waterloo schreef:Hallo allemaal
Ik heb een zoon van twaalf met pdd-nos en af en toe een depressie. Hij krijgt een depressie wanneer hij geestelijk overbelast wordt. Het begint dan altijd met lichamelijke klachten, buikpijn, hoofpijn, benenpijn, overgeven en slecht slapen. Daarna wordt hij somber. Omdat we het nu goed in kaart hebben en meteen gaan kijken wanneer hij klachten krijgt, waar de oorzaak ligt bv te veel onduidelijkheden op school, gaat het een stuk beter met hem.
Op dit moment hebben wij 1x in de twee weken thuisbegeleiding van Colette de Bruin van het boek "Geef mij de vijf". Wij hebben hier echt heel veel aan. Vooral omdat de begeleiding in de thuissituatie gebeurd.
De lezingen van Colette de Bruin vind ik ook echt een aanrader.
ja, ik ben het boek aan het lezen en geef belangrijke en relevantie info voor onze zoon door aan mijn man. Ik vind het boek een echte aanrader!
En voor wat betreft vermoeidheid: ik heb daar last van, onze zoon niet zo. Die heeft moeite met in slaap komen en gaat er uit als z'n wekker gaat (elke schooldag om 7 uur, ongeacht hoe laat hij op school moet zijn). Bij mij is het rond de menstruatie idd erger. Sneller moe, diep (en raar!) dromen, s'ochtends geen fut en nog steeds moe...