Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:03

mooie gedichtjes, allebei! heb er vanacht toen ik niet kon slapen ook 1 geschreven. die post ik vanavond wel even.
ben net thuis van school, loop achter.. ben dood moe en van me pony gevallen..
ik weet niet precies hoe, ik was me cap vergeten dus ik eigenaresse gesmst of ik zonder cap er op kon of niet en kon makkelijk zei ze. Nou gaan rijden met zadel ging prima.. toen ging ik zonder zadel gewoon stappen en draven en in galop en toen ineens in schoot ze in rengalop en bokte ze en BAM lag ik er naast. ):

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:22

Oei, vervelend susannex! Erg pijn gedaan? Zul je altijd zien, juist als je zonder cap zit!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:23

ja idd, naja ik geloofde de eigenaresse ook gewoon en had ook niet gedacht dat dit zou gebeuren..
ja heb me pijn gedaan, hoofdpijn/misselijk, last van me been/arm als je er aan zit. ):

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:30

Let maar op dat je niet suf ed wordt, je kan een hersenschudding hebben! Het blijven dieren he?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:31

ja let ik ook wel op, hihi.
ja idd blijven toch altijd dieren! (:
hoe gaat met jou?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:29

vanacht kon ik niet inslaap komen en ben ik gaan schrijven.
en omdat ik het van me af wil schrijven, ergens neer wil zetten doe ik het hier.
het is een lang gedicht, misschien heftig, ik heb geen idee wat andere er van vinden..
~~

Gedachtes spoken continu door me hoofd.
Niemand die me snapt.
Niemand die het ziet wat het met me doet.
Inplaats dat het stopt word het erger ga ik anders denk overmezelf.
Dik, lelijk, nee totaal niet mooi.
Dat zijn de woorden die ik bedoel, die ik voel, de woorden die ik hoor.
De woorden die jij niet kan snappen.
En daarover lopen mensen dan te grapen.
Jij dik? Jij lelijk? Nee joh!
Maar dat kan je ook niet snappen.
Nee dat kan je niet, omdat je het niet ziet.
Mensen die me zien als een meisje zonder zorgen
elke dag weer op weg naar een volgende dag zonder zorgen.
Maar wat jij niet ziet is al mijn vedriet.
Achter die glimlach zit vedriet, dingen die jij niet ziet.
Verborgen omdat ik me masker niet wil laten vallen.
Omdat ik het niet durf af te doen.
Bang dat je me toch niet snapt, bang dat je schrikt.
Van dat eindeloze vedriet wat niemand ziet.
Ookal zou je proberen het te snapen, dat lukt je toch niet.
Alles is anders als je kijkt vanuit mijn ogen.
Het is altijd meisje het komt wel goed.
Dat wil ik niet meer elke keer horen nee,
vertel jij me dan wanneer het eindeloze gevecht stopt?
Je ziet dan wel een glimlach keer op keer.
Maar ook ooit stopt dat een keer, energie raakt op, put me uit.
Sta je er nooit bij stil of ik dit allemaal wel wil?
Dat masker is keihard geworden door al die jaren, die is van steen.
En laat ik hem vallen dan breekt het meteen.
Smorgens sta ik op en zet ik me masker weer opnieuw op, meisje zonder zorgen.
Dat houd al haar vedriet verborgen.
Ga ik naar bed, gaat ie af en ben ik bekaf, bekaf van dat toneel spelen keer op keer.
Nee ik kan dit niet lang meer.
Maar als ik mijn masker laat vallen, snap je me toch niet.
Ik laat niemand zien wat er achter zit, teveel schaamte, teveel vedriet.
Maar als je goed zou kijken, zie je 2 ongelukkige ogen die je staren opzoek
naar die weg door dat doolhof wat me gelukkig zou kunnen maken.
Maar nu win ik het nog niet van het gevecht,
nu blijf ik mijn masker dragen om mezelf te willen beschermen tegen nog meer pijn en vedriet..
maar toch helpt het me niet.
Ik moet vechten keer op keer. Het breekt me op, ik kan dit zo niet meer.
Besef dat opgeven geen optie is, al zou ik nu wel willen dat het zo is.
Wie zegt me dat ik wat mis?
Een put die diep is, dieper dan je denkt,
dieper dan iemand kan denken die mijn problemen wel kent,
dat kan ik je nooit vertellen dan snap je me toch niet.
Maar toch zijn er mensen die me helpen,
die me hier door heen trekken, hoe moeilijk ze het ook vinden ze doen het wel keer op keer.
Maar ik moet het gevecht tegen mezelf wel zelf zien te winnen ookal is het zo hard om daar elke dag opnieuw aan te beginnen.
Die mensen er zo dankbaar voor, maar ook zo bang.
Bang dat ze me voor gek verklaren en me vreemd en raar aan gaan staren
Dat zal je niet kunnen snappen, dat kan je niet begrijpen.
Dat is iets wat ik denk, iets wat ik voel.
Opzoek in een doolhof naar geluk.
Een glimlach is niet altijd als symbool van geluk, het kan ook je diepste wonden verbergen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:36

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:07

Mooi Susannex! Ik loop er ook tegenaan dat mensen mij niet kunnen begrijpen. Een gezond mens kan het wel willen snappen, maar dat gaat niet.

