maagd, maar telkens het idee zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:11

Mytens schreef:
Ik ben nog steeds erg benieuwd vooral als je niet zwanger bent want wat beweegt er dan in je buik? Want je ziet je buik toch duidelijk bewegen? Ik was al lang gewoon even bij de HA langs gegaan want als er iets beweegt in je buik, zit er wel iets.

Bij mij beweegt er ook vanalles, als ik drink zie je mijn maag duidelijk uitzetten, ook kan je bij mij dat vocht zien lopen :+. (ook gas trouwens).
Ik ben dan wel vrij mager.
Zo heel vreemd hoeft dat dus niet te zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:13

Wat ik me nou in ene afvraag: TS roept wel dat ze aan de pil wil maar er staat mij zoiets bij dat je daarvoor eerst regelmatig ongesteld moet zijn?

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:16

Wat een bijzonder verhaal.

1. Hoe langer je zwanger bent hoe minder de test werkt. Je hebt alleen aan het begin van een zwangerschap veel zwangerschaps hormoon in je lijf.

2. Ik zou de test s'morgens doen dan zit er het meest aan hormonen in de plas

Succes ben heel benieuwd naar de uitslag al denk ik niet dat je zwanger bent

PieterBel

Re: maagd, maar telkens het idee zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:20

Nu je het zegt Tinusss. Na 3 maanden neemt de placenta het werk toch over van het HCG hormoon. Dus dan verdwijnt dat ook weer uit je urine, die hoge concentratie waar je een test mee kunt doen. Als jij zegt dat je de eventuele baby al ziet bewegen ben je veel verder dan 3 maanden....dus toch maar even naar de HA.

_Yasmine_

hestejente schreef:
Wat ik me nou in ene afvraag: TS roept wel dat ze aan de pil wil maar er staat mij zoiets bij dat je daarvoor eerst regelmatig ongesteld moet zijn?

nou hoop het niet, ik heb hem gekregen nog voordat ik ongesteld werd :j

ts, heel veel succes met de test, zal waarschijnlijk niets zijn maar dan ben je in ieder geval van de zenuwen af!

Tinuss

Mytens schreef:
Nu je het zegt Tinusss. Na 3 maanden neemt de placenta het werk toch over van het HCG hormoon. Dus dan verdwijnt dat ook weer uit je urine, die hoge concentratie waar je een test mee kunt doen. Als jij zegt dat je de eventuele baby al ziet bewegen ben je veel verder dan 3 maanden....dus toch maar even naar de HA.

Ja je hebt het al meegemaakt of niet hoor :D :D :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:21

crabbybitch schreef:
Nou ...ts sterkte.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik mij verbaas over de onwetendheid van een aantal.
Mijn hemel zeg,ik was gewoon in shock. :o

Heel erg gesteld hier met de kennis van het menselijk lichaam inderdaad.....
Moeten we niet een seksuele voorlichtingstopic openen?? :D

Maar TS ik hoop voor je dat je niet zwanger bent, iig veel sterkte!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:24

Volgens mij is het hoogtepunt van HCG idd ergens rond de 15-16e week? Daarna zakt het, en dat gaat best snel!
Als je dus negatief test dan zou ik nog niet zeker zijn dat je niet zwanger bent. :=

Heb erg moeten lachen om sommige berichten hier zeg....
Een seksuele voorlichtings-topic is idd niet zo'n stom idee. :D

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:25

Nou de eerste stomme opmerking kon ik nog om lachen,daarna vond ik het niet meer zo grappig.
Wat een boel onwetendheid zeg.En onnozel ook. :o

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:36

tja, het is natuurlijk ook een beetje je eigen verantwoording om jezelf te informeren over hoe de bloempjes en de bijtjes in elkaar zitten he! Zo een beetje elke jeugdige heeft toegang tot het internet en kan om die manier redelijk anoniem informatie vergaren... Gelukkig was mijn moeder altijd bijzonder medisch ingesteld en als ik een vraag had dan was het nog net niet dat ze er de medische boeken bij ging halen, maar het scheelde niet veel... Maar als het op hun eigen lichaam aankomt weten veel jeugdige niet eens hoe de basis dingen in elkaar zitten... Laat staan hoe het met de bijzaken (wat dus eigenlijk hoofdzaken zouden moeten zijn) zit...

En misschien idd even goed om over na te denken.. hoeveel weet je van deze jongen (zijn sexuele verleden) af???

En voor het geval je het niet wist...
De pil is ook niet altijd betrouwbaar... Voor sommige vrouwen werkt deze gewoon niet goed!
En bij diaree of overgeven ( en nog wat dingen, maar dat varieerd, lees bijsluiter) kan de werking van de pil geheel weg zijn...
Plus de pil beschermd ook niet tegen overdraagbare aandoeningen...
De reden waarom je denkt dat je eerst regelmatig ongesteld moet zijn voordat je aan de pil kan is omdat veel artsen willen dat je lichaam zelf op gang komt voordat deze op een soort van kunstmatige manier wordt geholpen. Maar er zit heel erg veel verschil in soorten pillen. Er zijn genoeg vrouwen die aan de pil jaar JUIST omdat ze geen regelmatige menstruatie krijgen.
Dus of je HA houd de boot af, of hij heeft je niet goed geinformeerd, of jij hebt de informatie niet geheel juist doorgekregen.
Als je 16 bent dan denk ik dat je eigenlijk wel recht hebt op wat duidelijkheid...
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 31-08-10 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:37

Nou ja, die mensen komen er in ieder geval openlijk voor uit en kunnen zo nog wat bijleren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:35

hestejente schreef:

Nope, dat kun je juist gaan regelen met de pil. (Om zwanger te worden is het wel handig als je regelmatig ongesteld bent. ;) )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:36

Ligt er aan........ HA zal wel vragen of je regelmatig ongesteld bent en als dat niet zo is krijg je hem niet altijd zonder meer....... als ze vermoeden dat er wat aan de hand is moet je dat testen vóór je aan de pil gaat omdat het daarna "kunstmatig" is en niet meer goed te onderzoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:15

Hidalgo24 schreef:
@Anneliesdj, ook al ben je 3maanden ver in de zwangerschap een clearblue test kun je altijd doen, geeft dan gewoon aan ´zwanger´ of ´niet zwanger´. daarnaast geeft de indicator aan wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en niet hoelang je zwanger bent.

