Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:23

Wen en jelle leuk dat je met je moeder zwemt.
Voor mij was de keus van wedstrijdbadpak snel gemaakt , dook soepel in het water , broekje op knieen ,bovenstukje onder kin :+ veel tijd kwijt met alles op zijn plaats te trekken ......lelijk moe wordt je daarvan ( ik ben 47 dus klopt wel kaka dat ik hard toe was aan een badpak,hahahahah)
Annebe beterschap , ofschoon een stoombadbezoek of sauna misschien de v boel ook lekker losmaakt. ( in geval dat je geen sinusitis hebt)
Lous ik dacht dat ik niet zou slagen voor een badpak , ik heb me door twee waterpolozwemsters laten adviseren.(je begint met een maat kleiner te kopen dan dat je hebt) goed strak , ik dacht je ziet alles zitten( :o misplaatste preutsheid als je normaal gewoon een bikini draagt) het zit lekker en duiken en onderwater zwemmen gaat een stuk makkelijker.

Saskiaa_

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:45

Annebe hopen dat je snel weer beter bent en het zwemmen weer op kunt pakken!
Ik vind mezelf er helemaal niet uitzien als iemand van 40 in mijn badpak! Heb dan ook wel een (vind ik) heeel leuk badpak! :D

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan contributie betaal voor de zwemclub..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:47

ceesje schreef:
Wen en jelle leuk dat je met je moeder zwemt.
Voor mij was de keus van wedstrijdbadpak snel gemaakt , dook soepel in het water , broekje op knieen ,bovenstukje onder kin :+ veel tijd kwijt met alles op zijn plaats te trekken ......lelijk moe wordt je daarvan ( ik ben 47 dus klopt wel kaka dat ik hard toe was aan een badpak,hahahahah)
Annebe beterschap , ofschoon een stoombadbezoek of sauna misschien de v boel ook lekker losmaakt. ( in geval dat je geen sinusitis hebt)
Lous ik dacht dat ik niet zou slagen voor een badpak , ik heb me door twee waterpolozwemsters laten adviseren.(je begint met een maat kleiner te kopen dan dat je hebt) goed strak , ik dacht je ziet alles zitten( :o misplaatste preutsheid als je normaal gewoon een bikini draagt) het zit lekker en duiken en onderwater zwemmen gaat een stuk makkelijker.

Inderdaad, daarom!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:53

Ojee, geloof dat ik op een paar tenen getrapt heb met benoemen van leeftijd :oo Excuses, dames, het was niet zo bedoeld Y;(

Ik voel me oud in een badpak en geef de voorkeur aan een bikini (waarvan ik er dan ook schandelijk veel heb), that's all.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:55

Was niet zo bedoeld hoor.
Wilde alleen even de voordelen van een badpak boven een bikini laten zien. Voor gewoon zwemmen is een bikini wel te doen. Maar voor de sport vind ik het persoonlijk onhandig. Dus daarom :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:30

ik ga nu lekker zwemmen en dan zonnen
heerlijk
kom later wel even emt de tussen stand van de baantjes ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:44

Jammer dat jullie ver weg wonen -O-

Sleeper schreef:
Fanneke, wat goed zeg! Lekker fanatiek, hoe lang kan je nog trainen voor de marathon?

Ik loop inmiddels 8km en heb nog 4 weken voor de 10km. Is wat krap in de tijd, vind het niet erg als ik tijdens de 10km een keer moet wandelen. Uitlopen is voor mij belangrijker :D
Amnebe, beterschap :(:)

Zo'n rittenkaart is ook een idee! Ik ga eens informeren bij ons.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:47

Kaka schreef:
Ojee, geloof dat ik op een paar tenen getrapt heb met benoemen van leeftijd :oo Excuses, dames, het was niet zo bedoeld Y;(

Ik voel me oud in een badpak en geef de voorkeur aan een bikini (waarvan ik er dan ook schandelijk veel heb), that's all.

Haha, dat valt wel mee. :Y) Wilde alleen even het tegendeel zeggen. :)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:59

Kaka hahahahaha badpak is voor mij met duiken en zwemmen gewoon praktischer ,en ja ik ben wat ouder maar op mijn ouwe tenen ben je niet gaan staan hoor ;)
Ga zo maar eens even kijken hoeveel tegels ik eruit zwem in het zwembad , en daarna de sauna in (zonder bikini :evaw: :evaw:

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:02

Pfew, niemand beledigd :D

Heb vandaag naar kantoor een shirtje met korte mouwen aan (erg warm op kantoor en geen externe afspraken). Zojuist merkt een collega op dat ik spierballen heb gekregen := Moet mss iets rustiger aan gaan doen met dat zwemmen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:07

Ja je word heel snel gespierd van zwemmen hoor daar had ik ook last van. Nu heb ik zo lang een tussenstop gehad dat ik weer opnieuw moet beginnen

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:10

Haha, ik geloof graag dat je spierballen heb gekregen. Toen ik nog heel veel zwom had ik een six pack :P Nu heb ik, gelukkig, nog maar twee blokjes als ik ontspan, maar als ik het aanspan zie je de andere 4 ook nog wel. :P

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 09:16

Een sixpack van zwemmen!! Mhhh klinkt goed.. met welke slag kreeg je dit?

Goeie nacht gehad en baby wou vanmorgen om 06.15 de fles, dus ben gelijk maar even gaan zwemmen.
Een kwartiertje weliswaar, want hubby moest om 07.45 op het station zijn.
Maar goed... was wel even lekker.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:25

Wat goed dat je 's ochtends zo vroeg gaat zwemmen Annebe!

