekeken maar mijn maat hadden ze niet moet een half maatje kleiner, die zijn nu besteld. Het worden waarschijnlijk saucony's, iemand ervaring mee?
Groetjes s

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:25

Ik ben helemaal weg van Asics.... Alle andere merken zitten mij niet lekker :=
Wat zijn jullie goed bezig qua inkopen :oo Ik loop in een adidas trainingsbroek uit 1997 (eerste klas middelbare school) :+ en in t-shirts die ik gratis krijg op beurzen _O- Sportbh komt bij de Hema vandaan, maar heb toch niet zo veel van voren....

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:26

Ik heb sport BH's van de Hunkemoller. Die gebruik ik ook voor het paardrijden. Die zitten echt super.

Moet eigenlijk ook nog wel wat kleding hebben om in hard te lopen dus ik ga even op die site kijken CalvinM!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:30

Ik heb gewoon normale beha's.. Nog nooit sportbeha's gehad eigenlijk, maargoed, nou ben ik niet gezegend met een gigavolle voorkant, dus het beweegt toch allemaal niet zo erg.

Succes vanavond :j! Is wel beter weer, weer wat koeler!

Wij hebben gister een interval gedaan, om even te kijken of we het uit konden houden. Weg naar het strand is ongeveer 400/450 meter, dat hebben we in een rustig tempo ingelopen, daarna 10min rennen, 3 min wandelen, 10 min rennen, 3 min wandelen etc. In totaal 4 sessies van 10 minuten rennen. Viel toch nog aardig tegen haha :=. Eerste en tweede keer ging prima, maar bij de laatste 2 keer hebben we wel een beetje gesmokkeld!

Ik had bij de intersport zo'n renshirtje gekocht... Héérlijk!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:33

ik ren en rijd ook met gewone bh's... heb heb een redelijke voorgevel :D 70D
maar mijn boobs bewegen niet mee en doen geen pijn dus heb geen sportbh nodig...
ik heb wel meestal de wat duurdere merken bh''s zoals marie-jo