Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:24

MarcoBorsato schreef:
Zet een handeltje op ;)

hahaha neejoh.
Ik ben er plotseling mee gestopt.
Dusja... ik kijk binnenkort wel eens tot wanneer ze houdbaar zijn. Anders gaan ze gewoon terug naar de apotheek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:24

PriscaZ schreef:
MarcoBorsato schreef:
Volgens mij is het niet duurder hoor... Voor 3 pilstrippen ministadt betaalde ik ook zoiets dacht ik...

We gaan inmiddels wat off-topic, maar had het zoekverster nog openstaan

Ministat voor een heel jaar: 40,85
NuvaRing voor 3 maanden: 32,68, dus voor een jaar: 130,72

Oftewel je NuvaRing is 3x zo duur als je pil was.

Bij Microgynon staat 25,99 per jaar.

Edit: sorry!!! Die prijslijst is uit 2004... Had niet bij het jaartal gekeken. :o?

Google nog even door :)*

Je kunt er wel energie in steken, maar heel veel maakt het niet, en het voegt ook niets toe... Ik ga er van uit dat dat prijsverschil er nog steeds wel is...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:30

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:33

:') Kudo's voor je onderzoek!

Maar voor mij heeft de nuvaring meer voordelen dan de pil. Ik kan ziek worden en hij blijft veilig, ik hoef er niet elke dag aan te denken en hij bevat minder hormonen.

daNiielle_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:40

Gaat het hier niet een beetje off-topic?

Zelf durf ik er nou niets over te zeggen.
Op het moment denk ik, abortus. Ik kan geen kind opvoeden, en zie me ook geen leven voor me met een kind.
Maar op het moment van zwangerschap ervaar je zoiets misschien wel heel anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:41

daNiielle_ schreef:
Gaat het hier niet een beetje off-topic?

Zelf durf ik er nou niets over te zeggen.
Op het moment denk ik, abortus. Ik kan geen kind opvoeden, en zie me ook geen leven voor me met een kind.
Maar op het moment van zwangerschap ervaar je zoiets misschien wel heel anders.

Ik denk dat de discussie breder wordt, dat noem ik niet offtopic.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:28

Inderdaad daNiielle, vooraf is het vaak makkelijk zeggen.... tot het moment dat je werkelijk een keuze moet maken.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:12

MarcoBorsato schreef:
Waarom dan liever een miskraam? Er zijn weinig moeders die blij zijn met een miskraam hoor...

Dat is een punt wat zeker is maar een miskraam is niet een keuze van de moeder. Dit heeft vaak te maken dat de bevruchting niet goed is gegaan en daardoor afgestoten wordt door lichaam van de moeder.

Ik ga eigenlijk een beetje mee met de stelling van Sefanja. Je weet dat als je gemeenschap hebt dat er een kleine kans is om zwanger te worden dus ga dan niet naderhand zeggen dit is niet gepland dus dan maar abortus.

Wat nu als je er achter komt dat je ondanks dat je toch elke maand je cyclus hebt, je zwanger bent? Ons kind was gelukkig wenselijk maar ik kwam daar pas na 3 maanden achter dat ik zwanger was (en ja ik was gewoon nog ongesteld en nee ik had niet last van zwangerschapskwaaltjes). Zeg je dan ook nog zo makkelijk: ja sorry maar dit is een ongelukje, ik ben er nog niet klaar voor dus haal het dan maar weg (want binnen 24 weken schijnt dat nog te mogen)?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:07

Miranda40 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Waarom dan liever een miskraam? Er zijn weinig moeders die blij zijn met een miskraam hoor...

Dat is een punt wat zeker is maar een miskraam is niet een keuze van de moeder. Dit heeft vaak te maken dat de bevruchting niet goed is gegaan en daardoor afgestoten wordt door lichaam van de moeder.

