meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xnien_

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:20

Ik meld me eigen ook even aan:)

Ik heb het sins vandaag en nog nooit gehad :o

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:07

Ik heb er sinds een paar dagen ook weer last van. Was ik maar in de grote stad gebleven, toen had ik er nog helemaal geen last van!

Heb dus nu weer last van jeukende oogjes... :\ Fijn...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:17

Ik had vandaag ook een mindere dag, mijn neus gedraagt zich behoorlijk dankzij de flixonase, maar mijn ogen jeukten heel veel vandaag en af en toe niezen :=

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:19

Hier nog iemand! Al mijn hele leven last van. En dan nog allergisch voor vanalles en nog wat! :P
Ik kan het nu aardig goed onder controle houden met cetrizine. :) Maar slik ik die niet dan is het een ramp!! :(

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:42

Ook ik heb er enorm veel last van. Niet alleen van de pollen maar van zo'n beetje alles. Ik slikte tot een aantal dagen geleden STP-Free.
Nu heb ik Scuttelaria capsules. Dit is een plantaardige oplossing net zoals de quercetine die een aantal pagina's geleden genoemd staat.
Ik moet zeggen dat het net zo goed helpt als de STP Free en dat ik me er een stuk fitter bij voel. Ik heb nog wel wat jeuk en wat last van mijn ogen (daarvoor gebruik ik Occuloheel), maar vooral mijn neus voelt een stuk beter aan. Ik heb van de drogist een heel blad meegekregen over hooikoorts en allergien. Als jullie belangstelling hebben kan ik dat wel inscannen.

In het kort komt her erop neer dat als je in een periode zit waarin je geen last hebt, je je weerstand op moet zien te krikken met behulp van probiotoca, anti-oxydanten en GLA's ( gamma-linolzuur). Erg interessant!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:56

ik lees ook even mee :') Voorgaande jaren heb ik echt heel erg last van hooikoorts gehad. Niesen tot ik er koppijn van kreeg en doodmoe werd. jeukende ogen waar slijm uit kwam en heel erge benauwdheid waas geen medicijn tegenop kon.

Vreemd genoeg heb ik er dit jaar nog geen last van gehad *klopt af* op wat enkel niezen na dan

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:50

Ik meld me ook, heb hier weer ieder jaar last van. Ik moet zeggen dat ik er dit jaar nog geen last van heb gehad, een klein beetje na het paardrijden maar verder (gelukkig) nog niks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:00

Ik heb het nu alweer een paar dagen wat minder := af en toe een kriebeltje in mn oog en wel regelmatig niesen.. maar het valt me wel weer mee,. het is weer even uit te houden zonder druppels :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:06

Nee! ik heb er (bijna) geen last meer van. Behalve op de dagen dan dat het echt super erg is.

Best leuk om allerlei middeltjes te gebruiken die het onderdrukken. Veel beter is het om er gewoon goed mee aan de slag te gaan. Je bent wel even paar jaar bezig (3 tot 5 jaar) maar dan ben je er zo goed als af. Het wondermiddel: immunotherapie

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:10

@ Vibabu:
werkt het echt, die immunotherapie?

Ik vindt het gewoon raar dat mijn dokter nog nooit met deze behandeling is afgekomen. Ik zit ieder jaar wel genoeg bij de dokter met die allergie-klachten. Nu neem ik alleen Xyzall (voordien al heel wat andere varianten geprobeerd). Maar met xyzall ben ik het 'best'
Ik heb ook een neusspray/ oogdruppels maar ik ben het gewoon allemaal zo zat om altijd die medicatie te nemen. De helft van de keer helpen ze toch niet. En ik ben er soms zo futloos van (zoals vandaag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:11

Ik ga niet beginnen aan immunotherapie in ieder geval, tot nu toe weet ik me elk jaar prima te redden, en als het echt heftig wordt kruip ik gewoon even in de auto met airco :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 06:51

Hmm, ik dacht er overheen te zijn, maar ik heb de laatste tijd echt veel last van m'n neus. Het begon met snotteren en nu jeukt het ook ;( Ik ga maar weer eens aan m'n pilletjes..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:26

Ik heb er sinds dinsdag ontzettend veel last van. Ik snotter, heb hoofdpijn, ik heb knalrode tranende kwijlogen, mijn ogen doen zeer, mijn keer doet zeer, ik ben katsbenauwd en ik krijg na inspanning geen lucht meer. Erg handig tijdens een stage als welke ik aan het doen ben -O- In Nederland heb ik hier nooit zo'n last van gehad :n

Iemand een goeie tip om het wat minder erg te maken? Ik slik op advies van de KNO-arts al twee pilletjes (de zwaarste van Aerius, enige waar ik tot nu toe nog wel op reageerde..) maar dat werkt dus ook niet meer.