Met mij gaat het redelijk. Ik wil hier niet teveel zeggen, je mag me anders ook best pb'en. Ik denk dat ik vandaag weer gesprek met de dokter heb. Verder staat er PMT op het programma, en SoVa. Niet leuk, maar wat moet, dat moet maar.

Cassidy: Die laatste zin... Waarschijnlijk heel goed bedoeld, maar het is een enorme dooddoener, die wij allemaal al veel te vaak horen! En dat filmpje... je bedoelt dat we maar dankbaar moeten zijn voor wat we hebben. Maar op dit moment, ZIE ik dat niet. Dat is een depressie, de werkelijkheid komt totaal verdraaid binnen, alles wordt negatief en je kunt, hoezeer je het ook zou willen, je kunt niet genieten. Voor mij is het filmpje mooi, maar het voegt totaal niks toe. Sorry. Ik zou liever zonder armen en benen leven, en dan met een gezond hoofd, dan niet gehandicapt, maar met een depressief hoofd.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 09:50

Mooie gedichten komen er voorbij!

Vandaag gaat het eigenlijk wel goed met me, ik heb echt zin om gewoon wat van m'n leven te gaan maken. Ik heb alleen geen idee hoe :+ Ik ben met m'n studie gestopt, omdat ik de stress van school en klasgenoten niet meer kon hebben en ik iedere dag uit school de auto gewoon van de snelweg af wilde rijden :\ En ik heb ook geen idee wat ik wil, de ene dag vind ik het ene geweldig, de andere dag wat anders en die dag erna heb ik niet het idee dat ik ergens geschikt voor ben. Maar het gaat vast helemaal goed komen, ooit :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:59

Safiera schreef:
Mooi Susannex! Ik loop er ook tegenaan dat mensen mij niet kunnen begrijpen. Een gezond mens kan het wel willen snappen, maar dat gaat niet.

Met mij gaat het redelijk. Ik wil hier niet teveel zeggen, je mag me anders ook best pb'en. Ik denk dat ik vandaag weer gesprek met de dokter heb. Verder staat er PMT op het programma, en SoVa. Niet leuk, maar wat moet, dat moet maar.

Cassidy: Die laatste zin... Waarschijnlijk heel goed bedoeld, maar het is een enorme dooddoener, die wij allemaal al veel te vaak horen! En dat filmpje... je bedoelt dat we maar dankbaar moeten zijn voor wat we hebben. Maar op dit moment, ZIE ik dat niet. Dat is een depressie, de werkelijkheid komt totaal verdraaid binnen, alles wordt negatief en je kunt, hoezeer je het ook zou willen, je kunt niet genieten. Voor mij is het filmpje mooi, maar het voegt totaal niks toe. Sorry. Ik zou liever zonder armen en benen leven, en dan met een gezond hoofd, dan niet gehandicapt, maar met een depressief hoofd.

dankje! vervelend he? ja ik wordt niet begrepen, nergens niet.. mensen proberen me te begrijpen maar dat lukt ze niet.
me moeder van morgen ga je wel even eten/eten maken? ja mam. Susanne hou op niet liegen je doet het toch niet.
en ik was op school ik zei tegen me lerares dat ik heel hard aan me inhaal werk had gewerkt zegt ze ja dat valt te zien ( ze keek me aan komt ze naar me toe en keek me aan van niet dunner worden, dat ze vindt dat ik weer dikker in me gezicht moet worden..)

en over wat je tegen cassidy zegt ben ik het mee eens, je kan wel zeggen dat we positief moeten kijken maar je zit er zo in dat je dat niet meer kan..
en mensen die zelf niet depressief zijn, die kunnen dat niet begrijpen.. net als met een ES, mensen die dat niet hebben gehad kunnen dat niet snappen en niet begrijpen.. mijn moeder die zegt gewoon dood leuk gewoon meer eten komt het helemaal goed! NOT! zoiets doe je niet zomaar.
ik weet wel dat wat ik doe niet goed is maar ook weer dat onbewust er dag in dag uit mee bezig zijn,. het sloopt je gewoon,
het is waarschijnlijk wel goed bedoelt maar idd een doodoener

