Artsen staan voor raadsel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitch_Beauty

Re: Artsen staan voor raadsel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:57

Wat heftig allemaal!! Hoop dat ze snel iets vinden, gewoon blijven proberen! Beterschap Joyce :hugg:

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:01

is het geen nierbekkenontsteking?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:21

concetto schreef:
_Tara_ schreef:
Bedoel je niet een homeopaat?

Nee osteophaat, loop ik al 2 jaar mee voor mijn migraine.
En dat helpt mij prima.

Heb ik weer wat geleerd, ik dacht altijd dat osteopaten alleen ruggen deden :P

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:24

Nee, de echte doen eigenlijk alles, want zij werken vanuit het lichaam!
Zij zijn er van overtuigd dat een lichaam zichzelf kan genezen met de juiste beweging, voeding, rust en therapie.
Was nooit zo in voor dit soort dingen, maar na 20 jaar migraine ben ik toch naar eens om me heen gaan kijken!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:11

He meis, wat erg dat je zoveel pijn hebt maar ze niet weten wat het is... Ik hoop dat er bij de uroloog wel iets uit komt en waardoor je snel van de pijn af komt.

Veel succes en beterschap, zal aan je denken!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:55

Hoe gaat het nu met je?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 16:52

Een nierbekkenontsteking kan het niet zijn omdat er helemaal geen ontstekingswaarde gevonden word in mijn bloed!

Het gaat nog niet lekker met me.. ik heb op dit moment weer heel veel pijn, geen stenen meer geplast wel een beetje gruis.
Ik heb 1 steentje opgevangen, heel korrelig alleen die is nu helemaal aan het vergaan ofzo.
Hopenlijk kunnen ze er wat mee in het ziekenhuis woensdag.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:07

Heb zelf ook iets in die richting gehad. Van de een op andere dag plaste ik af en toe bloed, maar niet constant ik voelde me prima. Toch maar even de HA gebeld met "zeg dat het gewoon kan gebeuren en er niets aan de hand is", maar ik moest wel even langs om blaasontsteking uit te sluiten.

Daarna ineens, maar dan ook echt ineens fikse pijn in mijn rug en zij, maar ja, je wilt een bikkel zijn dus huisarts? :n Is vanzelf ook weer overgegaan. Maar toen kwam het terug en dat ging niet zomaar over, en icm het bloed plassen toch maar naar de HA geweest. Pilletjes gehad en een foto, waarop niets te zien was. Maar het kwam terug, en terug, en de pilletjes hielpen niet meer. Nog een foto, toen een CT-scan, cytoscopie, en nog maar een pilletje. Bloed was niet helemaal goed, urine ook niet. Kuurtje voor blaasontsteking gehad tot 2x toe, maar dat hielp *goh* helemaal niets. Maar tussen de pijnaanvallen door voelde ik me prima. Dagje bijkomen (uitkateren) en dan was ik weer helemaal het vrouwtje. Tot ook de nieuwe pilletjes niet meer hielpen en ik steeds een spuit moest gaan halen. (nog altijd ben ik Kobomac en Coydog bijzonder dankbaar dat ze me steeds weer naar de HAP brachten). Tot de goede dag dat de HAP het te druk had en ik door moest naar de SEH. Spuit gekregen waarvan ik olifantjes ging zien en hop, opgenomen. Nogmaals een echo gehad een dag (of 2?) later en ineens was alles helder, er zat dus toch een niersteen. Weer een dagje later hebben ze die eruit gehaald en sindsdien heb ik nooit meer last gehad.
De steen heb ik nog in een potje, maar vergaan of verpulveren heeft-ie nooit gedaan hoor. Het is nog steeds datzelfde miezerige dingetje als dat het was. Maar met alle echo's, scans, foto's hebben ze het nooit gezien.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 17:11

Wat een verhaal zeg! Het is toch eigenlijk niet normaal hoe ze je soms naar huis sturen, ik blijf me daar iedere dag over verbazen.
Mijn pijnen zijn ook echt in me rug en soms in mijn buik, verder voel ik me eigenlijk prima. Het is dat het nu gewoon je bewegingen gaat belemmeren, het ene moment gaat het goed en het andere moment stort je in.

Nee ik had het op mijn vinger gedaan en het was net zand zeg maar, ik heb nog een heel klein stukje over maar het droogt eigenlijk op, het ligt gewoon in de huiskamer.
De niersteen die ik dus heb doorgespoeld was echt groter en helemaal bruin.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:24

Ik zit in hetzelfde schuitje, vanaf december al 6 antibitocakuren gehad tegen blaasonstekingen.
Echo, rontgen al gehad, heb nu medicijnen (Visicare). Zodra ik te weinig drink is het zeer pijnlijke blaasonsteking gevoel direct terug. Ik wordt er moedeloos van.

Ik hoop dat er meer uit het onderzoek komt! Sterkte!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:31

Ik vond het persoonlijk helemaal niet raar dat ze me naar huis stuurden steeds... ze hebben gekeken waar ze konden kijken, dan is het toch geen laksheid van ze als ze het gewoon niet weten? Wat hadden ze moeten doen dan? 't is niet hun schuld dat mijn niersteen verstoppertje deed...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 17:32

Dat is waar.. jij hebt inderdaad meerdere onderzoeken gekregen!

