Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:30

Ik denk niet dat ik heeeeel ver zou gaan.
Ik ben nu 16 en moet nog niet aan kinderen denken, maar als ik ze later toch
zou willen, dan in iederegaval met mijn eicel en mijn vriend zijn zaadcel :+
Ik zou het kind ook zelf willen dragen. Als ik dat niet zou kunnen zou ik niet een draagmoeder
willen, maar een kindje adopteren (ligt wel aan de situatie). Maar ik denk dat dit op dat moment
heel anders is!

denice

Re: Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:41

Ik zou mezelf niet onnodig kwellen met hormoonspuiten, IVF etc.. Draagmoederschap zou ik al helemaal niet aan moeten denken!

Ik zou , als het niet zou lukken op de natuurlijke manier, tijd nodig hebben om aan dat idee te wennen en me eroverheen te zetten, maar vervolgens gaan adopteren..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:14

Ik denk dat je sowieso je grenzen gaat verleggen als je in de situatie bent.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:15

Zonnetje81 schreef:

Ja dat is ook zo :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:46

Kukkie schreef:
Leatitia, die relatie is nu erg goed. Ik heb hem 2 jaar geleden leren kennen op vakantie. En werd erg verliefd. Hij ook.
Toen ben ik een maand terug gegaan naar dat land om te kijken of het wat zou kunnen worden.
Hij wilde dolgraag een relatie met mij. En ik begon te twijfelen. Zag overal beren op de weg omdat hij echt niet naar NL kan verhuizen en ik dus naar Ierland zou moeten. Hij kan en kon mij niet onderhouden, niet eens qua een ziektekostenverzekering. (hij is straatartiest en komt uit Jamaica). Vanwege de crisis, die daar nog veel erger is dan hier, kan ik daar eigenlijk geen werk vinden. Dus ik vond het risico te groot. Eten zou er wel zijn, maar geen dokter of tandarts als ik ziek ben, dat ging me echt te ver.

Ik heb dus best wel tegen een groot deel van het gevoel in voor de eer bedankt. Dat vond hij heel moeilijk, maar accepteerde het. En inmiddels zijn we twee jaar verder, heb ik hem nog vaker gezien (daar) en praten we eens per week een paar uur op Skype. Hij ziet mij als zijn beste vriendin en ik andersom ook.

Als je van hem houdt (als vriend of op welke manier dan ook) en jullie gevoel diep zit dan zou ik het echt serieus overwegen.

Maar dat is iets wat vanuit jouw eigen gevoel moet gaan, dat kan niemand voor jou bepalen natuurlijk.

Ik vind het wel een hele moeilijke beslissing. Hoe oud ben je nu? heb je weleens met je huisarts gepraat hierover?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:05

Lae, ik ben 35, net geworden. En nee, ik heb het er niet met de huisarts over gehad. Vind dat zo'n pisvlek van een vent...
En ja, ik hou wel van hem. Hij ook van mij. Maar niet meer op de ik-wil-een-relatie-met-je manier.
Ik heb 1 x nadat ik hem heb afgewezen gezegd dat ik spijt heb en toch een relatie wilde. Maar hij mag daar niet eens mee naar toe, gevoelsmatig, van zichzelf. En daarin is hij onwankelbaar.
Hier een mooie documentaire (10 minuutjes ofzo) over hem...
http://www.youtube.com/watch?v=8v-N92z6--w

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:47

Ga het morgen even bekijken Kukkie.

35 jaar...jeetje wat een dilemma...wat vind je belangrijker voor jouw leven en jouw geluk? Een kindje (al dan niet met partner) of een partner?

Voor mij zou de keuze heel makkelijk zijn, maar ik heb dan ook geen kinderwens. Na 33 jaar heb ik dan nu eindelijk mijn droomprins ontmoet, maar kinderen zie ik niet in mijn leven.

Waar gaat jouw hart echt naar uit?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:50

