Of uik ga morgen even winkelen, woon zo'n 6 km van een duitse stad af, heb ze echter nog nooit gezien in de winkel/ apotheek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyashley schreef:Wat ik mij overigens afvroeg, ik lees van meerdere dat het steeltje ingekort kan worden en zelfs iemand die hem volledig had verwijderd, maar wat is dan het nut van het steeltje???
soesita schreef:Zo, ik test de mijne nu sinds twee dagen.
Helaas is het voor mij nog(?) niet echt de super oplossing waar ik op gehoopt had. Gezien mijn zeer sterke bloedingen heb ik het grootste maatje besteld. Dat maak ik nu alle 4-6 uur leeg en dan is het goed halfvol. Dus meer dan 8 uur zal er zeker niet inzitten als mijn periode het hevigste is; dan is het risico op lekkage te groot. Maar goed, dat regelmatige wisselen is het ergste niet (tenminste, zolang ik thuis ben). Veel verveldender is dat het niet echt afsluit. Ik had voor de zekerheid een maandverbandje mee gebruikt en dat was maar goed ook. Een kleine hoeveelheid bloed heb ik er steeds in, ook als ik mezelf goed gewassen heb. Het is dus geen restbloed maar echt bloed dat er langs gaat. Misschien breng ik hem fout in? Ik weet niet waar het aan ligt.
Voort heb ik nog een probleem bij het inbrengen. Volgens de bijsluiter moet je hem wat dubbel vouwen om hem in te brengen. Maar bij mij vouwt hij dan niet altijd uit als ik hem ingebracht heb. En dat krijg ik dan niet gecorrigeerd. Enige oplossing is hem nog eens omspoelen en het van voren over doen. En hopen dat het dan wel lukt.
Uithalen is daarentegen ondanks de waarschuwingen voor mij helemaal geen probleem.
Al met al een goed alternatief voor tampons dus, maar helaas niet de perfekte oplossing waar ik op gehoopt had.
Citaat:Breng de menstruatiecup in als je niet ongesteld bent, dit om knoeien te voorkomen. Voel met je vinger rond de bovenrand van de ingebrachte cup om te testen of de cup goed vacuüm afgesloten is. Je moet met je vinger de rand van de cup helemaal rond gaan. Als er een volle vingerbreedte ruimte tussen de cup en de vaginawand zit is de cup te klein. Als de cup niet volledig opengesprongen is, kan dat een teken zijn dat de cup te breed voor je vagina is. Na gewichtstoename kun je een grotere cup nodig hebben.
beantsje schreef:@luxx
't is inderdaad meer gedoe maar als je de slag een keer te pakken hebt, valt het reuze mee. 't Is een handigheidje wat je echt even onder de knie moet krijgen.
Over de grootte; leeftijd zegt niet alles; het kan zijn dat je toch de kleine moet hebben, omdat je nog geen kind hebt gebaard.
Even instructie gequoted over de grootte controlerenCitaat:Breng de menstruatiecup in als je niet ongesteld bent, dit om knoeien te voorkomen. Voel met je vinger rond de bovenrand van de ingebrachte cup om te testen of de cup goed vacuüm afgesloten is. Je moet met je vinger de rand van de cup helemaal rond gaan. Als er een volle vingerbreedte ruimte tussen de cup en de vaginawand zit is de cup te klein. Als de cup niet volledig opengesprongen is, kan dat een teken zijn dat de cup te breed voor je vagina is. Na gewichtstoename kun je een grotere cup nodig hebben.
_Kiki_ schreef:Ik heb een poging gedaan met een soft-cup, maar bij mij bleef het echt niet zitten hoorEventjes, en dan kwam alles eruit zetten
Dus ik denk dat ik iets verkeerd doe, maar geen idee wat. De gebruiksaanwijzing volg ik gewoon.
Zijn er meer mensen die dit met een soft-cup hadden, en met deze niet?
Moirsa schreef:Mootje schreef:Het niet allemaal over je heen krijgen.... Ik vraag mij af hoeveel 'liters' bloed sommigen hier verliezen?
Gelukkig is het gemiddelde maar een half thee kopje.
Anders zou ik echt medelijden hebben met sommige.
Moirsa schreef:Mootje schreef:Het niet allemaal over je heen krijgen.... Ik vraag mij af hoeveel 'liters' bloed sommigen hier verliezen?
Gelukkig is het gemiddelde maar een half thee kopje.
Anders zou ik echt medelijden hebben met sommige.
Melsh schreef:Haha, die in die foute kleurtjes vind ik er wel heel onschuldig uit zien
Lijkt me op zich wel wat om eens te proberen