Ik ga eigenlijk een beetje mee met de stelling van Sefanja. Je weet dat als je gemeenschap hebt dat er een kleine kans is om zwanger te worden dus ga dan niet naderhand zeggen dit is niet gepland dus dan maar abortus.

Wat nu als je er achter komt dat je ondanks dat je toch elke maand je cyclus hebt, je zwanger bent? Ons kind was gelukkig wenselijk maar ik kwam daar pas na 3 maanden achter dat ik zwanger was (en ja ik was gewoon nog ongesteld en nee ik had niet last van zwangerschapskwaaltjes). Zeg je dan ook nog zo makkelijk: ja sorry maar dit is een ongelukje, ik ben er nog niet klaar voor dus haal het dan maar weg (want binnen 24 weken schijnt dat nog te mogen)?

Maar als je op een MK hoopt en die dan krijgt, kun je daar best schuldgevoelens van krijgen.

Ben het ook eens met jouw stelling, dat bij een kleine kans je er wel rekening mee moet houden.

Jouw situatie is denk ik wel een grote uitzondering. Als je écht voorzichtig bent geweest en het kindje eigenlijk niks kan bieden, dan kan ik me abortus wel voorstellen. (al lijkt het me wel een echte ramp als het kind al zover is) Respect dat jij het hebt gehouden!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:36

Je moet ook niet hopen dat je een miskraam krijgt want je wil niets liever dan het kindje houden; tenminste als je er ook voor gaat. Wat ik er mee aan wil geven is dat miskraam en abortus totaal wat anders is. Voor een miskraam kies je niet; voor een abortus ligt het volledig bij jezelf: doe ik het wel of doe ik het niet ;)

Wat ik wel even recht wil zetten is dat ons zoontje gewenst was en dat ik niet door een pil of een gescheurde condoom zwanger ben geworden ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:26

Oh, maar dat was een reactie van iemand, die dan zou hopen op een mk zodat ze zelf de keuze niet hoefte te maken, dus ik dacht dat het daar over ging.
Gelukkig was/is jullie zoontje erg gewenst!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:52

Dat was ook niet mijn bedoeling geweest met die stelling... Maar eigenlijk zoals jij het precies verwoord heb Miranda40... Natuurlijk als jij zwanger wilt worden, hoop daar jij niet op. Maar als jij ongewenst zwanger (niet klaar voor) bent geworden door geslachtsgemeenschap ed.. En om welk reden dan ook het kind niet kunt onderhouden en moet besluiten om het te houden of een abortus.... Dan heb ik liever dat moeder natuur het afstoot om deze keuze niet te hoeven maken... Ik ben bang dat als ik zo'n positie zou zitten dat ik achteraf spijt zou krijgen dat ik het kind bv weg heb laten halen... IK (mijn denken) ben heilig van overtuigd dat als het een miskraam is dat Of de tijd er niet voor was Of dat het kind iets mankeert.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:58

Nell_ schreef:
Ik ben echt tegen abortus. Ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn! Vind dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen :=
Zelf zou ik het nooit doen, en nooit gedaan hebben. (in de tijd dat ik nog op school zat)

Als iemand verkracht is snap ik het wel.

Want>?
Dan is het geen ''echt'' kind?

Abortus is een hele goede zaak, denk eens aan alle kids die anders ongewenst in probleemgezinnen,zonder financiele middelen,zonder liefde,zonder kennis en zonder verantwoordelijkheid zouden komen?
En wat te denken van de NL gezondheidszorg die daar niet op in kan spelen?

Neehoor, proberen om niet zwanger te worden is zeker een goede zaak maar overkomt het je toch dan is het imo een teken van kracht en eerlijkheid om het vruchtje te laten verwijderen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:05

sefanja schreef:
IK (mijn denken) ben heilig van overtuigd dat als het een miskraam is dat Of de tijd er niet voor was Of dat het kind iets mankeert.

