Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki15

Re: Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:19

Goed zo, komt allemaal wel goed.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:02

Nou.. Ik kreeg zaterdag weer een zere keel. Ben maandagochtend maar meteen naar de dokter gegaan. Die besloot dat ik een peritonsillair abces had en dat ik linea recta naar de KNO-arts moest.
Dus ik weer naar huis en mijn moeder geregeld om mee te gaan. De KNO-arts begreep niet dat ik niet al eerder daar geweest was, aangezien ik dit jaar al zoveel keelontstekingen gehad heb. Nadat hij even had gekeken, besloot hij dat hij toch echt de troep uit mijn amandel moest gaan zuigen.. Jeetje wat was dat eng! Dan doet het al zo'n zeer en dan komt die kerel ook nog met een dikke spuit in je mond die erin gaat. Brrrr..
Het was erg pijnlijk, maar een halve dag later deed mijn keel echt al zoveel minder zeer. Echt een opluchting. Vervolgens maar weer aan de ab en vandaag moest ik terug voor controle.
Dus ik ging net terug en hij keek even. Volgens mij was ie best tevreden, maar het is niet een heel spraakzame dokter.. haha
Nou meteen kreeg ik een hele papierbende mee en moest ik langs allerlei afdelingen om een afspraak te maken om ze eruit te halen. Ik was wel verbaasd, want ik kreeg te horen dat het slechts een dagopname is. En aangezien ik hier al meerdere malen gelezen had dat je minstens een nacht moet blijven..
Maar ja, 4 april kan ik terecht. Dus dan ben ik hopelijk na die tijd snel af van al die irritante keelontstekingen.
Alhoewel ik het wel een beetje eng vind hoor.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:32

Tuurlijk is het eng, maar daarna voel je je stukken beter.

Wat raar dan idd dat je een dag opname hebt, het verschilt heel erg per ziekenhuis.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:43

Ik ben gister weer naar de KNO geweest. In maart gaan die van mij er nu uit :) eindelijk!
Ik blijf ook in dagopname, omdat er thuis iemand is, die mocht het niet goed kan, kan reageren. Als dat niet het geval was, dan moest ik een nachtje blijven. Magoed, ik slaap die volgende morgen liever uit, dan door me collega's om 7.30 gewekt te worden :')

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:46

Spannend! Ja dat vond ik ook een nadeel ik moest toen voor controle al om half 9 bij de KNO arts zijn. de volgende dag, ga je dan in je pyama over de gangen in de rolstoel haha.

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:56

Nikki15 schreef:
Tuurlijk is het eng, maar daarna voel je je stukken beter.

Wat raar dan idd dat je een dag opname hebt, het verschilt heel erg per ziekenhuis.

Ik loop stage in het Antonius en daar moet je een nachtje blijven ter observatie.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:38

al eerder gepost in dit topic in het begin...

Begin december neus en keel amandelen er uit laten halen..

en ik ben zo blij, ik ben niet meer aldoor verkouden ! echt heerlijk.. ik ruik nog steeds niet veel.. maar ing veel minder snel keel pijn/ verkouden..

Neus doet idd minder pijn, ik heb ook echt weinig last gehad van men neus zelf ( behalve wat bloed uit men neus) maar man ik had helse oorpijn na 2 dagen... echt als een oorontsteking,.. zo pijnlijk...

men keel deed belachelijk veel zeer, maar dat kon ik wel redelijk onder controle houden met zetpillen.. ( ik mocht niet via men maag... vanwegen een beginnende maag zweer, geloof me.. dan neem je liever een zetpil..)
veder kon ik dus echt geen ijs eten.. bah.. alleen maar water drinken ! met ijs

ik moest een nacht blijven, en het was best idioot dat ze me de volgende dag lieten gaan met koorts, en ik was belachelijk ziek van de narcose/morfine snachts, overgeven etz.. en kon smorgens pas voor het eerst op men benen staan .. zonder om te vallen..

Ik vond niet erg hoor, men pa was lekker thuis dus die kon goed voor me zorgen, maar ik ben er echt 5 dagen vlink vlink ziek van geweest.. ik leek wel een opgegraven lijk... het heeft me best veel tijd gekost om bij te komen van de narcose, daar had ik nog veel nawerkingen van.

gelukkig is het dus na een week wel weer leefbaar.. en na 3 weken ben je vrij wel weer normaal ! gelukkig hoef ik nu nooit meer !

