Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:05

Joyce gefeliciteerd. Nog veel hoofdpijnvrije jaren toegewenst.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:17

Gefeliciteerd Joyce!

Hier vandaag behoorlijk koppijn, nog wel gewerkt en toen thuis eerst een sumatriptan genomen. Nu alleen zere spieren en opgezette keel..had ik vorige keer ook bij dat spul. Maar geen hoofdpijn meer!

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:46

Gefeliciteerd met je verjaardag Joyce!

En bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik was echt benieuwd hoe jullie hierover dachten. Hier gaat het ook nog altijd goed :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:21

Danku danku :D

Ik stond vanochtend op met mega hoofdpijn, ik dacht echt, ooeehw, dat gaat een fikse migraine worden! Maar toen ik even rustig aan was opgestaan en een beetje had gegeten, trok het langzaam weer weg. Maar wel de hele dag van die duizeligheidsvlagen gehad, blegh. Ik ben de laatste tijd eigenlijk ook weer een stuk vermoeider, dus ik heb het idee dat ik door die korte dagen nog minder vitamine D binnen krijg en dat ik daardoor dus weer wat meer last heb. Maar dat is een gokje hoor ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:38

Ik ga nog steeds goed, geen hoofdpijn, niets van dat alles *\o/* Dit komt dus echt door die betablokkers hoor :j
alle andere zere hoofdjes, sterkte :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:49

Hier weer topfit, kreeg maandag mail dat ik gister echt antwoord zou krijgen van hoofdpijnpoli na dik 2 weken..nou nog niks he..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:10

pffft, Pina, wat een flutpoli, je zou er accuut een migraineaanval van krijgen :+ :(

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:36

Rox, ik hoop dat voor jou de BB even goed werken als voor mij. Het gaat hier geweldig!
Nu heb ik wel wegens een fissuur (auw) nitroglycerinezalf gehad en daar schijnt migraine ook van te verergeren, maar dan is het kiezen tussen twee kwaden en dan neem ik die hoofdpijn wel even een week voor lief.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:06

Ja Pieteritus, de bbs werken geweldig, voel me toppie!!!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:05

Nou kreeg vandaag toch mail. Vond het vervelende mail..

Had gemaild dat t 3 weken geleden zo bagger was dat ik op dokterswacht ben beland en dat daar medicijnen en pijnstillers voorgeschreven zijn en wat ik er nou mee moest. Krijg terug dat ik wel moet weten waar ik behandeld wil worden want 2 kapiteins op 1 schip gaat niet samen. Ze verwacht een mail met mijn besluit..

Durf maar niet te zeggen dat ik ook nog in behandeling bij osteopaat ben die mij momenteel t beste gevoel nog geeft :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:14

Ik mis ff wat hoor, van wie had je die mail gehad?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:33

Hoofdpijnpoli, na 2,5 week :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:39

wat belachelijk zeg! Je zou toch denken dat de hoofdpijnpoli en de dokterspost in hetzelfde "team" zitten...
Ik snap niet wat die elkaar in de weg zitten?!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:44

vaag idd..
heel begrijpelijk dat jij overal zoekt naar oplossingen.
En ik snap ook niet waarom ze elkaar in de weg zouden zitten

Ik ben gister weer bij de osteopaat geweest. De zenuwen in mijn nek/schouder rechts zitten
niet goed, en daar is ze mee bezig geweest.
hoop dat ik er snel wat van opknap.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:08

iedereen met halve hoofdjes sterkte...
@pinacolada: wat een rare mail zeg! dokterspost en hoofdpijnpoli zullen toch wel samen werken?

met mijn hoofd nog steeds alles goed, alleen mijn rug werkt nog niet mee...heb vandaag huisarts maar weer gebeld en extra pijnstillers gekregen...
met leidinggevende nog gebabbeld en in ieder geval tot en met dinsdag ben ik nog vrij/ziekgemeld...dinsdag kijken we weer verder...

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:10

Beterschap voor de halve hoofdjes...

@ Pinacolada: Omg... Ik zou er helemaal klaar mee zijn! Ik snap om te beginnen al niet waarom je niet je heil zou mogen zoeken bij verschillende zaken, verder vind ik het verre van professioneel hoe zij je behandelen... Kan je nergens anders terecht?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:44

En dan vraag ik me ook af, wat willen ze dan op zo'n poli?! Als ze zelf pas na ruim 2 weken contact met je opnemen, dan moet je toch ergens anders naartoe als je zo erg last hebt! Je word min of meer wel gedwongen om je heil ook ergens anders te zoeken...

Ik heb dit soort dingen wel meegemaakt met alternatieve geneeswijzen, de chiropractor bijvoorbeeld, die wou eigenlijk niet dat ik naar de huisarts ging (die doet toch alleen symptoom bestrijding) en hij wou ook niet dat ik fysio deed (want die verpesten de boel). Maar dat een hoofdpijnpoli zo raar doet over de dokterspost, dat gaat mn pet even te boven hoor!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:37

Belachelijk van de hoofdpijnpoli zeg!! Hier was dat bij de pijnpoli net zo dus heb ik dat laten schieten.
Lammie sterkte met je rug!!Alle halve hoofdjes sterkte :(:) Heb zelf vandaag ook lichte hoofdpijn :(

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:09

Vind het wat lastig ja...wacht nog wel ff met antwoorden. Eigenlijk ben ik beetje pissig, 2,5 week op reactie wachten en dan dit. Huisartsen en ziekenhuizen etc moeten toch samenwerken, maar ben bang dat het niet gewaardeerd wordt als ik mn mening hierover geef. En ze hebben er toch wel goede neuroloog (jawel hork maar ok) enzo dus ben bang dat ik niet om ze heen kan.

