Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:08

maar ze kan moeilijk apart voor me gaan koken? dat werkt gewoon niet. :n
Haha nee je hebt me niks aangepraat, zo erg ben ik nou ook weer niet, alhoewel.. :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:10

Ze hoeft ook niet apart voor jou te koken. Als ze maar eens volkoren brood en fruit in huis haalt. Dan ben je al een heel eind toch.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:12

Maar als ik dan savonds een dikke maal krijg (patat,pizza,chinees) of wel gewoon eens iets goeds..
dan zou het toch ook voor geen meter helpen?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:14

heb jij het punten dieet wel een geprobeerd bitje? ik ben daar toen 9 kilo mee afgevallen. :D
het baseert zich erop dat alles een bepaald aantal punten heeft en je mag alles eten zolang je binnen je puntenaantal van die dag blijft.
dan zou je dus lekker s'avonds mee kunnen eten ( misschien niet grote hoeveelheden, maar meeten kan) en dan moet je alleen s'ochtends en s'middags minder eten of iets met minder kcal en dus minder punten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:15

Alle kleine beetjes helpen ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:16

Chinees hoeft geen dikke maaltijd te zijn Bitje, 2 scheppen bami of nasi en een bak Tjap Tjoy mag gewoon :D . Tjap Tjoy is nog gezond ook :j .

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:17

dat klopt, hou je gewoon een boekje bij met hoeveel je mag eten die dag en hoeveel je hebt gegeten. en dan per week je gewicht. ik heb toen een hele mooie grafiek gemaakt en je kon em bij gewicht zo zien dalen, heel fijn gevoel. iedere week was ik minstens een halve kilo kwijt, soms een hele. en ik kon gewoon mee blijven eten, want toen woonde ik ook nog thuis.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:18

Rinske schreef:
Chinees hoeft geen dikke maaltijd te zijn Bitje, 2 scheppen bami of nasi en een bak Tjap Tjoy mag gewoon :D . Tjap Tjoy is nog gezond ook :j .

tjap tjoy wat is dat? :D
en bami panhang dan? :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:18

als je chinees eet zoals ik :o
twee, drie borden vol en na een halfuur weer honger. :P
chinees is voor mij echt een feestmaaltijd waar ik me lekker mag vol proppen, doe het dan ook niet te vaak, alhoewel ik heel erg van aziatisch eten hou

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:19

abeltje_xx schreef:
heb jij het punten dieet wel een geprobeerd bitje? ik ben daar toen 9 kilo mee afgevallen. :D
het baseert zich erop dat alles een bepaald aantal punten heeft en je mag alles eten zolang je binnen je puntenaantal van die dag blijft.
dan zou je dus lekker s'avonds mee kunnen eten ( misschien niet grote hoeveelheden, maar meeten kan) en dan moet je alleen s'ochtends en s'middags minder eten of iets met minder kcal en dus minder punten.

Ik weet wel wat dat is, maar heb het nog nooit gedaan.
Maar het lijkt me sterk dat je gewoon alles mag eten? (oa ook snoep enzo?) dat is toch hartstikke slecht :)?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:24

nee mag echt, had ik s'middags zin in een donut dan kon dat, kon ik alleen geen twee boterham eten of extra opscheppen bij avondeten.
ideaal dieet voor mij! want ik kon niks laten staan, maar als er geen taboe meer aan zit is het op een gegeven moment niet zo spannend meer om te zondigen, dus op een gegeven moment hield ik bijna vanzelf op met snoepen, dan kon ik nog een extra lepeltje nemen van stamppot bijv.
ook nu snoep ik eigenlijk nauwelijks, als ik de mogelijkheid krijg wel hoor, maar ik woon nu op mezelf en ik koop nauwelijks lekkers, gewoon geen zin in.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:26

abeltje_xx schreef:
nee mag echt, had ik s'middags zin in een donut dan kon dat, kon ik alleen geen twee boterham eten of extra opscheppen bij avondeten.
ideaal dieet voor mij! want ik kon niks laten staan, maar als er geen taboe meer aan zit is het op een gegeven moment niet zo spannend meer om te zondigen, dus op een gegeven moment hield ik bijna vanzelf op met snoepen, dan kon ik nog een extra lepeltje nemen van stamppot bijv.
ook nu snoep ik eigenlijk nauwelijks, als ik de mogelijkheid krijg wel hoor, maar ik woon nu op mezelf en ik koop nauwelijks lekkers, gewoon geen zin in.

oke, maar hoeveel ckal. mag je dan per dag bij dat dieet? :)
En mag je ook minder dan die hoeveelheid punten ? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:29

Ga nou niet minder eten dan die hoeveelheid punten. Denk niet dat dat de bedoeling is.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:32

degene die ik heb gedaan was 40 punten per dag, dat kwam neer op 1000 kcal. je mocht wel minder maar dat is echt niet te halen als je gewoon eet. ( en af en toe een donutje eet :o )
maar je kan em neerzetten waar je maar wilt, 1500, 1800, begin anders bij 1500 en ga dan langzaam naar 1000. en je mag ook niet telang 1000 houden.
ik gaf mezelf doordeweeks om me streng aan het dieet te houden en het weekend mocht ik snoepen. ik het begin deed ik dat, in het weekend was ik niet aan het lijnen, maar uiteindelijk ging ik ook in het weekend door met mijn nieuwe eetpatroon. vanzelf eigenlijk.
ik zou jezelf echt die vrijheid gunnen, anders dan loop je het risico om te gaan rebelleren tegen je dieet en dus jezelf.
plus. afwisseling in de hoeveelheid die je binnenkrijgt is ook een goede manier om af te vallen. als ik een dagje erboven zat bleek ik toch te zijn afgevallen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:32

_Tara_ schreef:
Ga nou niet minder eten dan die hoeveelheid punten. Denk niet dat dat de bedoeling is.

