Definitely 18+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Definitely 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:57

abeltje: ik denk dat er echt veel meer meisjes/vrouwen zijn die hier last van hebben dan dat je denkt.

Toen een van mijn beste vriendinnetjes net met haar vriend had zat ze hier ook mee maar ze durfde dat heel lang niet te zeggen. toen ik een beetje doorhad waar ze mee zat heb ik der verteld dat ik daar toen ook zo'n probleem mee had en ze was echt ontzettend opgelucht dat ze er over kon praten en dat ze niet de enige was!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:17

dit topic is tenslotte om de problemen te bespreken :j

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:29

Ik vraag me af of in een 'real life' meeting dit soort problemen ook besproken worden; ik kan me voorstellen dat je dan dichtklapt. Ik denk ook niet dat een vibrator de oplossing is.

Maar goed, om even weer OT te gaan; ik vind de suggestie van een gynaecoloog nog niet zo gek. Wellicht zit er inderdaad een stug maagdenvlies in de weg.
Maar als je op je 28ste nog maagd bent, komt dat niet alleen door een stug maagdenvlies. Daarom raad ik je aan naar een Rutgerstichting te gaan. Professionals met echt heel veel oog voor je beleving en je angsten. Zij zullen weten hoe dit aan te pakken, of het nou een medische benadering wordt of vooral een goed gesprek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:31

@Beantsje: Dat vraag ik me ook af... Alhoewel, als ik kijk naar mezelf, ik kletste als een malloot over sex met vriendinnen, ging naar sexshops, maar ik was nog zo maagd als wat, haha.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:47

Ik moet de mod wel gelijk geven, het gaat er hier prettig aan toe. Blijkbaar hebben relbokkers hier niets te zoeken! :D

Voor wie zo´n party of bezoek aan de winkel te confronterend is: http://www.mailfemale.com
Door dames, voor dames!

ps bekijk product Oasis, speciaal voor dit probleem!
Laatst bijgewerkt door Borg op 09-08-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:00

Ik heb niet alles gelezen maar ben al een oude (32) wijze vrouw.
"De eerste keer" is natuurlijk best iets om een beetje nerveus over te zijn.
Alleen moet het dan wel om fijne kriebels in je buik gaan.

Als je je sexueel tot iemand aangetrokken voelt, gebeurt er heel veel in je lichaam. Aantrekkingskracht was heul vroegah natuurlijk om te zorgen dat er nageslacht kwam. Je hoofd is dat misschien vergeten maar je lichaam niet hoor.

Als je daadwerkelijk gaat zoenen, strelen etc etc, dan doet je lichaam wel waarvoor het gemaakt is. Heel cru gezegd ontvankelijk zijn voor een eventuele bevruchting.

Dus ja...het gaat allemaal passen!

Met dat in je achterhoofd hoef je je over dat punt geen zorgen meer te maken.
- je vagina gaat vocht produceren zodat de penetratie iets fijns wordt en geen martelgang
-door stimulatie down under zal je ook iets "open" gaan staan

Nu komt het probleem van de meeste pijnlijke "eerste keren".
Vrouwen ontspannen niet! Het hoofd denkt en maalt maar door.
En dan gaat het mis, als je in je hoofd niet kan ontspannen en genieten, dan kan het lichaam dat ook niet.

Succes

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:52

Hallo :D Ik vond dit topic en ik dacht; laat ik ook even reageren :)

Ik herken wel wat er geschreven wordt hier; vooral ten aanzien van tampons inbrengen. Ik haat het echt om tampons met mijn vinger in te brengen.. Daarom heb ik altijd OB tampons met inbrenghuls :) Een kartonnetje die niet hard is en geen pijn doet en zorgt dat de tampon er makkelijk in gaat :) En geen vieze vingers :D Ik vind ze ideaal :)

Wat betreft seks; het past heus wel hoor :D Ik was daar ook bang voor met mijn vriend de eerste keer. Die is ook niet bepaald klein zeg maar.. :') Ik heb alleen wel heel vaak erna dat het branderig aan voelt. Ik ga altijd even naar de wc erna en dan brandt het behoorlijk met plassen :') Weet niet wie dat herkent?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:56

Goed plassen en water drinken.
Branderig gevoel met plassen kan overgaan in blaasontsteking (één van de symptomen)..