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:37

Vandaag gebeld door poli KNO. Ik mag volgende week woensdag al voor de operatie! SLIK! dat is sneller dan verwacht, magoed dan ben ik er maar vanaf! :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:01

zooo dat is indd snel!
ik word woe gebeld.. dus nog even afwachten wanneer ik er aan moet geloven

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:15

Ik moet mijn verwijsbrief nog ophalen bij de huisarts voor KNO-arts. Heb ook al mijn hele leven minstens een keer of 4-5 flinke keelontsteking per jaar, maar mijn vorige dokter was tegen het weghalen van de keelamandelen omdat je volgens hem dan ook oorontsteking moet hebben.
De nieuwe dokter zei al meteen toen ik enkele weken geleden voor de 2e keer in 3 weken daar was omdat ik al 3 weken helemaal geen stemgeluid had dat ze me door ging verwijzen.
Moet alleen nog even kijken wanneer ik ga bellen. Collegaatje heeft nu zwangerschapsverlof, dus komt beter uit om het na haar verlof te doen, anders wordt het wat lastig op het werk.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:44

@ Raiza,

Heen gaan kan altijd. Er zijn opzich toch wel wachttijden (oke bij mij dus niet :') ) en je mag zelf een datum kiezen. Ben je in ieder geval maar bij de KNO-arts geweest!
Tenminste zo denk ik altijd maar ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:50

Mmm mensen, mijn keelamandelen gaan er dus woensdag uit. Maar ik voel nu al een keelontsteking op komen. Heb iig een dikke keel. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze zijn normaal al ontstoken enzo dus dan opereren ze evengoed. Maar nu is het nog wat erger.

Hebben ze bij jullie iets gezegt over de operatie als je een keelontsteking hebt?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:02

Vandaag is mijn zus aan de beurt! Het is een dagopname.
Ze moet om half 12 er zijn, half 1 word ze geholpen..
Ben benieuwd, mijn moeder blijft 1 of 2 nachten bij haar thuis slapen..

xx

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:16

eempiej schreef:
Hebben ze bij jullie iets gezegt over de operatie als je een keelontsteking hebt?

Volgens mij doen ze het dan niet. Maar kun je daar niet gewoon beter even het ziekenhuis over bellen?
Wellicht hebben ze nog tips en ideeën voor je. :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:28

Ja, ik bel ook even het ziekenhuis, maar gisteravond waren ze niet op de poli ;) Heb alleen het idee dat het naar de avond toe steeds erger wordt. Dan in de nacht weer afzakt. 's ochtends heb ik het minst last en dan loopt het weer op...
Ik zit gelukkig nog niet op een hele erge keelontsteking, het blijft nu zo een beetje hangen. DUIM DUIM DUIM!!! dat het zo blijft!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:45

Zolang je geen koorts hebt, dan mag je gewoon geopereerd worden.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:31

Het lijkt gelukkig zo te blijven zoals het is. Ik ben er klaar voor :)

Heb vandaag maar ijsklontjes zakjes gekocht. Want ja met 1 zo'n bakje die we er voor hebben ga ik het niet redden denk ik haha! Woensdag ochtend nog even ijsjes kopen.
Nadeel: ik ben donderdag de hele dag alleen thuis.... mmm maja we zien het wel.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:36

Nou mn onsteking blijft gelukkig vrij rustig. Ik ga zo naar het ziekenhuis toe om ze eruit te laten halen. Ik heb honger! Wooow! Net ijsjes gekocht :P mmmmmm

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:49

Hier een berichtje van brakke ik:
Wat een hel, dit doe ik dus nooit meer. Magoed, 1 positief punt het kan alleen maar beter worden. Ik heb al zo'n 15 ijsjes en 4 liter water op. En een half broodje zonder korsten!
Gister voor de operatie was het wel gezellig. Een studiegenoot uit het 2e jaar die werkt op de afdeling waar ik lag. Dus hij was vet verbaasd en dacht eerst dat ik gewoon een grapje maakte. Maar toen moest hij me naar de holding brengen dus toen was het wel serieus Samen met nog een jongen, die bij mij in het dorp woont brachten ze me weg Bedhekken omhoog gingen ze vet racen door de gang haha kei hard tegen de muur gebotst. Ja dat was wel erg leuk en gezellig.

