wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:18

Ik slik sinds april Thyrax, 3 blauwe tabletten per dag. Is het normaal dat ik nog steeds soms heel moe ben/geen energie heb? En soms heb ik een heel benauwd gevoel, alsof iemand op mijn borst drukt ofzo. Af en toe ben ik ook heel snel buiten adem (bijv. nadat ik een trap heb gelopen)

Ik sport veel en heb een redelijk goede conditie dus daar ligt het niet aan en heb het overigens niet elke dag. Heeft iemand deze klachten ook?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:01

Oh ja galbulten of te wel urticaria.
Ik heb dat een jaar of 10 geleden gehad en ook opgenomen in het ziekenhuis. Heb daar 3 weken gelegen. Daarna nog 2 maanden thuis geweest. Ze hebben alle onderzoeken bij mij gedaan en daar was eigenlijk niets uitgekomen. Ja dat is een stress allergie heb dus ik heb altijd wel zyrtec of allerfee in huis (dat is hetzelfde zitten dezelfde bestanddelen in). Vaak kunnen ze niet veel vinden hoor vwb de allergie.
Hou het in de gaten en reageer er alert op dat is het enige dat ik je kan meegeven.
ALs ik een drukke tijd heb gehad dan speelt het soms op...

Melissa, zo voel ik me ook hoor. Maar hou er wel rekening mee dat het minimaal een half jaar tot een jaar kan duren eer ze alles onder controlle hebben en als je nog zo moe bent laat dat weer even prikken dan heb je kans dat je nog niet goed sta afgesteld vwb de medicijnen.
Ik zat met een onmeetbare waarde (boven de 100) en na 8 weken en 2 thyrax gezakt naar 52. Nu heb ik ook 3 pilletjes en ik moet volgende week prikken maar heb nog steeds dezelfde klachten als jij

Kan zijn dat je nog niet op je level bent.
Ik ben ook altijd heel aktief maar ben ook nog steeds moe en je moet wel je beperkingen leren kennen en daar ook naar leven (helaas).

Maar ook ik heb goede en slechte dagen hoor. We hebben nu vakantie, doe eigenlijk niet veel maar ben nog steeds doodmoe.

Dus ga even naar je HA en laat opnieuw prikken wie weet zit je nog niet echt op je niveau.
Sterkte.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 13:58

Ik ga maandag weer bloedprikken, en die vermoeidheid herken ik wel hoor.Maar wat ik niet meer heb is spierpijn,en heb gesport in de sportschool sinds maanden en had helemaal geen last er van daar na.

Melissa

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:08

Ik heb dus wel heel snel spierpijn.. Heel vreemd!

@ Mando: Ik moet ook 1x per 3 maanden bloed laten prikken. vorige keer was het goed. Nu moet ik begin oktober weer.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:28

Mando schreef:
Ach slik het nu sinds half juni en ik voel me nog steeds bagger.
Volgende week weer prikken ben benieuwd.

Bedrijfsarts gaf aan dat ik nog wel een half jaartje hiermee zoet zou zijn... en nooit meer mijn energie dat ik voorheen had terug zal krijgen. Leuk vooruitzicht.

Same here...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:03

Ik prik iedere 4 weken dus ik ben dinsdag weer de sjaak.
Woensdag de uitslag, ik ben echt benieuwd.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:29

Ik slik ook sinds juni.
Momenteel zit ik op 4 blauwe Thyrax. Maandag moet ik de arts weer bellen en dan gaan we kijken of ik op 4 blijf of dat ik mag proberen er 1 meer te gaan sliken.

Ik heb het idee dat ik iets sneller herstel sinds ik op 4 zit. Daarvoor merkte ik niets.
Ik zit vrij snel aan de grens van mij kunnen op een dag. Zat ik daar eerst tegen, of net over. Had ik zeker een dag, of zelfs 2 nodig om weer te herstellen. En nu heb ik het idee dat ik daar geen hele dag meer voor nodig heb, maar soms zelfs maar een paar uur.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:20

Nou ik heb ook de uitslag gekregen.
Van onmeetbaar (boven de 100) naar 52 en nu naar 33.
Ik heb er nu een 4e pilletje bijgekregen.
9 nov weer prikken en de 10e weer de uitslag.
Op naar herstel.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 18:21

Poeh das niet niks zeg,hopen dat het snel een beetje beter gaat?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:43

Ik hoop het ook. Officieel werk ik halve dagen maar vandaag tot 15.00 uur gewerkt, stond gewoon te tollen op mijn benen zo moe was ik.
Gelukkig geen peerdje vandaag.. die deed mijn lieve bijrijdster vandaag.

