Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:34

@ Knabbelgirl: Als het echt heel lelijk is, dan hoef je dat niet zelf te vergoeden, ze kunnen vanuit het ziekenfonds gewoon een correctie doen, maar ik zou dat niet willen hoor.
Vaak moeten ze dat operatief doen en ben je weer een langere periode uit de running.
Maar over het algemeen zijn het niet hele erg littekens, ja het zijn grote wonden, dus ja, je krijgt grote littekens, maar bij de meeste mensen vervagen die met de jaren!
Alleen heb ik het ongeluk dat Roodharige over het algemeen een slecht littekenherstel hebben.. :')

Geloof me, als je omtrek 75 hebt en dan nog gaat afvallen, dan gaat er niet veel van je borsten af.. als je nou omtrek 85 of 90 had ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:35

Ah, ik weet waar je het over hebt!
Natuurlijk is het bij mij pas 9 weken geleden nu, dus dan is het allemaal nog wat verser.
Bij het driepunt is het bij mij het ergst ja. Rondom de tepel naar beneden ziet het er goed uit.
En richting de oksel is het litteken nog wat gezwollen, maar dat wordt in de loop der tijd beter hoop ik.

Ja ik heb nu ook nog een C/D-cup over. Met mijn 1,58m is dat nog best veel.
Ik kan nu wel makkelijker een t-shirtje met decollete aan, zonder dat het ordinair wordt.

Luister knabbelgirl, ik snap wat je bedoelt. Ik heb het niet zo ervaren omdat ik er echt alles voor over had om van de klachten af te zijn.
Ik vind ze nu, met littekens, om eerlijk te zijn prachtig. (als ik dat over mezelf mag zeggen)
Ze hangen niet zoals vroeger, zitten prima, met een mooie V als ik een beha aan heb.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik bang was voor de operatie.
Na de zoveelste opmerking in de zomer en enorm veel rugklachten heb ik in augustus besloten dat ik het toch graag wilde.
In december was het zover. En geloof me, iedereen die ik heb gesproken die een bvk heeft laten doen, letterlijke iedereen, zei dat het de beste keuze ooit was.

Probeer je daar aan vast te houden.

Bellex

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:49

naja die van mij hangen sowieso niet, dus ja *zucht*
Maar goed, ik ben al heel ontevreden over mijn lichaam dus van daar :o
Over een half jaar ga ik wel verder denken :j ik wilde het meteen doen een in november, maar ik wil t nu gewoon ff niet, en dan krijg ik spijt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:52

Klopt, ik heb ook maar weinig mensen gehoord dat ze het achteraf gezien liever niet hadden moeten doen.
Ik heb wel wat mensen gehoord die dat zeiden, maar op het borstenforum kom je natuurlijk ook mindere ervaring tegen.
Als dat een reden is om je tegen te houden, zou ik zeggen ga daar niet kijken, want over eigenlijk alles waar je over twijfeld, is wel iets negatiefs te vinden.
Je moet er zelf achter staan en niet door de ervaringen van een ander.

Ik zou het zo weer doen!
@ Roos: Over het 'hangen'. Daar kom je nog wel op terug.. ook dat is iets wat weer terug komt, niet het extreme hangen zoals je gewend was voor de operatie, maar ze gaan wel weer wat hangen, dat komt omdat je nogsteeds een behoorlijke voorgevel hebt. Ik bedoel, C/D is nogsteeds goed gezegend ;) !
Ik heb nu een 85C en heb na de operatie geen nieuwe bh's meer hoeven kopen (ja de eerste uiteraard, maar ik bedoel, daarna).
Wel zijn ze van vorm veranderd, ze blijven niet zo overeind staan zoals ze staan/stonden na de operatie. Het krijgt weer een natuurlijke vorm.

Het enige waar ikvan baal, is dat ik duidelijk aangaf dat mijn linkerborst groter was en ik graag zou zien dat ze iets meer in proporties zouden zijn.
En nu een jaar na de operatie, is mijn linker nogsteeds duidelijk groter dan mijn rechter.
En natuurlijk zijn borsten nooit symetrisch, maar het had van mij wel iets minder gemogen.