Maar hoe kan het dat ik nu wel afval eigenlijk?

ik weet sowieso niet of ik dat dieet ga doen, aangezien ik niet weet wat het is en mijn ouders eerst sowieso moet overhalen :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:36

de eerste zin snap ik niet helemaal, maar over de tweede: je hoeft je ouders zich niet aan te laten passen dat is het mooie, je hoeft alleen op je eigen inname te letten. zorg dat je de punten weet van wat je hebt, soms gokte ik een beetje, een paar puntjes boven je grens is ook niet erg en het duurt even voordat je doorhebt hoe je het makkelijkst je punten haalt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:37

@ Abeltje_xx: 1000 kcal, dat kun je een meisje van 14 toch niet adviseren? Om zo weinig te gaan eten...

@ _Bitje_: Omdat je niks eet, val je wel af natuurlijk. Maar zogauw je wel weer gaat eten, denkt je lichaam, hey! Energie! Laat ik dat maar snel opslaan voordat ik weer niks te eten krijg.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:43

Ik heb alleen de eerste twee en de laatste pagina gelezen dus kom waarschijnlijk zomaar binnen vallen, maar misschien zijn mijn tips handig.

Ik ben sinds een maand afgekicked van suiker :Y)
Nu ik afgekicked ben (dat klinkt net zo erg als dat het ook is :J ) merk ik pas hoeveel geraffineerde suiker ik binnenkreeg, en hoe verslaafd ik eraan was.
Nu ik ervan afgekicked ben, neemt ook de trek naar zoetigheid en lekkers af.
Een appel vind ik tegenwoordig al 'lekkers' omdat ze lekker zoet en sappig zijn :+
Mij heeft het in ieder geval -3 kilo in een maand opgeleverd, zonder er verder iets voor te doen.
ik ben wel begonnen met hardlopen in de tussentijd, en merk dat ik ook meer energie weer heb.

Mijn glucose/energielevel was altijd heel schommelend door al het suiker wat ik binnenkreeg. Wanneer dat level laag is, vraagt je lichaam er alweer om.
Toen ik dus met suiker gestopt was ben ik ook zeker een week of 3 een beetje van slag geweest, omdat mijn lichaam zo hard moest wennen aan het stabiele gehalte. daarom ben ik gaan hardlopen, niet zozeer om te verbranden, maar alleen om meer energie te krijgen, en dat is gelukt!!
Voor zover ik weet scheelt het vermijden van geraffineerde suikers ene hele hoop aan Kcal's ! :J

Daarnaast voor TS: *hoopt nu niet te lomp over te komen*
Misschien helpt het om te bedenken dat je een verantwoordelijkheid hebt tegenover je kinderen hebt om hun een goede start te geven. Je schreef dat een van je kinderen al tegen overgewicht aanhangt, is het geen optie om de kinderen mee te nemen wandelen, zwemmen, fietsen oid? zodat niet alleen jij je noodzakelijke lichaamsbeweging krijgt, maar ook je kinderen :D

Als ik nu zo terug kijk had ik gewilt dat mijn moeder mij nooit zoveel zoetigheid had gegeven, dan had mij dat nú een hoop elende (en gewicht) gescheeld.
Snoepjes en koekjes hoef je dus voor je kinderen ook niet in huis te hebben, waardoor jij dus ook niet hoeft te snoepen :D
Een stukje bittere chocolade is niet zo heel erg slecht en daarmee kan je jezelf ook prima verwennen :D

ook lekker: de AH heeft ingevroren stukjes fruit, gooi het in een blender, en je hebt een heeeeeerlijk zoete koude smoothie!!! mjum!

Hoop dat je hier wat aan hebt TS!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:44

ik zeg alleen welke ik heb gedaan, ik laat het eigenlijk een beetje over aan bitje om logisch na te denken. ;)
je mag je punten zelf uitmaken, het enige wat je krijgt is een lijstje van hoeveel punten dingen zijn, hoe je de punten kan bepalen van dingen die niet op het lijstje staan en nog wat andere algemene introductie dingen voor dat dieet. de meest gebruikte is 1000 punten, die deed ik ook. ik wist niet dat ze 14 was, ik weet niet wat je dan mag/moet eten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:46

_Tara_ schreef:
@ Abeltje_xx: 1000 kcal, dat kun je een meisje van 14 toch niet adviseren? Om zo weinig te gaan eten...

@ _Bitje_: Omdat je niks eet, val je wel af natuurlijk. Maar zogauw je wel weer gaat eten, denkt je lichaam, hey! Energie! Laat ik dat maar snel opslaan voordat ik weer niks te eten krijg.

dus wanneer ik nu gewoon ga dieeten kom ik weer aan?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:29

ik heb zo net gewoon een paar ronde aardappeltjes gehad en aardig wat sla en een klein stukje kip.
is dat kip wel goed geweest?, en heb aardig wat sla gehad? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:37

Waarom zou kip niet goed zijn? Je moet toch gewoon eten := Maak me toch een beetje zorgen om jouw ideeën over eten...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:38

Maar dat het niet te vet is bedoel ik,..
ik wil wel normaal eten, maar ik wil wel dunner worden gewoon.. snap je?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:42

Kip wordt juist aangeraden als gezond. Vet heb je wel nodig he. Belangrijk voor onder andere de aanmaak van bepaalde vitamines.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:46

oke.
ik dacht dat vet alleen voor het opslaan was, dus dat het eigenlijk overbodig was :)