[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:06

Ik vind dat je tatoeren kunt vergelijken met: een nagel over je huid krassen. Dat gaat wat irriteren, maar pijnlijk vind ikhet niet.
Maar iedereen verschilt hier weer in

Wel een ontzettend mooi gebaar

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:39

Ik ga binnenkort een tattoo laten zetten op de binnenkant van m'n pols.

Heb een ontwerpje gemaakt. Ga 'm uitprinten en dan in m'n schetsboek plakken, zodat ik 'm altijd nog eens goed kan bekijken en eventueel aan kan passen.
Afbeelding

Het sterretje is misschien cliché, maar mijn overleden zusje heet Esther en dat betekend ster :)

Edit: afbeelding aangepast
Laatst bijgewerkt door Warboel op 04-02-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:40

Je plaatje doet het helaas niet

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:44

kimmie88 schreef:
Weet waar je aan begint, mt zo'n belofte haha
Ik geloofde eerst ook niet dat het verslavend was, nou wel hoor........
Heb vorige maand mijn 2de laten zetten

Haha nouja hoe graag ik het ook zou willen, beloofd is beloofd, en wat ik beloof doe ik ook.. :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:44

Warbling schreef:
Ik ga binnenkort een tattoo laten zetten op de binnenkant van m'n pols.

Heb een ontwerpje gemaakt. Ga 'm uitprinten en dan in m'n schetsboek plakken, zodat ik 'm altijd nog eens goed kan bekijken en eventueel aan kan passen.
http://i117.photobucket.com/albums/o57/ ... 1296848225

Het sterretje is misschien cliché, maar mijn overleden zusje heet Esther en dat betekend ster :)

Ik vind hem mooi.. Less is more..
Sterkte nog.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-11 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote gehaald

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:55

Ik kom hier even binnenvallen :)

Tattoo is idd zoiets als krassen van een naald over je huid... Na ruim 2,5 uur vond ik t wel serieus zeer doen :+
Roxxiejj; uhm.. ik denk dat je een tikfoutje hebt gemaakt toch? fRugit? t is namelijk fugit, zonder r... (tenzij die 2 jaar latijn al heel ernstig is weggezakt). Maar dat je niet straks met een fout erin zit, zou eeuwig zonde zijn zeker omdat t een herinnering aan je paard is, dan moet t gewoon kloppen zeg maar... :) Vind m wel heel mooi bedacht overigens!

Dan meteen even de reden dat ik hier vrolijk binnenwals; ik hoop eigenlijk een beetje op jullie creatief brein :D Ik wil graag een tattoo met iets van poownlief, maar geen idee wat of waar... En voor jullie al op de barricaden staan; ik heb geen haast :)
Ik heb op mn schouderblad al een tattoo van redelijk formaat (voor foto zie pro) dus wil eigenlijk niks meer op mn rug hebben... Op mn pols heb ik de pootafdruk van mn hondje, zij heeft me door de moeilijkste momenten van mn leven gesleept (heb t mezelf erg moeilijk gemaakt als puber, thank God dat ik haar had denk dak er anders niet meer was geweest). en wilde gewoon echt iets van haar... De pootafdruk zal evt honden die ik ooit na haar zal hebben kunnen vertegenwoordigen, maar t blijft altijd háár pootafdrukje.
Even om aan te geven ik welke richting ik denk met poown... Een naam of portret oid ben ik niet zo van, vind ik te gebonden aan 1 paard en wie zegt dat dit mn enige paard ooit zal zijn?

