Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:57

JessAndHope schreef:
En nee, het is geen wedstrijdje 'wie als eerste opgeeft'. Ik vind het alleen wel errug makkelijk om continue je kont tegen de krib te gooien en lekker obstinaat bezig te zijn, zodat vrouwlief de stekker eruit trekt. Als je er geen zin meer in heb, moet je dat zelf doen en niet een ander het op laten lossen.

I(k zou eens een keer rustig met hem om de tafel gaan zitten, een officiele afspraak maken voor een goed gesprek op een bepaald tijdstip, zeg dit weekend.
En dan geef je vantevoren de bedoeling aan van het gesprek, geef aan dat je inziet dat zowel jij als hij van deze situatie niet gelukkiger worden en dat jullie in het gesprek beide eerlijk gaan zijn over jullie gevoelens. Dat de bedoeling van het gesprek is om uit te vinden wat jullie beide willen en hoe jullie de toekomst voor je zien.
Geen oude koeien of gasflessen uit de sloot halen maar proberen uit te vinden hoe ieder van jullie denkt over de relatie en wat jullie er voor jezelf uit willen halen.

Wees eerlijk, vraag hem dat ook te zijn, ook met het oog op eventuele gevoelens voor die ander. Je kunt beide beter nu weten waar je aan toe bent voordat die kleine er is. Kijk of je afspraken kunt maken over een taakverdeling voor de rest van de duur van je zwangerschap. Verwacht van een man niet dat ie tot in detail gaat opnoemen wat ie gaat doen. Als hij aangeeft dat ie jou wil steunen in dingen die jij niet meer kunt vanwege je zwangerschap, geloof hem dan en ga geen dingen proberen af te dwingen. Dat werkt bij de meeste mannen gewoon niet zo.

Mocht het zo zijn dat jullie allebei andere ideeen hebben over jullie toekomst, kijk dan of je elkaar tegemoet kan komen. Ik krijg een beetje de indruk dat je het graag op jouw manier gedaan wil hebben en alles wat hij anders doet fout is. Probeer vooral ook te luisteren naar wat hij te zeggen heeft en hoe hij het ziet. Hij schiet zo te lezen snel in de verdediging en sluit zich af omdat ie blijkbaar het idee heeft het toch nooit goed te doen.

En ook als de kleine er is vind ik (maar dat is persoonlijk) dat als hij de hele dag gewerkt heeft, hij ook echt wel even bij mag komen en niet gelijk die kleine in z'n handen geduwd hoeft te krijgen.
Als ik gewerkt heb en onderweg ben geweest van 7 's ochtends tot 6 's avonds dan ben ik ook blij als ik even een beetje bij kan komen en niet gelijk aan de gang moet hier thuis.

Als je borstvoeding geeft hoef je niet perse iedere keer je bed uit, mijn vriend haalde de kleine ook soms op uit z'n bedje en legde die dan bij mij neer. Maar als hij vroeg op moest dan hoefde dat voor mij niet omdat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof tussen de middag ook nog even kon gaan slapen met de kleine en mijn vriend natuurlijk niet. En die luier verschonen doe je 's nachts gelijk na de voeding. Daar ben ik nooit apart voor uit mijn bed hoeven gaan 's nachts.

Feit is dat er een hoop gaat veranderen en omdat jij je nu niet fijn voelt is het belangrijk dat je weet waar je aantoe bent. Niet alleen jij, maar hij ook. Mannen uiten zich in de regel anders maar neem maar van mij aan dat hij nu ook niet echt lekker in z'n vel zit. Ook al lijkt hij onverschillig over te komen, het kan heel goed een houding zijn die hij aanneemt uit zelfbescherming.

Sterkte ermee.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:00

TS, Tallie schreef het en ik dacht het. Zoals je hier in dit topic al tekeer gaat :=
Relax! Doet hij het niet, kun jij het niet, dan doet ff niemand het.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:04

maikeltje schreef:
JessAndHope schreef:
En nee, het is geen wedstrijdje 'wie als eerste opgeeft'. Ik vind het alleen wel errug makkelijk om continue je kont tegen de krib te gooien en lekker obstinaat bezig te zijn, zodat vrouwlief de stekker eruit trekt. Als je er geen zin meer in heb, moet je dat zelf doen en niet een ander het op laten lossen.

