Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:49

Nathalie schreef:
Ik voed 's nachts gewoon op de bank. Vind ik prettiger.
Heel soms als ik echt nog moe ben, neem ik haar mee naar ons bed. Maar dan ligt ze vervolgens de rest van de nacht in ons bed, en dan slaap ik zelf heel slecht. (heel licht)

Dat bedoel ik idd Susan. Met 6-7 weken van de nachtvoeding af willen is niet reeel in mijn ogen. :n
Na maanden snachts op staan snap ik wel dat je het een beetje gehad hebt maar na 6 weken is volgens mij echt nog normaal.
Ik vind het niet erg die ene keer opstaan, al ben ik wel blij dat er 1 voeding in de nacht al af is.

Ik zeg ook niet dat ik totaal van de nachtvoeding af moet. Maar 1 keer minder zou fijner zijn. Voor mijzelf meer rust in mijn koppie, snappie? Overdag slapen lukt me niet.

Miss_Blimm

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:53

En daarbij, vind ik dat ik het nogal volhoudt. De rest van mijn groepje is allemaal al overgestapt op flesvoeding. Bijna volledig, die geven bijvoorbeeld nog maar 2 x borstvoeding.

Ik wil namelijk wel kolven op het werk en dus de borstvoeding door blijven geven.

Maar inderdaad, dat is mijn keuze :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:33

Waarom zou je je spiegelen aan een groepje? :) No offence, maar het is dan ook maar net wat voor groepje je treft, het gaat om jou kind en daar neem jij de beslissingen over en niet iemand anders ;)

Het is gewoon jouw beslissing hoor, maar ik denk wat we hier willen aangeven is dat het wel om de goede redenen moet zijn. UIteraard kan je het proberen met FV, maar dat geeft absoluut geen garantie op doorslapen! Je vraag en aanbod komt ook nog eens in de war, ik denk dat het nu nog heel moeilijk is om het goed te kunnen combineren eigenlijk.

En ook FV kindjes kunnen vaak wakker zijn 's nachts, alleen mogen die maar een beperkt aantal voedingen he :D (of heb jij allemaal van die juichverhalen over fv-en-doorslapen? ;-)

Misschien kan je met het cb overleggen hoe je het het beste kan aanpakken?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:05

linda, ik kolfde steeds de borst leeg na het voeden. daarbij dronk tessa tot 3 weken terug steeds maar 1 borst en kolfde ik gewoon de ander.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:39

Citaat:
het gaat om jou kind en daar neem jij de beslissingen over en niet iemand anders

Daarom kies ik ook hiervoor. Vanochtend zijn we op het CB geweest. Juist om daar te vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken, ook wat betreft het werk.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:00

Daarom!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:45

Milan heeft weer doorgeslapen tot half 6! Toen een borst gedronken en nog geslapen tot 7:10!

Wat een uitkomst is die papfles zeg!
Net uit de andere borst 50 cc gekolfd want ik stond op knappen. Ze moeten er nog even aan wennen dat ze nog maar 2x per dag paraat hoeven te staan ;) .

Tussen de middag krijgt hij vandaag voor het eerst ook een FV. Geen idee hoeveel ik hem moet geven dus ik maak maar een grote fles en zie wel wat hij er van opdrinkt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:49

Da's dan wel weer fijn he! Denk dat het niet zozeer aan de papfles ligt als wel dat je bv terug was gelopen? Alhoewel, ligt natuurlijk wel zwaarder op de maag. Maar ik vind dat je het top hebt volgehouden hoor, alles alleen doen en dan zolang bv, pluimpje!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:10

Ik voed 's nachts lekker in bed. Ze slaapt bij ons op de kamer en haar bedje staat vlak naast ons bed. Jeroen geeft dr altijd aan en legt haar na de voeding weer terug. Dan slaapt ze ook direct verder.
Ze slaapt momenteel van 21.30 tot 5.00. Ik vind dit al heel wat. Ze heeft nog nooit echt doorgeslapen. Ze drinkt ook nog 6, soms 7 voedingen. Het is denk ik een hongerlap. Ze is ook wel erg groot moet ik zeggen. :)

Over kolven. Ik heb 's morgens altijd veel melk. Kolfde dan beide borsten, i.p.v. live voeden. Kolfde altijd meer, dan ze dronk. Gaf haar daarvan de voeding en de rest bewaarde ik in de koelkast. Dit deed ik zo een paar dagen, net zolang tot het restje in de koelkast een volledige voeding was en ik het vers gekolfde in kon vriezen.
Gaf dan eerst de voeding in de koelkast en vulde dat aan met een beetje gekolfde.
Ik hoop dat je mijn warrige verhaal een beetje snapt ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:13

Ankem, van 21:30 tot 5:00 is doorslapen hoor! :j Langer dan 6 uur achter elkaar slapen geldt als doorslapen.