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:06

Het is geen blaasontsteking.. Het is puur dat de ingang even geïrriteerd is doordat er een voorwerp is binnengetreden, zullen we maar even zeggen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:06

kim: heb ik ook hoor..tis gewoon een beetje 'schraal' daar dan. vooral na bepaalde standjes of als ik bijv ook net paardgereden heb (dan is sex sowieso niet echt aan te raden, rij me altijd nogal kapot daar)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:08

Branderig gevoel heb ik nog nooit gehad door penetratie :n
Alleen wanneer het over ging in schimmelinfectie of blaasontsteking (wat ook pas na een aantal dagen in kan zetten).

Schraal wel, maar dan was ik te lang door gegaan of te vaak gedaan :')

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:09

Dat denk ik ook ja :)) Doet altijd wel zeer in elk geval maar goed, zo weer over :Y)

urselin; zal ook wel per persoon verschillen net zoals dat sommige meiden wel problemen hebben met het inbrengen van tampons en andere meiden niet. Zal ook wel te maken hebben met de grootte van je vriend zeg maar..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:11

Scheelt denk ik ook dat ik altijd blaasontstekingen of symptomen ervan krijg na seks :')

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:13

Ik praat meestal nooit open over seks.
Ik wou niet eens tegen mijn vriend zeggen dat ik wel eens met mezelf speel.
Maar het is normaal.
En over nog maagd zijn.
Mijn beste vriendin is op haar 12e ontmaagd, heeft er heel veel spijt van gehad, heeft vele sekspartners gehad(nou wil ik niet zeggen dat dat bij iedereen zo is) ze is nu 18
Met een andere vriendin heb ik laatst een open gesprek over gehad. Ze is nu 20, is nog maagd, maar vind dat totaal niet erg. Ze wil graag op haar ware wachten. Ze loopt momenteel met veel psychische problemen en wil geen dingen doen waar ze spijt van krijgt.

Over de tampons.
Ik heb ook veel moeite en pijn met tampons (seks soms ook wel eens, maar dat ligt aan hoe ik mij voel)
Ik ben eerst begonnen met inbrenghulsen, maar ik wou de tampons graag mee kunnen nemen in mijn broekzak.
Ik ben begonnen met ob mini's met silk touch.
Gaat steeds beter.
Probeer anders eens een ob mini met silk in te brengen als je net onder de douche vandaan komt.
Dan is het meestal ook al wat vochtiger in je vagina.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:50

Ik vind het echt geweldig dat dit topic er is en al helemaal dat iedereen zo goed reageert.

Ik heb gelukkig zelf het probleem niet, maar ik kan me wel voorstellen hoe ontzettend vervelend het is.
De eerste keer vond ik superspannend, maar toen we eenmaal bezig waren (overigens begon het gewoon met zoenen, maar uiteindelijk gingen we all the way, ging gewoon automatisch) ontspande ik volledig, al ben ik hardstikke onzeker over mijn lijf, ik wist dat de jongen waarmee ik het deed vond dat ik heel erg mooi was, dus uiteindelijk ging het supersoepel, geen moment pijn gehad of me ongemakkelijk gevoeld.

Ik ben er wel van overtuigd dat als het met iemand was geweest waarbij ik me niet zo op mijn gemak had gevoeld dat ik dan echt niet zo relaxed was geweest en dan had ik er misschien wel last van gehad.

Dus zowiezo ga het pas doen als je echt 100% zeker bent van de gene met wie je het doet, iemand waarbij jij je op je gemak voelt en die jou een goed gevoel over jezelf geeft.

Verder vind ik de tips over beginnen met jezelf ontdekken door speeltjes erg slim, ik heb zelf ook al een aantal dingen aangeschaft, gewoon leuke apparaatjes die echt heel vrouwvriendelijk zijn en waar ik ontzettend veel plezier mee heb.
Misschien toch een idee om voor jullie eens te proberen.

Overigens heb ik ook een hekel aan tampons, die zijn veel te droog dus dat glijdt niet makkelijk. Het lukt wel, maar je kan het niet vergelijken met sex, zowiezo wordt jijzelf nat als je opgewonden wordt en een man heeft ook voorvocht waardoor de boel wat gladder wordt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:51

Een tampon inbrengen is natuurlijk heel iets anders als de daad verrichten.
Je bent op dat moment niet opgewonden en er is van binnen ook geen extra vocht dat iets inbrengen vergemakkelijkt.

