[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:07

Ik reageerde zo omdat ik in dieet topics toch vaak het gevoel krijg van 'beter weten' enzo. Feit blijft gewoon dat wat voor de een werkt, de ander 100 kilo laat aankomen, bij wijze van spreken en even heel erg overdreven. :P

Ook is een dieet topic eigenlijk voor mensen die willen afvallen en waarbij het gewoon telkens mislukt, of voor degenen die geen idee hebben wat dieten is, hoe ze moeten afvallen, etc.
Ik heb iets gevonden dat perfect voor mij werkt en daarmee is de kous eigenlijk wel een beetje af :') Tuurlijk wil ik m'n ervaring delen, anders hebben de 'nieuwelingen' nog niks aan zo'n topic :j
Maar heel afentoe schiet het me even in het verkeerde keelgat, alsof iemand insinueerd dat ik m'n eigen lichaam nu onderhand niet ken, of geen gezond patroon aanhou ofzo, ik weet niet :o Maar dat is zeker mijn eigen 'schuld' niet van iemand anders :)

Ik eet ook meerdere keren per dag, ik kom alleen aan als ik ga eten tussen ontbijt en lunch, heb ik ondervonden in 11 jaar tijd. Tussen lunch en avondeten en tussen avondeten en slapen is geen probleem, om de een of andere wazige reden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:12

Maar waarom zou je ooit 9 uur niet eten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:19

Rebeccaa schreef:
Maar waarom zou je ooit 9 uur niet eten?

Het gebeurd zo afentoe. Dat 'wil' ik niet, maar ik heb geen bovennatuurlijke krachten om het tij te keren als het wel eens een keer gebeurd.
Feit is dat het kan en dat het dan prettig is dat ik niet half op sterven lig.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:39

Ik meld mij hier ook even en na dit topic gelezen te hebben merk ik dus dat ik niet goed bezig ben met het dieet wat ik volg. Toch vind ik van wel, ik moet met iets strengs beginnen om de 10 kilo eraf te krijgen. Daarna ga ik over op minder koolhydraten, meer eiwitten en groentes eten. Dit eet ik nu als avond maaltijd. Overdag een shake en een reep en tussendoor groente en fruit. Dit is goed te doen omdat ik nu stilzit door een gebroken arm.
Als ik straks ga werken en bewegen zorg ik dat ik het langzaam terug bouw naar eiwitrijk en koolhydraatarm; Dr. Frank dus.
Ik hoor inderdaad dat shakes niet goed zijn, maar eigenlijk de mensen die ik ken en zijn afgevallen, en nog op dit gewicht zijn gebleven zijn allemaal Camebridger's. Dat zijn 4 mensen die ik heb gesproken en van 2 heb ik het zelf meegemaakt en gezien. De rest vd mensen met ander soort dieet zijn terug op het oude gewicht. Behalve 1 persoon, maar die eet bijna geen koolhydraten!
In veel verhalen herken ik mezelf. Volgens dieetisten ben ik op gezond gewicht, maar ik ben in drie jaar tijd 10 kg aangekomen. Dit door mijn onregelmatige werk en daarbij veel snoepen en alcohol. Ik ben vaak gestopt met snoepen en alcohol, maar dan bleef ik op hetzelfde gewicht. Ik wil gewoon mijn oude figuur weer terug, want zo voel ik mij echt niet lekker.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:05

Noah, beweeg je wel genoeg? Nu met je gebroken arm kan ik me voorstellen dat dat wat lastig is, maar met alleen je voeding aanpassen kom je er niet.
Ik zou overigens niemand aanraden met Dr. Frank te beginnen. Een professor bij ons op school had onderzoek gedaan naar wat voor invloed voeding op ratten heeft. Dus of alleen maar koolhydraten, of alleen maar eiwitten bv. Diegene met alleen maar eiwitten, kregen een onzettend vervette lever. Daar heeft hij toen een e-mail over gestuurd naar Dr. Frank maar nooit reactie op gehad. Zegt mij genoeg :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:40

Nee ik beweeg bijna niet nu, omdat ik best veel pijn heb gaat dat niet zo goed. Wandel nu wel elke dag een half uur.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:48

Wat een tegenvaller van Dr. Frank! Een vette lever klinkt niet echt fijn, ik vind het ook raar dat je bij Dr. Frank geen fruit mag eten trouwens. 2 stuks fruit per dag is gezond, en ik wil toch nog wel iets zoets proeven ipv al die hartige dingen! Ik denk dat ik er een eigen draai aan ga geven :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:49

_Noah schreef:
Wat een tegenvaller van Dr. Frank! Een vette lever klinkt niet echt fijn, ik vind het ook raar dat je bij Dr. Frank geen fruit mag eten trouwens. 2 stuks fruit per dag is gezond, en ik wil toch nog wel iets zoets proeven ipv al die hartige dingen! Ik denk dat ik er een eigen draai aan ga geven :D

Het is natuurlijk maar 1 onderzoek maar toch. Voor mij een extra reden om gemengd te eten kwa vetten/eiwitten/koolhydraten.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:17

Ik denk als je gewoon gezond eet en niet snoept, voor het slapen gaan niet eet, dat je best op gezond gewicht kan blijven inderdaad. Bij mij waren de remmen gewoon los.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:37

Ik begrijp der geen ene van; heb gisteren zo goed als een hele dag zitten eten (boefbuitje :p) - eerst heel erg groot ontbijt en dan smiddags veel eten en dan een hele namiddag fruit zitten eten zodat ik tegen 's avonds eigl geen honger had, heb dan ook gewoon 1 iets kleins gegeten. En dacht vanmorgens, dat gaat hier wat geven (weegschaal), maar der is dus af?!! (zo goed als niets, maar toch!:p)