Wowamigo, ik denk inderdaad dat de BV voor hem te licht is geweest om de hele nacht op te kunnen teren. Ik hoor hem nu helemaal niet meer 's nachts. Hij geeft geen kik en slaapt als een roosje :+:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:30

Miss_Blimm: het is idd jouw eigen beslissing, maar ik begrijp het gewoon niet. Als je aan een baby begint weet je van tevoren dat je gebroken nachten gaat krijgen. Iedereen reageert daar weer anders op en ik heb ook bijna 2 maanden er aan moeten wennen want niemand moet aan mijn nachtrust komen, dan word ik echt sjaggie. Daarnaast ben ik een structopaat met een heel vast dagschema. Maar ik wilde graag een kind, en graag bv geven en dan is een ander slaap en dag ritme de consequentie daarvan. Door dat te accepteren heb ik de rust gekregen om daar helemaal in mee te gaan en vind ik de nachtelijke onderbrekingen niet meer erg. Verder ga ik mee met Wow Amigo.

Ninita: fijn joh! Kun jij nu ook lekker slapen?

Ankem: wordt jouw man/vriend wakker dan als ze honger heeft? Die van mij slaapt overal doorheen. Lekker fijn want binnenkort heb ik ook weer slaapdiensten ik hoop dus wel dat hij dan wakker wordt als ze wil eten.

Hier niet echt lang uit kunnen slapen, want mevrouw was om 6.00 aan het sputteren. Had haar gevoed om 24.00 en 3.00, dus dacht dat ze weer honger had. Maar ze sliep gewoon heel luidruchtig zag ik toen ik op haar kamertje ging kijken. Ik heb dus tot 7.30 nog even gedommeld en toen wilde ze wel eten. Ze drinkt trouwens steeds korter 's nachts, de voedingen duurden maar zo'n 5 a 7 minuten terwijl ze eerder wel 20 minuten duurden. Zou dat komen omdat ze effectiever kan drinken nu ze groter wordt of zou het inhouden dat ze toch nog niet echt honger heeft dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:40

Susan ben het helemaal met je eens! Krijg er een beetje een raar gevoel bij als ik heel eerlijk mag zijn...

Mijn man slaapt ook door het huilen heen, heel prettig.
Van de week had ik een voorraadje staan in de koelkast en had hij gezegd dat hij haar snachts een flesje zou geven zodat ik een keer de nacht door kon slapen. (dat is nl erg lang geleden, ik sliep in de zwangerschap vanaf week 28 al bijna niet meer door weeën :+ en nu nog niet dus...) Maar denk maar niet dat ie wakker werd hoor, zelfs niet van mij. Wat was ik boooos. :D

Hier is het drinken snachts ook korter geworden. In het begin was ik zo 30 tot 40 minuten bezig en vannacht maar 10. Wel fijner he? Waarom het is weet ik ook niet... Ik denk dat ze dan toch niet zoveel honger hebben dan overdag, wat best logisch is volgens mij aangezien ze vrij weinig energie gebruiken met slapen denk ik?

Hier is Yasemin ziekig, verkouden en verhoging. Zo sneu.
Gisteravond had ze erg veel moeite met drinken door haar verstopte neusje. Heb er vannacht een uitje bij gelegd en nu ging het wel weer beter gelukkig.
Vannacht was het 22.30-05.30-09.00. Ze blijft toch hetzelfde ritme aanhouden, wat erg prettig is vind ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:33

Klinkt wel logisch dat ze korter zou drinken omdat ze 's nachts minder energie verbruikt.
Je kan ook neusspray kopen van fysiologisch zout, heb ik een paar weken terug ook gebruikt voor Marinde toen ze verkouden was en dat hielp heel goed, kon ze tenminste weer normaal drinken want het is zo zielig als het niet lukt.

Idd ik krijg er ook een heel raar gevoel bij. Maar goed, ieder zijn ding en iedereen staat er weer anders in natuurlijk.

Maar, wanneer heb je vannacht gevoed dan? Als je om 5.30 voedt is dat idd wel heel vroeg in de ochtend, maar toch echt geen nacht meer ;) die van jou slaapt stiekem ook al door!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:45

Chiara heeft doogeslapen van 20.30 tot 9.00 uur!!!!
Dus kan ik voortaan eerder voeden aangezien ze graag uitslaapt :)
De eerste keer sinds der geboorte dus ben van de late voeding af om 22.30 :D
Kunnen we ook eens vroeg naar bed :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:05

tessa heeft geslapen van 21.00 tot 8.30!!! en daarna weer van 9.30 tot nu.... misschien als reactie op de prikjes?

om 8.30 heeft ze 1 borst gedronken, dus wilde net kolven klapte de stroom er uit voor 3 uur!!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:06

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:20

Van prikjes worden ze idd slaperiger :j
Al wordt Chiara altijd nóg vrolijker, roep altijd, ga iedere dag zo'n spuit halen :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:24

tot welk gewicht moet je dat schema aanhouden van gewicht x 150 delen door aantal voedingen??
Senna krijgt nu 100 ml, maar is vandaag gewogen en alsik dat schema aanhoud moet hij 135 ml krijgen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:34

Schema geldt altijd volgens mij, alleen is het voor kv dus klopt niet helemaal voor kinderen die bv krijgen.

