Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:19

Ik probeer mijn haar ook wat minder vaak te wassen maar in de praktijk is het toch erg lastig om het eens wat minder te doen omdat je de eerste tijd toch nog haar hebt wat sneller vet word. Ik merk wel dat er echt verschil is tussen de shampoo die ik gebruik. Als ik bijv fructis gebruik kan ik er donder op zeggen dat het er de volgende dag niet meer uit ziet, gebruik ik thuis elvive of guhl is dat direct een stuk minder. Ik ben nu al terug van elke dag naar 2x in de drie dagen. Maar het is lastig als je tussendoor niet voor aap kan/wil lopen.

Is er ook een shampoo die je kan gebruiken als je hoofdhuid echt nog moet herstellen die echt mild is want met de supermarkt shampoo's schiet het echt niet op. (Maakt niet uit als het duur is het kost nu ook heel veel shampoo om het iedere keer weer te wassen, dat betaald zichzelf uiteindelijk wel uit)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 06:17

PartoutZ schreef:
Focussed schreef:
PartoutZ: In de zomervakantie!
Ik heb het wel heel langzaam afgebouwd, dus niet cold turkey in 1 keer _O- .

Ik was het nu 1 a 2 keer in de week. Meestal na 4 dagen, soms 5. Heb wel een foto waar het 4 dagen niet gewassen is en hoe het er dan uit ziet qua vettigheid..

Langzaam afbouwen in de zin van??
Eerst om de dag, toen om de 2 dagen en daarna om de 3 dagen, enzovoort?
En elke keer zo doorgaan totdat je haar tussen de was beurten niet vet was geworden??
Of hoe moet ik dat zien?
I like to have more details pleasseee :D

Klopt precies zo :j

Je kunt het ook cold turkey doen, dus van om de dag naar in 1 x in de week, maar dan moet je echt behoorlijk lang met een vette kop rond lopen en daardoor is dat bijna niet vol te houden _O-
Ik ben gewoon in 8 weken tijd van iedere dag naar 1 a 2 keer in de week gegaan, precies zoals jij beschrijft :j

suus_ : Grappig, want dat gevoel had ik dus in het begin ook nog steeds. Als ik het dan na 3 dagen eindelijk "mocht" wassen van mezelf dacht ik eigenlijk altijd: Yes :') En idd, voelde me daarvoor altijd "vet".
Maar nu heb ik daar helemaal geen last meer van :n

KarinvdM: Uh ja? Is dat zo raar :') ? Ik douche 's avonds omdat ik 's ochtends geen tijd heb (en geen zin om eerder op te staan om wéér te gaan douchen). Doe inderdaad een washandje door m'n gezich halen, maar that's all hoor. :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 06:20

liedje89 schreef:
Ik probeer mijn haar ook wat minder vaak te wassen maar in de praktijk is het toch erg lastig om het eens wat minder te doen omdat je de eerste tijd toch nog haar hebt wat sneller vet word. Ik merk wel dat er echt verschil is tussen de shampoo die ik gebruik. Als ik bijv fructis gebruik kan ik er donder op zeggen dat het er de volgende dag niet meer uit ziet, gebruik ik thuis elvive of guhl is dat direct een stuk minder. Ik ben nu al terug van elke dag naar 2x in de drie dagen. Maar het is lastig als je tussendoor niet voor aap kan/wil lopen.

Is er ook een shampoo die je kan gebruiken als je hoofdhuid echt nog moet herstellen die echt mild is want met de supermarkt shampoo's schiet het echt niet op. (Maakt niet uit als het duur is het kost nu ook heel veel shampoo om het iedere keer weer te wassen, dat betaald zichzelf uiteindelijk wel uit)

Echt mild raad ik je de L'Oreal Nature lijn aan :j Maar die is alleen te koop bij kapperszaken die werken met L'Oreal.
En kost een behoorlijke duit (nl bijna €20,- voor 200 ml. Maar ik heb m nu al 4 maanden en hij is nu 2/3e leeg. Terwijl ik bijv. met Elvive echt 2 maanden deed oid). Maar ik ben er heel tevreden mee, is ook de enige shampoo zonder parabenen, siliconen en sulfaten die ik heb kunnen vinden tot nu toe. (Al schijnt de Tuinen er ook een te hebben van dr. Organic hoorde ik laatst).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 06:20

Doen jullie wel conditioner in je haar? Of maken jullie het dan niet eens nat?

