Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:23

klaas toch. :o
ik las het hier al ergens klaas heeft luxe probleem. :o
en klaas heeft volgens mij echt wel:
smetvrees.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:23

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:26

Hier iemand met meerdere dwangmatige trekjes.

Ik kan elke avond schoonmaken als ik dit toelaat. Toen ik net in mijn appartement woonde deed ik dit ook. Nu dwing ik mijzelf minder schoon te maken en mag maar 1 ding per dag schoonmaken.
Ik 'moet' al mijn kleren strijken, anders zit het niet lekker. Alles moet recht liggen, op gelijke afstand van elkaar. De kranen moeten in een bepaalde stand staan. Kranen maak ik open en dicht met mijn elleboog als het mogelijk is.

Ik kan heel moe worden van mijzelf.
Het is gelukkig al een stuk minder geworden in de afgelopen jaren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:35

Natasja__ schreef:
Fiffill schreef:
Maar als je het vies vind om uit iemands glas te drinken of van zijn eten te eten, hoe kan je dan ooit zoenen? :+

Edit: hield ik ook niet zo van, maar begint al beter te worden.. 'gelukkig'.

Oei. := En de rest dan? Seks? Lijkt me dat je dat dan nog erger moet vinden. Wat ontzettend lastig lijkt me dat!

Voltige96

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:40

was laatst toch ook op een programma, eeeh.. ik weet even niet meer hoe het heet! maar die man als ie thuis kwam ging ie gelijk schoonmaken en hele tijd maar schoonmaken, dus toen wou die vrouw bij hem weg ofzo

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:34

Oeh :oo Ik kan me helemaal vinden in dit topic!

Ik vind alles vies wat met eten, spuug, snot, adem, openbare dingen enz.. te maken heeft :o Ik ben echt heel erg, maar pak geen trapleuning vast, wil eigenlijk ook geen schooltafel aanraken, geen deurklinken enz...
Helaas heb ik een zwakke blaas en moet ik wel heel vaak naar de wc, ook gewoon de openbare dus. Ik probeer zo min mogelijk aan te raken, spoel de knop door met een papiertje of mijn voet O:)
In de trein en de bus zit ik zo 'klein' mogelijk om niet te dicht bij iemands stinkadem te zitten en 's ochtendsvroeg zie ik op de een of andere manier altijd wel iemand dikke snottebellen uit zijn neus vissen. Nou echt, ik hoef niet meer te eten die middag hoor! :r
Zodra ik thuiskom worden eerst mijn handen gewassen en soms zelfs mijn gezicht en onderarmen, want buiten is vies :o
Restaurants zijn moeilijk en een buffet vind ik gewoon niet te doen. Al die mensen die boven het eten hangen met hun snotterd en spuugmonden, kinderen die met snotvingers door de pudding roeren of broodjes pakken en weer terugleggen. Gatver, gatver!

Zwemmen denk ik niet eens overna. Bah met al die mensen in hetzelfde water! Aargh, echt niet dus! Al die piesende kinderen, soms glibberende derrie op de grond, vieze natte vloeren en allemaal bahbahbah.

Het is een tijdje zelfs zo erg geweest dat ik niet wilde eten als ik niet thuis was. Ik vond alles vies, had vieze handen en daarmee moest ik toch echt mijn eten vastpakken. Mijn eten zat dan in die vieze openbare ruimte enz... gelukkig gaat dat nu wel beter, maar ik moet niet teveel nadenken over alles want dan krijg ik geen hap of slok door mijn keel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:37

Nou, lekker dan, de knop doorspoelen met je voet. Fijn voor die anderen die hem nog met de hand moeten aanraken... :') ;)

En wat erg om je daar zo druk om te maken. Wil je daar niet wat aan doen/laten doen oid? Ik zou echt helemaal gek worden, je moet telkens aan zoveel dingen denken (die helemaal niet nodig zijn)! Want dit is echt wel heel overdreven...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:42

:o Het is inderdaad overdreven, maar gelukkig is het niet elke dag zo. Ik heb er al veel minder last van dan voorheen, het komt bij mij vooral op in 'stressituaties'.
Zo zit ik nu midden in de tentamenweek. Vlak voor een tentamen komen al die gekke trekjes zomaar weer om de hoek.