Tampon met gladde inbrenghuls glijdt er makkelijker in en scheelt vieze vingers. OB heeft ze ook en de hulsjes zitten dan in elkaar geschoven zodat je ze ook in je broekzak kan meenemen.

Verder denk ik dat er geen leeftijd is voordat iemand klaar is om daadwerkelijk de liefde met iemand te bedrijven.
Ik vind wel dat je geestelijk zo volwassen moet zijn dat je ook een eventueel gebroken hart, dat na het delen van lichamen wel tig keer zo hard aankomt, moet kunnen dragen.
Tja....en wanneer dat is? Daar kom je pas achter als het gebeurt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:02

zou een beetje glijmiddel op een tampon ook kunnen helpen?
Heeft de tampon waarschijnlijk niet zoveel nut meer omdat je m 'afsluit' maar misschien is dat wel net lang genoeg 'glibberig' om hem makkelijk in te kunnen brengen.

Misschien het proberen waard voor degenen die er moeite mee hebben maar het wel graag willen proberen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:04

zou wel kunnen inderdaad, maar je tampon werkt dan denk ik niet meer.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:04

Dan raak je hem onderweg kwijt :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:05

hahahaa ja dat ook. Overigens is glijmiddel zowiezo wel een heel goed idee om mee te beginnen, ook voor je vingers (al vind ik aan mijn vingers naar binnen weinig aan) maar ook voor speeltjes.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:09

zou ik iemand mogen pben heb namelijk een vraag die ik niet graag openbaar stel :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:09

pb maar :) beantwoord morgen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:10

rockwitch schreef:
zou wel kunnen inderdaad, maar je tampon werkt dan denk ik niet meer.

denk dus inderdaad niet dat ie dan nog werkt maar zo kun je misschien oefenen op dagen dat je dat ding niet 'nodig' hebt.
oh als er mensen zijn die dit gaan uitproberen: niet gelijk dat ding er ook weer uittrekken. Zonder glijmiddel is het in ieder geval bij mij erg pijnlijk als ik een tampon eruit trek zonder dat ie 'vol' zit. En denk dat het sowieso fijner voelt om hem in te brengen, even te laten rusten, en dan pas weer der uit te halen.
Ik moet trouwens ook echt hard trekken aan dat touwtje als ik een tampon eruit haal (als in:echt hard). voelt niet fijn en ben als de dood dat het touwtje breekt. (komt dus doordat die tampon dan omgeven is met mijn strak aangespannen bekkenbodemspieren die ik niet kan ontspannen... die spieren zijn echt verbazingwekkend sterk!)

enne, ja! glijmiddel, heb het nog nooit gebruikt maar natuurlijk ook handig bij de handelingen waar het voor bedoeld is haha.

plutolover: mij mag je ook pb'en, weet niet of ik je kan helpen maar ik kan een poging doen. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:11

Ook ik vind het heel fijn om te zien hoe de sfeer binnen dit topic is, en hoe respectvol mensen naar elkaar toe reageren! :j

Ik heb er zelf geen last van, gelukkig.
Maar ik denk dat ik me er wel een beeld van kan vormen, hoe het moet voelen, en dat lijkt me ontzettend naar.

Seks is iets heel fijns, en intiems tussen twee mensen. :)
Het is zo jammer als dat door welke reden dan ook, niet zo kan voelen.

Over wat het 'maagd zijn' betreft..

Mijn vriend is 22, en hij was nog maagd toen we verliefd werden.

Ik vond dat zo'n bijzonder 'geschenk', omdat het mij liet zien, dat hij wilde wachten op dat meisje, waar hij zoiets intiems, zoiets waardevols mee wilde delen.

Ik voel me dan ook oprecht vereerd dat ik dat meisje mocht zijn. :j
Dat was voor mij persoonlijk, het mooiste cadeau wat hij mij kon geven.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:12

Met een beetje spuug kom je ook een heel eind hoor :j

Pluto, je mag mij ook PBen hoor! :)
Edit: Zwitsal, ik doe het touwtje ook altijd ff checken voordat ik hem inbreng hoor, vertrouw dat nooit zo.