Ik vraag me hard af of je dat kan blijven geloven wanneer je hebt gehoopt op een MK omdat de zwangerschap niet gewenst was...
Zelfs wanneer het gewenst is, kan een MK heel zwaar vallen in de zin van "twijfel dat je "iets" fout hebt gedaan" - terwijl dit eigenlijk meestal heel onlogisch is voor een buitenstaander.
Wanneer je in een situatie zit is het soms moeilijk om objectief te blijven, zeker wanneer het gaat om zoiets belangrijks én je ook nog te maken hebt met heel veel hormonen.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:48

ik snap dat er redenen zijn om abortus uit te voeren, denk aan verkrachting.. alle andere gevallen vind ik dat je weet dat je de kans loopt op een zwangerschap en als je dat dan niet wil of er niet aan toe bent je dan het veilig moet doen en moet voorkomen. zelf willen wij graag een kindje en wij behoren tot helaas de gene waar het niet vanzelf bij gaat, wij zijn bezig om via donatie een kindje te krijgen, en vaak als ik mensen zo makkelijk hoor praten over ongelukje, abortus enz.. dan kan ik daar niet zo goed tegen, wij moeten er alles voor doen om een kindje te krijgen en waar het zomaar lukt laten ze het gewoon maar even aborteren. kies dan voor adoptie , ik zou zo'n kindje met liefde opvoeden bij ons is het zeer gewenst.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:08

Adoptie kies je niet zomaar voor.. ik moet er persoonlijk niet aan denken - mocht ik ongewenst zwanger zijn - om mijn kindje aan 'vreemden' mee te geven. Iets wat 9 maanden in je buik zit, echt van jou is, ineens weggeven..

Abortus daarentegen is heel anders. Het vruchtje is dan nog maar een aantal weken, het is nog geen mensje, je bent er nog niet aan gehecht.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen veel sneller voor abortus kiezen dan voor adoptie.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:12

Kayjody ik begrijp wat je bedoelt en ik kan daar ook soms zo boos om worden. Ach het is een ongelukje maar ja ik ben er nog niet klaar voor dus haal maar weg. Maar goed die discussie kun je eindeloos voeren ;)

Maar tot wanneer kies je dan nog voor abortus? Stel je voor, wat kan gebeuren, dat je cyclus gewoon nog doorgaat en je komt er na 3 à 4 maanden pas achter dat je zwanger bent? Laat je het dan ook zomaar weghalen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:28

Wildgirl schreef:
Nell_ schreef:
Ik ben echt tegen abortus. Ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn! Vind dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen :=
Zelf zou ik het nooit doen, en nooit gedaan hebben. (in de tijd dat ik nog op school zat)

Als iemand verkracht is snap ik het wel.

Want>?
Dan is het geen ''echt'' kind?

Abortus is een hele goede zaak, denk eens aan alle kids die anders ongewenst in probleemgezinnen,zonder financiele middelen,zonder liefde,zonder kennis en zonder verantwoordelijkheid zouden komen?
En wat te denken van de NL gezondheidszorg die daar niet op in kan spelen?

Neehoor, proberen om niet zwanger te worden is zeker een goede zaak maar overkomt het je toch dan is het imo een teken van kracht en eerlijkheid om het vruchtje te laten verwijderen.

Omdat je zlef kiest voor gemeenschap, en dan dus de gevolgen kan weten.
Aan een verkrachting kan je niks doen.Je kiest daar niet voor, en om een kind van een verkrachter te krijgen is ook moeilijk.
Al vind ik abortus dan nog steeds erg!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:08

Nell_ schreef:
Omdat je zlef kiest voor gemeenschap, en dan dus de gevolgen kan weten.
Aan een verkrachting kan je niks doen.Je kiest daar niet voor, en om een kind van een verkrachter te krijgen is ook moeilijk.
Al vind ik abortus dan nog steeds erg!

Er is ook nog zoiets als de Morning after pil, al kan ik me in het geval van misbruik en verkrachting voorstellen dat je het probeerd weg te stoppen of iets in die richting...