Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:01

Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waarom je als diabeet meer tijd zou moeten krijgen voor een examen?!? :o
Zelf zorg ik zo en zo altijd dat ik iets extra's te eten bij me heb, zeker wanneer ik weet dat ik me meer moet inspannen (geestelijk/lichamelijk).

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:07

Kentaro schreef:
Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waarom je als diabeet meer tijd zou moeten krijgen voor een examen?!? :o
Zelf zorg ik zo en zo altijd dat ik iets extra's te eten bij me heb, zeker wanneer ik weet dat ik me meer moet inspannen (geestelijk/lichamelijk).

nouja als je een hyper of een hypo krijgt onder je examen door bijvoorbeeld stress is het wel fijn als je even wat tijd hebt om wat te eten of te wachten totdat je bloedsuiker gedaald is, zonder dat je gelijk in tijdnood komt ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:09

ooohhh..... :P
Ik nu snappen....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 12:56

Nou heb nu een aantal weken de dana pomp ( gelukkig is het een leenpomp voor een jaar) wat een pokke dng !

Ze kunnen hem beter drama pomp noemen...

Heb steeds alarm steeds omat er ergens een verstopping zit..( had ik nooit met de cozmo pomp)

Ook als je wilt bolussen moet je eerst een menu doorlopen eer je kan spuiten vindt ik erg irritant...

Het beeld is niet helder genoeg waardoor je niet steeds alles kan lezen..

Sinds een paar dagen "praatte" de pomp en de afstandsbediening niet meer met elkaar dus ik farmadomo gebelt..

Krijg ik te horen dat ik eerst het menu uit de handleiding moest volgen en nieuwe codes in moest voeren en dan zou hij het weer doen ... niet dus....

Gisteren wilde ik bolussen ..doet de hele pomp het niet meer !! :roll: batterij op ! handig als ik daar nu een alarm voor kreeg maar niet dus .....geen idee hoe lang ik zonder insuline heb gezeten...

Ik heb mijn cozmo nog liggen en die ga ik weer gebruiken, en volgend jaar dus op zoek naar een andere pomp...

iemand tips welke ??

irritantje

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:21

meld zich ook.. ook diabetes..
al jaren..
maar nu sinds paar weken op andere insuline dus is weer even inregelen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:30

Ik de ADI pomp getest voor Boeren Medical. Zelfde drama's, zelfs toestanden gehad met de fabrikant uit Israel die op oudjaarsdag de hele dag bij ons in huis zat.

Uiteindelijk opgegeven, was gewoon een groot gedoe met hoge waarden en foutmeldingen.

Ik heb na vier jaar Cozmo nu een jaar de Medtronic Veo en ben erg tevreden!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:56

Hoi irritantje, welkom hier ! :wave: lastig ineens op andere insuline maar het is de bedoeling dat je er beter van word ! komt best goed...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:07

MoniqueT heb jij de pomp die ook de glucose meet ? heb mij net even ingelezen en vindt het een interessante pomp..ik weet i.e.g dat ik niet verder ga met de dana...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:20

Ja, die pomp heb ik. Maar ik gebruik de sensor voor de metingen niet. Die wordt namelijk lang niet voor iedereen vergoed, je moet aan allerlei voorwaarden in aanmerking komen om de dure sensoren van de verzekering te krijgen.

De pomp zelf werkt ook prima zonder de sensoren. Het bedieningsmenu wijkt niet veel af van je Cozmo en ook het vullen en dergelijke lijkt gewoon heel veel op wat je gewend bent. Bovendien vind ik de service van Medtronic uitmuntend. Ik had voor de Cozmo ook een Medtronicpomp en eigenlijk zijn ze super.

Ik krijg zelfs na mijn verhuizing naar Spanje gewoon nog drie jaar garantie op mijn uit Nederland meegenomen pomp, bij problemen zorgen zij voor een vervangende pomp. Helaas gaat dat niet binnen 4 uur lukken zoals ik gewend ben, maar wel binnen uiterlijk 24 uur.

Ik ben daarom nu op zoek naar een oude Medtronicpomp. De Cozmo werkt niet, want daar zitten andere reservoirs/infuussets bij. Is er toevallig hier nog iemand die een Paradigm heeft liggen en inmiddels een nieuwe pomp gebruikt? Ik zou er heel erg blij mee zijn!!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:21

euh ja.. aar opnieuw instellen valt wat tegen zeg maar reageer wat anders erop. achja we zien wel.
heb vandaag ook nieuwe accu chek mobile thuisgehad om te testen (gaat dus niet van vergoeding af) maar eerste zicht is ie groot zwaar.. we zien wel..
ik ben veel op pad en wilde kleinere, deze kon ik gratis testen dus tja waarom ook niet.
wat zijn jullie ervaringen ermee..
hiervoor heb ik de accu chek aviva (nog steeds in bezit) vind wel fijne meter op zich
Laatst bijgewerkt door irritantje op 12-05-11 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:41

De Accu Check Mobile is handig omdat je geen losse strips bij je hebt, maar het is wel een lomop groot ding hoor. Een echte kleine meter vond ik de Freestyle Lite, handig en met hele fijne teststrips.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:25

Ik heb ook de accu check mobile, ben er super tevreden mee !
Je hoeft niet steeds strips erin te proppen je prikpen te zoeken en nieuwe naalden erin doen ik vind het een heerlijk apparaat !

