[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:23

Caiitliin schreef:
Heeft hier iemand verstand van het stretchen? Ik zou graag wat informatie willen omdat het me wel aanspreekt. Niet extreem maar heel klein zoals 4mm ofzo :)

ik zit nou op 10 en 8, deze 2 zijn niet zo goed gegaan maar de rest wel.
ik heb om de 2mm gestretched.
je kunt om de 2 doen maar dan moet je geen watje zijn, doet wel redelijk veel pijn, het is bij mij nooit gescheurd.
veel mensen vinden het wel veel ;)
het beste denk ik waardoor je oor het rustigste blijft is om de 1 mm,
even je oor warm masseren, (je piercing moet natuurlijk schoon zijn, net als je handen) het liefste glijmiddel er op en voor zichtig er door heen duwen.
als je onder de douche vandaan komt gaat het nog makkelijker.
wel rustig doen, geen haast hebben want dan gaat het fout.
er moet minimaal ong. 1 weekje tussen zitten voordat je weer verder gaat stretchen om je oor wat rust te geven :)

Channiiiej

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:34

Heb net m'n helix piercing laten zetten :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:44

desty schreef:
Caiitliin schreef:
Heeft hier iemand verstand van het stretchen? Ik zou graag wat informatie willen omdat het me wel aanspreekt. Niet extreem maar heel klein zoals 4mm ofzo :)

ik zit nou op 10 en 8, deze 2 zijn niet zo goed gegaan maar de rest wel.
ik heb om de 2mm gestretched.
je kunt om de 2 doen maar dan moet je geen watje zijn, doet wel redelijk veel pijn, het is bij mij nooit gescheurd.
veel mensen vinden het wel veel ;)
het beste denk ik waardoor je oor het rustigste blijft is om de 1 mm,
even je oor warm masseren, (je piercing moet natuurlijk schoon zijn, net als je handen) het liefste glijmiddel er op en voor zichtig er door heen duwen.
als je onder de douche vandaan komt gaat het nog makkelijker.
wel rustig doen, geen haast hebben want dan gaat het fout.
er moet minimaal ong. 1 weekje tussen zitten voordat je weer verder gaat stretchen om je oor wat rust te geven :)

en ik zou absoluut niet gaan beginnen zoals desty doet dat kan nogal snel resulteren in:
http://news.bmezine.com/2007/05/04/ear- ... -disaster/
http://news.bmezine.com/2007/04/28/diy-ear-explosion/
let op, kan schokkend zijn!
niet klikken als je net gegeten hebt ;) beetje extreem maar stretchen is niet echt iets om te forceren.

hier kan je er veel over lezen :)

http://www.piercingpiercing.nl/informat ... info_id=10 een maand tot 6 weken rust voor de volgende maat is absoluut geen zonde trouwens :)
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 14-08-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:51

Baaaaahhhh, die oren!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:25

ik zeg ook niet dat het na een week al kan, dat ligt helemaal aan je eigen oren, maar dat zou ik als minimaal houden ;)
ik doe het om de 2 weken, heb er geen centje pijn aan.
op die site staat trouwens ook dat je je sierraad een paar uur uit moet laten en ook 's nachts.
nou dacht het niet, groeit zo dicht! :)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:44

@ desty: bedankt voor de info! Maar ik denk toch dat dat voor mij echt te snel gaat, en ik wil zeker niet tot de 8mm maar echt hooguit tot de 5mm zodat het echt heel erg klein blijft :)
@xDramaQueen: Aan die site heb ik wel wat! ik wil het echt heel langzaam doen omdat ik zeker nog terug wil kunnen naar een gewone oorbel als het me niet bevalt. Ik heb http://www.alloverpiercings.nl/artikel/single-flared-multi-gemmed-eyelet op het oog, en dan de kleinste maat. Vind ik wel heel erg mooi staan :)
Maar ik vraag me af waar ik nou precies mee moet beginnen en of het mijn andere 2 oorbel gaatjes(ik heb er 3 in elk oor) beïnvloed?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:49