Ik was mn haar wel iedere dag en dat is zo zonde want ik was de rode kleur uit mn punten. :(
Maar ik kan het niet laten. :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 06:26

Well, ik was m'n haar iedere avond voor slapen gaan, en laat het dan drogen.

Gebruik shampoo van Dove (repair) en Conditioner van Pantene voor curly hair.
En dan Frizz ease van John frieda en curl creme als het nog nat is erin en dan in een staart en laten drogen, of gewoon los laten drogen.

M'n kapper vond dat m'n haar heel mooi gezond was.

Ik verf m'n haar. Kammen doe ik ook zga nooit.

Ik wil gewoon elke dag fris en gewassen haar hebben.

In het weekend bijv van zaterdag naar zondag ben ik weleens lui en was mn haar dan niet, dan is het de volgende dag niet vet :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:10

Focussed schreef:
KarinvdM: Uh ja? Is dat zo raar :') ? Ik douche 's avonds omdat ik 's ochtends geen tijd heb (en geen zin om eerder op te staan om wéér te gaan douchen). Doe inderdaad een washandje door m'n gezich halen, maar that's all hoor. :j

Raar, dat weet ik niet.
Een paar jaar geleden was ik met m'n paard op trainingsweek en ik deelde daar m'n kamer met een ander.
Na het rijden en voor het avondeten hadden we beiden gedouched, voor het slapen gaan niet nog een keer weer. De volgende ochtend vroeg ik; wie zal het eerst in de badkamer gaan? Nou, ik mocht wel. Toen ik daar weer uit kwam was zij ook aangekleed en ik was daar serieus erg verbaasd over, dat je dan zo de volgende ochtend weer in je kleren schiet.
Misschien ben ik wel erg schoon opgevoed??? :)

_Tara_

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:18

Shampoo's van Yes to zit ook geen rommel in. Vind ik zelf hele fijne shampoo :j Die van dr. Organic heb ik ook wel eens geprobeerd maar daar kreeg ik strohaar van. Je zou ook nog op de site van heelnatuurlijk.nl in de webshop kunnen kijken. Daar hebben ze merken als Sante, PureNuffStuff en Logona. Dat zijn ook merken zonder troep. Op die site kun je ook direct alle ingrediënten van andere shampoo's nagaan.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:18

Ik doe dat ook hoor KarinvdM. Als ik de dag ervoor in de namiddag of 's avonds gedouched heb en daarna niets meer heb gedaan in de zin van zweten, paarden of whatever, dan douche ik 's ochtends ook niet. Kost me veel teveel tijd. 's Morgens telt iedere seconde bij mij ;)

Volgens mij zijn wij tegenwoordig veel te over'hygienisch'. Slecht voor je huid ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:21

Ik was mijn haar 1 keer per week.
Nee ho wacht, dat is niet te weinig :+ Niet gaan denken dat ik vies ben :D
Ik rijd geen paard meer op het moment, anders deed ik het wel om de dag, maar mijn haar kan daar erg slecht tegen en dus doe ik het maar 1 keer per week. Sindsdien is het stukken gezonder.

Ik gebruik Herbal Essences Hello Hydration en dat werkt perfect!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:24

Sja ik geloof wel dat mijn haar snel vet wordt, maar iedere keer als ik een cap op heb of heb gewerkt (zowieso iedere één van de twee) wil ik toch wel mijn haar wassen. Werk in de zorg dus vind dat ook wel hygeinsch nu mijn haar best lang is geworden. Maar merk wel verschil als ik het dan een keer een dag niet was inderdaad (vetter).

edit: als ik 's avonds douche ga ik trouwens ook 's morgens niet nog een keer. Alleen ff een washandje, alsof je in je slaap zo vies wordt. Je kunt ook overdrijven en dat zal je misschien wel merken aan een droge huid.
Ik gebruik overgens ook yess to (carrocts) maar dit maakt eigenlijk geen verschil en wil volgende fles weer over op 'gewone' shampoo.
Laatst bijgewerkt door xNursiex op 29-09-10 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:26

Abeltje77 schreef:
Ik doe dat ook hoor KarinvdM. Als ik de dag ervoor in de namiddag of 's avonds gedouched heb en daarna niets meer heb gedaan in de zin van zweten, paarden of whatever, dan douche ik 's ochtends ook niet. Kost me veel teveel tijd. 's Morgens telt iedere seconde bij mij ;)

Volgens mij zijn wij tegenwoordig veel te over'hygienisch'. Slecht voor je huid ook.