Ga vanavond lekker bankhangen heb het nieuwe boek van shopaholic gekocht.. lekker lui lezen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:28

Zo we zijn alweer een halve bezig met de verhoogde dosis en je kan me opvegen. Ben weer zo intens moe.

Wat me wel opvalt is dat ik wel beter in mijn lijf zit. Ik had steeds overal pijn... en dat begint wat weg te trekken.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:14

ik ben sinds eind juni gestart met de thyrax en wat een leven:d
ik ben nog niet helemaal de oude maar hard op weg.
ben sinds vrijdag opgehoogd na 3,5 blauwe pilletjes

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:16

Ben vorige week ook begonnen met 1 tabletje thyrax. Merk verder weinig verschil (was ook niet moe), maar bij mij is het vooral om te kijken of die galbulten aanvallen wegblijven.
Wel lastig dat je half uur daarna pas mag eten.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:19

IKbenEllen schreef:
Ben vorige week ook begonnen met 1 tabletje thyrax. Merk verder weinig verschil (was ook niet moe), maar bij mij is het vooral om te kijken of die galbulten aanvallen wegblijven.
Wel lastig dat je half uur daarna pas mag eten.

ik slik ze gewoon als ik n8s wakker word;)
en anders als ik n bed uit stap, dan haar en make-up en dan ete

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:23

jetwii schreef:
ik slik ze gewoon als ik n8s wakker word;)
en anders als ik n bed uit stap, dan haar en make-up en dan ete

's Nachts uit bed kan ik niet opbrengen hoor :D :D :D
Pak het ook recht uit bed. Maar dat ga ik vast nog wel een keer vergeten :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:31

Nee hoor Ellen dat vergeet je niet. Het is toch je motortje aanzetten voor de hele dag.

Vandaag weer gesprek gehad met de arts. Ik ga vanaf week 44 er een uurtje bijwerken dus naar 5 uur per dag en dan week 46 weer een uurtje erbij.

Ik moest goed op mezelf passen zei hij dus dat doen we dan maar.
Maar deze week ben ik echt brak, niet leuk maarja ik weet dat het beter gaat worden.
Moet de 9e weer prikken en dan de 10e weer de uitslag en de 11 weer naar de bedrijfsarts toe.
Zo blijven we lekker bezig.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:38

Nadat ik een paar jaar geleden mijn nek heb gebroken, is de werking van mijn schildklier ook wissenlend, maar meestal te traag.
Helaas vanwege de wisselingen kan ik geen medicatie gebruiken.

Heb t ook snel koud, maar dat was altijd al zo...
:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:52

Balen is dat Amanda.
Kom je dan de ene keer wer aan en val je de andere periode weer af. Wat moet ik me daar bij voorstellen.
Is het echt dagelijks een verschil?

Maar dat koud hebben is heel herkenbaar...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:03

Mando schreef:
Nee hoor Ellen dat vergeet je niet. Het is toch je motortje aanzetten voor de hele dag.

Nou ik ben dus niet moe :o
Gisteren at ik alweer bijna te vroeg :+

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:01

Mn schildklier werk zowieso veel minder,
de ene dag is de doorbloeding van mn schildklier slechter dan de andere.
Maar door die schommelingen durft de dokter het niet aan om medicijnen voor te schrijven.
Omdat dat "normaal" gesproken al lastig af te stellen is.
Daarbij heeft mn lever hetzelfde probleem, waardoor de ene dag medicijnen makkelijker worden afgebroken dan andere en ik voor veel middelen overgevoelig ben.
Ben dus ook aangekomen maar val helaas heel moeilijk af.

Ik moet het er mee doen, maar vaak wel erg frustrerend!
:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:52

Kan het me voorstellen Amanda, Vervelend voor je ook omdat je problemen heb met je lever.
Sterkte...