Moontje1991 schreef:
Het is niet voor niks dat moeder natuur heeft besloten dat niet iedereen een kind kan krijgen.
En ja dan kunnen we er met zijn alle tegen in gaan en maar zoeken naar manieren om de waarheid te omzeilen.
Maar of dat nu zo goed is?
Alles heeft een rede dus dat sommigen mensen geen kinderen kunnen krijgen ook.
Ja als je een eenorme kinderwens hebt maar het kan niet is dat niet leuk.
Maar wil je dan echt op onatuurlijke wijze zwanger worden?
Met alle gevolgen en risico`s?
Als moeder natuur wou dat iedereen kinderen kon krijgen dan was dat wel zo geweest.
En waarom de een wel en die ander niet over dat vraagstuk waag ik me niet.
Maar ik denk dat het niet voor niks is.
Niet alleen om overbevolking te verminderen maar er zullen zeker meer redenen zijn.
Niks is zonder reden tenslotte.
En ik vindt persoonlijk dat men zich er dan bij moet neerleggen inplaats van omwegen te gaan zoeken.
Het is mischien makelijker gezegd dan gedaan.
Maar als het de bedoeling zou zijn geweest dat je kinderen zou krijgen dan zou dat toch mogelijk zijn?
En daarnaast door de natuur tegen te werken veroorzaken we alleen maar meer problemen.
Want wat als het gelukt is om iedere vrouw en man vruchtbaar te maken?
Wat komt er dan om te zorgen dat sommigen mensen toch geen kinderen krijgen of in iedergeval niet lang houden?
Nee met behulp van de wetenschap kinderen krijgen vindt ik te ver gaan adoptie vindt ik wel een goed middel er zijn tenslotte genoeg mensen die niet voor hun kind kunnen of willen zorgen.

Met het argument dat moeder natuur mij onvruchtbaar heeft gemaakt '''gewoon omdat het kan en sommigen de sjaak moeten zijn'', ga ik dus echt niet akkoord. Je kinderwens moet wel heel klein zijn als je dan zegt ''oh nah ja dan maar geen kinderen''. :+

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:54

Angelita, ik zou me ook niet door zo'n argument laten tegenhouden. Al is het wel een stuk simpeler als iemand dat wel kan.

Lae, ik weet het echt niet. Het liefst beide. En ik ben nog altijd een beetje boos over het feit dat dat niet in de pijplijn lijkt te zitten. Verongelijkt eigenlijk. Als een kind dat z'n zin niet krijgt.
Berusting lijkt in onderste geval een mooie oplossing. IN mijn dilemma kan ik simpelweg niet berusten, zo voelt het.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:59

Kukkie, ik wil niet per sé op jouw dilemma focussen hoor, dus als je er verder niet over wilt spreken begrijp ik dat helemaal! Maar ik vroeg me af hoe je het ziet dat je zwanger raakt: zeker omdat hij zo ver weg woont. Zijn er geen mogelijkheden voor jullie als jullie samen een kindje hebben (gezinshereniging ofzo)? En of je de middelen hebt om alleen een kindje op te voeden?

Ik ga zometeen weer beginnen met mijn eerste hormooninjectie. De eerste ronde ging het allemaal wel goed, prikken ging me ook makkelijk af. Maar vorige ronde heb ik echt zitten stuntelen met die spuiten, m.n. om de lucht eruit te krijgen en vervolgens deed het injecteren echt pijn en had ik er blauwe plekken van.

Ahja, ik bedenk me dan altijd maar dat bevallen nog véél meer zeer doet :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:03

@Moontje
Dan moet je ook niet aan anticonceptie doen, want als moeder natuur bepaald dat je elk jaar een baby krijgt; zal dat wel een rede hebben.......

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:03

Chubby, hij heeft al een dochtertje in Ierland. Daarom wil hij daar niet echt weg. Ik zou - als ik op zijn aanbod inga - gewoon die kant op gaan, proberen zwanger te worden, en weer naar huis. De middelen en de steun om een kind 'alleen' op te voeden zijn er wel. Dat weet hij ook heel goed. Ik had het eerst met hem over adopteren in mijn eentje. Dat vond hij geen goed idee en toen stelde hij dit voor. Maar Ierland gaat hij niet uit. Hij kan daar ook alleen maar geld verdienen, omdat je daar als straatartiest overal mag werken. In NL zitten daar teveel regeltjes aan.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:04