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:57

pfff...ik heb 1 dag geen medicijnen en hup, gelijk voel ik me mega kl*te.
helaas ook wel doordat de jongen waar ik nog steeds gek op ben de ene na de andere meid in huis haalt, maar toch.
sh*t, wat doet dat pijn zeg!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:06

svdijk schreef:
pfff...ik heb 1 dag geen medicijnen en hup, gelijk voel ik me mega kl*te.
helaas ook wel doordat de jongen waar ik nog steeds gek op ben de ene na de andere meid in huis haalt, maar toch.
sh*t, wat doet dat pijn zeg!

wat kl'ote :(
ja dat doet pijn idd, kan ik wel begrijpen! weet hij dat je dat moeilijk vind?

hier gaat ook bagger.
ben dus van paard gevallen en krijg last van me nek met draaien/bewegen/er op liggen/er aan zitten.. volgens me moeder is het ook dik/voelt het raar aan dus als zo blijft wordt het een bezoekje aan de dokter.
weer ruzie en ik help haar de vernieling in hoor naja fijn omdat te horen..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:16

mja, hij weet wel dat ik er moeite mee heb, maar de "relatie" heeft niet lang geduurd en hij gaat gewoon door met leven.
hij weet niet dat ik depressief ben trouwens....

hier óók weer gezeik met moeders, joepie! :(
wat een opluchting zal t zijn als ze volgende week vertrekt.
datik misselijk word van haar geklets tegen haar vriend kan ik moeilijk tegen haar zeggen, dat ik nu alweer voorzie dat ze weer totaal afhankelijk is, ga ik ook niet zeggen.
ik blijf niet gek om altijd weer de troep op te ruimen.
ben er zo moe van, moet zo naar school, maar men, kost echt moeite om me aan te kleden etc.
terwijl ik wel graag weg ben, want thuis is het ook k*t.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:24

svdijk schreef:
mja, hij weet wel dat ik er moeite mee heb, maar de "relatie" heeft niet lang geduurd en hij gaat gewoon door met leven.
hij weet niet dat ik depressief ben trouwens....

hier óók weer gezeik met moeders, joepie! :(
wat een opluchting zal t zijn als ze volgende week vertrekt.
datik misselijk word van haar geklets tegen haar vriend kan ik moeilijk tegen haar zeggen, dat ik nu alweer voorzie dat ze weer totaal afhankelijk is, ga ik ook niet zeggen.
ik blijf niet gek om altijd weer de troep op te ruimen.
ben er zo moe van, moet zo naar school, maar men, kost echt moeite om me aan te kleden etc.
terwijl ik wel graag weg ben, want thuis is het ook k*t.

oh, ja oke naja als nog kl'ote voor jou!!

pff gaat niet lekker met ons he!
ja snap dat je blij bent dat ze volgende week weer vertrekt.
nee idd, snap heel dat je graag weg bent ken het helemaal!

hier gaat het ook bagger me moeder maakt zich aan alle kanten druk om mij..
moest met me moeder naar het ziekenhuis (voor haar knieén) ze wordt er aan geopereerd en dan moet ze gelukkig maat 6 dagen blijven *als nog lang alleen thuis voor mij* hihi maar goed.
moest ergens met haar lunchen, was wel even drempel waar ik overheen moest... en toen later nog @ H&M 2 truien/broek gekocht (gekregen xd) maar die spiegels pff vond helemaal niks was echt zenuwachtig van heb 1 spiegel maar om gedraait..
ben dood moe, misselijk en heb hele tijd hoofdpijn en last van me nek.. weet niet meer hoe ik alles zo vol hou.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:34

misschien wel even fijn voor jou om een paar dagen alleen te zijn, of niet?
even alles voor jezelf een plekje geven.
snap dat je moeder zich druk maakt/zorgen maakt om je, daar is ze tenslotte moeder voor ;)
wat betreft je hoofdpijn/misselijkheid: ik denk dat je toch een hersenschudding hebt....
en doe alsjeblieft voorzichtig daarmee, want je kunt er je hele leven last van houden.
(en al interesseerd je dat nu niet, als je dalijk weer beter in je vel zit dan baal je als een stekker dat je je nu niet rustig hebt gehouden)

ik word zo moe van dat bemoeizuchtige van m'n moeder, wil alles weten en zien van me.
en ik wil alleen maar RUST!
en m'n gevoelens kunnen uitschakelen, zou ook erg fijn zijn.

