plien26 schreef:Ik ben ook donor vind het erg belangrijk!
ze mogen (bijna) alles van mij hebben behalve mijn huid niet...
Mag ik vragen hoeze ze je huid niet mogen????
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

delerium schreef:je betaalt voor het faciliteren van de operatie. Een nieuw orgaan is niet met geld te koop. Daarvoor ben je afhankelijk van de vrijgevigheid van anderen. En dáárom vind ik dat als je ze niet wilt geven ook niet zou moeten krijgen. Dat is iets waar geld buiten staat.

Loiz schreef:Ik ben nu 17, als ik 18 ben ga ik me wel registreren voor donor, alleen is niet alles bij mij bruikbaar.
Robbedoes, wat maakt het uit of je organen naar een wildvreemde gaan die daarmee gered word, of dat ze onder de grond verrotten?

marije1987 schreef:Wordt wel een complexe adminstratie als ze van iedereen moeten verwerken waar de donoren wel en niet naar toe mogen
@Estherme: Kan me voorstellen dat het in jouw geval wat dubbel voelt.. maar als je nu komt te overlijden, heeft je moeder je nier niet meer nodig.. Dan kan ie toch beter naar iemand anders?
maar als 1 van mijn familieleden dus ziek is, had ik zo snel mogelijk al een test gedaan om die match te bepalen
Dan zou ik nu een match laten doen bijvoorbeeld met mijn moeder. Kijk, matcht het niet, dan is het pech!EstherMe schreef:Wel mogen ze beslissen dat ik ze wil afstaan, maar niet naar wie. Dat is natuurlijk helemaal niet eerlijk..

Loiz schreef:Ik ben nu 17, als ik 18 ben ga ik me wel registreren voor donor, alleen is niet alles bij mij bruikbaar.
Als iemand met mijn organen gered kan worden, dan doe ik dat met liefde, al ken ik diegene niet.
Dan ben ik toch overleden, wat heb ik er dan nog aan? Als familie 't niet fijn vind vind ik dat jammer,
maar ik beslis wat er met mij gebeurt, en ik wil liever mijn bruikbare delen doorgeven aan iemand die daarmee geholpen word.
Robbedoes, wat maakt het uit of je organen naar een wildvreemde gaan die daarmee gered word, of dat ze onder de grond verrotten?
Loiz schreef:marije1987 schreef:Wordt wel een complexe adminstratie als ze van iedereen moeten verwerken waar de donoren wel en niet naar toe mogen
@Estherme: Kan me voorstellen dat het in jouw geval wat dubbel voelt.. maar als je nu komt te overlijden, heeft je moeder je nier niet meer nodig.. Dan kan ie toch beter naar iemand anders?
Huh wat bedoel je tegen mij?
Niet alles bij mij is bruikbaar door mijn reuma & medicijngebruik. Daarintegen heb ik wel een vrij zeldzame bloedgroep.
Estherme, je moet overigens eerst de juiste overeenkomsten hebben tussen de donor en ontvanger, anders is er
grote kans dat het orgaan word afgestoten en dan ben je nog verder van huis. Het is inderdaad wel een idee
om zoiets erin te verwerken, maar ik vraag me af of zoiets niet al kan?