Wij gingen ook ver voor onze kinderwens.. Na een dik jaar zelf oefenen gingen we naar de HA, ik was toen 25 jaar. Doorgestuurd naar de gyn, en onderzoeken gedaan. Ik had een te lange cyclus zonder fatsoenlijke eisprong en mijn man bleek steriel te zijn.... De opties zijn dan eenvoudig: kinderloos blijven, donorsperma of adoptie. Kinderloosheid vonden we geen optie, dus meteen op de wachtlijst voor donorsperma. Veel hormonen geslikt om mijn cyclus op orde te krijgen, vaak voor echo's geweest, veel gewacht op behandelingen en lang op verschillende wachtlijsten gestaan, en na 5 jaar (!) nadat we graag kinderen wilden werd ik zwanger! Net voor ik 31 werd, werd de oudste geboren.
Deze weg wilden we niet meer bewandelen, ik vond het met de maand zwaarder worden en we hadden eigenlijk de hoop op een zwangerschap al verloren toen de allerlaatste poging (IUI-D) lukte.
Tijdens het behandelen hadden we al ingeschreven voor adoptie en toen de oudste dus 1 jaar werd zijn we in dit proces verder gegaan en hebben we een meisje uit China met een Schisis geadopteerd in 2006 (ze was 10 mnd toen ze bij ons kwam) en daarna een knul met schisis in 2009, hij was bijna 3 toen hij kwam.
Ik heb het ook nooit ervaren als zijn probleem, omdat hij steriel was. Het was onze wens en onze weg om kinderen te krijgen. Net als iedereen hadden we ze ook graag zelf in ons eigen bed gemaakt, maar het kon niet en dan kijk je verder en voor ons was het adoptie/donor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:24

Chiqa schreef:
de egoisme van die partner die alleen aan zichzelf denkt. Als je voor je relatie gaat, van je partenr houdt kan ej dr ook voor vechten of kinderen adopteren, keus is aan jezelf

JUIST omdat je zoveel van iemand houdt wil je kinderen. Je voelt die connectie, die verbondenheid en je houdt zo enorm veel van je partner dat je dat ook wilt laten zien, met een kind. Zoals Chubby al zegt; het is niet zo makkelijk als jij zegt.

Moontje1991 schreef:
Maar hij zegt ook jij bent belangrijker ik heb jou gekozen omdat ik een leven samen met jou wou hebben niet omdat ik dacht dat je een goede broedmachine zou zijn.

Natuurlijk geldt dit op het moment, maar houd ook in je achterhoofd dat ook dit kan veranderen op het moment dat het bij je vriend wel mocht gaan kriebelen.

superwoman schreef:
vroegah kon ik me niet voorstellen dat ienand verder dan de natuurlijke weg zou willen gaan. Vond dat ook niet "klassiek en/ of romantisch".

The making of my son was ook niet romantisch en toch natuurlijk :D

_San87_ schreef:
Ik vind kinderen niet leuk, ik zie ze liever niet dan wel. Ik weiger met kinderen om te gaan en ga het liefst zo min mogelijk naar plaatsen waar veel kinderen komen. Ik kan ze niet uitstaan. Dit is al mijn hele leven vanaf mijn pubertijd zo. Dit is niet veranderd toen ik in een stabiele relatie kwam en vrienden om mij heen kinderen kregen.

Alsof ik mezelf hoor praten, maar toch... ik heb een zoontje. En zonder overdrijven het meest geweldige kind in het universum, echt HET kind, mijn beebie, mijn alles, mijn knappe kabouter en boefje! :D
Sommige moeders zeggen: 'sinds ik moeder ben, ben ik moeder van de hele wereld'. Die vlieger gaat hier niet op, heb nog steeds niets met andermans koters, tot mijn 25e hield ik vol nooit kinderen te willen.

Asjemenauw schreef:
Heeft mijn man ook wel eens geroepen en hij heeft het zelfs gedaan.
Hij heeft zelfs wel eens stampend in de huiskamer gestaan, gebalde vuisten en rood van woede en dan op de top van zijn longen schreeuwen: Ik wil dat jij gelukkig bent !!

Gelukkig willen wij allebei dat de ander gelukkig is en daar knokken we ook voor.

Dit breekt echt mijn hart... kun je zien hoe mensen elkaar iets zo graag gunnen...

Kukkie, een moeilijke kwestie... je hebt inderdaad de klok in je nek hijgen, maar ik denk ook dat je je moet afvragen of je alleenstaande moeder WILT zijn, buiten of het kan. Moeilijk hoor... succes met je beslissing.

Hoe ver ik zou gaan om een kindje te mogen krijgen? Ver! Maar dit zeg ik nu ik een zoontje heb. Voor mijn zwangerschap sprak ik er heel anders over.
Er was een grote kans dat mijn vriend onvruchtbaar zou zijn (kanker gehad, behandeld met o.a. chemo), maar hij had 'rietjes' in de vriezer in het ziekenhuis (mijn vriend heeft me dit trouwens medegedeeld voordat we erg close met elkaar werden). Ik ben me toen gaan verdiepen in kunstmatig opwekken, me aangemeld op een forum voor IVF moeders en begon terug te krabbelen; 'zo nodig hoeft het nou ook weer niet...', de verhalen en het verdriet op het forum raakten mij diep. Heb vriendlief naar het ziekenhuis getrapt om z'n zwemmers te laten checken, daar bleek niets mis mee en na 2 maanden vanaf het stoppen met de pil was ik zwanger.
Voor mijn zoontje zou ik getwijfeld hebben of ik die MM in zou willen gaan, nu ik weet hoe het is om mama te zijn zeg ik ASBOLUUT!