desty schreef:
ik zeg ook niet dat het na een week al kan, dat ligt helemaal aan je eigen oren, maar dat zou ik als minimaal houden ;)
ik doe het om de 2 weken, heb er geen centje pijn aan.
op die site staat trouwens ook dat je je sierraad een paar uur uit moet laten en ook 's nachts.
nou dacht het niet, groeit zo dicht! :)

je zegt hierboven dat je geen watje moet zijn want om de 2 doet wel pijn :+
edit: en in een ander topic heb je zelfs gezegd : bij mij doet t ook pijn maar je moet door de pijn heen duwen dan heb je geen pijn meer oid"

euh juist ja :+
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 14-08-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:51

Caiitliin schreef:
@ desty: bedankt voor de info! Maar ik denk toch dat dat voor mij echt te snel gaat, en ik wil zeker niet tot de 8mm maar echt hooguit tot de 5mm zodat het echt heel erg klein blijft :)
@xDramaQueen: Aan die site heb ik wel wat! ik wil het echt heel langzaam doen omdat ik zeker nog terug wil kunnen naar een gewone oorbel als het me niet bevalt. Ik heb http://www.alloverpiercings.nl/artikel/single-flared-multi-gemmed-eyelet op het oog, en dan de kleinste maat. Vind ik wel heel erg mooi staan :)
Maar ik vraag me af waar ik nou precies mee moet beginnen en of het mijn andere 2 oorbel gaatjes(ik heb er 3 in elk oor) beïnvloed?

je 2de gaatje zal heel dicht tegen t eerste gaatje aan staan maar met 5 mm is dat niet zo extreem :) ik zou met dit ding beginnen:
http://www.alloverpiercings.nl/artikel/steel-expander

:j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:38

Iemand die mij kan helpen := ?

1 Juni heb ik gaatjes laten schieten, en na 6 weken mocht ik ze verwisselen.
Ik heb er nu net eentje voor het eerst uitgehaald. Aan de achterkant van het knopje zeg maar, dat achterste ding zat wel wat viezigheid.. Ik kreeg dat ding moeilijk open maar toen die eenmaal open was schoot de achterkant er zo af dat ik hem even moest zoeken :+ . Maar goed, de oorbel eruit gehaald, lijkt er wat wat vocht (bloed?) uit te komen. Nu dacht ik dat het slimmer was om hem dan weer even terug te doen en een andere keer opnieuw te proberen (wilde eigenlijk andere oorbellen proberen). Maar in het begin erin doen ging, maar helemaal er door heen niet want dat deed (doet) gewoon zeer ? Verder kon ik ze trouwens gewoon draaien oid en zaten ze niet vast ofso := .

*Ik ga hem nu terugstoppen als het lukt. En is het slim om dan maandag even van dat alcohol gedoe te halen? Ik was mijn oorbel nu even met Unicura en doe hem dan weer in, als het dus lukt :+ *

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:58

Gewoon gaatjes laten schieten in het zachte deel van je oren?
Miss zat je dan net niet goed met de oorbel in het gaatje zegmaar, soms is dat even zoeken. Neem aan dat die niet zóó snel dichtgroeit..
In het begin is het logisch dat als je ermee gaat "kloten" dat er dan een beetje vocht en bloed uitkomt.. Je kan hem schoonmaken als je wilt als je dat een veiliger gevoel geeft. Je kan het ook even afwachten :j
Ik deed mijn oorbellen altijd met sterillon, maar zal wel heel dit topic over mij heen krijgen als ik dat zeg.. :+ Werkt wel altijd goed bij mij. Gewoon niet teveel aan zitten en zelf laten genezen. Komt goed!

