verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:30

Kom ik me ook ff melden hier :D

2 jaar terug is links er door de kaakchirurg uitgehaald.. Gelijk veel koelen daarna beetje blauw en minimaal dik. Ontzettend last gehad met eten door de hechtingen die ik er na 2,5 week maar zelf uitgehaald heb. Maar had hechtingen dus denk t valt wel mee. Ik weet nu beter..

Vorige week kreeg ik ontzettend last van rechts (Had ik al eens eerder een doorverwijzing voor gehad *kuch*). Meneer de tandarts kijkt even.. en zegt oh die ik wel "even".
Uit eindelijk boven 6 keer bij verdoofd, en toen was het goed te doen. Al met al waren ze er binnen 5 min uit. Geen hechtingen.. Maar man man.. Wat een verademing vergeleken met de vorige keer!

Had verdoving voor een olifant, maar toen die er eindelijk uit was, kon gelijk brood eten e.d. En er staat lang niet zoveel druk op als met hechtingen, toen kon ik echt 2 week helemaal niks door de druk.

Onderste wond zit inmiddels zelfs al weer dicht :D. Heb meer last van de gekneusde kaak, dan van t bekkie zelf.

Mocht ik ooit weer wat moeten laten trekken.. Hoop ik van harte dat tandarts het zelf kan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:33

Ik was blij dat ik naar de kaakchirurg werd doorverwezen, dan hoef ik het immers niet gedeeltelijk zelf te betalen :')

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:37

Daar heb je gelijk in! Maar moet ik toch al :') Was Te lang niet geweest. (Laksheid).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:34

Haha dat klinkt me ergens wel bekend ja :')

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:13

Ik heb er eentje uit want daar zat een groot gat in en als je daar te lang mee wacht gaat ie ontsteken en dan ben je nog verder van huis.
De andere moeten er eigenlijk ook uit aangezien ik heel moeilijk achterin kan poetsen ivm kokhalzen...
Maar ben nog moed aan het verzamelen..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:26

Brrr wat een enge verhalen allemaal!!!!

ik was 2 jaar niet naar de tandarts geweest. Omdat ik echt een scheiterd ben! In maart geweest en 1 gaatje en mijn verstandskiezen moeten eruit. 2 stuks.

Ik zag er al tegen op, maar met deze verhalen pfff!!! 2 weken geleden heeeel veel last gehad van de kies of meer van mijn tandvlees wat opgezwollen was. Met paracetamol is alles weer oke en nu weer helemaal geen last. 6 juni naar de tandarts ben benieuwd..

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:40

@ Thomas Okee da's dan wel iets minder pijnlijk denk ik, Maar ook niet prettig uiteraard.

Ben al wakker vanaf vanacht 3.00 uur... misselijk..
Heb waarschijnlijk teveel bloed doorgeslikt!
Nou ik ga vanavond mooi voor het eerst sinds afgelopen woensdag weer lekker
me paardje trainen met een dikke sjaal om! Ik mis het zo :\ word er gewoon depressief van.
Dan doe ik alleen wat stap werk omdat dat gehobbel in draf denk ik wel pijn gaat doen..
Dan ga ik donderdag en drijdag goed trainen en dan zaterdag wedstrijd :=

Aan degenen die nog moeten, Gewoon doen! liefst onder narcose dan heb je nergens last van!
napijn en alles is erg vervelend.. maar na een paar dagen-weken ben je wel mooi van al het gesodemieter af :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:56

Onder narcose doen ze niet zomaar hoor :n

Vind dat persoonlijk ook een beetje onzin of er moet een geldige reden voor zijn. Maar als jij alleen maar een beetje zenuwachtig bent dan vind ik dat je je niet zo moet aanstellen. :o

Narcose kan alleen maar langere nawerking geven dan die paar spuiten die je krijgt. Die misselijkheid kan namelijk ook een bijwerking zijn van de narcose die je hebt gehad.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:51

Kaitlyn: Narcose doen ze wel zomaar hoor :+
Bij allevier eruit is dat zowat de 'standaardprocedure' eigenlijk.

Narcose kan inderdaad misselijkheid veroorzaken, had ik ook, moest ervan braken zelfs.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:53

In België misschien ja maar hier bij de kaakchirurg echt niet :n

Ze gaan er dan gewoon 2 om 2 uit. :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:15

Ow, in België dan idd blijkbaar wel :D
Ik denk dat je het wel kan vragen hier als je het echt niet wil oid, en omgekeerd bij jullie denk ik dat je ook narcose kunt vragen als je er in 1 keer vanaf wil zijn?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:17

Je kunt het wel vragen maar dat doen ze hier niet zo snel :n

En 4 kun je er niet in 1x uithalen met plaatselijke verdoving ivm mogelijke ademhalings en slik problemen. :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:25