Bis helpt me weer op een heel andere manier dan Nouz dat doet en heeft gedaan... Nouz heeft me door moeilijke momenten geholpen, Bis zet me aan het denken. Kliertje is zo verrekte slim en eigenwijs, krijg niks bij m gedaan zonder eerst kritisch naar mezelf te kijken en aan mezelf te werken.. Maar boven alles heeft hij me weer zin in t leven gegeven na een reeks nare ervaringen. Ik was echt compleet in mezelf aan het keren, desinteresse voor de hele wereld, kwam rustig een week de deur niet uit. Nu heb ik weer zin in t leven zeg maar, vind alles weer leuk en zit af en toe jankend of schaterlachend in de auto als ik bij m vandaan kom. Och, al die opgekropte emoties moesten er een keer uit hihi. Ik wil dus iets van hem wat tegelijk een nieuwe start symboliseert.. Lastigste is een beetje de ruimte, ik ben altijd wel van t rigoureus ontwerpen (althans, de ideeen voor t ontwerpen, ben niet zo'n held met tekenen) maar zo'n mooi groot werkvlak als mn rug heb ik dus niet meer...

Pfft, nog best een lang verhaal geworden hahaha. Hoop dat jullie misschien ideeen hebben :) Al geeft t me maar een zetje in de goeie richting, soms kan iemand anders iets roepen wat je aan het denken zet en waar je ineens de meest briljante ideeen uit krijgt :)
Thnx iig voor t meedenken! :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:00

Iemand anders PBde me er ook al over, mijn spelling is momenteel gewoon schokkend slecht :=
Heb het wel zonder de R in 'fugit' doorgegeven aan de shop. Dan klopt ie verder wel? (ik heb nog NOOIT Latijns gehad namelijk :') )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:02

Hahaha ok gelukkig :) Ik weet alleen de Tempus Fugit, heb niet genoeg opgelet op school voor de rest moet ik bekennen :+
Is er geen gymnasium oid in de buurt? Dan kan je miss gewoon contact opnemen met de leraar Latijn aldaar :D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:36

ik meld me ook weer eens.
was al een tijdje in stilte aan het meelezen.

ik heb pas weer een nieuwe tattoo gezet! komt mijn totaal nu op 4 stuks
hier is hij net gezet!
Afbeelding

Afbeelding

ik vindt het ook meer irritant dan echt pijn zijn sommige stukjes best gevoelig. maar het weerhoud me niet van om er nog een te zetten haha

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:39

Zit hier EN geen gymnasium in de buurt EN ik ken niemand die Latijns volgt :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:43

Roxxiejj schreef:

Ik was net zo bang als jij toen ik mijn tattoo ging laten zetten, en die van mij was binnen 10 minuten klaar, kun je nagaan hoe groot 'ie was _O- . Ik vond de pijn echt heel erg meevallen, het 'prikken' van de tattoonaald valt echt niet te vergelijken met een injectienaald! Zoals eerder gezegd is, het is meer het gevoel van iets scherps dat over je huid krast; irritant maar niet vreselijk pijnlijk ofzo :n

Wanneer ga je 'm laten zetten?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:45

Anders naar de dokter :)* Die hebben als t goed is wel Latijn gehad op school :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:48

Oh, ook een goed idee, daar moet ik binnenkort ook nog heen :')

@aranel: ik denk rond 25 februari. Vriendin wil me wel steunen, maar zit nog in Zuid Spanje. Die week is ze er weer, dus zij staat mij bij :')
Toen ik vanmiddag de shop uitliep, kreeg ik al de kriebels en werd ik opeens bang :=
Dacht echt AAHH die naalden.... :=

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:01

Roxxiejj schreef:
Nou, hoi, ik ben nieuw hier. :o

Ik heb vanmiddag een aanbetaling gedaan voor mijn eerste tatoeage. Binnenkort wordt mijn merrie ingeslapen na 9 jaar lief en leed te hebben gedeeld (peesblessures tot in den treure) en ik wil iets hebben zodat ik haar voor altijd in mijn hart heb (vandaar ook de keuze voor de plaats).
Eerste gedachte was een armband gemaakt van haar staart haar, maar ik wissel nogal vaak en snel van sieraden, waardoor ik dit dus een mooiere herinnering aan haar vindt :j