I(k zou eens een keer rustig met hem om de tafel gaan zitten, een officiele afspraak maken voor een goed gesprek op een bepaald tijdstip, zeg dit weekend.
En dan geef je vantevoren de bedoeling aan van het gesprek, geef aan dat je inziet dat zowel jij als hij van deze situatie niet gelukkiger worden en dat jullie in het gesprek beide eerlijk gaan zijn over jullie gevoelens. Dat de bedoeling van het gesprek is om uit te vinden wat jullie beide willen en hoe jullie de toekomst voor je zien.
Geen oude koeien of gasflessen uit de sloot halen maar proberen uit te vinden hoe ieder van jullie denkt over de relatie en wat jullie er voor jezelf uit willen halen.

Wees eerlijk, vraag hem dat ook te zijn, ook met het oog op eventuele gevoelens voor die ander. Je kunt beide beter nu weten waar je aan toe bent voordat die kleine er is. Kijk of je afspraken kunt maken over een taakverdeling voor de rest van de duur van je zwangerschap. Verwacht van een man niet dat ie tot in detail gaat opnoemen wat ie gaat doen. Als hij aangeeft dat ie jou wil steunen in dingen die jij niet meer kunt vanwege je zwangerschap, geloof hem dan en ga geen dingen proberen af te dwingen. Dat werkt bij de meeste mannen gewoon niet zo.

Mocht het zo zijn dat jullie allebei andere ideeen hebben over jullie toekomst, kijk dan of je elkaar tegemoet kan komen. Ik krijg een beetje de indruk dat je het graag op jouw manier gedaan wil hebben en alles wat hij anders doet fout is. Probeer vooral ook te luisteren naar wat hij te zeggen heeft en hoe hij het ziet. Hij schiet zo te lezen snel in de verdediging en sluit zich af omdat ie blijkbaar het idee heeft het toch nooit goed te doen.

En ook als de kleine er is vind ik (maar dat is persoonlijk) dat als hij de hele dag gewerkt heeft, hij ook echt wel even bij mag komen en niet gelijk die kleine in z'n handen geduwd hoeft te krijgen.
Als ik gewerkt heb en onderweg ben geweest van 7 's ochtends tot 6 's avonds dan ben ik ook blij als ik even een beetje bij kan komen en niet gelijk aan de gang moet hier thuis.

Als je borstvoeding geeft hoef je niet perse iedere keer je bed uit, mijn vriend haalde de kleine ook soms op uit z'n bedje en legde die dan bij mij neer. Maar als hij vroeg op moest dan hoefde dat voor mij niet omdat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof tussen de middag ook nog even kon gaan slapen met de kleine en mijn vriend natuurlijk niet. En die luier verschonen doe je 's nachts gelijk na de voeding. Daar ben ik nooit apart voor uit mijn bed hoeven gaan 's nachts.

Feit is dat er een hoop gaat veranderen en omdat jij je nu niet fijn voelt is het belangrijk dat je weet waar je aantoe bent. Niet alleen jij, maar hij ook. Mannen uiten zich in de regel anders maar neem maar van mij aan dat hij nu ook niet echt lekker in z'n vel zit. Ook al lijkt hij onverschillig over te komen, het kan heel goed een houding zijn die hij aanneemt uit zelfbescherming.

Sterkte ermee.

Amen.... Ik was zelf al een heel bericht aan het typen, maar maikeltje verwoord het precies goed en waarschijnlijk veel aardiger als ik :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:17

Ik noemde het piepen omdat je nu elk incidentje wat je maar kunt verzinnen aan het noemen bent. Daar schiet je sowieso niets mee op, behalve dan dat je er jezelf in je hoofd gek mee maakt :o

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:20

Chubby schreef:
TS, Tallie schreef het en ik dacht het. Zoals je hier in dit topic al tekeer gaat :=

Dat gáát toch niet?! Jezus mensen... ik kán niet zomaar dingen laten liggen. Dan staat de kattenbak een week te stinken, dan is er geen gas om te koken of te douchen, dan eet ik pas om 8 uur 's avonds....
Dus nee, sommige dingen kunnen niet 'even niet gedaan worden'.
Als dat zo was, dan maakte ik me er ook niet zo druk over. Maar sommige dingen MOETEN gewoon gedaan worden.