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:49

ik vind lomp groot ding, er stata ook vinger (en ik prik normaal in handpalm) weet iemand of met deze kan?
ik heb alles in een etui dus ik zoek zoenzo nooit wat, tot nu toe vind ik lomp groot zwaar ding.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:45

Meten in de handpalm kan ook met de Accu Check Mobile, maar houd er wel rekening mee dat je altijd afwijkende metingen hebt voor meten op andere plaatsen dan de vingertop. Het mag ook in principe alleen in bepaalde omstandigheden.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:51

als ik in me vingers prik heb ik geen vingers meer over na tijdje dus ik mag in me palm prikken, dat ontloopt nie zo erg met me 3 maandelijkse waardes zeg maar.

had nu in me vingers en zag meteen verschil. nouja ik kijk wel even. tot nu toe ben ik niet enthousiast nog erover. maar heb pas halve dag deze.
(ik gebruik al jaren de accu chek aviva)

maar als ik mezelf ken denk toch dat ik overstap weer op losse strips.
kwa ruimte innemen maakt dus niet veel uit. (heb altijd tasje, dus alles bij mekaar zoeken is bij mij niet aan de orde)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:06

Je moet gewoon een meter nemen die je zelf prettig vindt, goed zijn ze allemaal hoor.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:09

ja nouja eerst gewoon testen daar heb voor gekregen om uit te testen:)
we zien het wel:) ja ik weet dat ze allemaal goed zijn.

hebben jullie ook software erbij? indelijk ook maar eens aanschaffen (word zoenzo een accu chek)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:23

Ik heb de software, maar gebruik het eigenlijk nooit.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:08

Ik prik al zo lang ik suiker heb ( mijn hele leven dus..39 jaar) in mijn vingertoppen , ik heb er nog nooit van gehoord dat het ook in de handpalm kan... 8)7 , zo zie je je leert er altijd bij ..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:48

tootje71 schreef:
Ik prik al zo lang ik suiker heb ( mijn hele leven dus..39 jaar) in mijn vingertoppen , ik heb er nog nooit van gehoord dat het ook in de handpalm kan... 8)7 , zo zie je je leert er altijd bij ..

ja nou ik had precies t zelfde!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:53

tja zit zelfs speciaale dop bij accu check hoor voor de handpalm.
maargoed ik denk ook zeer aan ligt wie de diabetesverpleegkundige is..
die van mijn oma bv is zeer oudewets enzo.

die van mij is wat vrijer en jonger.
maar mischien willen ze bij sommige mensen niet hebben dat weet ik niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:05

Zolang mensen geen problemen hebben met het prikken in de vingertoppen zullen verpleegkundigen niet gaan adviseren om de handpalm te gebruiken.

Het kan, maar de vingertoppen geven altijd meer actuele waarden aan en zijn beter om te gebruiken als je er actie op moet ondernemen. Bij een hypo bijvoorbeeld is de waarde in de vingertop soms al 1 mmol/l lager dan in de hand. De waarde in de hand loopt 'achter'.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:10

hoi, per toeval kom ik dit topic tegen.
" gelukkig" heb ben ik geen diabeet, maar ik kom wel geregeld in aanraking met mensen die er wel hinder van hebben, ik ken inmiddels diverse mensen met een hypohond, veel mensen die bijna nergens meer aan toe kwamen vanwege de ernst van hun ziekte, kunnen nu weer veel vrijer leven door de hond, deze hond signaleert op tijd voor een hypo.
als mensen hier meer over willen weten, er is een stichting die zich vooral richt op hypohonden.
http://www.stichting-paqo.nl/
ik wil hier geen reclame maken, ik wil alleen dat mensen weten wat er allemaal mogelijk is.
Ik ken iemand die chirurg is en die niet meer kon opereren maar nu ze een hond heeft, kan ze weer gewoon goed functioneren, dit verhaal heeft mij zo geraakt, vandaar dat ik hier reageer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:12

Hey meiden,

Ik ben dan wel geen diabeet. Maar heb wel in ernstige mate hypoglycemie... Ik ga regelmatig tot 28-30 geen idee hoe dat in nederland is. In belgie is een normale glycemie tussen de 65-75.
Dus het beinvloed wel enorm mijn leven, heb dagen dat ik alleen maar slaap, of ween of helemaal van de wereld ben, laat staan de continue misselijkheid aanvallen en tremor. Zelfs op trage suikers reageer ik.

Ben dan geen lotgenoot maar jullie begrijpen wel wat ik meemaak.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:25

MoniqueT schreef:
Het kan, maar de vingertoppen geven altijd meer actuele waarden aan en zijn beter om te gebruiken als je er actie op moet ondernemen. Bij een hypo bijvoorbeeld is de waarde in de vingertop soms al 1 mmol/l lager dan in de hand. De waarde in de hand loopt 'achter'.

ja alleen als dat dus gebeurd moet in vingertoppen zei ze ook.

en voor de rest vind wel best. ik vind prima in palm, en loopt bijna gelijk aan de 3maanden waardes dus.. maak me niet zo zorgen.