De zin 'De tijd vliegt, herinneringen blijven' heb ik 'vrij' vertaald naar het Latijn en daar kwam toch een mooie, passende zin voor mij uit. Vrij vertaald is het dus nu, in het Latijn: Tempus Frugit Memoria Maneo.
Dit komt onder mijn linkerborst, net onder mijn 'hart' dus.
Dit komt in schrijftaal/sierletters of van links naar rechts, of in spiegelbeeld, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Volgende week vrijdag moet ik weerkomen voor de schetsen :j

Ik heb alleen een groot probleem :o Ik ben echt, maar dan ook echt panisch voor naalden.. Bloedprikken is echt een hel voor me (ik val niet flauw, dat niet). Zijn er daarom mensen die tips hebben hiervoor? Ik lees over al wel dat het niet heel veel pijn doet, maar ik ben ook nog een zo kleinzerig als een klein kind :')

Rox! Ik miste je al in 't WW-topic!

Maar die naald moet je niet echt zien als een naald hoor, ik ben ook flink panisch voor naalden, maar heb er helemaal niet bij nagedacht (tijdens het zetten) dat dit ook met een naald was ;)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:01

Oké ik meld me ook.
Was wel even lastig om mijn eigen tattoo's op de foto te zetten, maar het is gelukt.
Eerst even een korte introductie van de eerste 2 tattoo's:
Ik werk reeds sinds februari 1999 in de installatie techniek. Als vrouw zijnde krijg je regelmatig de vraag hoe je vriendin heet. Nu ben ik zelf hetero en heb echt helemaal niets tegen lesbische meiden, maar heb niet steeds zin om het te moeten vertellen.

Ik wilde een tattoo hebben die iets van mezelf omschrijft. Mijn sterrenbeeld is maagd, en daar gaan we weer: als ik als vrouw met een tattoo van een vrouw( zoals een maagd getekend word) op mijn lijf aan kom zetten, krijg ik vast en zeker de vraag weer. Daarom heb ik gekozen voor mijn chinese sterrenbeeld!
Ik ben er in reallife zelf echt één, en kan ook vurig zijn, wat toevallig ook mijn element is.

De eerste tattoo, gezet op 13 juli 2000. Mijn vader had zo gehoopt dat ik een klein hartje achter op mijn schouderblad had laten zetten. Maar daar zie ik hem zelf niet en heb zelf niet echt wat met hartjes. Dus dit werd het:
Afbeelding
Deze staat op mijn linkerbovenarm. Hij is 10 cm hoog en 15 cm breed.

Meteen de zelfde avond meldde ik al dat er nog een tweede kwam en op 20 februari 2001 kan die er, op mijn linkeronderbeen aan de zijkant/ buitenkant:
Afbeelding
Deze is 12 cm hoog en 12 cm breed.

En weer kwam het gevoel langs dat ik er nog 1 wilde, maar nooit kunnen vinden wat het moest zijn. En vorig jaar zomer was het zover: ik had een idee. Ik wilde iets waar ik, mijn paard en mijn pony samen in staan. Ik was toen nog met mijn inmiddels ex-vriend en die wilde absoluut niet dat er ook nog maar wat op mijn lijf kwam ( hij heeft zelf een kleine tattoo).
In september ging na 10,5 jaar de verkering uit en krap een week later moest ik een hele moeilijke beslissing nemen: mijn grote vriend, mijn Brabander ( zoals ik hem altijd noemde, hij kwam uit Brabant) was er zo slecht aan toe dat ik hem heb moeten laten inslapen. Mijn Brabander was 12 jaar bij me die maand.
Toen werd het heel actueel, ik had een idee, ging dit uitwerken en heb hem laten zetten, op mijn rechterbovenarm en is 10 cm hoog en 10 cm breed en dit is hem geworden
Afbeelding
Wat zie je op de laatste tattoo: mijn bijnaam ( tevens Boktnaam) IJp. Dit zijn de eerste 3 letters van mijn achternaam. De IJ is opgebouwd uit 2 namen: in de I staat Gabor, mijn Brabander en in de J staat Hercules, mijn shet ( ook alweer 12,5 jaar in mijn leven) De letter R delen ze samen, ze kenden elkaar ook.