Ik werd meer afgescheept als 'het zit tussen de oren' of je hebt iets heel 'zeldzaams'.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:50

Wat heb ik dan mazzel dat ze bij mij de stenen meestal al zien voordat ik er last van heb :=
Nou heb ik wel rare nieren en een niet vaak voorkomende soort stenen maar bij mij zijn ze altijd heel simpel te zien met een echo, foto of CT scan.
Wat zeg ik, als ie de scankop erop zet, zie ik ze zelf altijd al zitten :+
Oke, ze zijn vaak ook erg groot, bijnaam zwerfkei of bij meerdere stenen: grindbak :=

Bij mij zijn de stenen best zacht, je hoort ze niet rammelen in een bakje zeg maar. Lijkt wel half harde klei.
Vandaar dat vergruizen ook slecht wil bij mij. Net wel weer een poging gedaan maar waarschijnlijk gaat dat weer niet helpen.
Maar als er wel wat los komt en ik heftige pijn blijf houden, moet ik altijd dezelfde dag nog komen omdat ze bang zijn dat de nier overvult raakt en dan moet er een JJ stent in.
Waarschijnlijk ook omdat ik chronisch ontstoken nieren heb en de nierfunctie er niet beter op wordt.
Maar als jij denkt dat je stenen uit hebt geplast en je blijft zoveel pijn houden, zou ik daar niet te lang mee blijven lopen...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:07

Eydis schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje, vanaf december al 6 antibitocakuren gehad tegen blaasonstekingen.
Echo, rontgen al gehad, heb nu medicijnen (Visicare). Zodra ik te weinig drink is het zeer pijnlijke blaasonsteking gevoel direct terug. Ik wordt er moedeloos van.

Ik hoop dat er meer uit het onderzoek komt! Sterkte!

Vesicare tegen blaasontstekingen? Ik heb die nu 9maanden gebruikt tegen een overactieve/gespannen blaas. Voorheen ging ik minstens 14x per dag naar de WC en nu een keer of 4.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:03

UPDATE

Ik ben vanmorgen bij de uroloog geweest in het ziekenhuis.

Hij nam me erg serieus en we hebben nu een heel plan van onderzoeken opgesteld.. Ik moest 2 maal in een potje plassen, in potje 1 een beetje en dan even ophouden en dan in potje 2.
Dan ging naar het microbiologisch lab toe, daarna ook nog even bloedprikken op nierstenen die ze niet op de scan kunnen zien.

Volgende week krijg ik een CT scan, door zo'n tunnel is dat.. gelukkig niet met contrast vloeistof, anders kreeg ik ook een infuus haha.

Die week erop een plasonderzoek, moet je met een volle blaas heen en dan op zo'n wc plassen en daar houden ze dan alles bij ofzo?
Ook voor de zekerheid een blaasonderzoek, even met de camera naar binnen.

Wat blijkt... op een echo zijn nierstenen dus gewoon niet te zien, lekker dan..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:55

Hè, hè, eindelijk. Fijn dat er nu wel naar je geluisterd wordt. Succes!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:11

Op een echo zijn ze wel te zien, maar dan moeten ze groot genoeg zijn ;).
Met een CT komen ze een heel eind en contrast is inderdaad gelukig niet nodig, alleen als het om bloedvaten gaat.

En jah dat plas onderzoek gaan ze van alles in meten, gaan ze ook zien hoe krachtig dat je plast. Is niet een belastend onderzoek.

Heel veel succes, zo kom je tenminste verder!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:27

Ik heb je topic al eerder gelezen en ik hoop voor je dat je binnenkort van de pijn af bent! Ik heb respect voor je zoals je hier mee om gaat hoor! :j

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:31

Pfff... Wat een vreselijk drama, ik hoop dat er uit deze onderzoeken iets komt wat goed te behandelen is en jij weer fijn je leven kan op pakken. Mijn huisarts heeft mij 3 jaar geleden ok niet serieus genomen en ik heb daar dagelijks veel last van en kan daardoor niet meer goed functioneren. Ik hoop dat jou klachten snel opgelost kunnen worden. Luister goed naar jou eigen lichaam, die liegt niet en je hebt er maar 1. Sterkte!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:21

Goed zo, eindelijk in de goede medische molen!
Nu maar hopen dat ze iets vinden dat op te lossen is.
Tot die tijd sterkte en blijven ademen hoor.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:05

Hehe... eindelijk!!! Nu maar hopen dat ze snel vinden wat het is, zodat je lekker weer je leven op kunt pakken. Sterkte en ik blijf je volgen!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:34

Super fijn, ik hoop dat ze er nu eindelijk eens achter komen wat jou precies mankeert!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 10:31

Bedankt voor alle lieve berichten!

De huisarts had me gelijk naar de uroloog moeten sturen en met direct serieus moeten nemen, het heeft allemaal veelste lang geduurd.
De verwijzing naar uroloog had zij ook kunnen doen, dat zei hij ook(de uroloog).

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:28

JoycexLynn12 schreef:
Wat een verhaal zeg! Het is toch eigenlijk niet normaal hoe ze je soms naar huis sturen, ik blijf me daar iedere dag over verbazen.
Mijn pijnen zijn ook echt in me rug en soms in mijn buik, verder voel ik me eigenlijk prima. Het is dat het nu gewoon je bewegingen gaat belemmeren, het ene moment gaat het goed en het andere moment stort je in.

Nee ik had het op mijn vinger gedaan en het was net zand zeg maar, ik heb nog een heel klein stukje over maar het droogt eigenlijk op, het ligt gewoon in de huiskamer.
De niersteen die ik dus heb doorgespoeld was echt groter en helemaal bruin.

ja klopt...had ik ook...dus toch stenen eh.....

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:28

Hoe gaat het nu met je?