Op de manege heb ik er gek genoeg trouwens geen last van. Ook de wc pak ik daar zo vast en daarna ga ik gewoon aan mijn broodjes beginnen zonder echt grondig mijn handen te wassen.
Het is puur het OV, school en de stad, maar waarom? Geen idee.. misschien omdat de manege meer thuisvoelt ofzo?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:43

Gelukkig maar dat het nu beter gaat. :j Overigens zijn er meer mensen hier in het topic die met dieren (paarden) geen problemen hebben, maar met mensen wel. Misschien heb jij last van zoiets? Alhoewel het dan wel weer vreemd is dat er niks mis is met de WC op de manege.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 05:46

Van te voren even: Ik kom écht van't land, dus pak stront op met de blote handen. Kan me allemaal niets schelen, dus kan me ook absoluut niet in jullie verplaatsen:

Sommige reactie's komen best verwend over _O- ( Lees vooral eerste paar pagina's. ) Is het nou echt dat je het gewoon niet wilt, Dat het "vies" is en jakkie-bah.
Of dat je het écht gewoon eng vind en doodsbenouwd krijgt als je er alleen al aan denkt?
TS zelf lijkt me meer het eerste geval! :=

Maarja, dat zeg ik als boeren meid. Correct me if i'm wrong...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:23

Paardenstront pak ik ook best met mn blote handen :P

Maar spuug, babykots, mensenpoeplucht en haren in mn eten, daar moet ik gewoon van kokhalzen zo vies vind ik het :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:48

Fiffill schreef:
Nou, lekker dan, de knop doorspoelen met je voet. Fijn voor die anderen die hem nog met de hand moeten aanraken... :') ;)

En wat erg om je daar zo druk om te maken. Wil je daar niet wat aan doen/laten doen oid? Ik zou echt helemaal gek worden, je moet telkens aan zoveel dingen denken (die helemaal niet nodig zijn)! Want dit is echt wel heel overdreven...

En dan vervolgens je eigen voet niet meer durven wassen :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:40

Hihi, ik ben echt heel ranzig dan. Stel je een standaard studentenkeuken voor, met de stapels afwas en overal etensresten.. Ik smeer daar rustig mijn boterham tussen hoor, maakt mij het uit.
Ik raak gewoon een deurknop aan, zit op een openbare wc (check wel of er niets op ligt aan nattigheid, dus altijd even wcpapiertje erlangs) en het zal mij een worst wezen wie het bestek nog meer in z'n mond heeft gehad tijdens het uiteten. Ze wassen dat toch met superheet water, dat is echt wel schoon hoor!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:48

Rebel_Jits schreef:
Hihi, ik ben echt heel ranzig dan. Stel je een standaard studentenkeuken voor, met de stapels afwas en overal etensresten.. Ik smeer daar rustig mijn boterham tussen hoor, maakt mij het uit.
Ik raak gewoon een deurknop aan, zit op een openbare wc (check wel of er niets op ligt aan nattigheid, dus altijd even wcpapiertje erlangs) en het zal mij een worst wezen wie het bestek nog meer in z'n mond heeft gehad tijdens het uiteten. Ze wassen dat toch met superheet water, dat is echt wel schoon hoor!
Als het niet aan je hand blijft plakken blijft het ook niet aan je broodje plakken joh ;)

Inderdaad heb ik dezelfde vraag als Fiffill: sommige mensen hier hebben het (in mijn ransbak-ogen) best in ergere mate. Ik lees op internet dat er speciale therapieën zijn voor smetvrees (en aanverwante zaken),heeft niemand de behoefte om daar wellicht iets aan te (laten) doen? Zodat het misschien niet meer zo je leven beheerst zoals het nu doet? Of heb je dat al eens geprobeerd? Pure interesse hoor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:58

Een vriendin van mij heeft het ook wel een beetje gehad. Die heeft ook lichte dwangneurose (alles tellen, datums onthouden, alles recht moeten zetten)
Zij kon gelukkig ermee leven want als we op vakantie waren, was mijn kant van de kamer ontploft :+ en aan haar kant stond de koffer met alles netjes erin, en dat was het :list:

Maar zij dacht dan, ach das niet mijn kantje.

