Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:45

MarcoBorsato schreef:
Ik heb vrij dik stug beenhaar := erfenis van mijn Joodse voorouders. Werkt het dan ook?

Want ik epileer nu, en dat is inmiddels pijnloos maar ik krijg het nooit helemaal glad en nice...

Voor mij werkt het perfect. Ben bijna haarloos :D (en ik had ook heel veel dik en stug haar)

lesilla

Re: [Centraal] Ontharingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:24

Ik ben nog altijd gek van mijn philips lumea
- na één keer een week laterhad ik resultaat alsof het de volgende dag scheren was
- de tweede keer had ik echt zo lang het net scheren gevoel
- maandag moet ik de derde keer en dan hoop ik dat het niet meer groeit :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:27

janderegelaa schreef:
Magnummm schreef:
Dat soort dingen geloof ik dus nooit :')

Die dingen doen het ook niet want ze zijn maar 35 Joule. Ontharen kan pas vanaf 42 Joule en zelfs dan heb je amper resultaat. 110 Joule op 10 milliseconden werkt het beste.

Raar dat ie het werk bij mij wel doet :)

Ik hou ervan, 1 x in de maand effie drie minuten heel mijn lichaam en dan een heel maand geen last van :) Maar dan wel geen van tell sell

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:31

lesilla wat voor huid en haar heb jij? Want ik ben er ook wel benieuwd naar, zou fijn zijn als het echt zou werken!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:13

Lichte huid met donkere haren :)

Maar als je maar één regio wilt doen is permanent goedkoper als je in nederland woont. Kost 400 euro die ipl van philips

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:41

Ik zag gister toevallig ook een advertentie van die Philips Lumea, maar het lijkt mij zonde van het geld. 500 euro voor iets wat de haren niet definitief verwijderd... Dan zou ik eerder dat geld steken in iets waar de haren niet meer terugkomen, ipv op slaapstand gaan..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:00

Oamaru schreef:
Nog bikinilijn tips hier? Heb het hele topic nogmaals doorgespit maar de gouden scheermethode werkt bij mij niet, toch maar is aan de hars ben ik bang..

Same..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:16

Ik hoor elke keer dingen over cremespoeling dr op smeren en dan beetje in laten trekken maar dat werkt bij mij ook niet... Epileer het nu telkens een beetje, ben je wel uren bezig maar dan ben je dr wel even van af en geen ingegroeide haarjes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:08

Okee, omdat t andere topic gesloten is, hier maar ff verder :D

Heeft er iemand ervaring met een ontharingscreme die wél werkt?
Bij mij blijft telkens de helft van de haren gewoon zitten waar ze zitten.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:36

Welke ontharingscrème gebruik je dan? Ik gebruik VEET voor mijn benen, en dat blijft wel 2 weken weg. (Wel hele kortte stoppels die je niet ziet dan moet je er echt bovenop zitten/ en voelt) Dit laat ik 5/10 min. zitten.

Afbeelding

EllaBellaah schreef:
Ik hoor elke keer dingen over cremespoeling dr op smeren en dan beetje in laten trekken maar dat werkt bij mij ook niet... Epileer het nu telkens een beetje, ben je wel uren bezig maar dan ben je dr wel even van af en geen ingegroeide haarjes

Cremespoeling? Mag het niet hopen. Valt dadelijk me hoofdhaar uit. _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:11

N.a.v. van het stoppelstopic hier maar verder.
Veet ontharingscreme werkt niet, nu die van de kruidvat gehaald.
Voor vier euro twee tubes.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:14

Ik zoek ook nog steeds hét middel voor bikinilijn.... :\
Zonder de rode bultjes en dergelijk.... :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:42

Hier het tijdelijke oordeel..

