Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:15

heel veel sterkte..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:24

Felipe schreef:
@ zonnetje81: het erbij betrekken van de ouders is idd erg belangrijk en in mijn optiek ook essentieel. Aan mijn leeftijd zal het niet liggen, ben een flink stukje ouder dan de TS ;) maar ik ben geen professional hoor. De GGD had ook al aangeboden om hierin eventueel te bemiddelen. Lijkt me een fijne optie, ze hebben daar tenslotte ervaring in. Echter, zolang de TS dit niet wil/kan (om wat voor reden dan ook) kan dat niet. Hoe moeilijk ook, dat zullen we moeten respecteren.

@TS ik hoop dat er binnenkort toch een moment komt dat je wel met je moeder (ouders) kan praten. Maar ik snap heel goed dat het moeilijk is en dat de timing ook belangrijk is. :(:)

Ik bedoelde meer, als je bijv 18 jaar bent dan kan ik me voorstellen dat het moeilijker is om met de ouders te gaan praten. :) Maar ik snap zolang TS niet wil dat het niet mogelijk is. Ik doelde ook meer op dat het makkelijker is als ze steun heeft van iemand die ervan weet en als jij het gesprek opent bijv.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:30

Jeetje meid wat jij allemaal al niet mee hebt gemaakt.
Ik vind je ontzettend sterk.
Ik wil je heel veel sterkte toe wensen!! :(:)

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:31

Jeetje wat een topic. Respect.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:14

Meiske, meiske..

Wat een nachtmerrie, dit alles. En wat ga jij er ongelooflijk sterk en moedig mee om.

Het zal ongetwijfeld nog veel zwaarder gaan worden, moeilijker..maar ik hoop dat je je daardoor niet laat weerhouden om, op het juiste moment, thuis eerlijk te zijn, en uiteindelijk aangifte te gaan doen. Ik gun het je dat hij hiervoor gestraft wordt, dat jij het begrip krijgt dat je verdient, en dat je de nodige hulp krijgt om dit enigszins te gaan verwerken. (en wat stom woord is dat 'verwerken', in een situatie als dit..)

Maar hoe moeilijk het ook gaat worden..als dit allemaal hebt doorstaan, uit die depressie bent geklommen, dan ga je er doorheen komen. Dan gaat het beter worden..echt. :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:21

Nell_ schreef:
Wat moeilijk dat je er met niemand over kan praten!
Is de band met allebei je ouders slecht? En heb je verder nog wel broertjes/zusjes?

Ja, helaas wel, met beide..
Ik heb een zus.. :)

Maar ook met haar heb ik geen geweldige band.. we kunnen afentoe wel gewoon kletsen, maar meestal is het ruzie :j

Bedankt voor de berichten! ik ga er wat mee doen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:40

Anoniem1994 schreef:
Nell_ schreef:
Wat moeilijk dat je er met niemand over kan praten!
Is de band met allebei je ouders slecht? En heb je verder nog wel broertjes/zusjes?

Ja, helaas wel, met beide..
Ik heb een zus.. :)

Maar ook met haar heb ik geen geweldige band.. we kunnen afentoe wel gewoon kletsen, maar meestal is het ruzie :j

Bedankt voor de berichten! ik ga er wat mee doen :)

En als je begint om je zus in vertrouwen te nemen?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:08

Ga alsjeblieft naar de politie... of bel een lijn waar je terecht kan voor misbruik!
Dit moet echt stoppen!!!!
Test kan je idd laten doen, schijnt niks voor te stellen.
Maar laat alsjeblieft die misbruik stoppen, Ook al is de band tussen je ouders slecht, ze houden wel van je en zouden dit nooit willen!!

En ja ik denk inderdaad dat ze meteen naar het politie bureau gaan en die jongen kapot willen maken! Je bent hun dochter.. ze houden van je, echt! Je moet het juist snel doen, weetje dan heb je het maar gehad! Dit is echt vreselijk wat hij doet met je! En het verziekt je toekomst, ook met een goede liever jongen waar je ooit een relatie mee zou krijgen!!

