Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

fryskhynders schreef:Heey meiden, interessant onderwerp.
vraagje, hebben jullie ook last met concentreren tijdens het paardrijden?? in de zin van geen duidelijke opbouw in het rijden, niet lang gefocust kunnen zijn? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?
love_western schreef:Waar ik volgens mij last van heb is:
Erg druk.
Kan moeilijk concentreren.
Ben erg chaotisch
Uitstellen ben ik ook goed in
dat van paniek situaties komt me ook bekend voor
Impulsief ben ik ook.
En kan niet goed tegen stilte.
CKR schreef:Interessant topic, ik heb net vooral het begin doorgelezen.
Ik ben zef nooit getest op adhd, maar het zou me niks verbzen als ik het heb. De symptomen die hier genoemd worden heb ik ook, ik kan me er erg goed in vinden.love_western schreef:Waar ik volgens mij last van heb is:
Erg druk.
Kan moeilijk concentreren.
Ben erg chaotisch
Uitstellen ben ik ook goed in
dat van paniek situaties komt me ook bekend voor
Impulsief ben ik ook.
En kan niet goed tegen stilte.
Dat impulsieve heb ik heel erg. In gedrag, maar ook in gedachten. Ik zat bijvoorbeeld een keer op school, een heel serieus gesprek over stage zie ik ineens in het lokaal een wasdroger staan, precies dezelfde die wij thuis ook hebben. Ik móet dat dan gewoon zeggen, ik kan het echt niet voor me houden. Ik kan me ook wel vinden in de andere verhalen van de meeste van jullie.
Andere mensen vragen wel eens of ik adhd heb, al is dat natuurlijk niet een 'excuus' om te gaan denken dat je het hebt.
Ik heb het er weleens met mijn ouders over gehad, mijn moeder zegt dan misschien wel add of adhd, maar heeft het nooit willen laten testen. Ik ben overigens 19 jaar.
Stel dat ik me wel zou laten testen ik blijk dit (of een vorm wat dan ook ervan te hebben), op medicatie zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten maar het zou denk ik wel een stukje gerust stelling zijn. Maar wat schiet ik ermee op..?
.
... Maar weet je, testen kan sowieso nooit kwaad..CKR schreef:Straks heb ik het helemaal niet, dan loop ik voor mijn gevoel een beetje zielig te doen terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan/mag.. Ik bedoel ik probeer me dan ergens aan te meten terwijl het bij mij lang zo erg niet is.
Ik probeer alles een beetje te verwoorden, begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?
CKR schreef:Stel dat ik me wel zou laten testen ik blijk dit (of een vorm wat dan ook ervan te hebben), op medicatie zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten maar het zou denk ik wel een stukje gerust stelling zijn. Maar wat schiet ik ermee op..?
En ik kan me veel beter concentreren, maar dat wil niet zeggen dat het altijd gaat. Met autorijden merk ik wel verschil, zonder ben ik veel bewuster aan het rond kijken naar wat er om me heen gebeurd dan met. Terwijl ik al 2 jaar mijn rijbewijs had voor ik medicatie ging gebruiken...
.... 
Daar moet je maar even over heen kijken dan... 
Change_ schreef:Citaat:Een kapot vijfhoekje
In de wereld van de puntige vierkantjes werd eens een vijfhoekje geboren.
Vijfhoekjes waren jammer genoeg niet gewenst bij de vierkantjes.
De vierkantjes zeiden: ' we breken er wel een hoekje af dan is het ook een vierkantje'.
Dat ging niet zo makkelijk als ze dachten.
Ze timmerden er op los, maar het lukte niet om er een vierkantje van te maken.
Het vijfhoekje was nu flink beschadigd. De puntige vierkantjes waren teleurgesteld over het resultaat. Ze gaven het kapotte vijfhoekje toen maar een grote plank, een houten vierkant met 2 gaten er in.
Het vijfhoekje moest voortaan die plank voor zich uitdragen, om op een vierkant te lijken.
Zo kon hij zich jarenlang door de wereld van de vierkantjes bewegen. Dat vonden de vierkantjes heel aanvaardbaar.
Het vijfhoekje werd doodmoe van altijd met die grote plank zeulen.
Het bleef maar zoeken om ooit een echt vierkantje te worden.
Na lange tijd kwam het uitgeputte vijfhoekje een paar wijze afgeronde vierkantjes tegen.
Die zagen er veel vriendelijker uit dan de puntige vierkantjes.
'Hoe kan ik ooit nog een echt vierkantje worden?' vroeg het vijfhoekje.
'Jij een vierkantje? Maar je bent gewoon een vijfhoekje!' zei één van de afgeronde vierkantjes.
Leg die plank maar even neer.
De andere afgeronde vierkantjes zagen het nu ook. 'Ja! Jij bent gewoon een vijfhoekje! Jij hoeft toch niet te doen alsof je een vierkantje bent! Je hebt alleen maar een hoekje meer als wij, daar is niks mis mee. Wij kennen er nog meer zoals jij, hoor!'
Bij de afgeronde vierkantjes mocht het kapotte vijfhoekje dat zware stuk hout eindelijk weggooien.
Een paar puntige vierkantjes hadden dat van ver gezien en zeiden: 'Oei, nu gaat het heel erg slecht met het vijfhoekje, het lukte altijd zo goed met die plank!'
Maar het vijfhoekje wist wel beter.
Nog eentje gevonden in het autisme topic, vond ik ook heel erg mooi
fryskhynders schreef:Heey meiden, interessant onderwerp.
vraagje, hebben jullie ook last met concentreren tijdens het paardrijden?? in de zin van geen duidelijke opbouw in het rijden, niet lang gefocust kunnen zijn? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?