Veet ontharingscreme: werkt niet, oksels waren er niet van onder de indruk.
Kruidvat: 6 min in laten werken plekje been, nu een rode geirriteerde vlek. Wel haren zo goed als weg. :Y)
Oksel durfde ik niet 12 min te laten zitten gezien de vlek op mijn been. :+

Kruidvat gevoelige huid: 8 tot 12 min inwerktijd, spoelt weg onder de douche.
Geduldig klusje dus, werkte met 10 min inwerken wel als beste onder mijn oksel..
Voordeel is wel dat het niet brand.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:20

ik kwam hier toevallig op, heb ook een vraag maar zal eerst mijn ontharingsgeschiedenis eens delen ;)
ik ben ooit begonnen met scheren maar om een reder die te lang is om te typen :P kreeg ik daar last van in de vorm van jeuk, bultjes en zelfs zweren. niet meer doen dus. toen over gegaan op laten harsen maar dat werd nooit mooi vanwege de onregelmatige haargroei die ik door het scheren en de reactie erop heb overgehouden ( sommige haren groeien bij mij eerder terug dan anderen). toen een epilady gekregen en dat ging al fijner, ik kon nu tenminste zelf mijn benen bijhouden, maar ook dat werd nooit glad en ik hield altijd hele enge rode puntjes waar ik had onthaard, de enige manier om ze niet te zien was om de haar te laten groeien.
en nu, sinds een week eigenlijk heb ik voor mezelf de oplossing. ik epileer nu eens per week, ik neem mijn onderbenen, bovenbenen en bikinilijn mee. voor het epileren scrub ik grondig, ik heb daarvoor scrubzout en een scrubhandschoen als ik geen zin heb in het gedoe van zout. ook na het epileren scrub ik stevig, toch wel een minuut of 5 lang. na het douchen ( ik doe het altijd onder de douche, scrubben, elpileren gewoon droog) smeer ik me in met body lotion ( ik heb een kokos melt van therme maar dat is gewoon omdat ik van die geur hou :P ) en nu merk ik dat mijn benen veeeeel gladder zijn, minder rode puntjes hebben en dat ze er gewoon beter uitzien, ze worden ook mooier bruin.
mijn bikinilijk epileer ik rondom m'n venusheuvel, en de rest die langs mijn bikinibroekje piept wax ik met koude was van veet voor bikinilijn. ik heb voor mijn benen ooit die van kruidvat geprobeerd maar dat was drama. terwijl ik de wenkbrauwstrips daar wel heel fijn van vind.
ik vind de wax van veet voor m'n bikinilijn zo fijn dat ik erover denk om daar eens helemaal kaal te gaan, hoef ik me ook niet zo'n zorgen te maken als ik rondspring in m'n bikini of er nog wat te zien is.

mijn vraag gaat over m'n armen. ik erger me al jaren aan het haar op m'n armen. ik heb heel donker haar en het is heel erg zichtbaar. mijn onderarmen zijn het ergst, maar op mijn bovenarmen kan je het ook zien.
ik wil dat eigenlijk weghebben. nou lijkt scheren mij niet zo'n goed idee. het enige deel van mijn lichaam dat ik nog kan scheren zonder last te krijgen zijn mijn oksels. dus dan moet ik gaan ontharen. ontharingscreme wil ik ook niet want daar kan ik ook niet tegen. dus het moet waxen of epileren zijn, nou ben ik geen tut met pijn, ik hars mezelf al heel lang en ik heb een hoge pijngrens, maar ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaring met het ontharen van armen. en wat zij dan hebben gedaan?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:54

Ik heb vanmiddag de Kruidvat eigen merk, voor de bikinilijn gekocht.. :j een creme.. die je in moet laten trekken, ben benieuwd := .. e

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:59

Die heb ik ook getest gisteravond. :+
Op mijn linkeroksel, 10 min in laten trekken.
Gekortwiekt maar nog steeds niet weg. ^)
Kreeg ook reactie trouwens, geen deo smeren na afloop is mijn tip.

De normale heb ik 5 min in laten trekken op mijn been en daar zit een rode vlek. :+

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:01

:oo , stom!!