Volgens mij doen 9 van de 10 mensen dat zo. Vaak douchen is inderdaad slecht voor je huid :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:28

Slecht voor de huid hangt wat samen met zeepgebruik neem ik aan?
Ik gebruik alleen zeep voor oksels & achterste. Dan valt t wel mee denk ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:36

Nee, hangt niet per se samen met zeepgebruik. Het klinkt misschien raar, maar vooral het warme water droogt de huid uit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:38

Okay.. koud douchen dus ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:39

Ieeeh :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:41

Ik was mijn haar ook iedere dag, dit omdat ik regelmatig in de stal (bij m'n paard) te vinden ben, nou dan ruik ik niet fris en was ik graag m'n haar! ;)

Ik was met shampoo en doe daarna crémespoeling of een verzorgend masker erin. Ik heb niet het idee dat mijn haar er minder van wordt hoor. Juist als ik het een dag niet was, ziet het er niet uit! :=

[edit] en douche met warm water en was me met nivea douchecreme/olie achtig iets, ruikt heerlijk en huid droogt er niet van uit.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:44

Ik was mijn haar elke keer nadat ik mijn cap op heb gehad, dus dat is zeker 5x per week. Mijn haar ziet er glanzend en gezond uit, dus zo slecht zal het niet zijn, ik krijg juist altijd complimentjes van de kappers

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:51

@ Marleen_88: Als je op heelnatuurlijk.nl gaat kijken, zitten er waarschijnlijk stoffen in die 't doen laten lijken dat je huid niet uitdroogt. Leggen dan een laagje over je huid heen wat 't eigenlijk verstikt. Zit ook in veel dagcreme's enz :j Ik dacht laatst dat ik 't goed deed met een dagcreme van de tuinen, tot ik dus op die site de ingrediënten checkte :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:00

Zijn idd redelijk wat middeltjes die de huid juist uitdrogen ipv goed effect.

Ik drink 2.5-3 l water, helpt ook! Beste hydratatie komt van binnenuit, denk ik.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:05

Tulandro schreef:
Ik was mijn haar elke keer nadat ik mijn cap op heb gehad, dus dat is zeker 5x per week. Mijn haar ziet er glanzend en gezond uit, dus zo slecht zal het niet zijn, ik krijg juist altijd complimentjes van de kappers

Ik ook, nooit anders geweest!

Bovendien, je wast je lichaam ook elke dag om bacterien af te wassen (althans ik ga er vanuit dat iedereen zich elke dag wast!), dus waarom zou je dat dan bij je haar niet doen? Die worden aan dezelfde (dan wel meer) bacterien bloot gesteld als je lichaam!

Ik zit ook aan de 2.5 a 3 liter per dag kwa water. Gezondheid komt altijd van binnenuit!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:06

Ik was me dus echt niet elke dag. En een paar bacterien? Daar ben ik echt niet bang voor.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:06

F_Orumster schreef:
Slecht voor de huid hangt wat samen met zeepgebruik neem ik aan?
Ik gebruik alleen zeep voor oksels & achterste. Dan valt t wel mee denk ik.

Je kan zeepvrije wasgel gebruiken, dat is niet schadelijk!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:07

Eerder waste ik mijn haar ook 1x en soms zelfs 2x op een dag.
Nu douche ik wel elke dag(kan niet anders ivm mijn werk)
maar ik was mijn haar om de 2 dagen.
Heb heel erg dun naar haar, en sinds ik het zo doe lijkt het of mijn haar voller wordt, en het ziet er veel gezonder uit!
Heb weer een mooie glans, en het ziet er minder 'dood' uit.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:09

Abeltje77 schreef:
Ik was me dus echt niet elke dag.

Dat is een grap neem ik aan? ;(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:10

Abeltje77 schreef:
Ik was me dus echt niet elke dag. En een paar bacterien? Daar ben ik echt niet bang voor.

Als je met wassen bedoelt, met douchegel of iets dergelijks, dat doe ik misschien 1 keer in de week. Ik douche wel elke dag.

@ Vienna2007: Ook in zeepvrije wasgel zitten vast nog stofjes die je huid toch uitdrogen. www.heelnatuurlijk.nl staat een zeer uitgebreide lijst met ingrediënten.