Het is mss niet zo goed, maar denk dat ik vanaf nu 's avonds bijna niets ga eten en overdag dan gewoon.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:39

Hmmm ik weet niet hoe vaak je jezelf weegt Magli? Beste kun je jezelf 1 keer per week op een vast tijdstip wegen. Het is ook echt niet zo dat als je 1 keer veel eet, dat je dan direct de dag erna een kilo meer weegt :P Gelukkig niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:05

Vaak val je juist af als je eens wat meer eet.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:42

_Tara_ schreef:
Hmmm ik weet niet hoe vaak je jezelf weegt Magli? Beste kun je jezelf 1 keer per week op een vast tijdstip wegen. Het is ook echt niet zo dat als je 1 keer veel eet, dat je dan direct de dag erna een kilo meer weegt :P Gelukkig niet.

haha, ik ga mij stom voelen als er opeens morgen een veel groter cijfer opstaat :+

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:43

phormicola schreef:

zeg dat maar niet te veel, ik ken mezelf en zelfs als ik 'dieet' eet ik nog meer dan de soms gemiddelde persoon die gewoon eet :p

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:18

magli schreef:
phormicola schreef:

zeg dat maar niet te veel, ik ken mezelf en zelfs als ik 'dieet' eet ik nog meer dan de soms gemiddelde persoon die gewoon eet :p

Haha dat heb ik ook...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:10

Tara hoe komt het dat je zoveel weet? :')

Gister net na het eten had ik zon idiote honger dat ik bij mijn soep een half broodje hen genomen. Daarna geen honger meer gehad. Ik zit veel sneller vol, dus ik denk dat ik 's avonds gewoon wat normaler moet eten.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:24

meer soep? Volgens mij is dat echt supergezond, als het met niet te veel room is... bvb groentensoep en bovendiep nog eens veel water in :)

(schiet mij niet dood als't niet zo is :p)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:32

Het was Saoto soep, dus niet met room maar wel gevuld. Ik werd er een beetje misselijk van eigenlijk, een maaltijdsalade of omelet is toch een betere vuller heb ik gemerkt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:08

_Noah schreef:
Tara hoe komt het dat je zoveel weet? :')

Gister net na het eten had ik zon idiote honger dat ik bij mijn soep een half broodje hen genomen. Daarna geen honger meer gehad. Ik zit veel sneller vol, dus ik denk dat ik 's avonds gewoon wat normaler moet eten.

Zoveel weet ik niet :P Veel dingen zijn ook meer mijn mening dan dat 't echt een feit is ofzo. Maar veel lezen op internet en fora. Ben daar gewoon wel in geinteresseerd, in voeding.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:16

Hoi allemaal!

Ik kom mij hier ook melden..

Ik ben diabetes patient en heb een insulinepompje , helaas bleijf ik een grote snoepert en vorige week hoorde ik bij de internist dat ik 10 kg ben gegroeid in een jaar tijd.. :wow:

Ja dat was flink schrikken ik ben maar klein dus als ik iets aankom valt dat snel op..

Maar goed ik ben veel te zwaar..

Ik heb aan huis twee paardjes pas twee dagen in de week op en ben eigenlijk de hele dag ook in beweging.

Ik ben ook zo'n type die niet van een sportschool houd en al helemaal niet weet waar ze de tijd vandaan haalt ik loop twee keer in de week een uur s'avonds met een vriendin.

Ik ben nu begonnen met het snoepen en het koekje bij de koffie weg te laten wat al veel honger geeft..

Dus de wortels in de koelkast en rijstewafels in de kast..

Nu ik mij hier aanmeld hoop ik ook dat ik vol houd en af en toe even mijn ei kwijt kan.

:wave:

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:13

Tara je kan altijd nog dieetiste worden ;)

Tootje sterkte met het niet snoepen. Ik heb het vandaag wel echt moeilijk, ik zou zo graag een boterham met nutella willen. Het probleem is, als ik toegeef dan plunder ik de koelkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:30

Als ik een boterham met chocopasta wil, dan eet ik er ook een met chocopasta hoor. In mijn ogen is afvallen niet niks meer mogen..

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:01

Ook ik meld me hier :D
Ik ben de laatste paar jaar 15 kilo aangekomen.... :-(
En ik moet zeggen dat het echt eigen schuld is, te veel eten, snoepen, minder bewegen, ander werk enz enz.
Ik ben nu begonnen met geen snoep meer, gezonder eten, meer bewegen.

Ik at altijd yoghurt met vanille pudding in de ochtend (snel en lekker MAAR ongezond..). Ben nu overgestapt op melk met cornflakes, maar lees nu dat dit ook niet ideaal is.
Zou Brinta of Havermout beter zijn??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:03

Die nieuwe bakkerscrackers van bolletje zijn erg lekker, vullen goed en bevatten niet veel calorieën.
Ik eet die altijd 's ochtends (2) met lightjam.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:11

Jenny21 schreef:
Ook ik meld me hier :D
Ik ben de laatste paar jaar 15 kilo aangekomen.... :-(
En ik moet zeggen dat het echt eigen schuld is, te veel eten, snoepen, minder bewegen, ander werk enz enz.
Ik ben nu begonnen met geen snoep meer, gezonder eten, meer bewegen.

Ik at altijd yoghurt met vanille pudding in de ochtend (snel en lekker MAAR ongezond..). Ben nu overgestapt op melk met cornflakes, maar lees nu dat dit ook niet ideaal is.
Zou Brinta of Havermout beter zijn??

Brinta of havermout is zeker weten beter :j