Helaas, schoonmoeder wil niet. Ze durft niet in het diepe te zwemmen, ze wil met haar voeten bij de grond kunnen. Daarnaast vind je het zo'n gedoe, afdrogen, natte haren naar buiten. *zucht* dacht al: zeg maar niets tegen haar. Vet verdampt helaas niet.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:26

Lekker, zo vroeg zwemmen.

Mwah, die six pack had ik al redelijk, die is wel iets duidelijker geworden, maar het zijn vooral mijn bovenarmen en schouders die wat bovenmatig beginnen te groeien.

Ik voel mijn buikspieren vooral met rugcrawl. Bovenarmen en schouders zijn volgens mij effect van borstcrawl.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:47

gisteren weer 24 baantjes gedaan
(24 x 25 meter)
doe alleen de schoolslag en toch merk ik dat ik een beetje taille begin te krijgen
ben er echt nog lang niet hoor.
toch blijven de meningen er over verdeelt of je kan afvallen met gewoon schoolslag zwemmen
de een zegt van niet en de ander zegt van wel
merk wel aan mijn boven armen dat ze toch wat strakker zijn
zondag weer zwemmen samen met man en kids 4 uurtjes
en dan dinsdag weer samen met een zonnebankje en dan volgende week zondag weer aangezien ik donderdag niet kan omdat mijn man een
etentje heeft -O-
begin nu echt drang te voelen om te zwemmen word gewoon een heuse verslaving

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:04

annebe schreef:

Goeie nacht gehad en baby wou vanmorgen om 06.15 de fles, dus ben gelijk maar even gaan zwemmen.

Ik zwom toen 5 avondtrainingen, 2 ochtendtrainingen en een wedstrijd, plus dat ik nog 3 keer in de week paardreed. :Y) Ik zwom alle slagen, lekker hard doorzwemmen en inclusief keerpunten. :)

Jeutje vroeg zeg!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:55

Saskiaa_ schreef:
annebe schreef:

Ik zwom toen 5 avondtrainingen, 2 ochtendtrainingen en een wedstrijd, plus dat ik nog 3 keer in de week paardreed. :Y) Ik zwom alle slagen, lekker hard doorzwemmen en inclusief keerpunten. :)

Jeutje vroeg zeg!

:oo :oo :oo
ben al af als ik een paar baantjes gedaan heb
laat staan zoveel en hard heb nog een lange weg te gaan

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:32

Haha, mijn conditie is ook niet meer wat het geweest is, zwem nu ook nog maar 2 keer in de week en het komt regelmatig voor dat ik niet kan. Toen ik zoveel zwom zat ik in groep 6 / 7 / 8, inmiddels zit ik in het tweede jaar van het MBO en moet ik vaak oppassen. Dus een stuk minder tijd voor zwemmen en paardrijden doe ik ook al niet meer.. :P

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:50

oh oke nou ja zo nu en dan zwemmen is toch goed
ik wil echt bij die 3 keer in de week blijven
behalve dan als mijn man laat thuis is dan red ik het niet
zwem nu op dinsdag en donderdag van 18:45 tot 19:30
veeeeeeeel beter dan van 21:00 tot 22:00 heb vaak om half 9 geen zin meer om nog naar het zwembad te gaan
kwart voor 7 is beter want dan ben je net klaar met eten ,afwassen spullen pakken etc
ik zorg wel dat we dan om 5 uur aan tafel zitten anders krijg ik buikpijn nu zit er dan nog bijna 2 uur tussen
kan me eten even zakken

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:27

Volgens mij kan je wel degelijk afvallen van alleen schoolslag. Je bent toch actief bezig je gebruikt je spieren etc. Ik viel vorig jaar ontzettend veel af er bleef bijna niks meer van me over. Zwom toen ook maar 1x in de week. Zal wel gezegent zijn met snel afvallen

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:04

Ik denk ook dat je wel af kunt vallen van schoolslag. Beweging krijg je wel! :j

Dat werkt vast beter DDDMakkink, als je om 9 uur pas gaat heb je al op de bank gezeten en kan ik me voorstellen dat je moeite hebt met daar weer afkomen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 08:23

EllaBella:dus er is nog hoop voor mij :+ wil nog 20 kilo afvallen
het liefst 25 of 30 maar als ik er straks 20 heb gehad dan ben ik al gelukkig
ik zwem 3 keer in de week weer sinds vorige week
en dat wil ik ook echt blijven doen.

saskiaa:nou dat was het ook vaak ben altijd wel druk overdag met de kids en het huishouden
en dan in de namiddag met het eten bezig zodat we rond 5 uur aan tafel kunnen en wanneer we dan klaar zijn met eten en afruimen en
afwassen dan is het tijd om mijn spullen te pakken en te zwemmen dus gaat het in een keer door
en als ik dan eerst nog een 1,5 uur op de bank heb gehangen zak ik helemaal in en heb ik geen fut meer
en nu ben ik ook lekker voor 8 uur weer thuis en kan ik nog een serie of filmpje kijken voor mijn man ook wel zo gezellig

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:14

Goed zeg dat je zo'n doel hebt opgestelt dan weet je waar je het voor doet. Im zelf ben nu nog niet veel afgevallen maar die 2 meisjes waar ik mee zwem wel!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:16

Wel een goed doel! Ben je al veel afgevallen?