Maar wie een pb-tje wil met foto's van de eerste weken na de operatie en foto's van nu, dat mag :) !
(al moet je weten dat iedereen anders is en bij iedereen het huidherstel anders verloopt. Ik ken een vrouw die door Borstkanker een borst moest laten verwijderen en zij is nu pas een paar maanden verder, haar littekens zijn bijna onzichtbaar, die van mij niet. Dus je moet jezelf nooit vergelijken met een ander!)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:55

Om dan even een toevoeging te mogen doen: Hou er ook rekening mee dat Femke roodharig is. Bij roodharigen genezen littekens vaak anders dan bij anderen.

Ik heb een litteken op m'n linkerarm van een jaar geleden, en als de littekens van de bvk zo genezen als bij die, ben ik zeer tevreden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:05

Ja, dat had ik zelf al in een van mijn stukjes omschreven :j .
Maar dat klopt, roodharigen hebben vaak pigmentproblemen en dus ook vaak litteken problemen.
Maar sowieso zijn littekens van vallen/snijden/andere dingen die in het daaglijks leven gebeuren, niet te vergelijken met chirurgische littekens. Ze worden anders toegebracht, dus het herstel is ook anders.

Ik heb amper zichtbare littekens en ik ben zo'n sufferd die zich overal aan openhaald, krabt enzovoorts.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:06

sorry hoor als ik de indruk heb gewekt dat ik alleen maar voor de mooiigheid een bvk wil, dan is dat niet de bedoeling!
ik doe er bijna een moord voor, maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen. zit nu ook weer met barstende koppijn maar ik moet gewoon morgen veel af hebben voor stage / school!
Ik heb dus knallende hoofdpijn, pijn in de schouders/ nek/ onderrug,
vrijdag gesport met school halverwege lag ik op de grond kon niet meer bewegen van de pijn in mijn hoofd en het leek alsof er een zenuw bekneld zat in mijn nek ofzo,, kon niet meer bewegen en ze wilde zelfs bijna een ambulance bellen!
Ik heb ze gezegd dat ik weet waar het wegkomt en dat ze mij gewoon even moesten laten liggen, heb wat oefeningen gedaan en het ging weer wat beter!
ik wil mezelf niet als ´zielig´ neerzetten hiermee, maar wil duidelijk maken dat ik gewoon echt een bvk moet!
anders komt het niet goed met mij!!

al heb ik 100000000 litekens, boeie!!
als die enorme pijn maar weg iss!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:07

En wat is er erg aan bvk voor de mooiheid, niets vind ik :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:08

@ joyce, ik had zelf bij jou ook niet het idee dat je het deed voor de mooiigheid en ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar de ervaringen van anderen.
Ik ben nu trouwens foto's aan het uploaden, dus ik zal je zo eens een pb sturen :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:08

lesilla schreef:
En wat is er erg aan bvk voor de mooiheid, niets vind ik :)

Dat zegt ook niemand.
Maar als je voor de mooiheid een BVK wil en dan de littekens niet wil hebben omdat die misschien niet mooi zijn.. dan heeft het weinig nut ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:12

Eens met Femke. :)

@ Joyce_ Eddy: dat is wel degelijk een heel goede reden voor een bvk.
Achteraf zul je enorm blij zijn.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:14

Femke_L schreef:
@ joyce, ik had zelf bij jou ook niet het idee dat je het deed voor de mooiigheid en ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar de ervaringen van anderen.
Ik ben nu trouwens foto's aan het uploaden, dus ik zal je zo eens een pb sturen :)

super femke.
bedankt voor je vrijgevigheid!

ja ik vond het bericht van Roosch nogal apart.
Ik ben gewoon behoorlijk bang voor een operatie en wil graag weten wat mij te wachten kan staan.!
niet dat ik mij erdoor laat tegenhouden hoor nee echt niet!! heb zon hoofdpijn elke keer!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:16

Oh het was totaal niet aanvallend bedoeld hoor, sorry! :o
Mijn punt was dat de littekens totaal niet opwegen tegen de pijn die bijvoorbeeld ik (en jij ook :(:) ) vooraf hebben gehad in de rug.

