Chiqa schreef:de egoisme van die partner die alleen aan zichzelf denkt. Als je voor je relatie gaat, van je partenr houdt kan ej dr ook voor vechten of kinderen adopteren, keus is aan jezelf
JUIST omdat je zoveel van iemand houdt wil je kinderen. Je voelt die connectie, die verbondenheid en je houdt zo enorm veel van je partner dat je dat ook wilt laten zien, met een kind. Zoals Chubby al zegt; het is niet zo makkelijk als jij zegt.
Moontje1991 schreef:Maar hij zegt ook jij bent belangrijker ik heb jou gekozen omdat ik een leven samen met jou wou hebben niet omdat ik dacht dat je een goede broedmachine zou zijn.
Natuurlijk geldt dit op het moment, maar houd ook in je achterhoofd dat ook dit kan veranderen op het moment dat het bij je vriend wel mocht gaan kriebelen.
superwoman schreef:vroegah kon ik me niet voorstellen dat ienand verder dan de natuurlijke weg zou willen gaan. Vond dat ook niet "klassiek en/ of romantisch".
The making of my son was ook niet romantisch en toch natuurlijk 
_San87_ schreef:Ik vind kinderen niet leuk, ik zie ze liever niet dan wel. Ik weiger met kinderen om te gaan en ga het liefst zo min mogelijk naar plaatsen waar veel kinderen komen. Ik kan ze niet uitstaan. Dit is al mijn hele leven vanaf mijn pubertijd zo. Dit is niet veranderd toen ik in een stabiele relatie kwam en vrienden om mij heen kinderen kregen.
Alsof ik mezelf hoor praten, maar toch... ik heb een zoontje. En zonder overdrijven het meest geweldige kind in het universum, echt HET kind, mijn beebie, mijn alles, mijn knappe kabouter en boefje! 
Sommige moeders zeggen: 'sinds ik moeder ben, ben ik moeder van de hele wereld'. Die vlieger gaat hier niet op, heb nog steeds niets met andermans koters, tot mijn 25e hield ik vol nooit kinderen te willen.
Asjemenauw schreef:Heeft mijn man ook wel eens geroepen en hij heeft het zelfs gedaan.
Hij heeft zelfs wel eens stampend in de huiskamer gestaan, gebalde vuisten en rood van woede en dan op de top van zijn longen schreeuwen: Ik wil dat jij gelukkig bent !!
Gelukkig willen wij allebei dat de ander gelukkig is en daar knokken we ook voor.
Dit breekt echt mijn hart... kun je zien hoe mensen elkaar iets zo graag gunnen...
Kukkie, een moeilijke kwestie... je hebt inderdaad de klok in je nek hijgen, maar ik denk ook dat je je moet afvragen of je alleenstaande moeder WILT zijn, buiten of het kan. Moeilijk hoor... succes met je beslissing.
Hoe ver ik zou gaan om een kindje te mogen krijgen? Ver! Maar dit zeg ik nu ik een zoontje heb. Voor mijn zwangerschap sprak ik er heel anders over.
Er was een grote kans dat mijn vriend onvruchtbaar zou zijn (kanker gehad, behandeld met o.a. chemo), maar hij had 'rietjes' in de vriezer in het ziekenhuis (mijn vriend heeft me dit trouwens medegedeeld voordat we erg close met elkaar werden). Ik ben me toen gaan verdiepen in kunstmatig opwekken, me aangemeld op een forum voor IVF moeders en begon terug te krabbelen; 'zo nodig hoeft het nou ook weer niet...', de verhalen en het verdriet op het forum raakten mij diep. Heb vriendlief naar het ziekenhuis getrapt om z'n zwemmers te laten checken, daar bleek niets mis mee en na 2 maanden vanaf het stoppen met de pil was ik zwanger.
Voor mijn zoontje zou ik getwijfeld hebben of ik die MM in zou willen gaan, nu ik weet hoe het is om mama te zijn zeg ik ASBOLUUT!
Adoptie vind ik een ander verhaal. Ik zou best een kindje willen adopteren, maar niet 'ter vervanging' van eventuele eigen kinderen. Zou nu best een adoptiekindje willen (als ik het kon betalen
), puur om een kind zonder toekomst een goed leven te gunnen.
Draagmoederschap? Nee, absoluut niet.