Overigens al gelukt, het terugplaatsen?
Kijken in een spiegel wanneer je dat doet kan goed helpen haha!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:07

Haha ja het terugplaatsen is gelukt! Vond het wel appart, aangezien hij er net uitwas en het leek wel of ik wat moest doorprikken? Had alleen unicura en daar even me oorbel mee schoongemaakt (ivm die viezigheid die erop zat). De andere laat ik nu maar even zitten := :+ . Kan ik er nu wel gewoon andere in doen eigenlijk ? Aangezien ze toch al zéker lang genoeg zitten :P .

Edit; in het zachte deel, 'gewone' oorbellen dus :j .

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:36

Ik zal als ik jou was de oorbellen er nu nog even in laten zitten omdat ze nu geirriteerd zijn, het zekere voor het onzekere :)
Probeer het nog een keer als je oren weer rustig zijn, en dan beginnen met simpele stekkertjes.
Gewoon niet teveel aan zitten met je handen! Dat zorgt er juist voor dat ze vervelend gaan doen. Gewoon wanneer jij denkt dat het nodig is schoon maken, maar zeker niet teveel aan frunniken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:02

Ik haal die andere er van de week ook even uit, kijken of die het zelfde reageert of niet. Ik draai er wel af en toe aan (niet vaak, 1 x per dag oid) omdat ze anders vast gaan zitten (en als ik ze er dan uithaal dan trek ik het weer open, vandaar dat het maar wat langzamer dichtgroeit door het draaien, dan dat ik het keer op keer open ga trekken).

Ik houd deze nog even in dan, bedankt :D !

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:17

Hmm, weet niet of droog draaien wel zo goed is.. Miss als je je oor nat maakt even laten weken? Dat het korstje los kan komen. Als je gewoon droog gaat draaien heb je ook kans op irritatie.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:26

Help help help!
Ik heb nu dus sinds 3 weken mijn tongpiercing maar nu is het 'vlies' (weet niet hoe ik het precies moet noemen) wat onder je tong zit zeg maar aan de kant waar het balletje zit helemaal rood en dik. En daar waar het balletje op rust zeg maar zit een wit puntje. Het doet dus wat pijn.
Ik plaats ff een foto in een linkje voor degene die niet precies weten wat ik nu bedoel.
Pas op ziet er niet al te smakelijk uit!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-73FMDNPW.jpg

Nu is het dus zondag en kan ik de piercer niet bereiken en op maandag zijn ze gesloten.
Wat zouden jullie mij aanraden wat ik het beste kan doen? Spoelen? met wat? ijsklontje eten? enz..
En zou het ook kunnen komen door dat het staafje misschien te lang is?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:35

Misschien eventjes spoelen met een zoutoplossing?
Anders zou ik het ook niet weten. Is je tong nog dik? Ergens achter blijven hangen met de piercing?

Staafje te lang hoort volgens mij niet zo een irritatie te geven.. Tenminste had ik niet.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:41

Nee mijn tong is naar mijn mening niet meer dik en ben ook nergens blijven hangen. Misschien dat er iets achter is blijven zitten en is gaan schuren ofzo.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:37

Wow, zit hij niet heel ver naar achter?
Of lijkt dat zo?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:19

Nee valt wel mee denk ik haha. Weet niet hoe die bij andere zit?

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:28

Kitty_luna schreef:
Moniques in zaandam centrum

Ik heb daar me labret laten zetten,, ze is echt heel goed.. En die engelsman die daar werkt tatooeert heel goed.. Maar volgens mij heet haar shop Budget Beauty... Zit schuintegenover die fietsen winkel... Of je moet een andere bedoelen...

perdjes schreef:
Help help help!
Ik heb nu dus sinds 3 weken mijn tongpiercing maar nu is het 'vlies' (weet niet hoe ik het precies moet noemen) wat onder je tong zit zeg maar aan de kant waar het balletje zit helemaal rood en dik. En daar waar het balletje op rust zeg maar zit een wit puntje. Het doet dus wat pijn.
Ik plaats ff een foto in een linkje voor degene die niet precies weten wat ik nu bedoel.
Pas op ziet er niet al te smakelijk uit!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-73FMDNPW.jpg

Nu is het dus zondag en kan ik de piercer niet bereiken en op maandag zijn ze gesloten.
Wat zouden jullie mij aanraden wat ik het beste kan doen? Spoelen? met wat? ijsklontje eten? enz..
En zou het ook kunnen komen door dat het staafje misschien te lang is?

