75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:04

Wat een prestatie!!!
en wat een respect dat je dat als vooraanstaand forumlid onder je eigen gebruikersnaam hebt gepost.
Ik denk dat je naast stoppen met je te schamen, reuze trots mag zijn op wat je hebt gepresteerd! Dat vraagt doorzettingsvermogen en karakter!
Die laatste kilootjes komen wel....

Patriesja

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:17

Hoe gaat het nu??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:27

Ja, gaat nog steeds z'n gangetje :j
Maar ben de afgelopen week wel ziek geweest dus het heeft op een laag pitje gestaan.
Vandaag was de eerste dag dat ik me weer wat beter voelde, dus morgen gaan we er weer tegenaan :D
De 26e weer naar de dieetiste!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:23

Ik was stiekem een beetje benieuwd hoe het met jou gaat nu?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:34

Ach meid, ik heb zoveel respect voor jou! Zoveel afvallen in eigenlijk zo'n korte tijd!
Ik ben zo iemand die er totaal geen moeite voor hoeft te doen, kan eten wat ik wil, maar kom geen kilo aan!
Heb momenteel eigenlijk een ondergewicht met mijn 59 kilo!
Maar als ik er alleen al aan denk, dat ik dingen zou moeten laten staan om overgewicht te voorkomen of te herstellen, dan denk ik dat ik het niet zou trekken!
Ik vind het zo knap dat je dit kan! Want eigenlijk altijd een hongergevoel is verschrikkelijk lijkt mij!
Of gaat dat naarmate je verder komt weg??
Ik heb nooit hoeven letten op mijn gewicht, nou ja...als ik richting de 70 kilo ging, dan was het even minder dit of dat, zeg maar, en dan waren binnen no time er weer een paar kilo's af!
Nogmaals, verschrikkelijk veel respect hoe jij dit doet, petje af!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:49

Op dit moment heb ik even geen idee hoe het gaat omdat ik een bacteriele infectie in mijn longen heb in combinatie met een mogelijke pollenallergie. Daarom heb ik drieenhalve week niet kunnen sporten (viel echt letterlijk om door het gebrek aan adem := ) en moest ik ook vooral tijdelijk meer gaan eten.
Er zit dus wel het een en ander aan en ik heb de afspraak van vorige week voor de dieetiste expres afgezegd omdat ik niet nog meer in een dip wilde raken. De nieuwe afspraak staat voor 14 juni.
Maar goed, ik denk dat er inmiddels wel weer 5 kilo aan zit, dus ik moet nodig weer aan de slag :o
Door de frustratie dat ik m'n energie niet meer kwijt kon ging ik dus ook weer foute dingen eten :roll:

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:52

Oooow dat is balen zeg!!!
Pffff wat naar zo'n infectie!!!
Kan me voorstellen dat je die even hebt uitgesteld!
Zodra je je weer beter voelt gaat het er zo weer af joh!
Dat kan jij makkelijk!!! :)
Sterkte!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:54

Dank je! De moed is me de afgelopen weken wel ff in de schoenen gezakt, want de energie had ik wel, maar de lucht was er gewoon niet. Ik heb dus een aantal keer een poging gedaan om te sporten, maar dat moest ik de volgende dag weer bezuren := Daar kwam nogal veel frustratie uit.
Maar inmiddels gaat het ietsje beter en ben ik weer voorzichtig begonnen. Ik ga er weer gewoon voor!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:00

Ga jezelf nu even niet gek maken he!!!Pas op want dan word tante boos hoor!!!
Gloeiende, mens, je zet een prestatie neer waar iedereen een puntje aan kan zuigen!
Jou knop moet om, ga je zelf niet schuldig voelen als het even niet mee zit! Je lichaam vraagt nu om wat extra voeding, onthou het hem niet!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:01

Ja ik kan het me helemaal voorstellen, ik heb zelf nu 3 maanden (sinds 6 weken bekend) Pfeiffer.....
Heb 6 weken niet gesport/paard gereden e.d. pffff gewoon GEEN energie :(
Goed dat je weer begonnen bent!! Complimenten!!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:01

aerdenhout1 schreef:
Gloeiende, mens, je zet een prestatie neer waar iedereen een puntje aan kan zuigen!
Jou knop moet om, ga je zelf niet schuldig voelen als het even niet mee zit! Je lichaam vraagt nu om wat extra voeding, onthou het hem niet!

AMEN :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:04

Niet het hele topic gelezen maar R-E-S-P-E-C-T _/-\o_ _/-\o_
Je bent gewoon meer afgevallen dan dat ik weeg.. :oo
weg ik...

Daarnaast vind ik het onwijs stoer en goed dat je dit onder je eigen boktnaam doet en geen SA, knap hoor :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:25

aerdenhout1 schreef:
Ik vind het zo knap dat je dit kan! Want eigenlijk altijd een hongergevoel is verschrikkelijk lijkt mij!
Of gaat dat naarmate je verder komt weg??

