Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:27

leuke ervenis sleep je mee..een hele bagage. En inderdaad, als je probeert je aan te passen aan de niet-autisten, dan wordt je gestraft. Zien wij met de PGB. Onze aanvraag is niet eens bekeken...gelukkig gaat de school desondanks door met de hulp die mijn zoon nodig heeft. Nu ik nog.. hi hi :D

Edit: met PBG bedoel ik de frustratie van het aanvragen en het budget wat op is. Niet dat je je daardoor aanpast aan niet-autisten.
Zal lekker worden als ik belasting moet gaan betalen, nee sorry, kan niet, m;n budget is op. Ze zien me al aankomen! Maar andersom kan het dus wel....tssss. _-:(

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:09

Zit nu ook midden in een PGB-aanvraag, ben benieuwd :\

Krijg net brieven van het UWV dat ze zonder pardon m'n uitkering door de helft hakken en dat ze ook nog even 1000+ euro van me terug willen hebben. En dat omdat ik m'n nieuwe arbeidsovereenkomst door had gestuurd die EXACT hetzelfde is als mijn vorige contract, alleen niet meer via het uitzendbureau.
En dat voor die 3 uurtjes die ik in de week werk, waardeloze eikels.

We gaan er maandag achteraan maar m'n weekend is bij voorbaat al volledig naar de kloten :r

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:12

:?
Ik kan je verder niet helpen, ik kom met mijn achttien jaar pas net om de hoek kijken...

Verder ben ik ook behoorlijk van de lijstjes helaas. Van de meest stomme dingen.
Anders ren ik mezelf alsnog voorbij op een een of andere manier.
Verschrikkelijk frustrerend dat gebrek aan overzicht.

Het enige wat ik te horen krijg is dat het niet voldoende accepteer, pas als ik dat doe zal het beter gaan...
Alsof ik daar iets aan heb, en ik ben het er ook niet mee eens ook.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-10-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:16

Ben je net zo verbaasd als ik of was m'n bericht niet zo duidelijk? :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:17

Net zo verbaasd als jij. 8)7
Ben blij dat ik mijn leven lang recht heb op die stomme uitkering en alles al binnen is..
Dat gedoe met pgb's en uitkeringen.. Ik kreeg zonder pardon een Wajong.
Of je daar blij mee moet zijn is vraag twee, dat drukt je wel even met je neus op de feiten.

black_kelpie

Re: Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:22

Ah, een toevoeging, die had ik nog niet gelezen.

Ik heb ook een Wajong. Moest wel een reïntegratietraject in (lekker iedereen weer de straat op, maakt niet uit wat je hebt he) een daardoor heb ik nu een baantje van 2-3 uur in de week, iets meer in de schoolvakanties. Ik vind het leuk en kan het net volhouden. Die paar uur lijkt me niet echt een reden om zo radicaal in m'n uitkering te gaan hakken :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:48

Nee niet bepaald inderdaad.
Ik heb begrepen van wat mij verteld is, dat ik als ik ga werken meer betaald ga krijgen.
Dan word die 75€ gewoon aangevuld.
Ik mag toch hopen dat mij zoiets niet gaat overkomen, want dan schiet het niet op.

Gats, voel me echt even niet lekker.
Ik wil van alles, ik wil dolgraag weer wat gaan doen maar ik weet dat ik het nog niet kan.
Gister even wezen winkelen, alweer helemaal leeg.
Even naar mijn verzorgpaard, even mesten en even rijden, bingo de rest van de dag moe..
Ik ben het allemaal zo zat, en nu komt er ook nog bij dat het eten helemaal niet lekker gaat momenteel.
Wel honger, maar totaal geen trek, in niets eigenlijk.
S'avonds voel ik me zo ontzettend alleen en ongelukkig, terwijl ik dan niet alleen ben.
Juist is dan iedereen thuis. Mijn medicijnen moeten nu omhoog op de hoop dat dat dan overgaat.

Binnenkort naar de tentenkamp even wat dingen halen, dat zijn dan gezellig de dingen waar ik naar toe leef.
Eerder was dat het vliegen in het weekend, maar het seizoen is afgelopen en ik acht de kans dat het nog vliegbaar word nihil.
Stom vind ik dat, en als ik niets heb om naar toe te leven voel ik me zo leeg.