Geeft ie dan een datum? *D

Hij geeft aan; '1-2 weken', '3-4 weken' of '5 weken en meer', dat zijn bovendien weken vanaf het moment van bevruchting en niet zoals een dokter/verloskundige telt. 5 weken bij de clearbluetest zijn bij een dokter 'maar' 2 weken.
Het heeft dus zowieso weinig zin die te gebruiken en helemaal in geval van ts.
Tuurlijk geeft hij wel gewoon aan of je zwanger bent of niet maar dat doet een test van kruitvat ook en die kost maar een paar euro, is bovendien makkelijker in gebruik ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:16

Hihi, nou dan had ik het verkeerd begrepen. Anyway, die pil heb ik pas vanaf dat ik 18 was dus zo heel erg heb ik me er nou ook weer niet in verdiept :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:23

De Clearblue test gaat inderdaad maar tot een paar weken :j
Tot 3+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij normale testen heb je wel de kans dat het streepje niet heel erg duidelijk is,
terwijl de digitale testen gewoon aangeven of je wel of niet zwanger bent,
wat ik zelf wel handig vond omdat mijn normale test maar een heel licht streepje had (was er trouwens een van de Kruidvat) :+
Terwijl ik toch 6 weken zwanger was toen ik erachter kwam en de eerste test deed :j

Succes TS :j

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:26

anneliesdj schreef:
Hidalgo24 schreef:
@Anneliesdj, ook al ben je 3maanden ver in de zwangerschap een clearblue test kun je altijd doen, geeft dan gewoon aan ´zwanger´ of ´niet zwanger´. daarnaast geeft de indicator aan wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en niet hoelang je zwanger bent.

Geeft ie dan een datum? *D

Hij geeft aan; '1-2 weken', '3-4 weken' of '5 weken en meer', dat zijn bovendien weken vanaf het moment van bevruchting en niet zoals een dokter/verloskundige telt. 5 weken bij de clearbluetest zijn bij een dokter 'maar' 2 weken.
Het heeft dus zowieso weinig zin die te gebruiken en helemaal in geval van ts.
Tuurlijk geeft hij wel gewoon aan of je zwanger bent of niet maar dat doet een test van kruitvat ook en die kost maar een paar euro, is bovendien makkelijker in gebruik ;)

Over makkelijkheid van bepaalde testen zijn de meningen verdeeld! De kruitvat test moet je met een pipetje doen (die van 2 voor 5 euro) en de clearblue is gewoon overheen plassen over onderdompelen. Als ts al 20 weken zwanger is (noem maar iets) dan geeft de test gewoon 3+ aan op de test. De test geeft aan 1-2, 2-3 of 3+. De eerste 4 weken krijg je ´kado´. geeft de test dus 1-2 aan dan ben je nog maar 4 weken zwanger. En nee test geeft geen datum aan, daarmee zul je toch echt een echo moeten gaan maken voor duidelijkheid.

Maar het zal allemaal wel meevallen.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:27

Robynn schreef:
De Clearblue test gaat inderdaad maar tot een paar weken :j
Tot 3+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij normale testen heb je wel de kans dat het streepje niet heel erg duidelijk is,
terwijl de digitale testen gewoon aangeven of je wel of niet zwanger bent,
wat ik zelf wel handig vond omdat mijn normale test maar een heel licht streepje had (was er trouwens een van de Kruidvat) :+
Terwijl ik toch 6 weken zwanger was toen ik erachter kwam en de eerste test deed :j

Succes TS :j

haha idd. ik heb zeker 7 testen gedaan met streepjes (waaronder die van de kruitvat) en dat gaf echt geen duidelijkheid! De clearblue wel en daarna natuurlijk de echo die ik zelf snel ff heb gemaakt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:30

Ik zweer zelf bij de digitale testen :j
Meteen duidelijkheid :D

En als de gebruiksaanwijzingen goed gelezen worden dan is het echt een makkie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:32

ennn??

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:32

Toen ik 9 jaar en 7 jaar geleden zwanger werd, waren er geen digitale testen. Ik heb beide keren gewoon een kruidvat test gebruikt, fungeerde prima en ook al was het maar een licht streepje, het was een streepje en dus blij!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 10:45

oh help. straks heb ik idd geen HGC dinges meer, en geeft ie aan dat ik niet zwanger ben en ben ik het wel, help help help, nu wordt ik helemaal bang

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:46

Niet bang zijn, doe nou maar eerst een testje :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:47

Testen die zijn tegenwoordig zo nauwkeurig, die testen nog wel positief hoor! Heb 2 dames uit de omgeving die ook pas na 20 weken erachter kwamen en waarbij hij nog steeds positief testte.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 10:50

oh gelukkig! Want ik ga nu naar de winkel! Tot straks, zal met ongeveer 2 uurtjes terug zijn. Pff verplichtingen.