Ga alsjeblieft met je ouders praten!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:28

Heftig topic dit!
Het idee om een brief naar je ouders te schrijven is super, zo kan je rustig nadenken over je woorden.
Ik hoop meis dat je dat snel gaat doen! Dan kan dit gestopt worden! Je bent wel super goed bezig, grandioos dat je het zo aanpakt! Heel dapper!

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:34

lieve anoniem
wat vreselijk wat er allemaal met je gebeurt (is) en de gevoelens die hierdoor losgemaakt worden. ik ben zelf counselor en heb veel van dit soort gesprekken gedaan met ouders. ik weet niet of je een beetje in de buurt woont, maar als je interesse hebt dan pb je me maar.
wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:54

Pff wat een verhaal!
heel veel sterkte meid.
En wat super dat je naar het GGZ bent geweest.

Hoop dat de uitslag voor je meevalt.
Weet hoe je je voelt, vooral het gedeelte je denkt dat het wel gaat. Totdat je erover gaan praten en dan komt alles eruit.
Wacht alleen alsjeblieft niet te lang met aangifte doen. er moet bewijs zijn voor de politie. Ik heb pas na een jaar aangifte gedaan. en waren geen bewijzen meer dus is niets mee gedaan!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:55

Lieve Anoniem,

Wat moet ik zeggen....Wat een heftig verhaal. En dan nog zo jong.

Veel respect voor je hoe je met alles omgaat. Heel dapper dat je wel naar de ggd bent geweest.

Doe de dingen die je doet wel op jouw tempo, dat is belangrijk voor de verwerking. Als ik in de buurt woon (Oegstgeest), wil ik je graag helpen. Mijn PB-box staat voor je open.
Dikke knuffel

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:35

Met verbazing zit ik dit topic te lezen.
Fijne buurjongen heb je dan.
Heb jij zijn vriendin wel eens gezien of met haar gepraat?
Het eerst waar ik aan dacht was aan een zwangerschap.

Haal aub een test, dan kun je dat iig uitsluiten.

Heel veel sterkte!!! :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:50

Anoniem, ik vind het heel knap dat je naar de GGD bent gegaan en daar je verhaal hebt verteld. Je hebt daarmee al een grote stap gezet.
Hoewel je dus nog wel de grootste en moeilijkste stap nog moet zetten, het aan je ouders vertellen en aangifte doen.
Je ouders zullen niet boos op jou zijn, enkel op de buurjongen. Ze zullen verder enorm verdrietig zijn om wat hun dochter is aangedaan, en dat ze al die tijd onwetend waren. En die emoties kunnen zich ook uitten in boosheid, hoewel ze dat vast niet zo bedoelen. Verder zullen ze inderdaad direct aangifte willen doen, en dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen, hoe moeilijk het ook voor jou is, want jij moet nog een keer je verhaal doen, en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Maar hun willen het onrecht wat hun geliefde dochter is aangedaan zo snel mogelijk stoppen.

De optie om de GGD te laten helpen hierin is ook zeker iets waar je aan moet denken. Hun hebben er ervaring mee, en hun kunnen je ouders ook advies geven.

Felipe, wat ontzettend lief van je dat je Anoniem hier zo mee helpt en steunt! +:)+

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:24

jeetje..wat een verhaal!
verschrikkelijk zeg wat jij het grootste deel van je leven al mee maakt.
goed van je dat je naar de GGD bent gestapt..het is een grote stap in de goede richting!

ik hoop dat je binnekort de moed en het lef vind om wel aangifte te doen want dit is buitengewoon abnormaal wat hij jou allemaal aan doet!

heel veel sterkte en succes toe gewenst..

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:41

Goh zeg, ik heb dit topic met tranen in mn ogen zitten lezen.
Super veel respect voor je meid!
Geef het niet op en wees sterk, het komt goed! :(:)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:58

Jeetje ts. Ik ben echt ontzettend geschokt. Ik heb je hele topic doorgelezen en ik heb echt diep respect voor je. Ik hoop echt dat er heel snel een einde aan deze ellende komt! Veel tips en advies kan ik helaas niet geven..... Ontzettend veel sterkte meid!!! En als je ooit met me wilt praten, of als ik op een een of andere manier achter mijn computertje toch iets voor je kan betekenen, mijn pbbox is altijd open.

Sterkte meid! Ik ben er heilig van overtuigd dat dit allemaal ooit goedkomt!