Vanavond zijn we voor het eerst sinds lange tijd weer uit geweest.. pffffffffff ben kapot.
We zijn naar Blof geweest maar om 22.15 had ik het wel gehad hoor dus we missen 45 minuutjes, nouja .. het is zo. We hebben ze al vaak genoeg gezien en we stonden op de gastenlijst dus we hebben geen geld weg gegooit...
Maar dan merk ik dat dit eigenlijk nog niet kan... nouja.. morgen maar de tol betalen dan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:07

Ik heb ook een te trage schildklier en ik slik Euthyrox 150.
In 1989 is er bij mij een tumor aan de hypofyse ontdekt en heb eerst, door de vele CT-scans een te snél werkende schildklier gehad, is ook fij n hoor dat je haar met bossen uitvalt en je al niet echt sterk in je schoenen staat door dat rare ding in je hoofd. 8)7
Totdat de endocrinoloog belde dat mijn schildklier veel te hard werkte, bijkomend voordeel van deze ellende was dat ik erg afgevallen was en dat kon ik wel hebben want ik was door deze aandoening heel veel aangekomen := !
Na de operatie en bestraling, was goedaardige tumor, is mijn schildklier te langzaam gaan werken dus ik weet wat beiden inhouden.
Ik ben ook sommige dagen erg moe en zit/hang als een zoutzak op de bank en andere dagen doe ik weer veel te veel zodat ik dan weer de dag erop er doorheen zit maar er zijn ergere dingen hoor, het zou alleen fijn zijn dat sommige mensen er wat meer begrip voor zouden hebben!

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:28

Ik gebruik euthyrox 88 voor mijn schildklier.
En dat bevalt mij goed, ik moet ieder jaar even bloedprikken.
Omdat de schildklier waarden nogal kunnen schommelen worden de medicijnen soms aangepast.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:08

Code
Ik ben ook sommige dagen erg moe en zit/hang als een zoutzak op de bank en andere dagen doe ik weer veel te veel zodat ik dan weer de dag erop er doorheen zit maar er zijn ergere dingen hoor, het zou alleen fijn zijn dat sommige mensen er wat meer begrip voor zouden hebben!

Zo herkenbaar,... je doet vaak wel mee met dingen maar mensen beseffen niet dat je daarna de tol moet betalen.

Wel fijn dat je de tumor heb overwonnen dan had je wel alles tegelijk zeg. Poeh. Hoe ben je daarmee omgegaan.

Ik was deze week boos op de hele wereld. wordt ik ook niet echt vrolijk van .... en mijn omgeving ook niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:24

Nou was best moeilijk, helemaal omdat er maar 4 mensen op de miljoen het hebben en je er dus niets vanaf weet plus het feit dat ik nét mijn jongste dochter had, die was 4 maanden.
Ik had het geluk dat mijn ouders vlakbij woonden en dus de kinderen opvingen maar er komt zóveel op je af.
Ik had gelukkig een héle lieve dokter (endocrinoloog) die mij het nummer van zijn pieper had gegeven voor het geval ik ergens mee zou zitten.
Je komt in een mallemolen terecht van ct-scans, bloedprikken, suikertest en iedere maand een dag in het ziekenhuis waar je de hele dag geprikt wordt en ook regelmatig drie weken opname.
Ik heb een jaar met een kastje gelopen aan een naaldje in mijn buik voor medicijnen die de tumor inkapselde en daarna ben ik geopereerd en bestraald.
HEt was echt zwaar, helemaal omdat je kleine kinderen hebt en je wil je dochter toch ook naar school brengen en halen en de hele reutemeteut.
Maar het ergste vond ik dat mijn uiterlijk ook veranderd was door het feit dat de groeihormonen veel te hoog waren zoals mijn gezicht enzo maar daar heb ik me zes jaar geleden aan laten opereren en weer redelijk in oude staat laten herstellen, een soort renovatie zeg maar!
Het klopt dat je weleens boos bent op de hele wereld maar als je in een ziekenhuis ligt zie je zóveel ellende dat je blij bent dat je "alleen " maar dat hebt en ik heb geleerd om iedere avond te denken aan de leuke dingen die ik die dag had meegemaakt en welke ik de dag daarop zou gaan doen want het is heel erg gemakkelijk om je mee te laten slepen met de negatieve gevoelens en dan ben je verder van huis.
Het is echt belangrijk om een ritme te hebben en voldoende rust te pakken, al is het niet goed om heel veel op bed te gaan liggen want daar word je ook weer moe van.
Lopen jullie bij een internist of endocrinoloog want die zijn expert op het gebied van hormonen.
Ik hoop voor jou/jullie dat het snel de goede kant op zal gaan.