Ik heb het allemaal gewoon op me af laten komen.
Heb alleen informatie gewonnen bij de plastische chirurg en ben NIET gaan googlen, omdat ik weet dat je daar alleen maar onzeker van wordt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:17

Als je wil kan ik je ook mijn ziekenhuisverslag meesturen, al is dat misschien niet helemaal bevordelijk, omdat bij mij alles fout ging wat er fout kon gaan, infuusprikken, catheteriseren :') (omdat ik niet kon piesen op het potje liggend _O- ) En de drains verwijderen was ook geen pretje.

Maar volgens mij heeft mijn verslag hier al eens gestaan, maar dat weet ik nu niet zeker meer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:19

Zelfde verhaal als hier dus, catheter, infuus en drain was even rot.

Verslag heeft er inderdaad al eens gestaan, Fem!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:19

Ik heb me aangemeld op het borstenforum, maar ik ben niet iemand die daar beinvloedbaar door is.
Ik heb daar juist heel veel steun gekregen op weg naar de operatie. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Ik wilde graag weten wat zij hadden gedaan, welke cremepjes ze smeerde, welke dingen ze al na een paar weken deden enzovoorts. Dus ik had er juist wel iets aan om er over te lezen op het internet.
Ik had zelf niet echt veel foto's bekeken, want tja, iedereens geval is anders.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:22

@ Femke_L : Sorry zo bedoelde ik het niet, maar het is gewoon een angst die ik ook heb.
Ik wil gewoon weer lekker kunnen paardrijden en met mijn rug rechtop lopen zonder pijn. Ik wil geen S-vorm rug meer, en daarbij wil ik weer blousjes kunnen dragen me niet hoeven schamen vanwege mijn "gezegende -ahum- " voorgeven.
Ik zou de foto's wel willen zien, ontzettend aardig en moedig dat je dat wilt doen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:30

Ik weet eigenlijk niet waarom je je excuses aanbied aan mij :') ?

Maar ik zal je even een pbtje sturen :) !

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:30

femke bedankt voor je foto,s!
vind het echt moedig / dapper dat je dat doet, weet niet of ik zo iets op internet zou zetten.
Ik kanniet wachten tot de afspraak met de PC!
nog een maandje! (nou oke dan en nog een x aantal dagen erbijop)

Ik zie bij jou ook bij de schouders de drukpunten van de BH enzo!
dat heb ik nu ook heel erg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:47

Ik ben sinds vandaag begonnen met siliconenspray om de littekens te verminderen. Iemand ervaring?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:22

roosch nee geen idee

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:06

@Roos, het zal denk ik het zelfde effect hebben als de siliconenpleisters, al denk ik dat de siliconenpleisters beter zijn, aangezien die direct op je huid zitten en daar ook blijven zitten (de hele dag), de spray moet natuurlijk telkens opnieuw gespoten worden.
Je kunt natuurlijk even informeren wat het verschil is tussen de spray en de pleisters!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:09

had vanochtend intakegesprek omdat ik op 31/3 een bvk zou krijgen maar ik heb dus zelf een fout gemaakt; ik krijg op 11/3 al een bvk
ben ff helemaal aan het flippen en stressen nu

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:40

Niet stressen Tamaramt... het is juist fijn als alles zo snel is, dan heb je niet te veel tijd om nog na te denken over allerlij dingen, ik was erg blij dat ik zo 'halsoverkop' aan de beurt was!

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:45

Ik heb toen ik 25 was een borstverkleining gehad van DD naar C. Ik ben nu 47 absoluut niet veel aangekomen of dik en heb nu cup F of G. Dus probeer zo klein mogelijk zou ik zeggen want zeker als je kinderen krijgt groeit alles weer. Ik overweeg nu opnieuw een borstverkleining. Mijn omvang is trouwens 70/75. Heeft iemand een tip voor een goede chirurg?