Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PardoesJessi

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:13

Ik geloof dat ik het wachten zo langzamerhand vervelender vind worden als de bevalling......
Ik kan niks meer, zit met mooi weer binnen.Ben al moe als ik tegen de dag aan kijk en als je naar mijn buik kijkt dan denk je dat ie ieder moment uit elkaar kan ploffen...
Van mijn 1e was ik nu al 1,5 week verlost... Maar ja, dit is een vent he.......

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:56

Hier zon beetje hetzelfde..als er maandag nog geen kleine is ben ik al langer zwanger als ooit tevoren! De eerste met 37 weken en de tweede met 38 weken precies ook beide op de dag!Ben a.s maandag dus 38 weken!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:34

Maar ja, officieel mogen we dan nog niet klagen he??? Ken ze ook wel die over de 42 weken hebben gelopen... Pffffffffffff

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:49

Ik weet het maar toch hoop je er stiekem op!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:31

Nah, ik wist wel dat deze niet ZO vroeg zou komen......Maar goed, morgen is 39 weken.. word dus wel heel spannend nu!
Mijn eerste heeft een andere vader, en ben nu toch wel heel nieuwschierig naar deze... <3
Wonderlijke is dat dat eigenlijk groter is als dat ik tegen de bevalling op zie......Het zal iets met hormonen te maken hebben oid denk ik hoor..
Als ik in het bad stap voel ik mijn bekken al lekker kraken ed, dus week word het allemaal wel...

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:09

Dat gekraak heb ik al een week of 10, vooral s´nachts kan mijn schaambeen echt knakken..heel pijnlijk overigens!
Gewoon nog steeds afwachten..ga nu snel effe een schoonheidsslaapje doen..ahum!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:18

Ik ben van mijn eerste ook pas bevallen met 43 weken, dat is inmiddels bijna 26 jaar geleden!
Toen ze vrijdags gecontroleerd hadden, was om de dag, hebben ze gestript en als het 's zondags er niet zou zijn zouden ze in gaan leiden, van schrik ben ik toen de dag erop bevallen :o !
Was half december uitgerekend en had een kerstbal gekocht met baby's eerste kerst 1984, die heb ik moeten slopen in 1985 want ze kwam pas 5 januari! :?
Heb er niet echt een probleem van gemaakt maar anderen wel, die gingen iedere dag bellen of ik al iets voelde!!!! En dat begon al zo'n twee weken van tevoren he ~~}>
Ik wens jullie veel succes en geniet er nog van!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:25

fl0wer schreef:
Stomme vraag misschien tussendoor maar wat als je nou geen natuurlijke bevalling wilt?
De reden even daar gelaten, aangezien ik vaak dooddoeners krijg te horen waar ik niks mee kan ;)
Maar kun je dan kiezen voor pijnbestrijding die de bevalling wat minder pijnlijk maken zoals een ruggeprik of keizersnede?
Of mag je dat van te voren niet zelf aangeven, wordt dit voor je bepaald?
Ik hoor altijd van die verhalen dat je daar weinig over in te brengen hebt terwijl ik zelf wel heel graag een vorm van pijnbestrijding zou willen, zoals boven genoemde..
We zijn nog niet bezig met kinderen hoor maar het speelt wel, maar kan met die vraag ook niet echt terecht in mijn omgeving.
Ik ben niet zo'n hele sterke vrouw (lang verhaal) en vroeg me daarom af of je dat dus van te voren aan kunt geven of wordt het dus voor je bepaald?

