moederschap en paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSvala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:02

nee joh ik heb er genoeg weggedaan.
en zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heb ik er nog 1 te koop.
en ik heb er ook geen last van dat ze er zijn.
ik heb er immers prima verzorgsters voor,
ik doe er nu alleen dus zelf twee, 1 oudje en 1 jonkie,
ik dacht dat dat net zoveel tijd zou kosten als 1 "gewoon" paardje, maar dat valt dus een beetje tegen.
daarbij zijn de meeste pony's kneusjes ( spat, astma, zomereczeem, bejaard) en de meesten heb ik al jaaaaren, dus die gaan echt niet meer weg,
dat zijn evengoed mijn kindjes hoor...

en als je graag wil weten wat ermee gedaan word?
ze worden allemaal minstens drie keer per week gereden.
beetje lessen en veel buitenritten,
moederezel loopt ook nog voor een karretje (met jong eraan vast)
en de fjord kan ook voor de huifkar.
en door al die paarden hoef ik ook nooit alleen te rijden of alleen voor alle klusjes te staan.
er zijn nu zeven verzorgsters...
en behalve de wormspuiten, stamboeklidmaatschappen en DA kosten kosten ze me verder niet veel,
ja af en toe een nieuw stukje harnachement, maar gras en kuil komt gewoon hier van het land,
en bijvoer hebben ze echt niet nodig.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:25

Leuk topic! Heb zelf een dochtertje van 6 weken en een Friesje die bij mijn schoonouders op de boerderij staat. Dit betekent zelf stal mesten, weiland mesten (staan nog 4 andere paarden), vegen en dan komt je paard nog eens aan de beurt. Ik heb twee weken geleden groen licht gekregen van vk om weer rustig aan te gaan rijden, maar toen was mijn paard kreupel en moest ik dus minimaal 2 keer per dag naar stal, nog lastiger!
Nu neem ik mijn dochtertje vaak mee en zet haar even bij mijn schoonmoeder neer, maar dit vind ik nu al beetje vervelend worden. Mijn man gaat ook een paar keer per week naar stal om haar te verzorgen en in het uiterste geval als we echt geen tijd hebben zorgt mijn schoonvader voor een schone stal. Maar goed, straks als het rijden weer opgebouwd moet worden moet ik het toch zelf doen!
Vind het wel leuk om ervaringen van anderen te lezen, want als ik straks weer ga werken (3 dagen) dan moet ik helemaal een draai zien te vinden, al heeft ze dan waarschijnlijk wel meer ritme..
Maar ik ben in ieder geval vastbesloten om het te laten slagen, want mijn paard is ook erg belangrijk voor me!

Wiwabalia

Re: moederschap en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:51

Okee, snap het, als het de kosten niet zijn, dan hoeft dat ook niet zo nodig.

Hmmmm, ben hard aan het meedenken maar vind het nog wel moeilijk.