Bloed te kort!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:08

Ik heb vorige week voor het eerst bloed gegeven. Viel me alles mee. Had geen licht gevoel en stond ook zo weer buiten. Ik vind het persoonlijk echt belangrijk!
Als ik zelf ooit ziek wordt of bloed verlies bij bijvoorbeeld een bevalling, dan wil ik ook graag donorbloed. Probeer mijn vriend ook over te halen, maar dat gaat helaas nog niet zo makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:10

Berdien schreef:
Ik ben ook bloeddonor :j

Nu twee keer gedoneerd. Eerste keer was er weinig aan de hand, alleen voelde ik de naald zitten en liep mijn bloed ook niet goed door. Met als gevolg een flink blauwe arm na die tijd.
Dat de afgelopen keer aangegeven. Was geen probleem, dit keer werd ik geprikt door de beste prikster van Sanquin. Dat was te merken, na een keer knipperen zat de naald er al in. Schijnbaar heb ik rollende aderen?
Na vijf minuten was het ook al klaar. Ik stond op, liep naar de koffietafel en ging met dezelfde gang weer onderuit := Ben teruggeduwd naar een stoel, achterover geklapt en kreeg koude doeken over me heen. Koud, zweten en lijkbleek. En natuurlijk kwam er toen net een collega binnen lopen, die kwam voor de eerste keer (testen enzo). Heb ik weer :')
Na een half uurtje mocht ik overeind en weer richting de koffietafel, en drie kwartier nadat ik onderuit was gegaan mocht ik weg. Er wordt echt goed voor je gezorgd :j

Dat is nou een maand geleden, dus over drie maanden mag ik weer :)

Hihi, dit had ik kunnen typen. Ik had echt precies hetzelfde, ook bij mij liep de eerste keer mijn bloed niet goed door. Bij de tweede keer was ik ook na 6 minuten klaar. Voelde me prima, tot ik naar de koffietafel liep, haha. Ik stond op het punt om flauw te vallen (zag zelfs het bloed uit m'n handen wegtrekken, heel raar :+ ) en ben ook met een natte lap op een stoel achterover gekiept, haha. Maar ik was dan ook niet lekker uitgerust en had niet genoeg gegeten, dus het is een beetje m'n eigen schuld. Maar omdat ik vorige keer nergens last van had gehad, dacht ik dat het wel kon. Volgende keer dus toch maar iets beter voor mezelf zorgen }:0

Maar als ze echt met te weinig bloed zitten, dan vind ik dat ze er wel wat meer aandacht voor mogen vragen :j . Ik heb eigenlijk nog maar één keer een flyer van ze zien liggen ergens in de koffiekamer van m'n studie. Maar verder eigenlijk niet :)

MarjonTampon

Re: Bloed te kort!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:26

Ik ben ook bloeddonor, maar van de week voor de 3e keer op rij moeten afzeggen... 1e keer kaakgewrichtontsteking, 2e keer blaasontsteking, nu medicijnen voor een vervelend hoestje.

Ben overigens ook orgaandonor (alles) en beenmergdonor.