Ook gelijk even een stagedagje met de anesthesiemedewerker geregeld daar haha! Alleen het wakker worden was vervelend, wist ff niet zo goed wat ik er nou van moest geloven of niet. Arts vertelde me dat het maar bleef bloeden en dat ze het wel 5 keer dicht gebrand hebben. En dat ze bijna eraan toe waren om het te overhechten. Magoed dat hoefde dus gelukkig niet. Maar aan die kant is me keel nu heel dik, terwijl ik aan de andere kant eigenlijk niets voel.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:36

@ eempiej: Dat is nog al vrij lastig bij jou gegaan dus.

Ik ben afgelopen donderdag voor controle geweest en ze was zeer tevreden over de genezing. Ze had een foto gemaakt van mijn Amandelen omdat ik ze niet in het echt mocht zien. Jullie moeten blij zijn dat die vieze dingen eruit zijn zeg haha gadver :7

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:59

Gehe ik hoef ze niet te zien hoor! :P Fijn dat de genezing goed gaat :)

Mensen echt wat een hel. Ben in 1 dag al 5 kilo kwijt :P Ik dacht dat het de goede kant op ging, maar sinds gisteravond wordt het alleen maar erger. Gister overdag heb ik nog wat dingen gegeten. maar ik kan nu niet eens meer water/ijs verdragen zo'n pijn doet het.
Heb alleen nog paracetamol omdat ik van de diclofenac hevige buikkrampen kreeg waardoor ik die niet meer mag gebruiken. Ik kijk de dag nog even aan hoe het gaat en anders vanmiddag even naar de huisartsenpost voor evt. tramadol oid. Want zo hou ik het niet nog een nacht vol.

Overigens is door dat wel 5 keer dicht branden me gehemelte dus nu niet meer gelijk, maar scheef :') dat slikt echt heeel erg raar.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:43

Brrr ik krijg stress van je verhalen eempiej. Ik moet namelijk dinsdag en het zit me niet lekker maarja hoop dat de operatie helpt.

Ik heb al van alles in huis gehaald voor als ik weer thuis ben. Ik moet sowieso 1 nacht blijven en dan kijken ze hoe het gaat. Maar als ik al die verhalen zo lees moet ik me op het ergste voorbereiden.

Eempiej sterkte met je herstel woensdag zijn we lotgenoten haha, dan heb ik het ook achter de rug.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:36

Nou heel veel sterkte Stephannie! Overigens positief punt: Ik heb nog helemaal niet moeten braken!! Dus het hoeft niet. Ben na de narcose ook niet misselijk geweest, terwijl ik snel wagenziek ben.

Boodschappenlijstje:
Ijsklontjes maak zakjes
Waterijsjes
Room(vanille)ijs (tip van Knabbelgirl) dit vult iets meer dan waterijs.
Vla
Een telefoon of mama naast je bed (dit had ik de eerste nacht)

Ik heb vanmorgen maar de huisarts gebeld. Mn paracetamol is op. Eigenlijk zou ik dat nu dus moeten stoppen. Maar zelfs paracetamol is te weinig voor de pijn. Ik ga zo dus een nieuw recept halen. En ik heb een maagbeschermer gekregen voor de diclofenac. Iets anders kan hij niet tegen de pijn geven. Naja dan maar 1 pilletjes slikken, als ik daarna minder pijn heb...
Maar pfff echt beter wordt het er nog steeds niet op. En ik wil zo graag!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:22

eempiej: van jouw verhalen word ik bang...... :P

@hier: ik heb nog steeds geen brief gekregen en daar is het op wachten...
hoef maar 1 nacht te blijven, dacht eerst 2

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:07

Eempiej heftig zeg!! Krijg er de kriebels van!

Gelukkig ging het bij mij wel goed! Voor de operatie kreeg ik zon pilletje waar ik slaperig van moest worden.. Nou ik werd er stoned van :') ik heb me daar toch een lol gehad _O- En naja toen ik wakker werd totaal geen last := Maarja toen ging mn infuus dr af want ik dronk genoeg.. En toen kwam de pijn. Echt pff ik heb dr in 1 nacht ongeveer 6 van die doosjes met papiertjes door heen gejaagd want ik ging echt niet meer doorslikken := En iedereen bleef maar tegen me praten maar ik kon niet praten := na een weekje was de pijn wel weer weg gelukkig..