Toen ik na de laatste naar huis reed in de auto heb ik wel even wat tranen gelaten, nu zijn we voor altijd samen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:09

Jeetje prachtig, vooral die laatste. Hele mooie gedachte erachter :j die draken zijn echt geworden, zoals ik mij altijd draken heb voorgesteld. Heel erg Chinees, dat vind ik ook de mooiste. Mijn sterrenbeeld is overigens ook draak :j

@wollewaps: topic werd me een beetje teveel een klaagtopic. Had er geen zin meer in..
Ik ga me gewoon heeeeeel erg veel pijn indenken, dan valt het waarschijnlijk alleen maar mee :j ik wil die herinnering en ik zal het krijgen ook. Die pijn moet ik er maar bij nemen :j
Dat het fijn op een van de pijnlijkste plekken zit (ribben) neem ik er dan maar voor lief bij.
Misschien ga ik me wel eerst flink bezatten of een slaappil van mijn oma jatten :=
Vriendin gaat gelukkig mee, die is al verslaafd geworden en wil een 2de laten zetten :')

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:11

Roxxiejj schreef:
Jeetje prachtig, vooral die laatste. Hele mooie gedachte erachter :j die draken zijn echt geworden, zoals ik mij altijd draken heb voorgesteld. Heel erg Chinees, dat vind ik ook de mooiste. Mijn sterrenbeeld is overigens ook draak :j

@wollewaps: topic werd me een beetje teveel een klaagtopic. Had er geen zin meer in..
Ik ga me gewoon heeeeeel erg veel pijn indenken, dan valt het waarschijnlijk alleen maar mee :j ik wil die herinnering en ik zal het krijgen ook. Die pijn moet ik er maar bij nemen :j
Dat het fijn op een van de pijnlijkste plekken zit (ribben) neem ik er dan maar voor lief bij.
Misschien ga ik me wel eerst flink bezatten of een slaappil van mijn oma jatten :=
Vriendin gaat gelukkig mee, die is al verslaafd geworden en wil een 2de laten zetten :')

Inderdaad!
Maar ik snap wat je bedoeld, mijne duurde 7,5 uur (in etapes) en ook een stukje net op m'n ribben, vond 't nou niet écht prettig, maargoed, als je 't ergste verwacht valt 't wel mee :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:12

Poeh.... :=
Nee, dat trek ik nog niet :=

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:14

IJp echt een geweldige tattoo, vooral je IJp, wat een geweldige betekenis!

Ik wil binnenkort toch ook echt heen, maar idd ik hou ook niet zoveel van naalden, en heb een lage pijngrens, maar goed, moet er wat voor over hebben.. Maar wil sowieso niet alleen :P

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:16

Oeh ik vond mijn vorige zo'n kick geven toen die gezet werd... Klopt was wel pijnig, maar het was ook zooooo gaaf... <3

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:28

Ik vond het ook gewoon kicken dat ze gezet werden, de pijn valt weg te denken en om te zetten naar een euforie ( bij mij dan).
Dan nog iets grappigs met naalden: ik liet op mijn linkerarm een moedervlekje weghalen zo'n 15 centimeter onder mijn tattoo. De mouw moest omhoog en vervolgens vroeg de arts ivm verdoven of ik bang was voor naalden, toen keek hij even naar boven en meldde vervolgens dat dat waarschijnlijk een onnodige vraag was.....:D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:47

wollewaps schreef:
Roxxiejj schreef:

Inderdaad!
Maar ik snap wat je bedoeld, mijne duurde 7,5 uur (in etapes) en ook een stukje net op m'n ribben, vond 't nou niet écht prettig, maargoed, als je 't ergste verwacht valt 't wel mee :P

jouw paard uurde 7,5 uur?!?!?!?! jeej wat lang....

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:56

Ja, maar die man was ook niet de snelste hoor, maar wel pietje precies :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:04

jezus.... mn moeder heeft een heel rugstuk... volgens mij zit daar nog niet eens 7,5 uur in....

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:09

:P