@ Kaitlyn, Nou zeg je het zelf! onder plaatselijke verdoving kan je er niet 4 tegelijk uithalen ivm ademhalings en slik problemen. als je onder narcose gaat kan je wel alle 4 doen omdat je dan geen verdoving heb ;)

Ik weet niet waar jij zit maar hier in Friesland en dan heb ik het in ieder geval over Sneek doet de kaakchirurg 4 verstandskiezen tegelijk en dan onder narcose :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:46

Ik heb nooit gezegd dat ze ze er alle 4 tegelijk utihalen met plaatselijke verdoving. Dan mag je m'n berichten nog wel een keer nalezen :')

Tuurlijk kunj e het vragen of ze je onder narcose willen doen en ze alle 4 tegelijk eruit willen halen maar over het algemeen kun je hier gewoon 2x terugkomen. :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:00

Bij mij in Düsseldorf hebben ze 2 kiezen en 3 verstandskiezen getrokken met plaatselijke verdoving dus dat doen ze wel hoor, ze moesten zelfs erin snijden omdat mijn verstandskiezen plat lagen.. Ik had ook nog een soort pilletje om mijzelf rustiger te laten worden omdat ik mijzelf helemaal ophypte (een soort van lichte roes leek het wel).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:01

Wat voor tabletjes zijn dat dan Myryana?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:09

Dat zou ik even moeten uitzoeken als ik weer thuis ben. Het was iig iets dat door de kaakchirurg zelf werd gegeven van te voren aangezien een volledige narcose hij niet nodig vond voor 4 kiezen en dat was het alternatief..

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:22

Ik heb mijn verstandskiezen onder mijn kiezen zitten moet ze er uit laten snijden.
Dit al 2 jaar terug stel het steeds uit en verzin elke keer weer een nieuw smoesje :=
nu probeert er toch 1 door te komen heel klein stukje steekt er uit en heb een dikke bult
in mijn mond.
zo lang het nog geen pijn doet ga ik echt niet heen ik durf echt niet. ;(

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:33

Neeee jij zei:
Kaitlyn schreef:
En 4 kun je er niet in 1x uithalen met plaatselijke verdoving ivm mogelijke ademhalings en slik problemen. :)

en duss moet het onder narcose! Ze wouden ze er bij mij alle 4 in 1 keer uithalen en dan alleen verdoofd!
dus vroeg ik of het onder narcose mocht.

verder vind ik het jammer dat je zegt dat mensen zich aanstellen als ze het onder narcose willen.
1. ik ben bang voor de tandarts en dat is heel vervelend.. :\
2. zelf met gaatjes vullen ben ik 3 verdovingen nodig omdat ik met boren verga van de pijn ;(

Was verder niet aanvallend bedoelt ofzo trouwens

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:00

Ik heb ruim drie weken na de behandeling nog last en pijn gehad :\

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:03

Ik heb nu enkel nog wat een 'onaangenaam gevoel' na het eten van harde dingen..

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:02

Arabesk schreef:
Ik heb ruim drie weken na de behandeling nog last en pijn gehad :\

en wel gewoon paardrijden?
Hoe doet iedereen dat eigenlijk?
Ik ga nu voor het eerst in een week weer proberen te rijden terwijl ik nog wel pijn heb maar
kan moeilijk me paardje stil zetten met al die concoursen voor de deur :\

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:53

Kaitlyn schreef:
Ik was blij dat ik naar de kaakchirurg werd doorverwezen, dan hoef ik het immers niet gedeeltelijk zelf te betalen :')

Dat dacht ik ook met mijn uitgebreide tandverzekering.. tot ik ineens afgelopen week een dikke rekening op de mat kreeg ;(, een half jaar later na behandeling! Goed nakijken dus!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:50

Ik heb me toch wat gehad vannacht. Ik was ommes zo misselijk?
Nou werd vannacht alleen maar erger. En ja hoor ik moest overgeven..
Maar omdat ik bijna niet had gegeten kwam er steeds alleen wat gal uit. Na de 3 e
Keer begon mijn maag vreselijk pijn te doen dus dokterswacht gebeld en ik moest naar het zieken huis.
Nou raad eens? Maagslijmvlies ontsteking door de ibuprofen! En door de ibuprofen bloeden de
Wonden nog steeds waar de kiezen uit komen. Wist je dat dat zuur uit je maag ongelofelijk in
Die wonden brand! Haleluja.. paardrijden wou gister ook niet dus zaterdag op concours lan ik wel
Vergete.. Hoeveel pech kan je hebben..

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:58

Mellanie_: Ik ben bijna onmiddelijk moeten stoppen met ibuprofen en overgeschakeld naar Dafalgan, is iets zwaar voor de maag, moest er ook van braken en dat doet idd pijn aan de wonden..
Je zal je beter voelen als je een andere pijnstiller gebruikt :)