Zo waren er meer dingen, ik kwam dan uit de wc zetten en dan zag ik haar met de ellebogen of mouwen over haar handen de deur open doen :D

Maar zij belette zichzelf niet om bijv. op vakantie te gaan. We hebben echt in de smerigste jeugdherbergen gelegen := Maarja als je in Marokko aankomt om 23.00u en je treft dat aan, ja je kan moeilijk naar huis gaan dus maak je er maar het beste van.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:05

Ik geloof dat ik maar niet vertel wat ik afgelopen periode allemaal met microbiologie heb geleerd :') Ik heb er zelf gelukkig helemaal geen last van. Zag op de eerste pagina iemand met de 3 seconde-regel, zelfs al zijn het er meer eet ik het gewoon op :') Tenminste, het ligt er wel een beetje waar mijn eten valt en wat voor eten het is ;) Soep zal ik niet van de stoep slurpen hoor....

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:18

Voltige96 schreef:
was laatst toch ook op een programma, eeeh.. ik weet even niet meer hoe het heet! maar die man als ie thuis kwam ging ie gelijk schoonmaken en hele tijd maar schoonmaken, dus toen wou die vrouw bij hem weg ofzo

was dit niet Help mijn man heeft een hobby ?
dat heb ik namelijk ook gezien volgens mij :+
best sneu voor die vrouw..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:28

Jeeemig sommige mensen hier hebben het wel heel erg zeg!
Ik ben student en ja woon in een studentenhuis en die is niet altijd spik en span schoon... BOEIEE :P
Wat ik wel vies vind is de ranzige troep die in ons doucheputje blijft hangen, daarvoor gebruik ik een handschoentje :D En ook als ik de WC schoonmaak. Maar ik ga er niet bij staan kokhalzen ofzo. OJA raar iets van mij waar ik dus EEECHT niet tegen kan zijn pakken yoghurt en dat het randje bovenaan daar zo opgedroogde yoghurt zit. GATVER! Daarom koop ik alleen maar pakken yoghurt waar zo'n draaidopje op zit zoals die van de Albert Heijn of Jumbo(ipv Super de Boer wat dus echt nog zo'n kartonnen pak is die je open scheurt).

Maar mensen met deze extreme bacterie-fobie: Hoe doen jullie dat met seks? Is dat niet ontzettend ranzig dan? :') Zovan..je zit met dat dingie in je mond of doos, maar waar issie voor het laatst geweest, heeft ie wel goed uitgeschud enzo :')
Dan kan je toch niet lekker genieten lijkt me :') Weet je hoe ranzig seks is, een bom vol bacteriën :oo

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:50

Talisa: dat met die yoghurt heb ik ook :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:12

Talisa schreef:
Maar mensen met deze extreme bacterie-fobie: Hoe doen jullie dat met seks? Is dat niet ontzettend ranzig dan? :') Zovan..je zit met dat dingie in je mond of doos, maar waar issie voor het laatst geweest, heeft ie wel goed uitgeschud enzo :')
Dan kan je toch niet lekker genieten lijkt me :') Weet je hoe ranzig seks is, een bom vol bacteriën :oo