Jeetje...zei daarstraks dat ik me heb neergelegd bij het feit dat ik nog niet door kan slapen maar word stiekem wel een heel klein beetje jaloers van al die doorslapende baby's. Gelukkig kan ik zelf wel weer wat beter slapen inmiddels, dat scheelt al heel veel.

BA: stroom eruit. Alleen bij jou thuis?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:40

BA kan je er geen handkolf op zetten of er batterijen indoen? Kan bij die van mij allebei.

Sjee ik heb me toch een stuwing :wow: Volgens mij heb ik nu wel cup G of zo :=
Kan Milan bijna niet eens optillen en tegen me aan hebben want dat doet te veel pijn.

Maar ja, kan ook niet gaan kolven want dan blijf ik het stimuleren hé?
Ik heb net een beetje de druk eraf gehaald, 50 cc uit 2 borsten en meer zal ik maar even niet doen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:50

Ah germ, Yasmen ziekjes? Komt zeker door het weer, is zo wisselvallig!

Persoonlijk vind ik het prettig dat de papa ook voeding geeft, omdat hij straks de huisman is. Ik ga weer fulltime werken. Plus elke dag 2 uur reistijd met de bus. Dus vandaar dat het straks makkelijker is om de laatste voeding fv te geven. Vanochtend trouwens 1 (*) afgekolfd, kwam 140 ml uit. Best wel veel. Daarna kon ze nog een toetje drinken, wat ze niet wilde. Net om 12 uur nog een beetje gedronken en nu is het tukken geblazen.

Snap jullie commentaar hoor, no problemo. Trouwens goed om te lezen dat jullie kids al langer doorslapen :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:52

SusanH schreef:
Klinkt wel logisch dat ze korter zou drinken omdat ze 's nachts minder energie verbruikt.
Je kan ook neusspray kopen van fysiologisch zout, heb ik een paar weken terug ook gebruikt voor Marinde toen ze verkouden was en dat hielp heel goed, kon ze tenminste weer normaal drinken want het is zo zielig als het niet lukt.

Idd ik krijg er ook een heel raar gevoel bij. Maar goed, ieder zijn ding en iedereen staat er weer anders in natuurlijk.

Maar, wanneer heb je vannacht gevoed dan? Als je om 5.30 voedt is dat idd wel heel vroeg in de ochtend, maar toch echt geen nacht meer ;) die van jou slaapt stiekem ook al door!

Ja dat heeft Val soms ook wel 's nachts, dat ze maar 10 minuten drinkt. Maar dan is ze ook erg moe, valt ze snel in slaap (ipv 2 uur wakker te zijn!) en dan is ze 2 uur erna weer wakker. Dus dan weer voeden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:48

Miss_Blimm: ze gaan echt allemaal ooit doorslapen hoor! Maar is Val zo lang wakker dan na de nachtvoeding? Dat is idd wel vervelend. Komt ook wel weer goed, sommige baby's hebben nu eenmaal langere tijd nodig om het verschil tussen dag en nacht te leren. Hoe voedt je 's nachts? Wel met gedimd licht, weinig prikkels etc? En niet verschonen als het niet hoeft, een plasluier kun je prima laten zitten. Marinde had dat eerst ook, dat ze niet gelijk insliep/doorsliep na de nachtvoeding. Was volgens mij ook week 6 of 7 dat ze dit wel standaard ging doen. Nu is ze in een soort van halfslaap als ik haar voed, en tukt dus gewoon verder. Ik laat haar dan ook niet boeren, verschoon niet (ze plast alleen nog 's nachts gelukkig en spuugt ook niet meer).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:36

suus, tessa drinkt s nachts ook slechts 15 minuten en dan heeft ze 2 borsten leeg.

stom zeg, helemaal niet aan gedacht dat die kolf ook op batterijen werkt! en ik heb nog wel speciaal batterijen in huis gehaald voro dit soort situaties :+

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:53

@Ninita
Het is nu net weer dat ze dit patroon heeft. Ze heeft een aantal weken telkens het ritme van 1.30 en 5.00 gehad. Dat was behoorlijk pittig. Nu doet ze dit weer een week of twee en dat is toch wel fijn. Maar ze heeft nog nooit een rukje tot 6.30 ofzo gemaakt. Het is niet zo'n slaper.

Mijn vriend wordt niet altijd wakker van haar, maar geef hem gewoon een por, zo van: We moeten weer. Dan pakt hij haar altijd braaf en ronkt daarna weer verder. Na de voeding geef ik hem weer een por, dat ze weer klaar is en in bed kan. Hij wilde ook kinderen ;)