Hier ook beetje koppijn, werk veel laatste tijd en val dan als een blok in slaap en krijg hoofdpijn van de coma :P..tis ook altijd wat he :p.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:35

Oké, op het gevaar af om totaal niet serieus genomen te worden...
Ik heb de afgelopen maand een stuk minder aanvallen gehad door... een steen :Y) .

Ik had al eerder gelezen dat een donkere amethist bij migraine soms goede resultaten opleverde, maar laat ik daar nu net iets te nuchter voor zijn. Qua medicatie heb ik al alles geprobeerd, enkel een injectie sumatriptan helpt bij mij (en soms helpen er 2 achter elkaar niet eens). Enfin, om een lang verhaal kort te maken, toch maar die steen het voordeel van de twijfel gegeven en als hanger omgedaan.

De periode rond mijn eisprong... migraine bleef uit. Een tiental dagen later viel ik s'avonds te vroeg in slaap, en een teveel aan slaap resulteert bij mij altijd in migraine. Nu was het maar heel licht, na aandringen van vriend toch maar een spuit gezet, en na een kwartiertje voelde ik niks meer *\o/* En nu, de laatste dagen van mijn cyclus, is het al-tijd raak. Enkele dagen geleden gaan slapen met een vaag hoofd, en het idee van "als het erger word, dan plaats ik wel een Imigran"... en dan werd ik s'morgens wakker. Nog steeds vaag hoofd, maar niks migraine. Heel bijzonder.

Het is nog wat vroeg om victorie te kraaien, maar ik heb er een goed gevoel bij. Kan het rationeel niet bevatten, denk ook niet dat het "tussen mijn oren" zit. Maar de reden dat ik dit, na een tijdje overdenken toch plaats, is omdat ik weet dat we allemaal soms wel es zitten te vloeken en om het even wat zouden proberen. Dan nog liever zo, relatief goedkoop en je kan er weinig kwaad mee.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:41

haha, wie weet helpt het! misschien moeten we allemaal maar aan de "steen"!!
donkere amethist zei je he..? hmm
Ach, het richt geen schade aan. mn opa had altijd een kastanje in zn zak tegen reuma.

ik had vandaag wel weer pech...
hele godganze dag hoofdpijn, wel gewerkt, had nog koopavond ook :(
nu lekker op bed, dat zal opluchten.

Ik heb het idee dat ik met paardrijden mijn rug en heupen te veel vast zet, waardoor er spanningen ontstaan. Geen andere mensen die hier last van hebben? of een oplossing hebben?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:45

Nefertarie, ik heb dat ook wel als ik het paard van mijn man rijd. Die heeft zo'n andere drafbeweging dan mijn eigen merrie, dat ik daarna ook vaak last van mijn rug en nek heb. Of ik zet spieren vast, of ik gebruik juist spieren die ik anders niet gebruik ;) , geen idee, maar als ik dat heel intensief doe merk ik het ook aan mijn hoofd.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:47

Sneeuwelfje schreef:
Oké, op het gevaar af om totaal niet serieus genomen te worden...
Ik heb de afgelopen maand een stuk minder aanvallen gehad door... een steen :Y) .

Ik had al eerder gelezen dat een donkere amethist bij migraine soms goede resultaten opleverde, maar laat ik daar nu net iets te nuchter voor zijn. Qua medicatie heb ik al alles geprobeerd, enkel een injectie sumatriptan helpt bij mij (en soms helpen er 2 achter elkaar niet eens). Enfin, om een lang verhaal kort te maken, toch maar die steen het voordeel van de twijfel gegeven en als hanger omgedaan.

De periode rond mijn eisprong... migraine bleef uit. Een tiental dagen later viel ik s'avonds te vroeg in slaap, en een teveel aan slaap resulteert bij mij altijd in migraine. Nu was het maar heel licht, na aandringen van vriend toch maar een spuit gezet, en na een kwartiertje voelde ik niks meer *\o/* En nu, de laatste dagen van mijn cyclus, is het al-tijd raak. Enkele dagen geleden gaan slapen met een vaag hoofd, en het idee van "als het erger word, dan plaats ik wel een Imigran"... en dan werd ik s'morgens wakker. Nog steeds vaag hoofd, maar niks migraine. Heel bijzonder.

Het is nog wat vroeg om victorie te kraaien, maar ik heb er een goed gevoel bij. Kan het rationeel niet bevatten, denk ook niet dat het "tussen mijn oren" zit. Maar de reden dat ik dit, na een tijdje overdenken toch plaats, is omdat ik weet dat we allemaal soms wel es zitten te vloeken en om het even wat zouden proberen. Dan nog liever zo, relatief goedkoop en je kan er weinig kwaad mee.

kun je me die steen even mailen?? :D
Nee serieus ik heb ook rond mijn eisprong enorme hoofdpijn/migraine.
zo ook nu, mischien moet ik dat ook eens gaan proberen.
medicatie en alles werkt bij mij ook zo weinig.. ;(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:08

Pff, ik sta echt al sinds mn verjaardag elke dag op met hoofdpijn en vandaag is ie zeer aanwezig! Tot nu toe heeft het nog niet doorgezet als migraine, maar zo voelt het vandaag wel... AARGH. Hopelijk valt het allemaal mee en trekt het weer weg als ik zo aan het werk ben, maar de Imigran zit alvast in mn tas...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:16

Ah wat vervelend! Ging zo goed, maar nu minder dus? :(