Te lang staafje lijkt mij ook neit het geval.. Maar voor staafje heb je,, chirurgisch staal of titaan??
Wat ik zie is een hele goeie genezende tong.. En dat da afgezien van de dikte.. Want dat ken ik op deze manier niet zien.. Wat me wel opvalt is dat je piercing erg veer naar achter zit..

Megamutsj schreef:
Misschien eventjes spoelen met een zoutoplossing?
Anders zou ik het ook niet weten. Is je tong nog dik? Ergens achter blijven hangen met de piercing?

Staafje te lang hoort volgens mij niet zo een irritatie te geven.. Tenminste had ik niet.

Staafje te lang hoort inderdaad geen irritaties te geven,, naar mijn idee.. Maar is dit voor iedereen toch weer anders nobody is the same... Bij mij gaf het ook geen irritatie,, maar nu heb ik hem alweer 5 of 6 jaar... Me labret heb ik nu net 3 weekjes :D :D

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:29

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:50

Ja idd ik vond de tongpiercing ook al ver naar achteren zitten.. Hier een foto van de mijne om het te vergelijken:

http://img97.imageshack.us/img97/8009/picture15qg.jpg vage foto :+
Bij mij zit hij zelfs voor het tongriempje. Maargoed, kan zijn dat jij een langere hebt. Wel goed dat ze hem ernaast hebben gepierced, maar dat kan wel flinke irritatie geven als die er te kort op zit, heb je de hele tijd een zere tong. Zal het even aankijken als ik jou was en anders even terug gaan.
Ik had na een paar dagen al geen last meer, behalve dat het staafje dan veel te lang was.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:52

Megamutsj schreef:
Ja idd ik vond de tongpiercing ook al ver naar achteren zitten.. Hier een foto van de mijne om het te vergelijken:

http://img97.imageshack.us/img97/8009/picture15qg.jpg vage foto :+
Bij mij zit hij zelfs voor het tongriempje. Maargoed, kan zijn dat jij een langere hebt. Wel goed dat ze hem ernaast hebben gepierced, maar dat kan wel flinke irritatie geven als die er te kort op zit, heb je de hele tijd een zere tong. Zal het even aankijken als ik jou was en anders even terug gaan.
Ik had na een paar dagen al geen last meer, behalve dat het staafje dan veel te lang was.

Zo heb ik hem dus ook zitten. Was heel snel genezen.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:09

Gisterenochtend mijn Helixpiercing laten zetten. Ik moet hem nu schoonmaken met van die unicurazeep.. gewoon wassen enzo. Als ik het aanraak is het best pijnlijk (logisch natuurlijk :P). Na hoeveel dagen is (normaal) deze pijnlijkheid verdwenen? :P En hoe hebben jullie hem het best schoongemaakt? Want ik kan er moeilijk bij komen met mijn vingers :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:11

wat hebben jullie allemaal reuzenknotsen (balletjes) :)) mijne zit ook vrij ver naar achter aan de bovenkant maar onder gewoon mooi in t midden :j

perdjes, dat opgezwollen vlies en dat witte puntje zijn vermoedelijk gewoon een blaar :) en ja dat doet pijn, even je handjes wassen voordat je met je handen richting je mond gaat :j

http://i.fok.nl/userpics/229587/1.jpg
heb alleen een lompe foto sorry _O- maar mn piercing zie je ook niet met praten :D