Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PartoutZ schreef:Focussed schreef:PartoutZ: In de zomervakantie!
Ik heb het wel heel langzaam afgebouwd, dus niet cold turkey in 1 keer.
Ik was het nu 1 a 2 keer in de week. Meestal na 4 dagen, soms 5. Heb wel een foto waar het 4 dagen niet gewassen is en hoe het er dan uit ziet qua vettigheid..
Langzaam afbouwen in de zin van??
Eerst om de dag, toen om de 2 dagen en daarna om de 3 dagen, enzovoort?
En elke keer zo doorgaan totdat je haar tussen de was beurten niet vet was geworden??
Of hoe moet ik dat zien?
I like to have more details pleasseee

En idd, voelde me daarvoor altijd "vet".
? Ik douche 's avonds omdat ik 's ochtends geen tijd heb (en geen zin om eerder op te staan om wéér te gaan douchen). Doe inderdaad een washandje door m'n gezich halen, maar that's all hoor.
liedje89 schreef:Ik probeer mijn haar ook wat minder vaak te wassen maar in de praktijk is het toch erg lastig om het eens wat minder te doen omdat je de eerste tijd toch nog haar hebt wat sneller vet word. Ik merk wel dat er echt verschil is tussen de shampoo die ik gebruik. Als ik bijv fructis gebruik kan ik er donder op zeggen dat het er de volgende dag niet meer uit ziet, gebruik ik thuis elvive of guhl is dat direct een stuk minder. Ik ben nu al terug van elke dag naar 2x in de drie dagen. Maar het is lastig als je tussendoor niet voor aap kan/wil lopen.
Is er ook een shampoo die je kan gebruiken als je hoofdhuid echt nog moet herstellen die echt mild is want met de supermarkt shampoo's schiet het echt niet op. (Maakt niet uit als het duur is het kost nu ook heel veel shampoo om het iedere keer weer te wassen, dat betaald zichzelf uiteindelijk wel uit)
Maar die is alleen te koop bij kapperszaken die werken met L'Oreal.
Focussed schreef:KarinvdM: Uh ja? Is dat zo raar? Ik douche 's avonds omdat ik 's ochtends geen tijd heb (en geen zin om eerder op te staan om wéér te gaan douchen). Doe inderdaad een washandje door m'n gezich halen, maar that's all hoor.
Die van dr. Organic heb ik ook wel eens geprobeerd maar daar kreeg ik strohaar van. Je zou ook nog op de site van heelnatuurlijk.nl in de webshop kunnen kijken. Daar hebben ze merken als Sante, PureNuffStuff en Logona. Dat zijn ook merken zonder troep. Op die site kun je ook direct alle ingrediënten van andere shampoo's nagaan. 
Niet gaan denken dat ik vies ben
Abeltje77 schreef:Ik doe dat ook hoor KarinvdM. Als ik de dag ervoor in de namiddag of 's avonds gedouched heb en daarna niets meer heb gedaan in de zin van zweten, paarden of whatever, dan douche ik 's ochtends ook niet. Kost me veel teveel tijd. 's Morgens telt iedere seconde bij mij
Volgens mij zijn wij tegenwoordig veel te over'hygienisch'. Slecht voor je huid ook.

Ik dacht laatst dat ik 't goed deed met een dagcreme van de tuinen, tot ik dus op die site de ingrediënten checkte
Tulandro schreef:Ik was mijn haar elke keer nadat ik mijn cap op heb gehad, dus dat is zeker 5x per week. Mijn haar ziet er glanzend en gezond uit, dus zo slecht zal het niet zijn, ik krijg juist altijd complimentjes van de kappers
Abeltje77 schreef:Ik was me dus echt niet elke dag. En een paar bacterien? Daar ben ik echt niet bang voor.