ashley1 schreef:Hmm tja, ik kreeg de mijne toen ik 1,5 was... al mijn zusjes (4 meiden thuis) ook zo rond die leeftijd, nog nooit echt problemen mee gehad, tja misschien wel eens wat onrustig ofzo maar niet dat ik me kan herinneren of dat het z'n sporen heeft achtergelaten in mijn oren of die van mijn zusjes.
Inderdaad goed draaien en zo nodig schoon houden met sterilon.
Toen mijn dochtertje 6 maanden was zijn we voor het eerst langs de juwelier geweest...ik kreeg toen wel last van schuldgevoel toen we er naartoe liepen zo van: nou wordt ze straks zeer gedaan omdat wij dat zo mooi vinden, maar mijn vriend zei ook: nu beseft ze het nog niet, hoef je haar er nog niet op voor te bereiden en kan ze zich er ook nog niet druk om maken, gewoon ff schieten, 2 min.huilen en dan is alles weer goed.
Helaas had ze nog niet voldoende oorlel, ze heeft echt hele kleine lelletjes hihi..dus de juwelier wilde het niet doen, begrijpelijk. Met zo weinig lel zit je gewoon te snel te hoog (dus in het harde) of te laag (wordt later lelijk).
Deze juwelier is overigens nog 1 van de weinige die het bij kindjes onder de 4 jaar schiet, dus als hij nee zegt dan kan het ook echt niet.
Sindsdien zijn we ieder half jaar teruggegaan en steeds weer was het 'nee' tot onze spijt.
Nou kwam ik laatst een oude schoolvriendin tegen en haar dochtertje heeft net zulke kleine lelletjes (geen eigenlijk) als mijn dochtertje en zij was bij een andere juwelier geweest en die had ze echt keurig netjes geschoten, was echt goed gedaan.
Dus ik zit te twijfelen. Het liefst had ik ze er al in gedaan, nu moeten we haar gaan 'voorbereiden' en gaat ze veel meer spartelen en misschien op het laatste moment terugtrekken als dat ze had gedaan als ze kleiner was.
En let's face it: ze willen toch bijna allemaal oorbellen als ze groter zijn dus dan kunnen ze er maar net zo goed gelijk in.
Nouja, niet gelijk als ze echt onder een paar maandjes zijn natuurlijk, maar hoe groter ze zijn..hoe meer ze het beseffen.
Ik ken anders genoeg mensen die wel gaatjes hebben maar ook zoiets hebben van "had ik ze niet gehad was dat ook prima geweest", Verder heb ik zelf geen gaatjes en daar ben ik heel blij mee.
Maar waarom wil je niet wachten tot ze zelf kunnen kiezen?