Ik ben benieuwd bij mij straks, eerst lekker douchen.. is het lekker allemaal softie, en dan lekker smeren :))
Me oksel scheer ik maar gewoon, vind het zo;n gedoe om die troep onder je oksel te smeren :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:01

Douchen met dat spul kan niet trouwens, spoelt het weg.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:08

Ja eerst douchen, en nadat ik klaar ben, half ben aangekleed ga ik het proberen ;)

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:31

Liins schreef:
Ja eerst douchen, en nadat ik klaar ben, half ben aangekleed ga ik het proberen ;)

Uhm je kan het beter eerst opsmeren, en dan wachten. En daarna met het douchen het er af spoelen. :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:01

Kan ook! :) Kijk wel even wat ik doe, thanks!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:26

Mijn vriendin heeft trouwens dit ding: http://www.sundepil.nl/nl/
Ik hebt het voor mijn armen gedaan, mijn armharen zijn heel erg stug dus dat duurde wel even. Bij mijn vriendin ging het zo weg, en na een paar weken kwam het weer terug. Ik vind het wel fijn werken, voor meer ervaringen kan je vast googelen :)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:49

Ik scheer mijn oksels gewoon met scheerschuim en wegwerpmesjes.
Volgens mij als je er gewoon de tijd voor neemt en niet ratsj, ratsj doet ofso,
kun je jezelf moeilijk pijn doen?

Ik draag eigenlijk altijd lange broeken maar als het echt lekker weer is niet.
Daarom wil ik ook graag mijn benen ontharen maar met een scheermesje is dan teveel gedoe.
Dus ik wou ontharingscreme of van die wax strips?
Wie heeft met een van die 2 goede ervaringen en dan van welk merk?
Ik wil het gewoon op mijn benen gebruiken en het belangrijkste is dat het zo goed als pijnloos is en het een beetje glad word. PB mag ook.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:59

CaileyS schreef:
Ik scheer mijn oksels gewoon met scheerschuim en wegwerpmesjes.
Volgens mij als je er gewoon de tijd voor neemt en niet ratsj, ratsj doet ofso,
kun je jezelf moeilijk pijn doen?

Ik draag eigenlijk altijd lange broeken maar als het echt lekker weer is niet.
Daarom wil ik ook graag mijn benen ontharen maar met een scheermesje is dan teveel gedoe.
Dus ik wou ontharingscreme of van die wax strips?
Wie heeft met een van die 2 goede ervaringen en dan van welk merk?
Ik wil het gewoon op mijn benen gebruiken en het belangrijkste is dat het zo goed als pijnloos is en het een beetje glad word. PB mag ook.

Dit komt uit een eerdere post van mij..

Citaat:
Welke ontharingscrème gebruik je dan? Ik gebruik VEET voor mijn benen, en dat blijft wel 2 weken weg. (Wel hele kortte stoppels die je niet ziet dan moet je er echt bovenop zitten/ en voelt) Dit laat ik 5/10 min. zitten.

Afbeelding

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 00:12

Ikwashier schreef:
Oamaru schreef:
Nog bikinilijn tips hier? Heb het hele topic nogmaals doorgespit maar de gouden scheermethode werkt bij mij niet, toch maar is aan de hars ben ik bang..

Same..

Harsen is echt geweldig hoor! Ik laat het wel door iemand doen want als ik het zelf doe, doe ik het te langzaam en dat doet wel zeer! Je voelt er best weinig van hoor, ja oke t is niet prettig maar ook niet echt zwaar lijden!! En ik ben het altijd ruim drie weken helemaal kwijt ;D.

En over de ontharingscrème. Ik gebruik gewoon Feet. 5 min. in laten trekken, afspoelen en dan de "gemiste delen" wegscheren. Ontharingsstrips werken voor no reason bij mij niet. Ja ok, de hars in een potje die je in de magnetron moet zetten.. Die werkt dan weer wel!!