En nogmaals, ik doe ook echt helemaal niks verkeerd de laatste weken, omdat ik zo ontzettend op mijn tenen loop en zoooooo erg bezig ben met alles goed doen enzo, dat er bij mij gewoon niks aan te merken valt. Alleen dat ik over mn gevoelens praat....
Nou goh goh, das dramatisch.

En het feit dat ik geen positieve dingen neerzet over wat hij wél doet, is omdat hij gewoon weinig doet en ik wil weten hoe andere denken over zijn acties. Acties die ik niet vind kunnen.

Hoe haal je het in je botte harses om te zeggen: jij wilde toch zwanger worden?

Pfff, ben ik dan de enige die moordneigingen krijgt op dat moment? (En dat wil niet zeggen dat ik dus op dat moment uit mn dak ga, maar dan hou ik me netjes in.)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:21

Bienotje schreef:
Ik noemde het piepen omdat je nu elk incidentje wat je maar kunt verzinnen aan het noemen bent. Daar schiet je sowieso niets mee op, behalve dan dat je er jezelf in je hoofd gek mee maakt :o

Wat zou je er van zeggen dat alles wat ik noem nu van de laatste 3 dagen is???

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:22

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al eerder gezegd:

Ik zou zorgen dat je niet meer naar de paarden hoeft. Dat scheelt je een bak tijd en energie die je dan gewoon in het huishouden kunt steken. Dan hoef je dat je vriend niet meer te vragen en dat scheelt een hoop irritatie.

Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je vriend geen zin heeft om gelijk thuis aan de slag te moeten als hij de hele dag heeft gewerkt terwijl jij die dag twee keer naar de paarden bent geweest. Want wees eerlijk, hij brengt het geld binnen. Jij kunt jezelf en het kind (en paarden!?) niet onderhouden met het werk wat je nu doet. Je vriend levert dus een belangrijke bijdrage aan jullie gezinnetje in de vorm van geld.

Waardeer hem daarvoor en zit hem niet te veel op zijn kop. Als jij zijn bijdrage waardeert dan zal dat hem stimuleren om nog meer bij te dragen. Nu gebeurt het tegenovergestelde.

EDIT: typo
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-08-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:29

LindyH schreef:
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al eerder gezegd:

Ik zou zorgen dat je niet maar naar de paarden hoeft. Dat scheelt je een bak tijd en energie die je dan gewoon in het huishouden kunt steken. Dan hoef je dat je vriend niet meer te vragen en dat scheelt een hoop irritatie.

Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je vriend geen zin heeft om gelijk thuis aan de slag te moeten als hij de hele dag heeft gewerkt terwijl jij die dag twee keer naar de paarden bent geweest. Want wees eerlijk, hij brengt het geld binnen. Jij kunt jezelf en het kind (en paarden!?) niet onderhouden met het werk wat je nu doet. Je vriend levert dus een belangrijke bijdrage aan jullie gezinnetje in de vorm van geld.

Waardeer hem daarvoor en zit hem niet te veel op zijn kop. Als jij zijn bijdrage waardeert dan zal dat hem stimuleren om nog meer bij te dragen. Nu gebeurt het tegenovergestelde.

Jeetje, alsof dat het enige is wat ik doe.... naar de paarden... Nee, ik doe het complete huishouden, de boodschappen, ik werk 15 uur per week, enz enz. Hij werkt.... punt... thats it. Als ik vraag om even te koken, is het na 2,5 uur nog niet gebeurd en val ik zowat om van de honger! Dus dan doe ik het zelf maar weer.