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:02

Lieve TS,

Ik lees nu pas voor het eerst je topic. En om eerlijk te zijn net als alle andere hier ben ik erg geschrokken! Het enige wat ik je wil meegeven is: heb het lef om je ouders een brief te schrijven en om aangifte te doen. Je maakt dit nu al 12 jr mee, en dit is al 12jr te lang. Als je aangifte gaat doen bestaat de kans dat je buurjongen opgepakt zal worden en dat je nooit meer last van hem hebt.....overweeg voor jezelf welke gemakken je er vanm ondervind als je het wel doet, en welke nadelen je ondervind als je het niet zou doen (het gaat door, je depressies worden niet beter enz..) Ik hoop dat je de juiste beslissing neemt en wens je veel succes!

XXX

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:20

Als je ouders niet zo makkelijk zijn m mee te praten zou ik de GGD vragen om daar een gesprek te hebben . Zij kunnen dingen uitleggen en doordat jullie allemaal daar zijn is de sfeer toch anders en dwing je ze ahw om jou serieus te nemen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:24

Hee wat goed dat je naar de GGD bent gegaan. Het is belangrijk dat je dit aan je ouders gaat vertellen, maar alles op z'n tijd hoor, dit was al een hele moeilijke stap voor je denk ik zo!

Oh, en dat bultje zou ook gewoon een vetbultje of zoiets kunnen zijn, dat doet flink zeer als je erop drukt, maar gaat vanzelf over.
Als het iets anders is hoor je dat volgende week vanzelf, maar ik zou me er nog even geen zorgen over maken!

Heel veel sterkte!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:39

Helaas weet ik uit ervaring dat aangifte doen niet zo gemakkelijk is.

Regel echt eerst je andere dingen en zet het goed voor jezelf op een rijtje.

Mocht je wel besluiten dat je aangifte gaat doen , vraag om een straatverbod.

Je contact met je ouders zou kunnen verbeteren als ze weten waar jou moeilijke gedrag vandaan komt

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:59

jeetje.
ik heb het topic doorgelezen en kan je alleen maar zoveel sterkte wensen!
er is al genoeg gezegd over de ggd, aangifte doen. ik hoef er niets meer aan toe tevoegen.
ontzettend veel sterkte de komende tijd. en er komt straks weer een tijd dat alles weer goed is!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:31

Tja, alles is al gezegd volgens mij dus dan maar herhaling.

Ik hoop dat je door hebt hoe be-la-che-lijk sterk je in je schoenen staat, sta er echt van te kijken hoe je toch nog steeds zo positief mogelijk probeert te blijven!
Begin anders al met de brief schrijven, zonder hem al aan je ouders te geven als je dat nog te snel gaat. Zo kun je voor jezelf dingen al een klein beetje op een rijtje zetten wat er allemaal gebeurd is. Maar niet gewoon in je la laten liggen hoor, wel echt aan je ouders geven! Verander/voeg iets toe elke dag als je denkt dat je hem anders laat liggen.
Via de GGD vertellen is waarschijnlijk ook een hele goeie, als jij dichtslaat of je ouders al te heftig reageren voor je daadwerkelijk je verhaal gedaan hebt, kan de vrouw van de GGD het gesprek gaande houden, je ouders kalmeren of jou steunen om het toch eruit te gooien.

Verder die achterdeur lekker op slot houden, liever dat die jongen buiten blijft en je ouders je misschien een keer vragen waarom die zo vaak op slot zit, dan dat hij weer binnenkomt.

En tja, iedereen heeft z'n inbox al voor je open staan, wil je toch even zeggen dat je die van mij ook aan die lange lijst mag toevoegen!

Ontzettend veel sterkte gewenst.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 20:04

Allemaal weer heel erg bedankt :)

Ik ben net bezig gegaan met een brief schrijven :j
Geven aan mijn ouders gaat nog wel even duren, maarja ik ben er mee begonnen.

saar0203; Ik kijk even op routeplanner waar vledder ligt, ik denk ver weg, want ik heb er nog nooit van gehoord ;)

Gisteren heb ik het buldje kapot gemaakt.. en vanochtend? weer een erbij >;)
Heel fijn...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:10

Wat voor bultje is het??