Adoptie vind ik een ander verhaal. Ik zou best een kindje willen adopteren, maar niet 'ter vervanging' van eventuele eigen kinderen. Zou nu best een adoptiekindje willen (als ik het kon betalen ;) ), puur om een kind zonder toekomst een goed leven te gunnen.

Draagmoederschap? Nee, absoluut niet.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:35

Als ik niet zwanger zou kunnen worden via de natuurlijke weg, dan zou ik het niet via andere wegen proberen, behalve misschien adoptie.
Maar voor mij zou het een teken zijn dat het niet 'ment to be' is, dus alleen als mijn partner en ik heel graag een kindje willen, zou ik willen adopteren.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:34

Ik denk dat ik met partner ook ver zou willen gaan, in die MM.
Maar je moet dan wel veel oog voor elkaar en eerlijkheid hebben. Als één van de twee het slecht 'trekt' om behandelingen te ondergaan oid, moet daar wel over gepraat kunnen worden.
Ik zie namelijk niet elk persoon die ik ken zover gaan als sommige mensen gaan. Het doel heiligt natuurlijk de middelen, maar de middelen kunnen ook te gek worden. Dat is ZO persoonlijk... zelfs wanneer je het de ander zo graag gunt.

Ik had net een interessant gesprek met die goede vriend. Hij vertelde me ook min of meer dat hij me ziet als iemand die op een kruispunt staat te onderzoeken. Maar dat ik nog steeds niet één weg kies of durf te kiezen. Dat vind hij ook heel mooi aan me, maar ook zonde. En ik denk dat hij ook nog eens gelijk heeft.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:34

Kukkie, mooi dat filmpje. Erg apart om te zien!
Hij heeft daar een dochter, waar hij bij wil zijn ...
maar 'jullie' krijgen dan ook een kindje, hij wil daar deel van uit maken .. moet ziet hij/jullie dat voor zich?
Ik las eerder dat dat een punt was waar jij 'mee zat'.

Verder ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat als je een kinderwens hebt je deze niet zomaar weg kan stoppen. Dat gááat gewoon niet!!!
Wij hebben ruim een jaar gewacht, ik was tenslotte nog zo jong (mn vriend overigens wat ouder) ... op een gegeven moment is dat gevoel en verlangen zó sterk. Wat maakt leeftijd dan ook uit, we hebben alles op de rit, zijn er klaar voor en houden onwijs veel van elkaar. Wat is er dan nog mooier!!

Je bent inmiddels wel 'al' 35 .. er moet niet al te veel meer gebeuren natuurlijk (in de zin van, zou het niet direct lukken oid is er zo een jaar/twee jaar voorbij, zelfs als het wel 'makkelijk' gaat is er zo een jaar voorbij). De tijd gaat gewoon door, volg je hart!! Je leeft maar één keer zegt mn vriend altijd, doe het dan ook goed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:40

Poeh moeilijk, het is dat ik al een dochtertje heb. Daarom praat ik steeds tegen mezelf: Je moet niet zeuren. Ik zou graag een tweede willen maar ik denk dat het er nooit van gaat komen. Ik ben wel nog jong maar toch zie ik het niet meer gebeuren, soort voorgevoel. Als ik 35 ben is mijn dochtertje 10 jaar. Ach ja wie weet wat de toekomst nog brengt misschien....

Ik zou wel ooit de optie overwegen om BAM moeder te worden, dan maar met donorsperma.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:56

Zonnetje81 schreef:

Dit probeerde ik eerder ook al duidelijk te maken, en is absoluut waar!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:31

Suzanne, met een eventueel kind hoeft de wens toch ook niet weg te zijn? Natuurlijk zegt je verstand dat je niet mag zeuren, omdat je al een kind hebt. Maar het gevoel is echt een ander ding. Het is een beetje hetzelfde als tegen ouders die een kind verloren hebben: gelukkig heb je het andere kind nog.
Ik hoop dat je nog een keer mee mag maken dat er een nog een kindje komt.

