Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:36

En ook gewoon niet teveel, een goede concealer is kwa hoeveelheid niet meer dan 3 mm voor één oog

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:21

Ik gebruik ook geen foundation. Puur omdat ik geen idee heb hoe je nou kunt bepalen welke kleur voor jou het beste is. Niet de donker of te licht zeg maar.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:40

Ik ben even aan het oefenen geweest, en alleen een zwart lijntje boven + onder, vind ik bij mijzelf wel mooi.
Alleen wil ik ook even een keer bruin proberen, denk dat het niet iets zachter staat bij mij.

En ik had ook nog een vraagje:
Welke mascara klontert niet!!
Ik heb een bruine van Miss Sporty, nou is dat volgens mij niet een super goed merk.. dus dan zal het daar aan liggen.
Maar ik heb een zwarte mascare van volgens mij Bourjois.
Deze: http://www.drogisterij.net/producten/23 ... lastic.jpg
Maar ook deze heeft klontjes, en was dus echt niet goedkoop ;)

Wie o wie weet wel een goede?? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:45

manex schreef:
Ik gebruik ook geen foundation. Puur omdat ik geen idee heb hoe je nou kunt bepalen welke kleur voor jou het beste is. Niet de donker of te licht zeg maar.

Even naar de Douglas of Ici Paris gaan en je laten adviseren. :j

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:23

Als je mascara klontert, kun je hem ook even onder de hete kraan houden. Dan smelt de mascara wat, en kun je vrijwel alle (goedkope) mascara probleemloos aanbrengen. Als het dan nog niet werkt, even een druppeltje water op het borsteltje, even 'soppen' :Y) in de mascara en dan is ie wat verdund, helpt ook.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:32

Roosch schreef:
manex schreef:

Even naar de Douglas of Ici Paris gaan en je laten adviseren. :j

Maar hoe weet je dan vervolgens bij het Kruidvat of de Etos oid welke goedkopere variant dan de juiste kleur heeft?
Laatst bijgewerkt door manex op 21-12-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:33

Gewoon met de tester smeren en kijken of het er natuurlijk uitziet? Zo zou ik het iig doen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:33

Tja, goede vraag, ik gebruik zelf geen goedkope foundation.
Alleen maar slechte ervaringen mee.
(die van de MaxFactor, die ik gebruik, is wel nog enigszins betaalbaar)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:34

Waarom gebruiken jullie eigenlijk foundation? Ik vind het maar niks om je huid zo vol te smeren...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:36

Ach, Fif, da's ook een goede vraag. :D
Om oneffenheden weg te werken?
Gebruik het zelf ook alleen als ik op stap ga hoor, doordeweeks plamuur ik niet zoveel.

(jij bent trouwens echt een natural beauty hey. :wow: )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:36

Fiffill schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk foundation? Ik vind het maar niks om je huid zo vol te smeren...

Onefenheden verbergen en als basis voor.
Een goede foundation heeft hydrateerd ook extra bovenop je dagelijkse verzorging.
Maar dan is het wel de voorwaarde dat: hij goed is, hij licht dekkend is.

zeker niet om de kleur, die moet gewoon je huidskleur zijn. Kleur doe je met poeder niet met foundation

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:39

Dankjewel Roosch. :)
En ik heb zelf nog nooit foundation gebruikt. Nu moet ik zeggen dat mijn huid ook niet oneffen is, dus ik zou niet weten waarom ik het er dan op moet smeren... :+

Ik vind dat allemaal veel te veel werk. Enige wat ik doe is me wassen met water en "zeep" (wel goede voor je gezicht) en verder gebruik ik geen extra crème of dat soort dingetjes, behalve nu in de winter omdat mijn huid dan wat droger wordt. Maar normaliter echt nooit...
Ben in de ochtend binnen 5 minuten klaar met opmaken. Mascara op, haartjes kammen en klaar. Zou er ook niet langer over willen doen haha.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:40

Sjah als je het niet nodig hebt, dan zou ik het ook niet doen.
Maar niet iedereen heeft zoveel geluk helaas :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:40

Dat is ook zo, maar ik zie vaak mensen bij wie het zo oranje wordt :o of veel te donker. Dan vraag ik me wel af waarom ze er zo'n gigantisch dikke laag op smeren. Dat vind ik namelijk echt niet mooi... :n Vandaar dat ik me afvroeg waarom mensen het er nou opsmeren.