Sorry, hier was ik nog vergeten op te reageren.
Nee, bij mij gaat het hongergevoel niet weg, maar je leert er wel mee omgaan.
Maar goed, soms geef ik dus toe en dan grijp ik wel meteen naar de hele foute dingen zoals bijv patat of chocolade :+
Maar gelukkig kan ik daarna mijn schema wel meestal weer redelijk oppakken.
En sinds ik toen bij de dieetiste mijn eetschema onder de loep het laten nemen, gaat dat ook wat makkelijker, alleen nu dus even niet :o

Maar ik ben voor mezelf al heel blij dat ik niet meer thuis op de weegschaal ga staan, want daar maakte ik mezelf echt helemaal krankjorum mee :=

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:28

Wow wat een fantastische prestatie, je kan heel erg trots op jezelf zijn. Goed om te horen dat je nu ook weer meer energie hebt. Hopelijk gaat de infectie in je longen snel over zodat je je beter gaat voelen en weer vol aan de bak kan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:21

Je bent echt een heel goed voorbeeld voor de bokkers die af willen vallen of aan het af vallen zijn.Ik ben ook aan het afvallen, en jou verhaal motiveert me door te gaan. :j

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:35

aerdenhout1 schreef:

mee eens!
cayenne je mag supertrots zijn op jezelf :j je hebt echt een geweldig doorzettingsvermogen en ik vind het echt heel knap van je dat je voor jezelf knokt. kijk is naar jezelf en kijk naar wat jou al allemaal gelukt is. petje af hoor!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:36

mede dankzij jouw verhaal heb ik ook de motivatie om door te gaan, ben er 20 kwijt, wil er nog 30 af :) en omdat jij het zomaar doet, lijkt het me voor mij ook minder onhaalbaar :) Het is gewoon mogelijk en jij bent het bewijs! Toppertje!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 10:44

Thanks! en "zomaar" gaat het niet hoor, vooral niet op dit moment :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:45

Nee het gaat niet zo maar,maar die 75 ben je mooi kwijt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:09

Ik heb niet je hele topic doorgelezen wegens een gebrek aan concentratie...

Het gevoel van heel graag willen bewegen maar niet kunnen,dat herken ik maar al te goed.Erg frustrerend :\ Soms is het wel goed om dingen te accepteren zoals ze zijn.Scheeld een hoop energie en frustratie wat je zeker niet kunt gebruiken.

Meid...wat een enorme prestatie heb je geleverd en ik kan niet anders dan respect hebben voor je prestatie,zowel op geestelijk als lichamelijk gebied.Zeker omdat je het ook onder je "eigen" boktnaam doet.

Wat de laatste kilo's betreft...kleine stapjes (van kleine slokjes wordt je ook dronken) ;) ,stel jezelf een kleiner doel voor ogen.Staar jezelf niet blind op je streef gewicht maar let op je levensstijl.Die moet zo in balans zijn dat jij je daarbij lekker voelt en niet alleen maar willen afvallen omdat dat het enige doel is wat je nu hebt.Dat beekt je op een gegeven moment op...dat kun je niet gebruiken.

Meid...wat ben ik trots op je,een dansje is zeker op zijn plaats *\o/* *\o/* *\o/*

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:59

Hoi,

Ik lees zo nu en dan eens bij en las over het feit dat je spieren afbreken. Overleg het even met je dietiste maar zou je niet (misschien vooral voordat je gaat sporten) een koolhydraatarme/vrije eiwitshake kunnen nemen om je spieren te beschermen tegen afbraak? ik gebruik zelf die van de body en fit shop ,die smaken ook nog redelijk goed (let dan wel op dat je de juiste soort neemt want ze hebben eiwitshakes voor verschillende doeleinden) Verder neem ik ook een extra magnesiumpil voor mn spieren. Succes en ik hoop dat je snel weer beter bent!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:00

Je kunt ipv dure shakes ook goede kwark eten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:30

Als je spieren afbreken krijg je idd te weinig eiwitten binnen.
Ik weet dat je nu even niet kunt sporten, maar wat was je schema? Je lichaam raakt op den duur gewend aan het soort en hoeveelheid beweging, en dan moet je weer wat anders gaan doen.

Ik liep al drie maanden tegen 1 kilo aan te hikken. Ik ben 14 kilo afgevallen, maar de 70 kg kon ik maar niet halen, ik bleef telkens rond 71 hangen.

Nu ben ik pas 4 dagen P90 aan het doen: [MW] Wie doet er hier P90/P90X?
En ik weeg nu al 69 kilo :) Misschien is het ook wat voor jou?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 07:08

Zo duur zijn die shakes nou ook weer niet ... een bus voor 32 shakes voor €20 Ik ben juist wat aan de dunne kant en bij mij helpt het goed om wat spieren aan mn lijf te houden en dat ik geen rechte stok ben maar nog een beetje figuur overhoud .... maar nogmaals overleg even met je dietist wat zij ervan vind en als ze het ermee eens is zoek dan een shake die bij jouw past of vraag even advies op die site.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:11

Goed dat je geen SA hebt aangemaakt :)

Maar jeetje wat knap dat je zoveel bent afgevallen, respect! :j
Ik heb verder geen tips voor je.