Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
!
fl0wer schreef:Stomme vraag misschien tussendoor maar wat als je nou geen natuurlijke bevalling wilt?
De reden even daar gelaten, aangezien ik vaak dooddoeners krijg te horen waar ik niks mee kan
Maar kun je dan kiezen voor pijnbestrijding die de bevalling wat minder pijnlijk maken zoals een ruggeprik of keizersnede?
Of mag je dat van te voren niet zelf aangeven, wordt dit voor je bepaald?
Ik hoor altijd van die verhalen dat je daar weinig over in te brengen hebt terwijl ik zelf wel heel graag een vorm van pijnbestrijding zou willen, zoals boven genoemde..
We zijn nog niet bezig met kinderen hoor maar het speelt wel, maar kan met die vraag ook niet echt terecht in mijn omgeving.
Ik ben niet zo'n hele sterke vrouw (lang verhaal) en vroeg me daarom af of je dat dus van te voren aan kunt geven of wordt het dus voor je bepaald?
een kleine 4 uur later belde m'n man haar op om te zeggen dat ze weer oma was geworden. 

gewoon een grote advertentie in de krant laten zetten..of het laten omroepen bij Hart van Nederland ofzo marleen_usar schreef:Ik wist niet wat ik kon verwachten,en luisterde dan ook niet naar horror verhalen.Ik heb het niet makkelijk gehad,maar wat ze dan later op je buik leggen maakt zo veel goed.Echt na een maand zeg je dat het zo weer zou doen.Ik denk dat het ook beter is om hier alleen opbeurende berichten te plaatsen.
Was echt heel bang voor de bevalling maar als vrouw ben je er voor gemaakt! Geef je er gewoon aan over('gewoon'
) en laat moeder natuur het werk doen! Joyckuh schreef:En het erge is, kennelijk hebben die mensen zelf helemaal niet door hoe irritant het is... Net alsof wanneer het al wel behoorlijk rommelt je iedereen op belt om dat te melden
)

Ze hoeft van mij nog niet te komen. Tuurlijk is het leuk en ben ik benieuwd! Maar tis niet zo dat het spuugzat ben.marlies85 schreef:Overtijd gaan is echt not done....voor je omgeving dan
, scheelde een hoop gezeur!
, toen de bevalling achter de rug was vroegen ze in het ziekenhuis of ik op zwangerschapsgym was geweest omdat ik het zo goed had gedaan, heb nog nooit zoiets van binnen gezien!!!!