En het gaat mij gewoon om zijn reactie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:31

Klopt hoor die reactie is gewoon bot, als of z,n neus bloed.Ik begrijp je helemaal, je voelt je rot of je ben moe en dan wil je gewoon dat iemand uit zich zelf zegt zal ik even dit of dat doen?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:44

SOOOWWWW!!!!
wat een verhaal TS.
Ik zat gewoon te koken op mn stoel tijdens het lezen van je verhaal!Is die gozer nou helemaal van de pot gerukt?

Ik kan je in ieder geval in alle dingen gelijk geven,ook dat gedoe met het roken.Als je maar zo wijs bent om daar niet tussen te kruipen.Tenminste eentje die zn verstand gebruikt.

Maar wat moet dat loodzwaar voor jou zijn en zeker met alle zwangerschapsperikelen en hormonen.
Hij zou jou ALLES uit handen moeten nemen en niet de lapschwans uithangen.

Nou meis wat de toekomst ook zal brengen,hou je pootje maar stijf en laat je door zo ene niet onder krijgen.
Eens zien hoe ver hij komt met zn botte gedoe,laf vind ik zijn houding en reacties,echt waar!
Wel de lusten maar niet de lasten hè!!!grrrrrrr
Van mij had ie allang de koekepan om zn oren gehad -:(-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:48

Meid wat reageer jij ontzettend aanvallend, ook op mensen hier die met goede tips komen maar die in jouw ogen niet in het beeld passen. Als je ook thuis zo snel op de kast zit, dan kan ik me wel iets van de situatie voorstellen.

Je vriend is vast niet perfect bezig, maar jij vast ook niet. Kom op meid, geef jezelf eens een flinke schop onder je achterwerk en stop met al dat zelfmedelijden. Daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Ga nog een keer met je vriend praten of zet er een punt achter. Op deze manier schiet je er al helemaal niets mee op :) uiteindelijk worden jullie op deze manier allebei niet gelukkig.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:53

Cayenne schreef:
Meid wat reageer jij ontzettend aanvallend, ook op mensen hier die met goede tips komen maar die in jouw ogen niet in het beeld passen. Als je ook thuis zo snel op de kast zit, dan kan ik me wel iets van de situatie voorstellen.

Je vriend is vast niet perfect bezig, maar jij vast ook niet. Kom op meid, geef jezelf eens een flinke schop onder je achterwerk en stop met al dat zelfmedelijden. Daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Ga nog een keer met je vriend praten of zet er een punt achter. Op deze manier schiet je er al helemaal niets mee op :) uiteindelijk worden jullie op deze manier allebei niet gelukkig.

inderdaad.
het is alleen maar negatief, waar is de liefde gebleven?
dat is wat ik me afvraag.
met al die negatieviteit kan je geen relatie opbouwen.
9 bladzijdes en geen een positief woord voor hem.
stop dan met de relatie als die toch niks goeds doet .

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:54

vrouwke schreef:
Cayenne schreef:

inderdaad.

Misschien is er wel niks positiefs aan hem? Hoe kun je nou spetterende liefde of lof over iemand vertellen die geen respect voor jou heeft en ook nog eens verliefd op een ander word.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:56

Opmerkingen van je vriend als "jij wilde toch zwanger worden" zijn op momenten gezegd dat er ruziesfeer was. Uit onmacht ga je dingen roepen, zo ook je vriend. Maar jij komt daar steeds op terug. Doe dat nou niet, je schiet er verdomd weinig mee op.

Lees mijn vorige post eens, wat vind je daarvan? Wil je er eigenlijk wel aan werken? Stel jezelf die vraag eerst eens...

Ik krijg ook weleens dingen naar mijn kop van mijn vriend als het hoog oploopt. Ik wil de dingen ook graag op mijn manier gedaan hebben en ik ben geen makkelijke om mee samen te leven. Dat weet ik van mezelf. Dus de dingen die mijn vriend dan ooit naar mijn hoofd slingert uit pure frustratie en onmacht, daar haal ik later mijn schouders over op en dan is een goed gesprek wel mogelijk. Blijf er niet zo in hangen, werk liever aan jullie toekomst als je dat ziet zitten tenminste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:58

Samm schreef:
vrouwke schreef:
Cayenne schreef:

inderdaad.