Het zou echt niks voor mij zijn. Veel te veel werk. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:41

Ben inmiddels zo ervaren dat wanneer ik me opmaak als ik uitga, ik ook binnen 10 minuutjes klaar ben. :+
Dus foundation, iets van blusher of hoe dat ook heet, oogpotlood, oogschaduw en mascara.

Ben nu nog steeds aan het revalideren dus opmaken doe ik niet als ik thuis zit, maar vanavond ga ik voor het eerst weer een uurtje naar een verjaardag.
Kan ik me weer uitleven, heb ik iets te doen. :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:44

Ik heb trouwens; DermaColor Light Foundation Cream. Met fixatie poeder en een gezichtcreme en verwijderaar.

Nog mensen die dit gebruiken?, Ik krijg het via de lasertherapeute(hoe heet zo`n vrouw :o).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:44

Voor uitgaan maak ik me ook niet speciaal op.. ja, soms doe ik wat oogpotlood bij de mascara. :+
Heb sowieso bijna nooit wat op mijn lippen, zeker geen kleurtje - ze zijn al groot zat, ben bang dat het alleen maar gigantisch op gaat vallen. :')
Laatste tijd gebruik ik wel eens wat vaseline als ik veel buiten ben ivm uitdrogen. Maar ik heb zelden droge lippen gelukkig. :j

Mijn make-up kit bestaat ook echt uit 1 mascara en 5 oogpotloodjes die ik in de loop der jaren opgespaard heb. That's it. :')
Ohja, en een wimperkrultang, ooit gekregen maar ik snap er niks van. Heb 'm verder ook niet echt nodig geloof ik, mijn wimpers zitten normaal al vervelend vaak in mijn wenkbrauwen. :+

Ik voel me ook helemaal niet lekker met veel make up op. _O-

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:46

Fiffill schreef:
Dat is ook zo, maar ik zie vaak mensen bij wie het zo oranje wordt :o of veel te donker. Dan vraag ik me wel af waarom ze er zo'n gigantisch dikke laag op smeren. Dat vind ik namelijk echt niet mooi... :n Vandaar dat ik me afvroeg waarom mensen het er nou opsmeren.

Het zou echt niks voor mij zijn. Veel te veel werk. :')

Ja snap het, zal anders straks is een foto maken met half half. Half op en half gezicht niks.
En dan zie je de wondere wereld van foundation op een moeilijke huid.

Ik vraag me echt af waar mensen het blijven halen om een donkere kleur foundation te kopen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:48

Ik heb hier wel foundation staan. Een lichte (mijn eigen huidskleur wanneer het winter is, dus weinig pigment. kleur is beoordeeld door een vrouw van Clinique in New York destijds) van Clinique en een donkere (mijn eigen huidskleur in de zomer) van Chanel.

Op het moment meng ik het wel wat, aangezien ik het er gezonder uit vind zien. Dus ik doe meestal 1/4e Chanel en 3/4e Clinique. Dan krijg je een ietwat gezondere tint. Verder gebruik ik trouwens nauwelijks foundation. Ik denk 3 keer per maand dat ik het opsmeer... Meer voor feestjes en partijen.
Eroverheen doe ik wel een mooie matterende poeder van Clinique en een blusher.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:56

ik vind de poeder van bourjois trouwens echt geweldig..
heb ooit ook wel eens van die vloeibare zooi geprobeerd maar ik kan de goede kleur niet vinden en het wordt zo'n plakkaat bij mij.. bah

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:57

Ik ben zelf totaal niet gezegend met lange wimpers.
Wat nepwimpers dan kunnen doen..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:58

ik vind oogschaduw van bourjois ook geweldig trouwens! wel duuuuuuur maar dan heb je ook wat, staat echt mooi!

Zijn er hier trouwens ook nog meiden met heel kort haar?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:59

Die gebruik ook altijd. :j
Gebruik je dat oogschaduwtrio of de losse?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:01

Roosch schreef:
Ik ben zelf totaal niet gezegend met lange wimpers.
Wat nepwimpers dan kunnen doen..

Ik ben zelf ook niet gezegend met lange en krullende wimpers... ben ook echt blij met de uitvinding van nepwimpers :D :D

Alleen zo jammer dat de meeste mensen bij nep wimpers meteen denken aan dit ;(
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:01

Kijk dames, als we er zo uit zouden zien, dan weten we dat er iets mis is gegaan. :))