Verder kruipt de tijd zo verschrikkelijk.
Zelfs thuis heb ik het niet op een rijtje, ik heb nergens puf voor.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:43

Welkom in Nederland, je kan niet werken, moet werken en krijgt vervolgens minder uitkering, als straf. Laat het je weekend niet verpesten hoor!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:10

Ik heb even niet bij gelezen, misschien doe ik dat later nog wel even.

Maar hebben jullie ook dat je moe wakker word? Veel dromen 's nachts en dan sochtens bijna nog moeier zijn als wanneer ik ging slapen. Word er echt helemaal niet goed van...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:33

ijssnuiver schreef:

Maar hebben jullie ook dat je moe wakker word? Veel dromen 's nachts en dan sochtens bijna nog moeier zijn als wanneer ik ging slapen. Word er echt helemaal niet goed van...

Komt me erg bekend voor ja. Heb het vooral bij tijden en kan er dan ook helemaal niet goed van worden. Wil op een gegeven moment ook niet meer slapen want ik wordt er eerder moe van dan meer uitgerust. Gelukkig gaat het meestal na een poos vanzelf beter.
Nu met de Risperdal droom ik wel veel, maar lijk er niet zo moe van te worden gelukkig :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 00:31

Alwiene schreef:
ijssnuiver schreef:

Komt me erg bekend voor ja. Heb het vooral bij tijden en kan er dan ook helemaal niet goed van worden. Wil op een gegeven moment ook niet meer slapen want ik wordt er eerder moe van dan meer uitgerust. Gelukkig gaat het meestal na een poos vanzelf beter.
Nu met de Risperdal droom ik wel veel, maar lijk er niet zo moe van te worden gelukkig :)

Het zijn bij mij inderdaad ook van die periodes. Ik vind het altijd heerlijk om in bed te liggen aan het eind van de dag 'lekker alleen en rustig', maar slapen dan weer liever niet. Het is sowieso altijd heeeel erg als ik ongesteld moet worden, maar ook op andere momenten en achteraf zijn dat dan ook periodes die voor mij stressvol zijn geweest(veel veranderingen oid).

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:56

Ik heb een super dag en ja dat meen ik echt. Voel me heerlijk

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:39

Ik ben gister weer eens met de neus in de feiten gedrukt... Als je op school nivo 2 doet ben je te laag...

Ik ga had giser voor het eerst Sofa training. ik vertelde dat ik paardenhouderij doe nivo 2 en toen zij hij.. dat is laag ;( is het dan echt zo dat als je pdd-no/adhd hebt en door alle drukte van vorig jaar een nivo lager moest doen dat je dan dom bent? je te laag bezig bent? ben ik dan niet goed genoeg ofzo? ;(

stomme wereld.. domme ik..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:26

trekpaardluf schreef:
Ik ben gister weer eens met de neus in de feiten gedrukt... Als je op school nivo 2 doet ben je te laag...

Ik ga had giser voor het eerst Sofa training. ik vertelde dat ik paardenhouderij doe nivo 2 en toen zij hij.. dat is laag ;( is het dan echt zo dat als je pdd-no/adhd hebt en door alle drukte van vorig jaar een nivo lager moest doen dat je dan dom bent? je te laag bezig bent? ben ik dan niet goed genoeg ofzo? ;(

stomme wereld.. domme ik..

waarvoor te laag?

@kitten84, super voor je +:)+ moet zeggen dat het zonnentje vandaag ook erg lekker is, (ook al zit ik bijna de hele tijd binnen),

ga zo lekker naar m'n paard. dat zijn de enige momenten dat ik me niet depri voel.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:43

nou gewoon.. de opleiding, het nivo want die jongen deed nivo 4 en ik maar nivo 2 en dat was te laag..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:01

Dan vraag ik me af, wat is de definitie van te laag?
Iedereen heeft andere kwaliteiten en als iemand goed uit de voeten komt met een niveau 2, waarom moeten wij dan met zijn allen gaan zeuren dat het te laag is.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:48