Ieder ziekenhuis gaat anders om met pijnbestrijding en wel of niet ingaan op de vraag van een keizersnede. Zo moet je in het ziekenhuis van mijn woonplaats niet gauw aankomen dat je een ruggenprik wilt want dit bekijken ze liever op dat moment, terwijl je in een ander ziekenhuis wel kunt vastleggen in je dossier dat je een ruggenprik wilt. Het ligt ook allemaal aan welke mogelijkheden biedt het ziekenhuis 's nachts voor je, ook dit kun je navragen. Pijn is iets heel persoonlijk en als jij vraagtekens zet bij wat je wel of niet aankunt (om redenen die alleen jij weet), moet dit zeker bespreekbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 23-09-10 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:26

Overtijd gaan is echt not done....voor je omgeving dan :=

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:34

Ow jullie maken me weer helemaal blij... inderdaad, de omgeving gaat dan straks bellen..
Bij de eerste ook, belde een week voor de uitgerekende datum ofzo mijn oma op. ''Ik voel gewoon dat hij vandaag geboren word!'' Ja zeker oma. Ik niet. Later die week nog een keer...
Anyway, uiteindelijk is hij met 40 weken en 4 dagen geboren. Bevalling begon de dag ervoor. Wonderbaarlijk genoeg ''voelde'' toen niemand dat hij er aan zou komen.

Ik weet trouwens nu ook dat ik niemand bel als de weeën begonnen zijn. Anders weet binnen no time de hele familie dat ik bezig ben en willen ze allemaal diezelfde dag nog langs komen. En ik wil dat dus niet :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:38

Met 40+4 was het bij mij eindelijk begonnen.In de middag had ik al vollop weeën toen m'n moeder belde voor iets onbenulligs...ze vroeg ook nog tussen neus en lippen door of er niet al iets gaande was....Neuh, nog niks aan de hand hoor :D een kleine 4 uur later belde m'n man haar op om te zeggen dat ze weer oma was geworden.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:42

Nee hoor! Pffff, pffff! Niks aan de pffff hand! :=

Ach, ik moet inmiddels overstappen naar een andere provider, allicht dat ik een ander nummer neem en dat pas aan iedereen geef na de bevalling :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:45

Heb tijdens het telefoon gesprek gelukkig niks weg hoeven te puffen :')

Ik vond het erg vervelend dat er steeds wordt gevraagt of er al iets was, of het al rommelde etc....dat werdt al gevraagt voor de uitgerekende datum.

Dus een ander nummer is wel slim...eventueel Hyves etc helemaal dichtgooien :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:48

En het erge is, kennelijk hebben die mensen zelf helemaal niet door hoe irritant het is... Net alsof wanneer het al wel behoorlijk rommelt je iedereen op belt om dat te melden :=

Ow op Hyves mogen ze allemaal kijken hoor! Daar ben ik bijna niet meer te vinden, zit er over te denken om hem helemaal te verwijderen :=

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:58

:') gewoon een grote advertentie in de krant laten zetten..of het laten omroepen bij Hart van Nederland ofzo

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:04

marleen_usar schreef:
Ik wist niet wat ik kon verwachten,en luisterde dan ook niet naar horror verhalen.Ik heb het niet makkelijk gehad,maar wat ze dan later op je buik leggen maakt zo veel goed.Echt na een maand zeg je dat het zo weer zou doen.Ik denk dat het ook beter is om hier alleen opbeurende berichten te plaatsen.

Absoluut waar!

Ik ben ook zoo bang geweest voor mijn bevalling maar je kan het gewoon, het is het meest natuurlijke wat er is, zo moet je het maar bekijken!

Tip: Koop het boek: Duik in je weeen!

Ik heb daar echt zoveel aan gehad ik heb geen pufcursus gedaan, alleen dat boek gelezen en de weeen waren wel pijnlijk maar ik kon me er door dat boek echt helemaal in op laten gaan waardoor ik de pijn ongeveer kon halveren! Door te doen wat er in dat boek staat maakte ik heel veel endorfine aan en dat hielp heel erg.

Het is zwaar, maar heeeel bijzonder! En inderdaad, na een paar weken zeg je, ik doe het zo weer!

Ohja en als je goed met je weeen om kunt gaan en niet als een wacko te hard doorperst in 1 keer, is de kans dat je inscheurt ook wat kleiner, ik ben dus helemaal niet ingescheurd!

