Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kelpla schreef:Lees net het vreselijke bericht dat Antonie Kamerling zelfmoord heeft gepleegd.
Op de een of andere manier kan ik dit gewoon niet begrijpen en vindt het bijna zelfs egoistisch. Hij laat een vrouw en kinderen achter..
Hoe zijn jullie meningen hierover?
S_C schreef:Ik vind het heel erg dat ze kinderen nu geen vader meer hebben.. daar heb je er altijd maar 1 van en niemand kan de plek van je echte vader innemen en daarom snap ik ook niet dat hij het heeft kunnen doen. Je laat 2 prachtige kinderen achter, en grote kans dat zij zich nog schuldig gaan voelen.
Vroeg me trouwens ook totaal iets anders af misschien heel grof, maar betaald je levensverzekering uit als je zelfmoord pleegt.
siskeh schreef:Ik vind zelfmoord niet egoistisch, wat de reden ook mag zijn..
Als je in staat bent zelfmoord te plegen ben je al zo ver heen.
Heel veel mensen hebben zelfmoordgedachtes, maar kunnen het niet, ik vind het alleen maar knap als je het wel kan.
Niet dat ik er daarmee achter sta, maar ik kan het wel degelijk begrijpen.
Tuurlijk is het gedeeltelijk egoistisch, maar mensen zijn nou eenmaal egoisten, de ene daad zal egoistischer zijn als de andere maar iedereen is egoistisch..
Ik vind het egoistischer al je eerst je hele familie vermoord voordat je zelfmoord pleegt.
Hilde_q schreef:Het enige wat ik weet is dat mijn vader 8 jaar geleden niet de kans had om er over te beslissen en hij heel graag was blijven leven!
Helaas mocht hij niet blijven en is hij op 45 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Hij heeft gevochten tot het laatste moment.
Dat is oneerlijk!!
Mensen kunnen beslissen om uit het leven te stappen maar mogen niet beslissen dat ze graag blijven leven.
Nee ik vind zelfmoord niks positiefs
Hilde_q schreef:Het enige wat ik weet is dat mijn vader 8 jaar geleden niet de kans had om er over te beslissen en hij heel graag was blijven leven!
Helaas mocht hij niet blijven en is hij op 45 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Hij heeft gevochten tot het laatste moment.
Dat is oneerlijk!!
Mensen kunnen beslissen om uit het leven te stappen maar mogen niet beslissen dat ze graag blijven leven.
Nee ik vind zelfmoord niks positiefs