Zat ik ook aan te denken :') lekker met je tong achter in elkaars keel hengelen, speeksel en etensrestjes uitwisselen :+ en dingentje van vriendlief wat de hele dag en/of nacht in een onderbroekie hebt gehangen. lekker zweten. om over de achtergebleven urine restjes maar niet te spreken. :r dan mag je hopen dat hij ook z'n broekie dagelijks verschoond en het zaakje ook dagelijks goed reinigd. := en je weet niet waar dat ding uitgehangen heeft. vervolgens nemen sommige dit ding in hun mond en verdere overgebleven gaatjes. moet je niet teveel over nadenken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:21

loesje688 schreef:
Wist je trouwens dat je handen vóór het wassen vaak schoner zijn dan na het wassen (qua bacteriën) :D

Dat hangt er totaal vanaf hoe goed jij je handen droogt. Als je ze nat laat is het vaak nog erger idd..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:19

Tieme schreef:
Talisa schreef:

Zat ik ook aan te denken :') lekker met je tong achter in elkaars keel hengelen, speeksel en etensrestjes uitwisselen :+ en dingentje van vriendlief wat de hele dag en/of nacht in een onderbroekie hebt gehangen. lekker zweten. om over de achtergebleven urine restjes maar niet te spreken. :r dan mag je hopen dat hij ook z'n broekie dagelijks verschoond en het zaakje ook dagelijks goed reinigd. := en je weet niet waar dat ding uitgehangen heeft. vervolgens nemen sommige dit ding in hun mond en verdere overgebleven gaatjes. moet je niet teveel over nadenken _O-

Hopen... ik weet dat mijn vriend normaal gesproken z'n zaakje dagelijks schoonmaakt. Zeker als ik er ben, daar hoef ik niet voor te hopen :P En waar hij heeft uitgehangen... ik mag iig wel aannemen dat hij geen wc's swaffeld, andere meisjes neukt, oid :+

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:53

Ik heb ook last van smetvrees. Als ik aan iets heb gezeten was ik altijd mijn handen. Ik zie soms mensen die eerst aan een hond of paard hebben geaait en dan iets gaan eten zonder hun handen te wassen. Daar moet ik niet aan denken. En ik ga ook ook nooit de deur uit zonder mijn gezicht en handen gewassen te hebben. Douchen doe ik dan weer niet elke dag, 2 keer per dag douchen vind ik echt overdreven. Ik douche niet elke dag, omdat ik daar meestal 3 kwartier over doe, ik doe toch niet zoveel dagelijks en daarom zweet ik niet veel. En het droogt je huid uit.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:07

Heey,
Ik denk dat als je zelf smetvrees hebt je vriend-man ook erg schoon is. :D Ik moet er trouwens niet aan denken dat vriendlief zijn zaakje niet goed schoonmaakt en dan met zijn klokkenspel achter in je keel zit te wroeten :r

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:14

Hmmm, ik zal wel een vorm van smetvrees hebben dan :+ , want ik douche wel 2x per dag, was mijn haar altijd 's morgens, ik was mijn handen regelmatig, mijn huis is absoluut schoon te noemen over het algemeen (ik heb een hekel aan smerige vloeren). Maar goed, ik heb wel huisdieren (twee katten), buiten nog twee nijnen en een paard en bij mijn paard word ik lekker vies altijd en dat maakt me ook niet uit, maar eenmaal thuis wil ik weer schoon zijn, dus.......

Ik heb prima haar, niet uitgedroogd, mijn huid is ook nog prima (gewoon een kwestie van goed insmeren en veel water/kruidenthee drinken :D), dus een ieder mag het overdreven vinden of wat dan ook, ik vind het belangrijker dat ik me schoon en fris voel en kan me verder niet zoveel interesseren wat een ander er van vindt. Mijn dochter gaat ook elke avond in bad, wast ook haar handjes regelmatig, maar kan ook lekker vies zijn van het buiten spelen (want ze is een buitenspeelkind). Dus??????

Wat maakt een ander het uit dat ik elke dag mijn hele huis 1x stofzuig, omdat ik a. de kattenharen onder controle wil houden, b. het zand/de krummels van dochterlief en vriendjes en vriendinnetjes weghaal en c. ik gewoon van een frisse omgeving hou met idem dito frisse mensen?????? :D