Misschien is er wel niks positiefs aan hem? Hoe kun je nou spetterende liefde of lof over iemand vertellen die geen respect voor jou heeft en ook nog eens verliefd op een ander word.

Nou, dan is de keus makkelijk toch?
Geen enkele reden om in deze situatie te blijven hangen. Dan kies je voor jezelf en de baby.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:05

JessAndHope schreef:
Jeetje, alsof dat het enige is wat ik doe.... naar de paarden... Nee, ik doe het complete huishouden, de boodschappen, ik werk 15 uur per week, enz enz. Hij werkt.... punt... thats it. Als ik vraag om even te koken, is het na 2,5 uur nog niet gebeurd en val ik zowat om van de honger! Dus dan doe ik het zelf maar weer.

En het gaat mij gewoon om zijn reactie.

Hier zeg je je probleem: je gaat het zelf doen.. Oplossing: de boel de boel laten net zo lang tot hij het zat is. Dan kook je alleen nog, weet je zeker dat je optijd je eten hebt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:07

JessAndHope schreef:
Chubby schreef:

Dat gáát toch niet?! Jezus mensen... ik kán niet zomaar dingen laten liggen. Dan staat de kattenbak een week te stinken, dan is er geen gas om te koken of te douchen, dan eet ik pas om 8 uur 's avonds....
Als dat zo was, dan maakte ik me er ook niet zo druk over. Maar sommige dingen MOETEN gewoon gedaan worden.

En nogmaals, ik doe ook echt helemaal niks verkeerd de laatste weken, omdat ik zo ontzettend op mijn tenen loop en zoooooo erg bezig ben met alles goed doen enzo, dat er bij mij gewoon niks aan te merken valt. Alleen dat ik over mn gevoelens praat....
Nou goh goh, das dramatisch.

En het feit dat ik geen positieve dingen neerzet over wat hij wél doet, is omdat hij gewoon weinig doet en ik wil weten hoe andere denken over zijn acties. Acties die ik niet vind kunnen.

Hoe haal je het in je botte harses om te zeggen: jij wilde toch zwanger worden?

Pfff, ben ik dan de enige die moordneigingen krijgt op dat moment? (En dat wil niet zeggen dat ik dus op dat moment uit mn dak ga, maar dan hou ik me netjes in.)

Over 3 maanden lees je dit terug en krab je je achter je oren.. :D Je ziet het niet, je wilt het niet horen, maar neem nou maar van mij aan ( en ik ben niet de enige die het ziet ;) ) dat je manier van reageren heel onredelijk is zo nu en dan :D En dat kan, want je bent zwanger, maar je kunt niet alles op je zwangerschap afschuiven.

Als hij niet wil koken, dan kook je alleen voor jezelf. Als hij de plee niet schoon wilt maken, dan duw je hem de schoonmaakmiddelen in zijn handen.

De kattenbakken mag jij best schoonmaken, zo lang je maar handschoenen draagt. Mijn beste dinnie heeft in haar 9 maanden ( oke, 9 en een half :') ) zelf de bak schoongemaakt en daar altijd handschoenen bij gedragen. Kind is zo gezond als een vis! Volgens haar hebben ze zelfs tegen haar gezegd dat het achterhaalt is zo lang je het maar nauw neemt met voorzorg.

En dat hij zegt: Jij wilde toch zwanger worden? Hij was er ook bij, maar waarom hebben jullie in hemelsnaam niet nog even 2 jaar gewacht? Je bent verdorie 20.. :+ Waarom zo'n haast? :+

En je vent kan je niet dwingen paarden leuk te vinden. Je kunt dus ook niet van hem eisen dat hij tenminste 1x per maand naar je paarden gaat.. Mannen hebben daarnaast ook een "Ignorance-mode" ofwel: Ze zien niks en boeien zich voor niks.. Onverschilligheid.. Waar de vrouw zich doodergert, ziet de man niet in waarom.. En ik denk dat jij je daar ook een beetje op verkijkt.. :D Het zal soms ook niet alleen maar onwil zijn, maar ook zijn "mannelijke natuur" Wat overigens iets is van alle leeftijden bij mannen! :D _O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:08