hoe gaat het met de rest van de tobbers hier?
trekken jullie het nog een beetje, of zitten jullie ook weer in de down-modus?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:38

svdijk schreef:
misschien wel even fijn voor jou om een paar dagen alleen te zijn, of niet?
even alles voor jezelf een plekje geven.
snap dat je moeder zich druk maakt/zorgen maakt om je, daar is ze tenslotte moeder voor ;)
wat betreft je hoofdpijn/misselijkheid: ik denk dat je toch een hersenschudding hebt....
en doe alsjeblieft voorzichtig daarmee, want je kunt er je hele leven last van houden.
(en al interesseerd je dat nu niet, als je dalijk weer beter in je vel zit dan baal je als een stekker dat je je nu niet rustig hebt gehouden)

ik word zo moe van dat bemoeizuchtige van m'n moeder, wil alles weten en zien van me.
en ik wil alleen maar RUST!
en m'n gevoelens kunnen uitschakelen, zou ook erg fijn zijn.

hoe gaat het met de rest van de tobbers hier?
trekken jullie het nog een beetje, of zitten jullie ook weer in de down-modus?

ja dat wel, naja ik mag niet alleen thuis zijn van me moeder, omdat ze denkt dat ik niet voor mezelf zorg.
ja ik doe echt voorzichtig hoor!

ja snap ik! ):
ja me gevoelens zou ik momenteel ook wel uit willen schakelen zit al een tijd te huilen.
ik zei al dat ik het idee had dat er iets niet klopte met me vriend en ik had gelijk.. ineens was het dat hij twijfelde over ons..
de afstand enz.. en dat als hij bij me is het verliefde gevoel wel heeft en als hij daar is niet..
ik zit er echt door heen weet niet meer wat ik moet doen, wil hem niet kwijt..

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:06

ik heb heel erg last van stemmings wisselingen ik kan ineens super blij zijn en binnen 1 sec kei sjaggie echt kei irritant komt vooral denk omdat ik verliefd ben :o

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:27

http://www.youtube.com/watch?v=MxKJy1RBslI
Even een opkikkertje. <3

Ik heb gelukkig weer een paar goede dagen gehad! Gisteravond met een oude vriendin gechild, was weer zo leuk als altijd. :)
Helaas zit ik nu de hele tijd Nickelback te luisteren wat me weer aan het huilen maakt.. :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:28

RobinxD schreef:
ik heb heel erg last van stemmings wisselingen ik kan ineens super blij zijn en binnen 1 sec kei sjaggie echt kei irritant komt vooral denk omdat ik verliefd ben :o

Verliefd zijn is echt zó leuk, maar ook zó gevaarlijk. :=
Ik weet soms ook niet meer wat ik moet denken, alweer 15 dagen niks gehoord van meneer. :(

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:29

Hooi meiden :wave:
Ben ik ook weer...
Ja verliefd zijn... verschrikkelijk!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:55

topsylover schreef:
RobinxD schreef:

Ik weet soms ook niet meer wat ik moet denken, alweer 15 dagen niks gehoord van meneer. :(

idd gevaarlijk.. pff ik haat die huilbuien :(

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:26

Met mij gaat het redelijk. Eergisteren een heel heftig gesprek gehad met mijn vader. Dat kwam gisteren plotseling weer boven. Ik heb nu al twee dagen achter elkaar gehuild, terwijl ik dat al maanden niet meer heb gekund. Misschien de AD? Heb nogsteeds nergens zin in en moet mezelf echt voortslepen.

Ook leuk nieuws: P, een van de verpleegkundigen hier heeft een dochtertje gekregen! Zijn eerste kindje, en ik vind het echt super voor hem. Wel weer jammer voor mij dat hij er daardoor 3 weken niet is (en ik juist een goed contact met hem had)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:34

ja zou best een bijwerking kunnen zijn hoor!
wat leuk! :D

ik had een rot / wel oke dag.
kon me hoofd er op stage totaal niet bij houden.. had idee dat ieder moment in zou storten en begon te huilen heb me moeten in houden.
en toen ik naar huis ging begon ik meteen te huilen.. ben echt helemaal op.. morgen weer therapie pff.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:03

topsylover schreef:
RobinxD schreef:

Ik ben een stille meelezer (heb ergens in het begin wel gereageerd) maar dit is bij mij ook zoooo herkenbaar. Ik word heel onzeker als ik verliefd ben :=. Verschrikkelijk irritant, zit nu ook weer in zo'n situatie :=.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:11

ik heb besloten een brief een lange brief aan me therapeute te gaan schrijven.. omdat ik niet alles kan vertellen aan haar en ik dat heel moeilijk vind/dicht klap ga ik een brief schrijven en dat aan haar laten lezen