Ik zat ook dit soort topics te lezen hoor in mijn zwangerschap :D Was echt heel bang voor de bevalling maar als vrouw ben je er voor gemaakt! Geef je er gewoon aan over('gewoon' :') ) en laat moeder natuur het werk doen!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:06

Joyckuh schreef:
En het erge is, kennelijk hebben die mensen zelf helemaal niet door hoe irritant het is... Net alsof wanneer het al wel behoorlijk rommelt je iedereen op belt om dat te melden :=

Ik heb vier dagen liggen puffen in het ziekenhuis en ondertusen postte ik steeds updates op Bokt en op Hyves(ja hallo, khad toch niks beters te doen _O- )

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:14

Heb tijdens de weeën nog gepost op bokt :=

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:16

pff en ik moet nog even heb er zoo zin in haha
ben nu 21 weken dochterlief kwam met 41 en 2 dagen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:16

marlies85 schreef:
Heb tijdens de weeën nog gepost op bokt :=

Ik ook, heb vier dagen met zware weeen gelegen maar toch tussendoor nog even updates posten(vol schrijffouten van de sufmakende endorfines en op het laatst de ruggeprik :') )

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:18

Het kwam niet eens in mij op om nog achter de computer te kruipen :')

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:32

Ik deed dat gewoon vanaf mijn mobiel in het ziekenhuisbed :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 13:32

Sorry sorry sorry mensen!!
Ben het hele topic uit het oog verloren!

Er is een hoop gebeurd in de tussentijd. Vriendlief is de pleiterik spelen en tegelijk de boeman, dus ik sta er alleen voor.
Godzijdank gaat mn mama mee tijdens de bevalling en mag ik daar ook lekker kramen! Toch wel fijn om iemand in de buurt te hebben die weet hoe alles werkt :=

Ondertussen ben ik niet echt meer bang voor de bevalling. Kijk er niet meer tegenop zeg maar. Heb veel informatie gekregen van mijn cursusleidster en heb zo meer het gevoel 'controle' te hebben.
Daarnaast zie ik wel wat me overkomt en laat ik alles zijn beloop, ik kan gelukkig wel goed een knop omzetten.

Bedankt voor alle tips hier! Ik mag per 1 oktober lekker genieten van mijn verlof (nog te laat als je het mij vraagt). Heb erg veel last van harde buiken en auto rijden is echt een drama!
Sinds een weekje vind truus het nodig om overdag flink te rommelen en te schoppen en zitten is erg oncomfortabel omdat ik met een stel pootjes in mn ribben zit.

Ben sinds dinsdag 34 weken zwangert en nee hoor ;) Ze hoeft van mij nog niet te komen. Tuurlijk is het leuk en ben ik benieuwd! Maar tis niet zo dat het spuugzat ben.
Klinkt heel cru... maar sinds mn vriend mn ex is barst ik van de energie en geniet ik met volle teugen!
Blijf dus maar lekker zitten tot de 40ste week!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:39

Ai das niet niks er zo alleen voor komen te staan!
Sterkte ermee!

De eerste was bij mij zo vreselijk onstuimig ook qua bevalling.... Nee toen geen posts op internet. en met 37+4 werd ze ook nog niet echt verwacht natuurlijk.
Nu begint men wel te bellen en te doen "hoe het met me gaat"... Ik vind het nog niet echt een probleem..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:51

marlies85 schreef:
Overtijd gaan is echt not done....voor je omgeving dan :=

Bij mijn tweede heb ik er een paar weken bijgelogen, dus ipv begin mei had ik eind mei gezegd :o , scheelde een hoop gezeur!
Zij was maar 2 dagen te laat en was er in 4 uur, is wel wat anders dan 36 uur! *\o/*

Met de weëen zei ooit iemand tegen mij dat ik me een golf moest voorstellen en pas op het hoogtepunt van de golf moest gaan persen :)* , toen de bevalling achter de rug was vroegen ze in het ziekenhuis of ik op zwangerschapsgym was geweest omdat ik het zo goed had gedaan, heb nog nooit zoiets van binnen gezien!!!!