Elicious, inderdaad hij heeft al een kindje. Helaas ziet hij haar nooit. Mag niet van de moeder. En dat is een heel gevoelig onderwerp voor hem.
Twee jaar geleden had hij ook nooit aangeboden wat hij nu aanbiedt. Maar hij is blijkbaar zo gul en zo dol op mij dat hij het mij ook gunt. Daarbij hebben we al zo ontzettend veel heftige dingen meegemaakt, waarbij we nooit het respect of begrip voor alkaar hebben verloren. Dus ik denk dat hij net als ik gelooft dat er met Skype en vakanties en tijd heus een vorm van een relatie inzit met een kind dat wij samen zouden hebben, als het zo gaat lopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:33

Kukkie schreef:
Suzanne, met een eventueel kind hoeft de wens toch ook niet weg te zijn? Natuurlijk zegt je verstand dat je niet mag zeuren, omdat je al een kind hebt. Maar het gevoel is echt een ander ding. Het is een beetje hetzelfde als tegen ouders die een kind verloren hebben: gelukkig heb je het andere kind nog.

Dank je wel, lief!

En de vader kan gerechtelijk bezoekrecht afdwingen he?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:48

Suzanne F. schreef:
Kukkie schreef:

Dank je wel, lief!

En de vader kan gerechtelijk bezoekrecht afdwingen he?

In Ierland ligt het iets anders. Zeker wanneer de vader een Jamaicaan is. Ierse vrouwen staan er al sinds mensenheugenis alleen voor omdat de mannen keihard aan het werk waren, doodgingen of emigreerden. Daardoor hebben ze nog altijd (door cultuur enzo) een houding van: ik heb geen man nodig bij de opvoeding. Mannen kunnen het veel te vaak shaken daar.
En er komt bij dat zijn ex zo vals is dat ze alleen maar ruzie maakt. En hij wil juist dat dat kind geen ruzie ziet of meemaakt. Dus vermijd hij het liever. Maar het lijkt me verschrikkelijk voor hem. Toen zijn dochtertje 2 was zei ze tegen elke zwarte man die ze tegenkwam 'daddy'.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:05

Kukkie schreef:
Toen zijn dochtertje 2 was zei ze tegen elke zwarte man die ze tegenkwam 'daddy'.

Wat sneu...
Jeetje dat de regels daar zo anders zijn, wat erg zeg.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:12

Kukkie schreef:
Chubby, hij heeft al een dochtertje in Ierland. Daarom wil hij daar niet echt weg. Ik zou - als ik op zijn aanbod inga - gewoon die kant op gaan, proberen zwanger te worden, en weer naar huis. De middelen en de steun om een kind 'alleen' op te voeden zijn er wel. Dat weet hij ook heel goed. Ik had het eerst met hem over adopteren in mijn eentje. Dat vond hij geen goed idee en toen stelde hij dit voor. Maar Ierland gaat hij niet uit. Hij kan daar ook alleen maar geld verdienen, omdat je daar als straatartiest overal mag werken. In NL zitten daar teveel regeltjes aan.

Hij wil niet weg uit Ierland omdat hij daar zn dochtertje heeft,
maar die ziet hij nooit? Mag hij niet zien? Of snap ik dat gedeelte nu verkeerd?
Dat was wat hem destijds tegenhield ....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:20

Wij zitten op dit moment middenin de MMM. Wij proberen nu 2 jaar zwanger te worden, waarbij vorig jaar begin juni vastgesteld is dat ik PCOS heb. Ik heb geen cyclus van mezelf, een natuurlijke zwangerschap zit er bij ons niet in. Ik heb pillen geslikt (Clomid), gespoten (Puregon) en begin september gaan we verder met een poging IVM.
Daarna kan IVF of een operatie nog gedaan worden. Operatie zie ik gewoon nog niet zitten, dus dat wil ik als laatste redmiddel. Ik wordt er best wel wanhopig van dat de behandelingen steeds niet aanslaan. Heb ik dan iets verkeerd gedaan dat ik ze niet verdien, denk ik vaak.

Ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker begin te krijgen, ik heb huilbuien, kan bijna geen kinderen meer zien. Kan ook steeds minder blij zijn voor andere mensen als ze vertellen dat ze zwanger zijn. Niet omdat ik ze het niet gun, want dat doe ik echt, maar ik wil zelf ook zo graag een kindje. En het doet gewoon pijn, heel veel pijn, als behandelingen steeds mislukken.

Adoptie kan bij ons al niet meer, omdat mijn vriend te oud is daarvoor. Mocht het zwanger raken niet op natuurlijke wijze lukken, dan willen we voor pleegzorg gaan. Maar we willen het eerst zelf proberen. En ja, wij willen alles doen wat in onze macht ligt om te proberen kinderen te krijgen. De wens zit bij ons enorm diep.