Wat doe jij en wat doet hij nu concreet in het huishouden eigenlijk? Want ik begrijp dat hij nog moet koken als hij thuis komt ui z'n werk? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:09

JessAndHope schreef:
Steph86 schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen.
Je hebt geen fijne zwangerschap, maar je zegt: ik vind het niet normaal dat een man haar 7maanden zwangere vrouw nog 36 kg laat tillen.
Ergens ben ik het met je eens maar aan de andere kant denk ik: niet klagen maar doorgaan!

Ik heb 3 zwangerschappen gehad, alledrie waren ze erg verschillend, bij de oudtste was ik vreselijk ziek en gaf de 1e 4 maand aldoor over, bij de 2e was ik ook beroerd en verschrikkelijk moe maar eraan toe geven kon niet want we hadden immers al een baby.
Bij de 3e had ik weinig klachten, in Aug hielp ik nog mee met hooien en balen versjouwen ( 110 balen voor ons zelf) rond eind nov ging het wat minder, last van voorweeen, maar toch ging ik elke dag door.
Ik heb de stal heel lang nog zelf gedaan, hooi en voer zakken/balen versjouwd.
Nog geen 24 uur na de bevalling liep ik alweer bij mijn paard, bij de bevalling van de eerste stond ik 9 uur later al weer zelf eten te koken!
Niet omdat mijn vriend dat niet wilde, maar hij was even weg ( geboortekaartjes) ophalen en ik wilde me nuttig maken door in ieder geval iets te doen.
Mijn vriend heeft veel ''zware'''dingen van me overgenomen in alledrie de zwangerschappen, maar hoe lief het ook bedoeld was ik deed het toch liever zelf.
Onze jongste is nu 7 maand, ik heb chronische bekkeninstabiliteit en er zijn dagen dat mijn lichaam me tegenspreekt, maar ik ga hoe dan ook altijd door, kom ik laat me niet uit het veld slaan.

Je zegt ook dat je nu makkelijker bent als voor je zwangerschap, jij kan het zo misschien wel ervaren maar een ander kan dat wel weer helemaal anders zien.
Wat ik er bedoel mee te zeggen is, het hangt ook allemaal een beetje van je eigen instelling af.
Doorgaan of bij de pakken neerzitten..

Ik wil best doorgaan, maar ik MAG het niet van mn verloskundige. En de hele situatie creeërt enorm veel stress, wat weer schadelijk is voor de baby, terwijl ik er werkelijk ALLES aan doe om zo gezond mogelijk bezig te zijn voor die uk.
Maar anders dan jij, vind ik het onverantwoord om 36 kilo te gaan dragen als je al zo'n last hebt van bandenpijn en andere ongemakken. Dat kan hij best overnemen van me.

Jazeker kan hij dat voor je doen.

Stress is inderdaad slecht voor de baby, dus conclusie zorg dat de stress de deur uitgaat. En als dat is dat hij moet verdwijnen dan is het zo. Je wilt immers het beste voor je kindje, lekker boeiend wie de eerste stap dan zet.

Mag ik vragen hoe oud je vriend is?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:10

Vriend is 35

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:12

Oke daar heb ik even overheen gelezen ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:14

Overigens TS, jij bent zoals ik de eerste 3 weken van een zwangerschap was. Ik wist echter niet wat er met me aan de hand was en had een onwijs kort lontje.. Ik ergerde me groen en geel aan mijn (inmiddels ex ) vriend. Ik heb de baby destijds niet gehouden, maar guttegut, wat veranderde ik toen de vrucht eenmaal weg was.