Jah dat vraag ik mij dus ook af.. maar tkwam er zo negatief uit.. ik baal dr gewoon van.. alleen omdat ik weer eens last heb dan van mn ADHD Pdd-nos kan ik geen nivo 4 doen.. daar baal ik gewoon van.. omdat iemand dus vind dat als je geen nivo 4 doet dat het dan laag is..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:33

maar wie/wat is die hij dan? Is sofa training, sociale vaardigheidstraining? en is hij ook een leerling de die training volgt? dan is het duidelijk waarom hij op die training zit.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:45

:j zo zit het.. maar toch het doet wel wat.. vind het echt erg. ondanks dat hij ook op Sovatraining zit..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 22:00

probeer het wel relatief te zien, probeer eigenwaarde te houden, blijkbaar heeft hij zo'n bekrompen wereldbeeld, of heeft zelf een minderwaardigheidsgevoel, en kan hij het alleen opvijzelen door iemand anders de grond in te boren doordat hij dan hoger zit.

waterloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:10

Hallo allemaal
Ik heb een zoon van twaalf met pdd-nos en af en toe een depressie. Hij krijgt een depressie wanneer hij geestelijk overbelast wordt. Het begint dan altijd met lichamelijke klachten, buikpijn, hoofpijn, benenpijn, overgeven en slecht slapen. Daarna wordt hij somber. Omdat we het nu goed in kaart hebben en meteen gaan kijken wanneer hij klachten krijgt, waar de oorzaak ligt bv te veel onduidelijkheden op school, gaat het een stuk beter met hem.

Op dit moment hebben wij 1x in de twee weken thuisbegeleiding van Colette de Bruin van het boek "Geef mij de vijf". Wij hebben hier echt heel veel aan. Vooral omdat de begeleiding in de thuissituatie gebeurd.
De lezingen van Colette de Bruin vind ik ook echt een aanrader.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:08

waterloo schreef:
Hallo allemaal
Ik heb een zoon van twaalf met pdd-nos en af en toe een depressie. Hij krijgt een depressie wanneer hij geestelijk overbelast wordt. Het begint dan altijd met lichamelijke klachten, buikpijn, hoofpijn, benenpijn, overgeven en slecht slapen. Daarna wordt hij somber. Omdat we het nu goed in kaart hebben en meteen gaan kijken wanneer hij klachten krijgt, waar de oorzaak ligt bv te veel onduidelijkheden op school, gaat het een stuk beter met hem.

Op dit moment hebben wij 1x in de twee weken thuisbegeleiding van Colette de Bruin van het boek "Geef mij de vijf". Wij hebben hier echt heel veel aan. Vooral omdat de begeleiding in de thuissituatie gebeurd.
De lezingen van Colette de Bruin vind ik ook echt een aanrader.

ja, ik ben het boek aan het lezen en geef belangrijke en relevantie info voor onze zoon door aan mijn man. Ik vind het boek een echte aanrader!

En voor wat betreft vermoeidheid: ik heb daar last van, onze zoon niet zo. Die heeft moeite met in slaap komen en gaat er uit als z'n wekker gaat (elke schooldag om 7 uur, ongeacht hoe laat hij op school moet zijn). Bij mij is het rond de menstruatie idd erger. Sneller moe, diep (en raar!) dromen, s'ochtends geen fut en nog steeds moe...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:36

Heb nog een boekentip: Alle katten hebben autisme. Heel simpel boekje waarin op grappige wijze aan de hand van foto's van katten een kenmerk van autisme wordt uitgebeeld. Verder geen lange verhalen, maar o-zo-duidelijk en voor alle leeftijden geschikt (is er trouwens ook in een adhd-honden versie).

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:09

Dat is Alle katten hebben Asperger ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:14

Mag ik me melden?

Mijn broertje van 12 heeft PDD-NOS en ADHD, hiervoor slikt hij Concerta en Melatoinine.

Ik heb er een hele tijd moeite mee gehad, er waren diverse ruzies thuis maar sinds ik ouder word, en hij natuurlijk ook, gaat het allemaal stukken beter.
Tegenwoordig 'werk' ik ook met hem, we krijgen PGB en daarvan doen we leuke en leerzame dingen.
We zijn naar artis geweest en afgelopen week naar de kermis, hij vind het erg leuk.. dingen zoals in de trein zitten en plekken met veel mensen is leerzaam voor hem.