Toen ik van de week een berg op aan het fietsen was kreeg ik zelfs helemaal geen lucht meer en liep ik zo ongeveer blauw aan. Het duurde zeker 20 minuten voor ik weer enigszins op adem was -O-

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:23

Hier nog iemand. Symptomen van een flinke voorhoofdsholte ontsteking, gezwollen ogen, ontstoken huid op de wangen, heel moe, verstopte neus, slijmprop in keel.

En dat met neusspray, oogdruppels en Aerius.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:27

Ik heb het allemaal redelijk onder controle, en daar ben ik wel blij mee.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:59

ik meld me ook aan...
heb echt opgezwollen ogen, loopneus, hoofdpijn, vermoeid ect..
word er niet goed van

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:20

Alison schreef:
@ Vibabu:
werkt het echt, die immunotherapie?

Ik vindt het gewoon raar dat mijn dokter nog nooit met deze behandeling is afgekomen. Ik zit ieder jaar wel genoeg bij de dokter met die allergie-klachten. Nu neem ik alleen Xyzall (voordien al heel wat andere varianten geprobeerd). Maar met xyzall ben ik het 'best'
Ik heb ook een neusspray/ oogdruppels maar ik ben het gewoon allemaal zo zat om altijd die medicatie te nemen. De helft van de keer helpen ze toch niet. En ik ben er soms zo futloos van (zoals vandaag).

Het werkt echt! er is me wel verteld voordat ik er aan begon dat het bij de ene beter aanslaat dan bij de andere. Ik heb af en toe nog wel niesbuien en geirriteerde ogen maar vergelijking tot een paar jaar geleden echt een verademing!

Het voordeel vind ik ook aan immunotherapie dat je "echte" producten krijgt en niet van die rotzooi van medicijnen met allerlei chemische spullen er in. Het is zelfs zo "veilig" dat je het tijdens een zwangerschap kan blijven doorgebruiken.

Mijn dokter had spulletje voorgeschreven en paar weken later kreeg ik een uitnodiging om allergietest te doen. Daar kwam van alles uit en uiteindelijk er voor gekozen om toch er voor te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:06

Mijn ogen tranen echt heel erg en branden ook, en hoofdpijn die helemaal doortrekt over het begin van mn neusbrug. De rest van de symptomen zijn al weggetrokken, thank god. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:02

Ook ik voel me niet helemaal top ondanks de medicijnen. Het is ook zo droog en stoffig, niet normaal. Alle auto's hier in de straat hebben een groene waas, het is dus wel duidelijk dat er heel veel pollen in de lucht zitten nu.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:07

Rienn schreef:

Me 2, dankzij de pilletjes van AllerFre.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:04

smeetjoew schreef:
Rienn schreef:

Me 2, dankzij de pilletjes van AllerFre.

Je weet dat je net zo goed merkloze Loratadine kan kopen bij drogist of apotheek? Scheelt enorm veel geld t.o.v. die megadure pilletjes van Allerfre :=

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:06

Ik heb ook Allerfre maar dat werkt bij mij echt voor geen meter...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:08

Ik heb officieel geen hooikoorts maar overgevoelige slijmvliezen waardoor ik op heel erg veel reageer het gehele jaar.. Heb wel alle symptomen nu en het is echt niet uit te houden op het moment. Flexonase help niet, zorgt voor alleen maar meer pijn. Allerfree etc help niet niet. Ik ben vorig jaar helemaal onderzocht op allergieen, en er zijn foto's gemaakt van mijn holtes. Ik heb A-typische allergieen, die zijn niet meetbaar. Kan rook zijn, pollen, het weer zelf etc etc. Op dit moment heb ik zon pijn in mijn holtes onder en boven mijn oog dat het door straalt naar mijn kaken, heb oorpijn en ben contant "verkouden" en hoest mn longen uit mijn lijf. Het doet zo pijn dat ik afgelopen week gewoon 2 keer heb zitten janken van de pijn.. Woorden van de dokter waren "leer en maar mee leven"

maar het is echt geen doen dus van de week maar weer terug..

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:38

Ik meld me ook even!

Heb er nu al 2 maanden last van, en ik heb er meestal last van, van Februari - Augustus, dus ongeveer de hele zomer. ;(
Niezen, verstopte neus, tranende ogen, jeuk/brandende ogen ook nog eens. Ik heb al eens een allergie test gedaan en ben allergisch voor gras pollen en 3 soorten bomen (hazelaar, eik, beuk). Ik kan geen kersen en appelschillen eten want dan is heel mijn mond opgezwollen en doet mijn keel verschrikkelijk pijn echt afschuwelijk! Ik slik wel medicijnen, Reactine slikte ik eerst maar nu het huismerk die precies dezelfde bestanddelen bevat maar goedkoper is. Heb er nu vrijwel geen last meer van; in ieder geval nog maar heel weinig.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:37

Hoi! Ik ben nu 20 jaar en ben nu voor de tweede keer in mijn leven aan de beurt. Nooit eerder last gehad. Vorig jaar een beetje neusverkouden en niesen, precies deze periode, en nu keihard snotteren geblazen. :D Ik blijf hier even spieken voor tips.