Ik was onredelijk tegen alles en iedereen en kon iedereen wel doodkijken.. _O- Eenmaal eruit moest ik wel lachen om mezelf en was ik weer gewoon normaal mee te praten :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:18

Samm schreef:

nou dan is het toch makkelijk?

laat haar vriend dit allemaal maar eens lezen, dan denk ik dat ze niet meer hoef te kiezen.
het is misschien wel hard gezegt, maar als iemand dit allemaal over mij scheef was mijn keuze gemakkelijk.

ten eerste: het is allemaal veel te vlug gegaan allemaal:
- samen wonen na een week
- zwanger na een jaar.

leer elkaar eerst eens door en door kennen, want het kind is altijd de dupe.

ja sorry, maar dan vraag je om problemen.
dat is mijn mening.
misschien heeft die wel een goede reden dat die dit allemaal zo doet.
we horen alleen haar verhaal.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 27-08-10 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:21

O, TS, herkenbaar allemaal! Ik ben zwanger van mijn 3e, nu bijna 38 weken en heb 2 maanden geleden besloten het allemaal los te laten.
Er zijn ook bij ons dingen die moeten gebeuren (kinderen moeten naar school, kattenbak, caviahok), en een deel ervan doe ik niet meer, in overleg met mijn vriend, en hoe hij er voor zorgt - I don't care. Ik zeg er niets over, hij lost het maar op. En dat gaat eigenlijk prima.
Koken is bij ons ook een punt - hij haat het, en mij lukt het echt niet meer om lang te staan. Dus eten we hele makkelijke dingen, waarvan ik soms eis dat hij ze klaar maakt, maar die ik indien nodig nog wel kan maken ook. En jullie zijn nog maar met z'n tweeen, dus haal soep, maaltijdsalades, koken & stomen maaltijden, pizza's etc in huis en zorg voor jezelf. Doe je ding, bemoei je weinig met hem, en grote kans dat hij ook weer wat leuker & relaxter wordt. Dat is bij ons tenminste wel gebeurd. Heel veel sterkte!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:24

JessAndHope schreef:

Even een uitstapje van mijn principe om zwangere vrouwen nooit tegen te spreken:

Dan staat de kattenbak een week te stinken. Nee dus. Een dag wellicht, misschien twee, maar dan is ook je vriend er echt wel klaar mee. En niet met de stank, dan wel met de 'ongelukjes' waar hij in stapt omdat geen zichzelf respecterende kat op een vuile bak gaat. En als hij de week wel haalt, dan toch met de buren die komen vragen wat er gaande is.

Geen gas om te koken? Dan kook je niet. Maaltijdsalade (AH heeft lekkere), magnetronmaaltijd of mijn persoonlijke favoriet "just-add-water-food" (ik ben meer dan dramatisch in de keuken, zou bij wijze van spreke prima in een huis zonder keuken kunnen leven en dat eten is misschien niet het lekkerste dat er is maar het is voer, vult de maag en bevat zelfs de nodige vitaminen. Kwestie van een paar dagen en voilá er is weer gas.

Dan eet je pas om 8 uur 's avonds. Tsja, in Zuid-Europa eet geen mens voor 20:30 (behalve dan de toeristen). Kwestie van wennen. Misschien niet per sé waar je zin in hebt, maar het kan best. Nog een aanrader: op een paar mueslirepen, een noedelsoepje (waterkoker werkt ook prima zonder gas) of een tosti (tosti-ijzers hebben ook een stekker) red je het nog wel een extra uurtje tot het 'echte' eten.

Dus ja, heel veel dingen kunnen heel best even niet gedaan worden, het MOETEN zit volgens mij voornamelijk in jouw hoofd en is daar gekomen door onzekerheid, angst, oververmoeidheid, hormonen etc. Volkomen begrijpelijk weliswaar, maar het maakt je niet redelijker en misschien ook niet "juist veel gemakkelijker" dan voor je zwangerschap.

Nog 1 keertje: ga er even tussenuit, zorg dat je uitrust, en doe een echte poging om je vriend te bereiken. Hetzij door hem te verassen met een weekendeje weg, avondje uit eten en terras/kroeg, hetzij via zijn broer, verzin iets. Een vent die gevoelens voor een ander krijgt en dat ook vertelt, is niet van plan om zijn vriendin zwanger te laten zitten.